Módosító javaslat!
G á l Z o l t á n úrnak
az Országgyûlés elnökének
H e l y b e n.
Tisztelt Elnök Úr!
Az állatok védelmérõl és kíméletérõl szóló, T/4254.. számú
törvényjavaslathoz a következõ
m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t
terjesztjük elõ.
1.
A törvényjavaslat 3. §-ának 6. pontja a következõképpen
módosul:
/E törvény alkalmazásában:/
"6. állatotthon: olyan intézmény
a) otthontalan, gazdátlan állat ideiglenes vagy állandó
elhelyezésére, amely tevékenységét ellenszolgáltatás
nélkül látja el,
b) állat tartására, amelyet a települési önkormányzat
jegyzõje, az állatvédelmi hatóság, vagy bíróság ren-
delt el
(az elkobzott vagy ideiglenesen megfigyelés alatt tartott
állat tartásáról külön jogszabály rendelkezik);"
2.
A törvényjavaslat "az állatotthon létesítésének és
fenntartásának általános szabályai" alcím alatt a következõ új 42. §-
al egészül ki, a további §-ok jelölése értelemszerûen változik:
"42. § (1) A megyei és a fõvárosi önkormányzat biztosítja a
3. § 6. pontjában meghatározott állatvédelmi szolgáltatást.
(2) A megyei és a fõvárosi önkormányzat által fenntartott
állatotthon mûködési területe megegyezik az önkormányzat közigazgatási
területével.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szolgáltatások
teljesí-tésére tárulások hozhatók létre.
(4) A községi, a városi, a fõvárosi kerületi és a megyei
jo-gú városi önkormányzat, és ezek társulása a megyei, fõvárosi
önkormányzat feladatának ellátását saját közigazgatási terü-letére
megállapodás szerint vállalhatja."
3.
A törvényjavaslat a következõ új 45. §-al egészül ki, a
további §-ok jelölése értelemszerûen változik:
"45. § A megyei és a fõvárosi önkormányzat a 42. § (1) be-
kezdésében meghatározott állatvédelmi szolgáltatás ellátását legkésõbb
2002. január 1-tõl biztosítja."
4.
A törvényjavaslat a következõ új 5. §-al egészül ki, a további
§-ok jelölése értelemszerûen változik:
"5. § (1) Az állat elûzése vagy közterületen, más tulajdo-
nában álló ingatlanon történõ elhelyezése tilos, tulajdonjo-gával,
tartásával felhagyni nem lehet.
(2) Az állattartó nem köteles az állatról gondoskodni, ha
a tartás saját megélhetését veszélyezteti.
(3) Ha az állat átruházása vagy átengedése nem lehetséges,
akkor a települési önkormányzat köteles az állatról gondos-kodni."
5.
A törvényjavaslat 7. §-a elmarad, a további §-ok jelölése
értelemszerûen változik:
"[7. § Az ember környezetében tartott állat, valamint a
veszélyes állat tulajdonjogával, tartásával felhagyni nem szabad. Az
állat elûzése, elhagyása vagy kitétele tilos.]"
6.
A törvényjavaslat a következõ új 43. §-al egészül ki, a
további §-ok jelölése értelemszerûen változik:
"43. § (1) Ha a települési önkormányzat számára az 5. § (3)
bekezdése és a 21. § végrehajtása során a megfelelõ gondos-kodás
biztosítása nem lehetséges vagy aránytalan anyagi te-herrel járna, a
jegyzõ határozata alapján az állatvédelmi hatóság intézkedik az állat
elhelyezésérõl, hasznosításáról vagy elpusztításáról.
(2) E törvény 5. §-ának (2) és (3) bekezdése 2002 január 1-
-én lép hatályba."
Indokolás
Az állatvédelem államigazgatási feladatának ellátásához
elengedhetetlen egy állatmenhely hálózat kialakítása, amelyet célszerû
a megyékhez telepíteni.
Az állatok védelme érdekében a kóbor állatok kérdését kezelni
kell. Ennek alapját teremti meg a javasolt rendelkezés, amely az
elõterjesztéssel szemben pontosan és a jogbiztonságra tekintettel
határozza meg az állattartó kötelességét, egyben meghatározva az
önkormányzat felelõsségi körét - lehetõségeik függvényében.
Budapest, 1998. február 9.
Dr. Házas József Dr. Hankó Faragó
Miklós
MSZP
SZDSZ
Dr. Kiss Róbert Dr. Puha
Sándor
SZDSZ
SZDSZ
Dr. Kertész Zoltán Dr. Gombos
András
SZDSZ
SZDSZ
Dióssy László Dr.
Czuczi Mihály
SZDSZ
SZDSZ
Dr. Lõvey László Dr. Hoffmann Attila
MSZP
MSZP
Koltai Imre
MSZP
Eleje Honlap