T/4254/97..

Módosító javaslat!

G á l Z o l t á n úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n.

Tisztelt Elnök Úr!

Az állatok védelmérõl és kíméletérõl szóló, T/4254.. számú

törvényjavaslathoz a következõ

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t

terjesztjük elõ.

1.

A törvényjavaslat 3. §-ának 6. pontja a következõképpen

módosul:

/E törvény alkalmazásában:/

"6. állatotthon: olyan intézmény

a) otthontalan, gazdátlan állat ideiglenes vagy állandó

elhelyezésére, amely tevékenységét ellenszolgáltatás

nélkül látja el,

b) állat tartására, amelyet a települési önkormányzat

jegyzõje, az állatvédelmi hatóság, vagy bíróság ren-

delt el

(az elkobzott vagy ideiglenesen megfigyelés alatt tartott

állat tartásáról külön jogszabály rendelkezik);"

2.

A törvényjavaslat "az állatotthon létesítésének és

fenntartásának általános szabályai" alcím alatt a következõ új 42. §-

al egészül ki, a további §-ok jelölése értelemszerûen változik:

"42. § (1) A megyei és a fõvárosi önkormányzat biztosítja a

3. § 6. pontjában meghatározott állatvédelmi szolgáltatást.

(2) A megyei és a fõvárosi önkormányzat által fenntartott

állatotthon mûködési területe megegyezik az önkormányzat közigazgatási

területével.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott szolgáltatások

teljesí-tésére tárulások hozhatók létre.

(4) A községi, a városi, a fõvárosi kerületi és a megyei

jo-gú városi önkormányzat, és ezek társulása a megyei, fõvárosi

önkormányzat feladatának ellátását saját közigazgatási terü-letére

megállapodás szerint vállalhatja."

3.

A törvényjavaslat a következõ új 45. §-al egészül ki, a

további §-ok jelölése értelemszerûen változik:

"45. § A megyei és a fõvárosi önkormányzat a 42. § (1) be-

kezdésében meghatározott állatvédelmi szolgáltatás ellátását legkésõbb

2002. január 1-tõl biztosítja."

4.

A törvényjavaslat a következõ új 5. §-al egészül ki, a további

§-ok jelölése értelemszerûen változik:

"5. § (1) Az állat elûzése vagy közterületen, más tulajdo-

nában álló ingatlanon történõ elhelyezése tilos, tulajdonjo-gával,

tartásával felhagyni nem lehet.

(2) Az állattartó nem köteles az állatról gondoskodni, ha

a tartás saját megélhetését veszélyezteti.

(3) Ha az állat átruházása vagy átengedése nem lehetséges,

akkor a települési önkormányzat köteles az állatról gondos-kodni."

5.

A törvényjavaslat 7. §-a elmarad, a további §-ok jelölése

értelemszerûen változik:

"[7. § Az ember környezetében tartott állat, valamint a

veszélyes állat tulajdonjogával, tartásával felhagyni nem szabad. Az

állat elûzése, elhagyása vagy kitétele tilos.]"

6.

A törvényjavaslat a következõ új 43. §-al egészül ki, a

további §-ok jelölése értelemszerûen változik:

"43. § (1) Ha a települési önkormányzat számára az 5. § (3)

bekezdése és a 21. § végrehajtása során a megfelelõ gondos-kodás

biztosítása nem lehetséges vagy aránytalan anyagi te-herrel járna, a

jegyzõ határozata alapján az állatvédelmi hatóság intézkedik az állat

elhelyezésérõl, hasznosításáról vagy elpusztításáról.

(2) E törvény 5. §-ának (2) és (3) bekezdése 2002 január 1-

-én lép hatályba."

Indokolás

Az állatvédelem államigazgatási feladatának ellátásához

elengedhetetlen egy állatmenhely hálózat kialakítása, amelyet célszerû

a megyékhez telepíteni.

Az állatok védelme érdekében a kóbor állatok kérdését kezelni

kell. Ennek alapját teremti meg a javasolt rendelkezés, amely az

elõterjesztéssel szemben pontosan és a jogbiztonságra tekintettel

határozza meg az állattartó kötelességét, egyben meghatározva az

önkormányzat felelõsségi körét - lehetõségeik függvényében.

Budapest, 1998. február 9.

Dr. Házas József Dr. Hankó Faragó

Miklós

MSZP

SZDSZ

Dr. Kiss Róbert Dr. Puha

Sándor

SZDSZ

SZDSZ

Dr. Kertész Zoltán Dr. Gombos

András

SZDSZ

SZDSZ

Dióssy László Dr.

Czuczi Mihály

SZDSZ

SZDSZ

Dr. Lõvey László Dr. Hoffmann Attila

MSZP

MSZP

Koltai Imre

MSZP

Eleje Honlap