T/4296/125.. szám
Az Országgyûlés
Emberi jogi-, kisebbségi és vallásügyi Foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának
bizottságának
Költségvetési és pénzügyi bizottságának Szociális és egészségügyi bizottságának
k i e g é s z í t õ a j á n l á s a
a kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól szóló T/4296.. sz.
törvényjavaslathoz
(Együtt kezelendõ a T/4296/97.. számú ajánlással)
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (a
továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága
(a továbbiakban: Foglalkoztatási bizottság), Költségvetési és pénzügyi
bizottsága (a továbbiakban: Költségvetési bizottság), Gazdasági bizottsága,
valamint Szociális és egészségügyi bizottsága (a továbbiakban: Szociális
bizottság) megvitatta a kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól szóló,
T/4296.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott
T/4296/74-96., és T/4296/98-124. számú módosító javaslatokat.
Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ T/4296/75.,T/78.., T/80..,T/85.., T/91.. sz.
módosító javaslatát VISSZAVONTA! (Ezeket az ajánlás nem tartalmazza.)
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]
zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a
módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok
bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a
törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre
történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
1. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/71. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat preambulumának más megfogalmazását javasolja:
"[Az Országgyûlés attól a céltól vezérelve, hogy a társadalombiztosítási
rendszer keretében az állampolgárok hozzáférhessenek az egészségük
megõrzéséhez, helyreállításához és egészségi állapotuk javításához szükséges
egészségügyi ellátáshoz, továbbá, hogy a foglalkoztatottak betegsége miatt a
kiesõ jövedelmük a megélhetésüket ne veszélyeztesse, a kötelezõ
egészségbiztosítás ellátásairól a következõ törvényt alkotja.] Az Országgyûlés
az Alkotmányban foglalt elvekbõl kiindulva az esélyegyenlõség érdekében az
állampolgárok számára az egészségük megõrzéséhez, helyreállításához és
egészségi állapotuk javításához szükséges egészségügyi ellátásra, továbbá a
foglalkoztatottak betegsége miatt kiesõ jövedelmük részleges pótlására a
kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól, valamint azok igénybevételének
szabályairól a következõ törvényt alkotja:"
Indokolás: Lásd a T/4296/117. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
2. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 1-9. §-ainak más megfogalmazását
javasolja:
Megjegyzés: Az 1-9. §-ok elhagyásának jelölésétõl technikai okokból
eltekintünk.
"I. Fejezet
Általános rendelkezések
A törvény hatálya
1. § (1) A törvény hatálya
a) a Tbj. szerint biztosított, továbbá egészségügyi szolgáltatás
igénybevételére, valamint baleseti ellátásra, és szerzõdés alapján egyes
egészségbiztosítási ellátásra jogosult személyekre,
b) a Tbj. szerint társadalombiztosítási hozzájárulást fizetõ személyekre
és szervezetekre,
c) az egészségbiztosítási ellátások teljesítésében szerzõdés alapján
résztvevõ szolgáltatókra,
d) a (2) bekezdés kivételével az Egészségbiztosítási Alapból (a
továbbiakban: E. Alap) finanszírozott ellátásokra
terjed ki.
(2) Az E. Alapból finanszírozott rokkantsági nyugdíjról, baleseti
rokkantsági nyugdíjról külön törvény rendelkezik.
Alapelvek
2. § (1) Az egészségbiztosítási ellátások közül az egészségügyi
szolgáltatások - e törvény keretei között - az egészségi állapot által
indokolt mértékben vehetõk igénybe.
(2) Az egészségbiztosítási ellátások közül a pénzbeli ellátások az
egészségbiztosítási járulékfizetési kötelezettséggel arányosan vehetõk
igénybe.
3. § Az egészségügyi szolgáltatások azonos szakmai tartalommal illetik
meg az egészségbiztosítás egészségügyi szolgáltatásaira jogosult személyeket.
4. § Az állam az e törvényben meghatározott ellátások teljesítését akkor
is biztosítja, ha az ahhoz szükséges kiadások az E. Alapból nem fedezhetõk.
5. § Az egészségbiztosítási feladatokat ellátó igazgatási szerv
tájékoztatja a biztosítottat jogiaról és kötelezettségeirõl, segítséget nyújt
igénye érvényesítéséhez.
Egészségbiztosítási ellátásra jogosultak
6. § (1) A Tbj. szerint biztosított személy valamennyi e törvényben
szabályozott ellátásra jogosult.
(2) A II. és III. fejezet alkalmazásában a biztosítottal azonos ellátás
illeti meg a Tbj. szerint kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosult
személyeket.
(3) A baleseti ellátás tekintetében a biztosítottal azonos ellátás illeti
meg a Tbj. szerint baleseti ellátásra jogosult személyeket.
(4) A baleseti egészségügyi szolgáltatások tekintetében a biztosítottal
azonos ellátás illeti meg a Tbj. szerint baleseti egészségügyi szolgáltatásra
jogosult személyeket.
7. § Azok a személyek, akik az egészségbiztosítás körébe tartozó egyes
ellátásokra a Tbj. szerint megállapodást kötöttek, a megállapodás tárgyát
képezõ ellátás tekintetében a Tbj-ben, illetõleg az e törvényben foglalt
kivételekkel a biztosítottal esnek egy tekintet alá.
8. § Államközi vagy kormányközi egyezmény alapján igénybevett
egészségbiztosítási ellátások tekintetében e törvény rendelkezéseit az
egyezményben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
Egészségügyi szolgáltatók
9. § Az e törvényben foglalt egészségügyi szolgáltatások az Országos
Egészségbiztosítási Pénztárral, illetõleg igazgatási szervével (a továbbiakban
együtt: OEP) az adott szolgáltatásra finanszírozási szerzõdéssel rendelkezõ (a
továbbiakban: finanszírozott) egészségügyi szolgáltatónál - ideértve a
magángyakorlatot folytató orvost is - vehetõk igénybe."
Indokolás: Lásd a T/4296/108. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
3. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/38. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdése b) pontjának a következõ
módosítását javasolja:
/A törvény hatálya/
"b) a Tbj. szerint társadalombiztosítási [hozzájárulást] járulékot fizetõ
személyekre és szervezetekre,"
Indokolás: Lásd a T/4296/114. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
4. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a
T/4296/31.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 3. § elõtti cím
következõ kiegészítését javasolják:
"Alapelvek, alapfogalmak"
Indokolás: Lásd a T/4296/93. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
5. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a
T/4296/31.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 3. §-át új (5)-(8)
bekezdésekkel javasolják kiegészíteni:
"(5) Társadalombiztosítás egészségbiztosítása: szolidaritáson alapuló,
önszabályozó, egészségi kockázatkezelõ intézmény, amely kötelezõ, közhasznú
személybiztosítás.
(6) Szolidaritás az egészségbiztosításban: társadalmi kockázatközösség
érvényesítése az egészségben való személyes felelõsséggel egyensúlyban.
(7) Önszabályozó egészségbiztosítás: a szükségletek-szolgáltatások-
finanszírozás (és más erõforrások, eszközök) dinamikus egyensúlyát fenntartó
szabályozott rendszer.
(8) Egészségi kockázatkezelés: az egészségpolitika által meghatározott
egészségi kockázatokat elkerülõ, - csökkentõ célkitûzéseket szabályozott
rendszerben (visszacsatolással) megvalósított tevékenység, melyre jellemzõ a
megelõzés, egészségmegõrzés, diagnosztika, gyógyítás, rehabilitáció dinamikus
egysége."
Indokolás: Lásd a T/4296/93. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
6. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a
T/4296/33.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslatot új 10. §-sal és
ezt megelõzõ új alcímmel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén
a törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):
"Az egészségbiztosítási ellátások mûködtetésének tervezése
10. § (1) A szükségletek, a szolgáltatások és a finanszírozás
egyensúlyának fenntartásához a jogosultak - a nyújtandó egészségügyi és
pénzbeli szolgáltatásokhoz kapcsolódó - egészségi szükségleteinek felmérésén
alapuló egészségtervezési és modellezési rendszert kell kialakítani, melyet a
pénzügyi, gazdasági tervezési rendszerrel összehangoltan kell mûködtetni a
következõk szerint:
a) a jogosultak személyazonosításra alkalmatlanná tett adataiból a
kockázatelemzési és elõrebecslési módszerekkel több idõtávra vonatkozó
egészségtervet és demográfiai modellt kell készíteni. A tervezési,
elõrebecslési idõtávok: 5 év (rövidtáv), 30 év (generációváltás), 70 év
(generáció élettartam). Az egészségterv része a szolgáltatások várható
igénybevételének modellje, beleértve a pénzbeli szolgáltatásokat is,
b) a több idõtávú egészségtervet tényadatok, hatásvizsgálatok alapján
évenként aktualizálni kell,
c) a tervek végrehajtását, végrehajtásának hatását elõre meghatározott
ütemben ellenõrizni és elemezni kell. Az ellenõrzés és a hatásvizsgálatok
végrehajtására szolgáltatási fajtánként, valamint a teljes ellátási kör
mûködésének elemzésére egyaránt alkalmas számítógépes informatikai, ügyviteli
rendszereket kell üzemeltetni. A számítógépes ellenõrzõ rendszer elemzései
alapján kell a szakértõi, közvetlen ellenõrzéseket végezni,
d) a tervezés, modellezés megalapozása érdekében a szolgáltatásokhoz
kapcsolódó ügyviteli, ellenõrzési inormatikai rendszerekhez illeszthetõ
reprezentatív, szükségletfelvételen alapuló követéses adatfelvételi
rendszereket kell mûködtetni,
e) az egészségtervvel összehangoltan, de annak alárendelve kell a
szolgáltatások pénzügyi fedezetét tervezni, a költséghatékonyság szem elõtt
tartásával.
(2) Az éves költségvetésrõl történõ döntés feltétele a több idõtávú terv
és elõrebecslés elkészítése és a költségvetéshez csatolása.
"
Indokolás: Lásd a T/4296/94. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
7. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/47. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdése c) pontjának a következõ
kiegészítését javasolja:
/A biztosított a háziorvosi, házi gyermekorvosi (a továbbiakban együtt:
háziorvosi) ellátás keretében a (2) bekezdésben foglalt feltételekkel
térítésmentesen jogosult/
"c) a háziorvos által kezdeményezett, a biztosított otthonában történõ
szakorvosi vizsgálatra és véleményre,"
Indokolás: Lásd a T/4296/120. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
8. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/41., T/72.. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 11. § (2) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(2) A biztosított az (1) bekezdésben foglalt szolgáltatásokat
a) [bármely az OEP-pel az adott szolgáltatás nyújtására finanszírozási
szerzõdést kötött (a továbbiakban: finanszírozott) szolgáltató - ide értve a
háziorvosi magángyakorlatot folytató orvost is -] a külön jogszabály szerint
választott háziorvosánál [(a továbbiakban: választott háziorvos) igénybe]
veheti igénybe,
b) amennyiben [a] választott háziorvosát felkeresni nem tudja, annál a
finanszírozott szolgáltató háziorvosánál veheti igénybe, amelynek ellátási
területén tartózkodási helye van."
Indokolás: Lásd a T/4296/109/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
9. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/44. számú módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 16. § (2) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"(2) A biztosított - külön jogszabályban foglaltak szerint -
[térítésmentesen] jogosult egészségügyi beavatkozást követõ rekonstrukciót,
továbbá funkciózavart okozó veleszületett vagy szerzett testi rendellenességek
korrekciójá[t]ra [szolgáló mûtéti ellátás céljából] a 13-14. §-ban foglaltak
szerint [szolgáltatásokra]."
Indokolás: Lásd a T/4296/110. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
10. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/47. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 17. § a) pontjának az elhagyását javasolja (a
javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):
/A biztosított - beutalás szerinti intézményben végzendõ - orvosi
vizsgálata vagy gyógykezelése, illetve egészségügyi intézménybõl tartózkodási
helyére történõ elbocsátása céljából térítésmentesen jogosult
betegszállításra/
"[a) sürgõs szállítás esetén,]"
Indokolás: Lásd a T/4296/116/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
11. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/41., T/72.. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 18. § (1) bekezdésének más
megfogalmazását javasolja:
"18. § (1) [Orvosi beutalás alapján a biztosított akkor jogosult
egészségügyi szakellátás igénybevételére, ha a beutaló orvos finanszírozott
egészségügyi szolgáltató orvosa, vagy külön jogszabályban foglalt feladatot
ellátó orvos és a szakellátás igénybevételére az adott ellátás nyújtására
finanszírozott egészségügyi szolgáltatónál kerül sor.] A biztosítottat az e
törvény szerint járó egészségügyi szakellátásra finanszírozott egészségügyi
szolgáltató orvosa vagy külön jogszabályban meghatározott feladatot ellátó
orvos utalhatja be."
Indokolás: Lásd a T/4296/109/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
12. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/55. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 18. § (2) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"(2) A beutaló orvos - saját szakmai javaslata és a beteg kérésének
figyelembevétele alapján - a vizsgálatot és gyógykezelést [bármely,] a
biztosított egészségi állapota által indokolt [szintû] progresszivitási
szinten szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatónál kezdeményezheti. A
biztosított [indokolt] ellátását nem tagadhatja meg az a szolgáltató, amelynek
ellátási területéhez tartozik a biztosított tartózkodási helye, továbbá az,
amely a beutaló orvos elõzetes jelzése alapján az ellátást vállalta. A
biztosított területi ellátására nem kötelezett szolgáltató az [indokolt]
ellátást csak akkor tagadhatja meg, ha a területi ellátási kötelezettségû
feladatainak folyamatos ellátását a területen kívüli betegek fogadása
veszélyezteti és a feladat ellátására az OEP által lekötött szabad
kapacitással nem rendelkezik."
Indokolás: Lásd a T/4296/121. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/53. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 18. §-át a következõ új (5) bekezdéssel
javasolja kiegészíteni:
"(5) A gyógyító céllal rendelt ellátások közül nem az egészségbiztosítás
terhére vehetõk igénybe:
a) az egészségügyi törvény rendelkezései alapján
aa) térítésmentesen járó kötelezõ védõoltások,
ab) a kötelezõ népegészségügyi és járványügyi tevékenységek,
ac) a népegészségügyi feladatok körében végzett egészségügyi
szolgáltatások,
b) a családtervezési tanácsadás, terhesgondozás, gyermekágyas anyák
gondozása,
c) mentés - ideértve a sürgõs és az õrzött betegszállítást is,
d) katasztrófa-egészségügyi ellátás,
e) külön jogszabályban meghatározott munkahigiénés szûrõ- és ellenõrzõ
vizsgálatok, továbbá folalkozásegészségügyi ellátások,
f) külön jogszabály által elrendelt orvosszakértõi vizsgálatok és
szakvéleményezés, kivéve, ha a vizsgálatra és szakvéleményezésre
társadalombiztosítási vagy szociális juttatásra, kedvezményre való jogosultság
megállapítása céljából kerül sor,
g) ritka, kiemelkedõ költségigényû, a központi költségvetésben e célra
elkülönített keretbõl finanszírozott ellátások,
h) kizárólag orvosbiológiai kutatás keretében nyújtott ellátások."
Indokolás: Lásd a T/4296/116/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
14. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/60. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 22. § (5) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"(5) Az utazási költséghez nyújtott támogatás a biztosítottal azonos
módon illeti meg
a) a [14] 16 éven aluli gyermek kísérõjét,
b) a [14] 16 éven felüli biztosított kísérõjét, amennyiben egészségi
állapota miatt a kíséretet a beutaló orvos szükségesnek tartja."
Indokolás: Lásd a T/4296/118. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
15. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/68. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 23. § d) pontjának a következõ módosítását
javasolja:
/A biztosított részleges térítés mellett jogosult/
"d) kizárólag beutalóval igénybevehetõ ellátás beutaló nélküli
igénybevételére, ha azt az azonnali ellátás szükségessége nem indokolja, [de
az ellátás orvosilag indokolt,]"
Indokolás: Lásd a T/4296/119. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
16. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 26. § (1) bekezdése felvezetõ
szövegének a következõ módosítását javasolja:
"26. § (1) Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár fõigazgatója -
[indokolt esetben] az E. Alap éves költségvetésében meghatározott keretek
között, az Egészségbiztosítási Önkormányzat által megállapított elveket
figyelembe véve - méltányosságból"
Indokolás: Lásd a T/4296/107. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
17. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 28. §-ának más megfogalmazását
javasolja:
"28. § [A biztosított - ide nem értve a megállapodás alapján egészségügyi
ellátásra jogosultakat - a Magyarországon nem hozzáférhetõ indokolt külföldi
gyógykezeléséhez az egészségbiztosítási támogatás feltételeit és rendjét a
Kormány rendeletben állapítja meg.] A Magyarországon nem hozzáférhetõ gyógyító
eljárások más országban való igénybevételéhez a biztosítottaknak - ide nem
értve a megállapodás alapján egészségügyi ellátásra jogosultakat - a
megbetegedés esetén illetékes Országos Intézet javaslata alapján az
egészségbiztosítás támogatást nyújthat. A támogatás rendjét a Kormány
rendeletben szabályozza."
Indokolás: Lásd a T/4296/74. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
18. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/74. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 28. §-ának más megfogalmazását javasolja:
"28. § [A biztosított - ide nem értve a megállapodás alapján egészségügyi
ellátásra jogosultakat - a Magyarországon nem hozzáférhetõ indokolt külföldi
gyógykezeléséhez az egészségbiztosítási támogatás feltételeit és rendjét a
Kormány rendeletben állapítja meg.] A Magyarországon nem hozzáférhetõ gyógyító
eljárások más országban való igénybevételéhez a biztosítottaknak - ide nem
értve a megállapodás alapján egészségügyi ellátásra jogosultakat - az
egészségbiztosítási alap terhére támogatás nyújtható. A támogatás rendjét a
Kormány rendeletben szabályozza."
Indokolás: Lásd a T/4296/123. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
19. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 30. § (1) és (3) bekezdéseinek a
következõ módosítását javasolja:
"30. § (1) Az OEP az [egészségügyi] adott szolgáltatás [ok nyújtására - a
külön jogszabályban a tárgyévre meghatározott területi finanszírozási normák
szerint megkötött kapacitáslekötési megállapodások alapján - finanszírozási]
biztosítására szerzõdést köt az [adott szolgáltatás nyújtására] arra jogosító
mûködési engedéllyel és felelõsségbiztosítással rendelkezõ egészségügyi
szolgáltatóval.
(3) A[z (1) bekezdésben említett] külön törvényben meghatározott területi
finanszírozási normákat meghaladó kapacitásokra finanszírozási szerzõdés csak
a népjóléti miniszter egyetértésével köthetõ."
Indokolás: Lásd a T/4296/76. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
20. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése b) pontjának az
elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése
értelemszerûen változik):
/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg
kell határozni/
"b) [a szolgáltatás nyújtásához rendelkezésre álló, a finanszírozás
szempontjából meghatározó feltételeket és egyéb adatokat,]"
Indokolás: Lásd a T/4296/77. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
21. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/77. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése b) pontjának a
következõ módosítását javasolja:
/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg
kell határozni/
"b) a szolgáltatás nyújtásához rendelkezésre álló, a finanszírozás
szempontjából meghatározó feltételeket [és egyéb adatokat],"
Indokolás: Lásd a T/4296/111. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
22. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/78. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése e) pontjának a következõ
módosítását javasolja:
/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg
kell határozni/
"e) a külön jogszabály rendelkezései [alapján a szerzõdésben rögzítendõ]
szerinti feltételeket,"
Indokolás: Lásd a T/4296/124.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
23. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (2) bekezdésének az elhagyását
javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása
értelemszerûen változik):
"(2) [A finanszírozási szerzõdés mellékletét képezi
a) az egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosító mûködési engedély és
felelõsségbiztosítási szerzõdés,
b) amennyiben az egészségügyi szolgáltató a helyi önkormányzat vagy külön
jogszabály alapján az adott ellátás nyújtására kötelezett kötelezõ feladatát
képezõ egészségügyi szolgáltatás nyújtását vállalta át, az errõl szóló
szerzõdés (megállapodás)
másolata, valamint
c) a b) pontban foglalt esetben a feladatot átadó nyilatkozata a
népjóléti miniszter rendeletében meghatározott minimum feltételek körébe
tartozó tárgyi feltételek térítésmentes rendelkezésre bocsátásáról.]"
Indokolás: Lásd a T/4296/79. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. nem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
24. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (1) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(1) A nem kizárólag egészségügyi szolgáltatást végzõ [egészségügyi
szolgáltató] a finanszírozás keretében kapott összeget más pénzeszközeitõl
elkülönítetten kezeli."
Indokolás: Lásd a T/4296/81. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
25. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (2) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(2) Az E. Alapból a finanszírozási szerzõdésben foglalt feladatokra
folyósított összeg [nem mentesíti a szolgáltató fenntartóját (tulajdonos,
kezelõ) az egyéb jogszabályokban elõírt fenntartási és fejlesztési
kötelezettségek alól. A finanszírozás keretében folyósított összeg csak a
finanszírozási szerzõdésben foglalt feladatokra használható fel] más célra nem
használható fel."
Indokolás: Lásd a T/4296/82. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
26. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (3) bekezdésének az elhagyását
javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása
értelemszerûen változik):
"(3) [Abban az esetben, amikor a finanszírozási szerzõdés megkötésének
szempontjából a helyi önkormányzat minõsül egészségügyi szolgáltatónak, a
finanszírozás keretében kapott összeg az egészségügyi szolgáltatók mûködésével
kapcsolatos igazgatási kiadásaira nem használható fel.]"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 28. pontjában
foglalt indítvánnyal.
Indokolás: Lásd a T/4296/83. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
27. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (4) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(4) Az [finanszírozott] egészségügyi szolgáltató részére [- a
biztosítási jogviszony keretében igénybevehetõ egészségügyi szolgáltatások
igénybevehetõségét veszélyeztetõ - kritikus gazdálkodási helyzet esetén,
amennyiben annak megelõzésére, illetve elhárítására saját hatáskörben
bizonyíthatóan minden lehetséges intézkedést megtett és a tulajdonos saját
forrásaiból meghatározott arányú konkrét hozzájárulást, valamint garanciát
vállal,] az OEP - az E. Alap éves költségvetésében e célra megjelölt
elõirányzat terhére [- egyszeri,] kamatmentes finanszírozási elõleget nyújthat
a) a szolgáltatást veszélyeztetõ gazdasági helyzet esetén, ha más
intézkedésekkel az nem rendezhetõ,
b) a 13. havi fizetés biztosítása érdekében, ha a szolgáltató kéri."
Indokolás: Lásd a T/4296/84. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
28. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (5) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(5) Ha az (1) bekezdés szerinti egészségügyi szolgáltató, [illetõleg a
(3) bekezdésben szabályozott helyi önkormányzat a finanszírozási szerzõdés
alapján] az E. Alapból kapott összeget nem a finanszírozási szerzõdésben
meghatározott egészségügyi szolgáltatásokra használja fel[, köteles a kapott
összeget] - a szerzõdésszegés esetére kikötött egyéb jogkövetkezmények mellett
- az E. Alap számára megtérít[en]i."
Indokolás: Lásd a T/4296/83. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
29. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/85. számú módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (1) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"36. § (1) Az OEP ellenõrzõ hálózatának (fõ)orvosai (a továbbiakban:
ellenõrzõ orvos) útján ellenõrzi az [finanszírozott] egészségügyi
szolgáltatások szerzõdés szerinti teljesítését."
Indokolás: Lásd a T/4296/112. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
30. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (2) bekezdése a) pontjának a
következõ módosítását javasolja:
/Az (1) bekezdésben foglalt ellenõrzés során az ellenõrzõ orvos/
"a) jogosult a [finanszírozott] szolgáltatásokhoz szükséges személyi és
tárgyi feltételek vizsgálatára,"
Indokolás: Lásd a T/4296/86. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
31. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (3) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(3) Az OEP ellenõrzõ hálózatának szakemberei útján [jogosult]
ellenõr[i]z[n]i a finanszírozott egészségügyi szolgáltatások elszámolási
rendjét, az elszámolás valódiságát."
Indokolás: Lásd a T/4296/87. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
32. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (4) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(4) Az OEP [jogosult] ellenõrzi a támogatással rendelt gyógyszer,
gyógyászati segédeszköz és egyéb gyógyászati ellátás és anyag rendelésére,
készletbentartására és kiszolgáltatására vonatkozó elõírások érvényesülésé[nek
ellenõrzésére]t."
Indokolás: Lásd a T/4296/88. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
33. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/85. számú módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (5) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"(5) Az (1)-(4) bekezdésben foglaltak során az ellenõrzéssel érintett
személyes és egészségügyi adatok kezelésére az egészségügyi és a hozzájuk
kapcsolódó személyes adatok kezelésérõl és védelmérõl szóló 1997. évi [...]
LXVII. törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni."
Indokolás: Lásd a T/4296/112. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
34. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (6) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(6) Az OEP az ellenõrzés megállapításairól és javaslatairól a[z
ellenõrzött] szolgáltatót és fenntartóját tájékoztat[ni kell]ja [a feltárt
hiányosságok megjelölésével]."
Indokolás: Lásd a T/4296/89. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
35. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (7) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(7) Ha a hiányosságok [az ellenõrzõ orvos véleménye szerint elsõsorban a
szakmai elõírások érvényesülésének hiányára vezethetõk vissza, az ellenõrzõ
orvos a szakmai felügyelet gyakorlója részére megküldi az ellenõrzésrõl
készült jegyzõkönyv másolatát] a szakmai elõírások be nem tartására vezethetõk
vissza, az ellenõrzõ orvos az ellenõrzésrõl készült jegyzõkönyv másolatát a
szakmai felügyeletnek megküldi."
Indokolás: Lásd a T/4296/100. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
36. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/90. számú módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdésének más megfogalmazását
javasolja:
"37. § (1) Amennyiben az ellenõrzés során megállapítást nyer, hogy az
egészségügyi szolgáltató a finanszírozás keretében
a) olyan ellátást számol el, amely finanszírozására a megkötött
finanszírozási szerzõdés szerint az OEP nem vállalt kötelezettséget,
b) a finanszírozott ellátásokat az e feladatra lekötött kapacitását
meghaladó mennyiségben számolja el, ide nem értve a rendkívüli helyzetbõl
adódó többletfeladatokat,
c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító
jogcímen számol el,
d) más forrásból megtérülõ ellátást számol el,
e) olyan ellátást számol el, amelyet nem végzett el
az ebbõl eredõ többletfinanszírozást köteles megtéríteni.
Az egészségügyi szolgáltató megtéríti a kifizetett finanszírozási
többletet, ha az ellenõrzés során megállapítják, hogy
a) a finanszírozási szerzõdésben nem szereplõ ellátást,
b) a szolgáltatásra lekötött kapacitását meghaladó mennyiségû ellátást,
ide nem értve a rendkívüli helyzetbõl adódó többletfeladatokat,
c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító
jogcímen,
d) más forrásból megtérülõ ellátást,
e) el nem végzett ellátást
számol el."
Indokolás: Lásd a T/4296/113. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
37. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"37. § (1) Amennyiben az [ellenõrzés során megállapítást nyer, hogy az]
egészségügyi szolgáltató [a finanszírozás keretében] elszámol
a) olyan ellátást [számol el], amelyet az OEP nem finanszíroz
[finanszírozására a megkötött finanszírozási szerzõdés szerint az OEP nem
vállalt kötelezettséget],
b) [a finanszírozott ellátásokat] az e feladatra lekötött kapacitás[á]t
meghaladó mennyiség[ben]û [számolja el] ellátást, ide nem értve a rendkívüli
helyzetbõl adódó többletfeladatokat,
c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító
jogcímen [számol el],
d) más forrásból megtérülõ ellátást [számol el],
e) [olyan ellátást számol el, amelyet] el nem végzett [el] ellátást
az ebbõl eredõ többletfinanszírozást köteles megtéríteni."
Indokolás: Lásd a T/4296/90. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
38. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (3) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(3) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti összeg meghaladja az E. Alap
tárgyévi költségvetésérõl rendelkezõ törvényben meghatározott összeget, a
kiesõ kapacitás [külön jogszabályban foglaltak szerinti pótlására szolgáló
megállapodás megkötésével] biztosításával egyidejûleg a finanszírozási
szerzõdés felmondásának van helye."
Indokolás: Lásd a T/4296/92. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
39. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (4) bekezdése felvezetõ
szövegének a következõ módosítását javasolja:
"(4) Ha a[z ellenõrzés azt állapítja meg, hogy] gyógyszer, gyógyászati
segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ
rendelésére [a finanszírozási szerzõdésben feljogosított vagy erre külön
szerzõdést kötött] jogosult orvos"
Indokolás: Lásd a T/4296/103. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet, a
Költségvetési bizottság ülésén egyetért.
40. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (5) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(5) Amennyiben a (4) bekezdés szerint jogosulatlanul rendelt támogatás
összege meghaladja [a tárgyhónapban] a külön jogszabályban foglalt [összeget]
mértéket, a [támogatással történõ rendelésre jogosító] szerzõdés[t] - az
okozott kár megtérítésére vonatkozó kötelezés mellett - legfeljebb egy évre
fel[lehet]függeszt[eni]hetõ."
Indokolás: Lásd a T/4296/104. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
41. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (6) bekezdésének a következõ
módosítását javasolja:
"(6) Amennyiben a (5) bekezdésben foglaltak [egy éven belül] ismételten
elõfordulnak, [vagy az okozott kár összege a tárgyévben meghaladja a (5)
bekezdésben említett összeg háromszorosát, a támogatással történõ] a
rendelésre jogosító szerzõdés felmondásának, illetve a finanszírozási
szerzõdés módosításával e jogosultságból való kizárásnak [van] helye van."
Indokolás: Lásd a T/4296/98. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
42. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (1) bekezdése felvezetõ
szövegének a következõ módosítását javasolja:
"(1) A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz támogatással történõ
forgalmazásának, illetve kiszolgáltatásának ellenõrzése során az ellenõrzõ
hálózat munkatársai vizsgál[hat]ják"
Indokolás: Lásd a T/4296/101. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
43. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése felvezetõ
szövegének a következõ módosítását javasolja:
"(2) Ha [az ellenõrzés azt állapítja] megállapítható, hogy a [gyógyszer,
gyógyászati segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás
támogatással történõ forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést
kötött] szolgáltató a forgalmazásra, [illetve] kiszolgáltatásra, [továbbá]
valamint a támogatás elszámolására vonatkozó elõírásokat megszeg[i]te"
Indokolás: Lásd a T/4296/99. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
44. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése a) pontjának a
következõ módosítását javasolja:
/Ha az ellenõrzés azt állapítja meg, hogy gyógyszer, gyógyászati
segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ
forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést kötött szolgáltató a
forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra, továbbá a támogatás elszámolására
vonatkozó elõírásokat megszegi/
"a) az ezzel összefüggésben okozott kárt megtérí[tte]ti,"
Indokolás: Lásd a T/4296/102. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
45. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése b) pontjának a
következõ módosítását javasolja:
/Ha az ellenõrzés azt állapítja meg, hogy gyógyszer, gyógyászati
segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ
forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést kötött szolgáltató a
forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra, továbbá a támogatás elszámolására
vonatkozó elõírásokat megszegi/
"b) amennyiben az [a) pontban foglaltak egy éven belül] ismételten
elõfordul[nak], vagy az okozott kár [összege egy éven belül] meghaladja a
külön jogszabályban foglalt mértéket, a [37. § (6) bekezdése szerinti
összeget, - az a) pontban foglaltakon túl - a támogatással történõ
forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra jogosító] szerzõdés[t]
felmond[ja]ható."
Indokolás: Lásd a T/4296/105. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
46. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/38. sz. módosító
javaslathoz - a törvényjavaslat 52. § (1) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"52. § (1) Üzemi baleset az a baleset, amely a biztosítottat a
foglalkozása körében végzett munka közben vagy azzal összefüggésben, illetõleg
munkába vagy onnan lakására (szállására) menet közben éri. Üzemi baleset az
is, amely a biztosítottat [társadalmi] közcélú munka végzése vagy egyes
társadalombiztosítási ellátások igénybevétele során éri."
Indokolás: Lásd a T/4296/115. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
47. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú
módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 54. §-át új (3) bekezdéssel javasolja
kiegészíteni:
"54. § (3) A biztosított térítésmentesen jogosult az üzemi balesetével
közvetlenül összefüggõ, a 23. § b)-c) pontjában meghatározott fogászati
ellátásra."
Indokolás: Lásd a T/4296/106. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet, a
Költségvetési bizottság ülésén egyetért.
48. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 83. § (1) bekezdésének
más megfogalmazását javasolja:
"83. § (1) [Ez a törvény 1998. január 1-jén lép hatályba.] E törvény
hatályba léptetésérõl a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szóló
törvény rendelkezik."
Indokolás: Lásd a T/4296/122. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
II.
A Költségvetési bizottság utólagos állásfoglalásai a T/4296/97.. sz.
ajánlás alábbi pontjainál:
Ajánláspont: Bizottság állásfoglalása: Elõterjesztõ állásfoglalása:
3. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
13. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
25. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
28. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
30. támogatja. egyetért.
32. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
33. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
34. támogatja. egyetért.
43. támogatja. egyetért.
47. támogatja. egyetért.
49. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
51. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
58. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
85. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.
87. támogatja. egyetért.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1997. július 2.
Gellért Kis Gábor s.k., Dr. Surján László s.k.,
az Emberi jogi bizottság elnöke a Foglalkoztatási bizottság elnöke
Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke