K/4061/1..

Í R Á S O S V Á L A S Z

Dr. Sepsey Tamás (MDF) képviselõ úr "Tényleg felújították-e az M1-es

autópálya Gyõr felé vezetõ szakaszának a 30 - 45-ös kilométerkõ közötti

szakaszát, vagy csak érzékeli csalódás, hogy a "felújítás" után rosszabb

az út minõsége, mint azelõtt volt ?" címû kérdésére

Tisztelt Képviselõ Úr !

Az Országgyûlés Házszabálya 91. § (2) bekezdésében foglaltak szerint

hozzám intézett kérdésére a következõ választ adom:

Az M1-es autópályán 1996. évben a Magyar Aszfalt Kft. két szakaszon - a

bal pálya 31,1-36,8 és a jobb pálya 40,25-48,7 kilométerei között -

készített állagmegóvó felületi bevonatot modifikált bitumenes

technológiával. A vállalkozó a munkát az Útgazdálkodási és Koordinációs

Igazgatóság által meghirdetett versenypályázaton nyerte el és a

szolgáltatásra négy éves jótállást vállalt. A közút kezelõje - az

Autópálya Igazgatóság - a mûszaki átadás során megállapította, hogy a

vállalkozó a munkálatokat nem a megfelelõ minõségben végezte el. Ezért a

megrendelõ pénzügyi szankciót alkalmazott és kötelezte a kivitelezõt, hogy

a zúzalék kipörgésbõl származó esetleges anyagi károkat az úthasználók

részére térítse meg.

A közút kezelõje még 1996. õszén szerette volna kijavíttatni a hibás

munkát, azonban a korán beköszöntött hûvös idõjárás nem tette lehetõvé e

javítási technológia megfelelõ színvonalú kivitelezését.

Sajnos a téli idõjárási körülmények között a burkolat felülete tovább

romlott, ezért a minisztérium Közúti Fõosztálya újabb vizsgálatot

végeztetett, amelynek eredményként 1997. február 27-én a jótállási

kötelezettségen belül az idõjárás engedte legkorábbi javításra adott

utasítást.

A javítási munkákat a kivitelezõ legkésõbb 1997. május elején elvégzi,

ezzel megszünteti az úthasználók jogos panaszait kiváltó burkolathibákat.

Annak érdekében, hogy a Képviselõ úr által is jelzett probléma a

továbbiakban elkerülhetõ legyen a minisztérium szakértõi felülvizsgálták a

korábban alkalmazott burkolatjavítási eljárásokat és 1997. évtõl nem

engedélyezték a modifikált bitumenes eljárással megvalósított

felületjavításokat. Mindez természetesen azt is jelenti, hogy lényegesen

nagyobb fajlagos költségû javításokat kell alkalmazni, melynek fedezete

csak korlátozott mértékben biztosítható az Útalapból.

Megköszönöm Képviselõ Úrnak az úthasználók érdekében kifejtett kérdését.

Bízom abban, hogy közös ügyeink jobbításának szándékával továbbra is

segíti munkánkat.

Budapest, 1997. április 15.

Szívélyes üdvözlettel:

Dr. Lotz Károly

közlekedési, hírközlési és vízügyi

miniszter

Eleje Honlap