T/4254/101..

Módosító javaslat!

G á l Z o l t á n úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n.

Tisztelt Elnök Úr!

Az állatok védelmérõl és kíméletérõl szóló, T/4254.. számú

törvényjavaslathoz a következõ

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t

terjesztjük elõ.

1.

A törvényjavaslat 2. §-ának felvezetõ szövege a

következõképpen módosul:

"2. § E törvény hatálya kiterjed minden többsejtû állatra,

de különösen:"

Indokolás

Az állatok, állatcsoportok tételes felsorolása

elkerülhetetlenül hiányokhoz vezet, amely joghézagot eredményez.

2.

A törvényjavaslat "az állat tartásának általános szabályai"

alcím alatt a következõ új 6. és 7. §-al egészül ki, a további §-ok

jelölése értelemszerûen változik:

"6. § (1) Az állattartó köteles állatát kárt okozó tevékeny-

sége azonnali befejezésére késztetni, és a károkozás ismét-lõdését

megakadályozni.

(2) Az állattartó (1) bekezdésbe foglalt intézkedésének el-

maradása vagy eredménytelensége esetén az erre jogosult ha-tóságnak az

állat kárt okozó tevékenységét - lehetõség sze-rint kíméletesen - meg

kell szüntetnie, ismétlõdését meg kell akadályoznia. Az állattartónak

az intézkedés teljes költségét meg kell térítenie.

(3) A (2) bekezdés szerinti eljárása során a hatóság az ál-

tala, illetõleg a bíróság által megállapított feltételek biztosításáig

az állattartó rendelkezési jogát az állat fe-lett korlátozhatja, vagy

megtilthatja. A hatóság, illetõleg a bíróság a rendelkezési jog

korlátozása mértékének megfele-lõen, illetõleg tiltása esetén, az

állat tartásáról az ál-lattartó költségére gondoskodni köteles.

7. § (1) Ha az állatvédelmi hatóság eljárása során megálla-

pítja, hogy az állat ismétlõdõen veszélyeztette a környeze-tében élõk

biztonságát, testi épségét, akkor az állatot ve-szélyes állattá

nyilváníthatja.

(2) Ha a 6. § (1) bekezdésének alkalmazásában természetes

személy 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett, akkor az

állatvédelmi hatóság az állatot veszélyes állattá nyilvánít-ja.

(3) Az állatvédelmi hatóság a veszélyes állattá

nyilvánítás-ról értesíti a jegyzõt, a természetvédelem illetékes

terüle-ti szervét és a rendõrhatóságot."

Indokolás

Az elõterjesztés nem szabályozza az állattal való bánásmódot

és hatósági eljárást annak károkozása esetén.

3.

A törvényjavaslat 9. §-ának (1) bekezdése a következõképpen

módosul:

"(1) Az állat küllemének megváltoztatása érdekében, vagy

más, nem az állat egészsége céljából történõ sebészeti be-avatkozás -

az ivartalanítás, és a gazdasági haszon céljából tartott állatok

farokcsonkítása, szarvtalanítása, agyarazása kivételével - nem

végezhetõ."

Indokolás

A gazdasági haszon céljából tartott állatok körében több olyan

beavatkozásra van szükség, amely nem az egyed egészsége, de az állat

érdekében történik.

4.

A törvényjavaslat 37. §-ának (2) bekezdése elmarad, a további

bekezdések jelölése értelemszerûen változik:

"[(2) Az állatot olyan szállítóeszközön kell szállítani,

amely annak sérülést nem okozhat, és megvédi az idõjárás ká-ros

hatásaitól.]

Indokolás

Az állategészségügyrõl szóló törvény szabályozza ezt a

kérdést.

5.

A törvényjavaslat 38. §-ának (2) bekezdése a következõképpen

egészül ki:

"(2) A vágóállat szállítása térben és idõben korlátozható. A

korlátozást az állatvédelmi hatóság az e törvény elõírása-it

figyelembevéve rendelheti el."

Indokolás

Törvénynek a korlátozás mikéntjére is kell tartalmaznia

rendelkezést.

Budapest, 1998. február 9.

Dióssy László Dr. Hankó Faragó

Miklós

SZDSZ

SZDSZ

Dr. Kiss Róbert Dr. Puha

Sándor

SZDSZ

SZDSZ

Dr. Kertész Zoltán Dr. Gombos

András

SZDSZ

SZDSZ

Eleje Honlap