- 1 -

T/4296/125.. szám

Az Országgyûlés

Emberi jogi-, kisebbségi és vallásügyi Foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának

bizottságának

Költségvetési és pénzügyi bizottságának Szociális és egészségügyi bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

a kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól szóló T/4296.. sz.

törvényjavaslathoz

(Együtt kezelendõ a T/4296/97.. számú ajánlással)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (a

továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága

(a továbbiakban: Foglalkoztatási bizottság), Költségvetési és pénzügyi

bizottsága (a továbbiakban: Költségvetési bizottság), Gazdasági bizottsága,

valamint Szociális és egészségügyi bizottsága (a továbbiakban: Szociális

bizottság) megvitatta a kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól szóló,

T/4296.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott

T/4296/74-96., és T/4296/98-124. számú módosító javaslatokat.

Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ T/4296/75.,T/78.., T/80..,T/85.., T/91.. sz.

módosító javaslatát VISSZAVONTA! (Ezeket az ajánlás nem tartalmazza.)

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/71. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat preambulumának más megfogalmazását javasolja:

"[Az Országgyûlés attól a céltól vezérelve, hogy a társadalombiztosítási

rendszer keretében az állampolgárok hozzáférhessenek az egészségük

megõrzéséhez, helyreállításához és egészségi állapotuk javításához szükséges

egészségügyi ellátáshoz, továbbá, hogy a foglalkoztatottak betegsége miatt a

kiesõ jövedelmük a megélhetésüket ne veszélyeztesse, a kötelezõ

egészségbiztosítás ellátásairól a következõ törvényt alkotja.] Az Országgyûlés

az Alkotmányban foglalt elvekbõl kiindulva az esélyegyenlõség érdekében az

állampolgárok számára az egészségük megõrzéséhez, helyreállításához és

egészségi állapotuk javításához szükséges egészségügyi ellátásra, továbbá a

foglalkoztatottak betegsége miatt kiesõ jövedelmük részleges pótlására a

kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól, valamint azok igénybevételének

szabályairól a következõ törvényt alkotja:"

Indokolás: Lásd a T/4296/117. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 1-9. §-ainak más megfogalmazását

javasolja:

Megjegyzés: Az 1-9. §-ok elhagyásának jelölésétõl technikai okokból

eltekintünk.

"I. Fejezet

Általános rendelkezések

A törvény hatálya

1. § (1) A törvény hatálya

a) a Tbj. szerint biztosított, továbbá egészségügyi szolgáltatás

igénybevételére, valamint baleseti ellátásra, és szerzõdés alapján egyes

egészségbiztosítási ellátásra jogosult személyekre,

b) a Tbj. szerint társadalombiztosítási hozzájárulást fizetõ személyekre

és szervezetekre,

c) az egészségbiztosítási ellátások teljesítésében szerzõdés alapján

résztvevõ szolgáltatókra,

d) a (2) bekezdés kivételével az Egészségbiztosítási Alapból (a

továbbiakban: E. Alap) finanszírozott ellátásokra

terjed ki.

(2) Az E. Alapból finanszírozott rokkantsági nyugdíjról, baleseti

rokkantsági nyugdíjról külön törvény rendelkezik.

Alapelvek

2. § (1) Az egészségbiztosítási ellátások közül az egészségügyi

szolgáltatások - e törvény keretei között - az egészségi állapot által

indokolt mértékben vehetõk igénybe.

(2) Az egészségbiztosítási ellátások közül a pénzbeli ellátások az

egészségbiztosítási járulékfizetési kötelezettséggel arányosan vehetõk

igénybe.

3. § Az egészségügyi szolgáltatások azonos szakmai tartalommal illetik

meg az egészségbiztosítás egészségügyi szolgáltatásaira jogosult személyeket.

4. § Az állam az e törvényben meghatározott ellátások teljesítését akkor

is biztosítja, ha az ahhoz szükséges kiadások az E. Alapból nem fedezhetõk.

5. § Az egészségbiztosítási feladatokat ellátó igazgatási szerv

tájékoztatja a biztosítottat jogiaról és kötelezettségeirõl, segítséget nyújt

igénye érvényesítéséhez.

Egészségbiztosítási ellátásra jogosultak

6. § (1) A Tbj. szerint biztosított személy valamennyi e törvényben

szabályozott ellátásra jogosult.

(2) A II. és III. fejezet alkalmazásában a biztosítottal azonos ellátás

illeti meg a Tbj. szerint kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosult

személyeket.

(3) A baleseti ellátás tekintetében a biztosítottal azonos ellátás illeti

meg a Tbj. szerint baleseti ellátásra jogosult személyeket.

(4) A baleseti egészségügyi szolgáltatások tekintetében a biztosítottal

azonos ellátás illeti meg a Tbj. szerint baleseti egészségügyi szolgáltatásra

jogosult személyeket.

7. § Azok a személyek, akik az egészségbiztosítás körébe tartozó egyes

ellátásokra a Tbj. szerint megállapodást kötöttek, a megállapodás tárgyát

képezõ ellátás tekintetében a Tbj-ben, illetõleg az e törvényben foglalt

kivételekkel a biztosítottal esnek egy tekintet alá.

8. § Államközi vagy kormányközi egyezmény alapján igénybevett

egészségbiztosítási ellátások tekintetében e törvény rendelkezéseit az

egyezményben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

Egészségügyi szolgáltatók

9. § Az e törvényben foglalt egészségügyi szolgáltatások az Országos

Egészségbiztosítási Pénztárral, illetõleg igazgatási szervével (a továbbiakban

együtt: OEP) az adott szolgáltatásra finanszírozási szerzõdéssel rendelkezõ (a

továbbiakban: finanszírozott) egészségügyi szolgáltatónál - ideértve a

magángyakorlatot folytató orvost is - vehetõk igénybe."

Indokolás: Lásd a T/4296/108. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/38. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdése b) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

/A törvény hatálya/

"b) a Tbj. szerint társadalombiztosítási [hozzájárulást] járulékot fizetõ

személyekre és szervezetekre,"

Indokolás: Lásd a T/4296/114. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a

T/4296/31.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 3. § elõtti cím

következõ kiegészítését javasolják:

"Alapelvek, alapfogalmak"

Indokolás: Lásd a T/4296/93. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

5. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a

T/4296/31.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 3. §-át új (5)-(8)

bekezdésekkel javasolják kiegészíteni:

"(5) Társadalombiztosítás egészségbiztosítása: szolidaritáson alapuló,

önszabályozó, egészségi kockázatkezelõ intézmény, amely kötelezõ, közhasznú

személybiztosítás.

(6) Szolidaritás az egészségbiztosításban: társadalmi kockázatközösség

érvényesítése az egészségben való személyes felelõsséggel egyensúlyban.

(7) Önszabályozó egészségbiztosítás: a szükségletek-szolgáltatások-

finanszírozás (és más erõforrások, eszközök) dinamikus egyensúlyát fenntartó

szabályozott rendszer.

(8) Egészségi kockázatkezelés: az egészségpolitika által meghatározott

egészségi kockázatokat elkerülõ, - csökkentõ célkitûzéseket szabályozott

rendszerben (visszacsatolással) megvalósított tevékenység, melyre jellemzõ a

megelõzés, egészségmegõrzés, diagnosztika, gyógyítás, rehabilitáció dinamikus

egysége."

Indokolás: Lásd a T/4296/93. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

6. Dr. Garai István és Götzinger István képviselõk - kapcsolódva a

T/4296/33.. számú módosító javaslathoz - a törvényjavaslatot új 10. §-sal és

ezt megelõzõ új alcímmel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén

a törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"Az egészségbiztosítási ellátások mûködtetésének tervezése

10. § (1) A szükségletek, a szolgáltatások és a finanszírozás

egyensúlyának fenntartásához a jogosultak - a nyújtandó egészségügyi és

pénzbeli szolgáltatásokhoz kapcsolódó - egészségi szükségleteinek felmérésén

alapuló egészségtervezési és modellezési rendszert kell kialakítani, melyet a

pénzügyi, gazdasági tervezési rendszerrel összehangoltan kell mûködtetni a

következõk szerint:

a) a jogosultak személyazonosításra alkalmatlanná tett adataiból a

kockázatelemzési és elõrebecslési módszerekkel több idõtávra vonatkozó

egészségtervet és demográfiai modellt kell készíteni. A tervezési,

elõrebecslési idõtávok: 5 év (rövidtáv), 30 év (generációváltás), 70 év

(generáció élettartam). Az egészségterv része a szolgáltatások várható

igénybevételének modellje, beleértve a pénzbeli szolgáltatásokat is,

b) a több idõtávú egészségtervet tényadatok, hatásvizsgálatok alapján

évenként aktualizálni kell,

c) a tervek végrehajtását, végrehajtásának hatását elõre meghatározott

ütemben ellenõrizni és elemezni kell. Az ellenõrzés és a hatásvizsgálatok

végrehajtására szolgáltatási fajtánként, valamint a teljes ellátási kör

mûködésének elemzésére egyaránt alkalmas számítógépes informatikai, ügyviteli

rendszereket kell üzemeltetni. A számítógépes ellenõrzõ rendszer elemzései

alapján kell a szakértõi, közvetlen ellenõrzéseket végezni,

d) a tervezés, modellezés megalapozása érdekében a szolgáltatásokhoz

kapcsolódó ügyviteli, ellenõrzési inormatikai rendszerekhez illeszthetõ

reprezentatív, szükségletfelvételen alapuló követéses adatfelvételi

rendszereket kell mûködtetni,

e) az egészségtervvel összehangoltan, de annak alárendelve kell a

szolgáltatások pénzügyi fedezetét tervezni, a költséghatékonyság szem elõtt

tartásával.

(2) Az éves költségvetésrõl történõ döntés feltétele a több idõtávú terv

és elõrebecslés elkészítése és a költségvetéshez csatolása.

"

Indokolás: Lásd a T/4296/94. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

7. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/47. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdése c) pontjának a következõ

kiegészítését javasolja:

/A biztosított a háziorvosi, házi gyermekorvosi (a továbbiakban együtt:

háziorvosi) ellátás keretében a (2) bekezdésben foglalt feltételekkel

térítésmentesen jogosult/

"c) a háziorvos által kezdeményezett, a biztosított otthonában történõ

szakorvosi vizsgálatra és véleményre,"

Indokolás: Lásd a T/4296/120. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

8. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/41., T/72.. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 11. § (2) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(2) A biztosított az (1) bekezdésben foglalt szolgáltatásokat

a) [bármely az OEP-pel az adott szolgáltatás nyújtására finanszírozási

szerzõdést kötött (a továbbiakban: finanszírozott) szolgáltató - ide értve a

háziorvosi magángyakorlatot folytató orvost is -] a külön jogszabály szerint

választott háziorvosánál [(a továbbiakban: választott háziorvos) igénybe]

veheti igénybe,

b) amennyiben [a] választott háziorvosát felkeresni nem tudja, annál a

finanszírozott szolgáltató háziorvosánál veheti igénybe, amelynek ellátási

területén tartózkodási helye van."

Indokolás: Lásd a T/4296/109/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

9. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/44. számú módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 16. § (2) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(2) A biztosított - külön jogszabályban foglaltak szerint -

[térítésmentesen] jogosult egészségügyi beavatkozást követõ rekonstrukciót,

továbbá funkciózavart okozó veleszületett vagy szerzett testi rendellenességek

korrekciójá[t]ra [szolgáló mûtéti ellátás céljából] a 13-14. §-ban foglaltak

szerint [szolgáltatásokra]."

Indokolás: Lásd a T/4296/110. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

10. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/47. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 17. § a) pontjának az elhagyását javasolja (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/A biztosított - beutalás szerinti intézményben végzendõ - orvosi

vizsgálata vagy gyógykezelése, illetve egészségügyi intézménybõl tartózkodási

helyére történõ elbocsátása céljából térítésmentesen jogosult

betegszállításra/

"[a) sürgõs szállítás esetén,]"

Indokolás: Lásd a T/4296/116/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

11. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/41., T/72.. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 18. § (1) bekezdésének más

megfogalmazását javasolja:

"18. § (1) [Orvosi beutalás alapján a biztosított akkor jogosult

egészségügyi szakellátás igénybevételére, ha a beutaló orvos finanszírozott

egészségügyi szolgáltató orvosa, vagy külön jogszabályban foglalt feladatot

ellátó orvos és a szakellátás igénybevételére az adott ellátás nyújtására

finanszírozott egészségügyi szolgáltatónál kerül sor.] A biztosítottat az e

törvény szerint járó egészségügyi szakellátásra finanszírozott egészségügyi

szolgáltató orvosa vagy külön jogszabályban meghatározott feladatot ellátó

orvos utalhatja be."

Indokolás: Lásd a T/4296/109/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

12. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/55. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 18. § (2) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(2) A beutaló orvos - saját szakmai javaslata és a beteg kérésének

figyelembevétele alapján - a vizsgálatot és gyógykezelést [bármely,] a

biztosított egészségi állapota által indokolt [szintû] progresszivitási

szinten szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatónál kezdeményezheti. A

biztosított [indokolt] ellátását nem tagadhatja meg az a szolgáltató, amelynek

ellátási területéhez tartozik a biztosított tartózkodási helye, továbbá az,

amely a beutaló orvos elõzetes jelzése alapján az ellátást vállalta. A

biztosított területi ellátására nem kötelezett szolgáltató az [indokolt]

ellátást csak akkor tagadhatja meg, ha a területi ellátási kötelezettségû

feladatainak folyamatos ellátását a területen kívüli betegek fogadása

veszélyezteti és a feladat ellátására az OEP által lekötött szabad

kapacitással nem rendelkezik."

Indokolás: Lásd a T/4296/121. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

13. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/53. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 18. §-át a következõ új (5) bekezdéssel

javasolja kiegészíteni:

"(5) A gyógyító céllal rendelt ellátások közül nem az egészségbiztosítás

terhére vehetõk igénybe:

a) az egészségügyi törvény rendelkezései alapján

aa) térítésmentesen járó kötelezõ védõoltások,

ab) a kötelezõ népegészségügyi és járványügyi tevékenységek,

ac) a népegészségügyi feladatok körében végzett egészségügyi

szolgáltatások,

b) a családtervezési tanácsadás, terhesgondozás, gyermekágyas anyák

gondozása,

c) mentés - ideértve a sürgõs és az õrzött betegszállítást is,

d) katasztrófa-egészségügyi ellátás,

e) külön jogszabályban meghatározott munkahigiénés szûrõ- és ellenõrzõ

vizsgálatok, továbbá folalkozásegészségügyi ellátások,

f) külön jogszabály által elrendelt orvosszakértõi vizsgálatok és

szakvéleményezés, kivéve, ha a vizsgálatra és szakvéleményezésre

társadalombiztosítási vagy szociális juttatásra, kedvezményre való jogosultság

megállapítása céljából kerül sor,

g) ritka, kiemelkedõ költségigényû, a központi költségvetésben e célra

elkülönített keretbõl finanszírozott ellátások,

h) kizárólag orvosbiológiai kutatás keretében nyújtott ellátások."

Indokolás: Lásd a T/4296/116/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

14. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/60. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 22. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(5) Az utazási költséghez nyújtott támogatás a biztosítottal azonos

módon illeti meg

a) a [14] 16 éven aluli gyermek kísérõjét,

b) a [14] 16 éven felüli biztosított kísérõjét, amennyiben egészségi

állapota miatt a kíséretet a beutaló orvos szükségesnek tartja."

Indokolás: Lásd a T/4296/118. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

15. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/68. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 23. § d) pontjának a következõ módosítását

javasolja:

/A biztosított részleges térítés mellett jogosult/

"d) kizárólag beutalóval igénybevehetõ ellátás beutaló nélküli

igénybevételére, ha azt az azonnali ellátás szükségessége nem indokolja, [de

az ellátás orvosilag indokolt,]"

Indokolás: Lásd a T/4296/119. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 26. § (1) bekezdése felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

"26. § (1) Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár fõigazgatója -

[indokolt esetben] az E. Alap éves költségvetésében meghatározott keretek

között, az Egészségbiztosítási Önkormányzat által megállapított elveket

figyelembe véve - méltányosságból"

Indokolás: Lásd a T/4296/107. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

17. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 28. §-ának más megfogalmazását

javasolja:

"28. § [A biztosított - ide nem értve a megállapodás alapján egészségügyi

ellátásra jogosultakat - a Magyarországon nem hozzáférhetõ indokolt külföldi

gyógykezeléséhez az egészségbiztosítási támogatás feltételeit és rendjét a

Kormány rendeletben állapítja meg.] A Magyarországon nem hozzáférhetõ gyógyító

eljárások más országban való igénybevételéhez a biztosítottaknak - ide nem

értve a megállapodás alapján egészségügyi ellátásra jogosultakat - a

megbetegedés esetén illetékes Országos Intézet javaslata alapján az

egészségbiztosítás támogatást nyújthat. A támogatás rendjét a Kormány

rendeletben szabályozza."

Indokolás: Lásd a T/4296/74. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

18. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/74. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 28. §-ának más megfogalmazását javasolja:

"28. § [A biztosított - ide nem értve a megállapodás alapján egészségügyi

ellátásra jogosultakat - a Magyarországon nem hozzáférhetõ indokolt külföldi

gyógykezeléséhez az egészségbiztosítási támogatás feltételeit és rendjét a

Kormány rendeletben állapítja meg.] A Magyarországon nem hozzáférhetõ gyógyító

eljárások más országban való igénybevételéhez a biztosítottaknak - ide nem

értve a megállapodás alapján egészségügyi ellátásra jogosultakat - az

egészségbiztosítási alap terhére támogatás nyújtható. A támogatás rendjét a

Kormány rendeletben szabályozza."

Indokolás: Lásd a T/4296/123. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

19. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 30. § (1) és (3) bekezdéseinek a

következõ módosítását javasolja:

"30. § (1) Az OEP az [egészségügyi] adott szolgáltatás [ok nyújtására - a

külön jogszabályban a tárgyévre meghatározott területi finanszírozási normák

szerint megkötött kapacitáslekötési megállapodások alapján - finanszírozási]

biztosítására szerzõdést köt az [adott szolgáltatás nyújtására] arra jogosító

mûködési engedéllyel és felelõsségbiztosítással rendelkezõ egészségügyi

szolgáltatóval.

(3) A[z (1) bekezdésben említett] külön törvényben meghatározott területi

finanszírozási normákat meghaladó kapacitásokra finanszírozási szerzõdés csak

a népjóléti miniszter egyetértésével köthetõ."

Indokolás: Lásd a T/4296/76. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

20. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése b) pontjának az

elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése

értelemszerûen változik):

/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg

kell határozni/

"b) [a szolgáltatás nyújtásához rendelkezésre álló, a finanszírozás

szempontjából meghatározó feltételeket és egyéb adatokat,]"

Indokolás: Lásd a T/4296/77. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

21. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/77. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése b) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg

kell határozni/

"b) a szolgáltatás nyújtásához rendelkezésre álló, a finanszírozás

szempontjából meghatározó feltételeket [és egyéb adatokat],"

Indokolás: Lásd a T/4296/111. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/78. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdése e) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

/Az egészségügyi szolgáltatóval kötött finanszírozási szerzõdésben meg

kell határozni/

"e) a külön jogszabály rendelkezései [alapján a szerzõdésben rögzítendõ]

szerinti feltételeket,"

Indokolás: Lásd a T/4296/124.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

23. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 31. § (2) bekezdésének az elhagyását

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

"(2) [A finanszírozási szerzõdés mellékletét képezi

a) az egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosító mûködési engedély és

felelõsségbiztosítási szerzõdés,

b) amennyiben az egészségügyi szolgáltató a helyi önkormányzat vagy külön

jogszabály alapján az adott ellátás nyújtására kötelezett kötelezõ feladatát

képezõ egészségügyi szolgáltatás nyújtását vállalta át, az errõl szóló

szerzõdés (megállapodás)

másolata, valamint

c) a b) pontban foglalt esetben a feladatot átadó nyilatkozata a

népjóléti miniszter rendeletében meghatározott minimum feltételek körébe

tartozó tárgyi feltételek térítésmentes rendelkezésre bocsátásáról.]"

Indokolás: Lásd a T/4296/79. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

24. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(1) A nem kizárólag egészségügyi szolgáltatást végzõ [egészségügyi

szolgáltató] a finanszírozás keretében kapott összeget más pénzeszközeitõl

elkülönítetten kezeli."

Indokolás: Lásd a T/4296/81. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (2) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(2) Az E. Alapból a finanszírozási szerzõdésben foglalt feladatokra

folyósított összeg [nem mentesíti a szolgáltató fenntartóját (tulajdonos,

kezelõ) az egyéb jogszabályokban elõírt fenntartási és fejlesztési

kötelezettségek alól. A finanszírozás keretében folyósított összeg csak a

finanszírozási szerzõdésben foglalt feladatokra használható fel] más célra nem

használható fel."

Indokolás: Lásd a T/4296/82. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

26. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (3) bekezdésének az elhagyását

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

"(3) [Abban az esetben, amikor a finanszírozási szerzõdés megkötésének

szempontjából a helyi önkormányzat minõsül egészségügyi szolgáltatónak, a

finanszírozás keretében kapott összeg az egészségügyi szolgáltatók mûködésével

kapcsolatos igazgatási kiadásaira nem használható fel.]"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 28. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4296/83. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (4) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(4) Az [finanszírozott] egészségügyi szolgáltató részére [- a

biztosítási jogviszony keretében igénybevehetõ egészségügyi szolgáltatások

igénybevehetõségét veszélyeztetõ - kritikus gazdálkodási helyzet esetén,

amennyiben annak megelõzésére, illetve elhárítására saját hatáskörben

bizonyíthatóan minden lehetséges intézkedést megtett és a tulajdonos saját

forrásaiból meghatározott arányú konkrét hozzájárulást, valamint garanciát

vállal,] az OEP - az E. Alap éves költségvetésében e célra megjelölt

elõirányzat terhére [- egyszeri,] kamatmentes finanszírozási elõleget nyújthat

a) a szolgáltatást veszélyeztetõ gazdasági helyzet esetén, ha más

intézkedésekkel az nem rendezhetõ,

b) a 13. havi fizetés biztosítása érdekében, ha a szolgáltató kéri."

Indokolás: Lásd a T/4296/84. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

28. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 35. § (5) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(5) Ha az (1) bekezdés szerinti egészségügyi szolgáltató, [illetõleg a

(3) bekezdésben szabályozott helyi önkormányzat a finanszírozási szerzõdés

alapján] az E. Alapból kapott összeget nem a finanszírozási szerzõdésben

meghatározott egészségügyi szolgáltatásokra használja fel[, köteles a kapott

összeget] - a szerzõdésszegés esetére kikötött egyéb jogkövetkezmények mellett

- az E. Alap számára megtérít[en]i."

Indokolás: Lásd a T/4296/83. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/85. számú módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"36. § (1) Az OEP ellenõrzõ hálózatának (fõ)orvosai (a továbbiakban:

ellenõrzõ orvos) útján ellenõrzi az [finanszírozott] egészségügyi

szolgáltatások szerzõdés szerinti teljesítését."

Indokolás: Lásd a T/4296/112. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

30. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (2) bekezdése a) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Az (1) bekezdésben foglalt ellenõrzés során az ellenõrzõ orvos/

"a) jogosult a [finanszírozott] szolgáltatásokhoz szükséges személyi és

tárgyi feltételek vizsgálatára,"

Indokolás: Lásd a T/4296/86. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

31. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (3) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(3) Az OEP ellenõrzõ hálózatának szakemberei útján [jogosult]

ellenõr[i]z[n]i a finanszírozott egészségügyi szolgáltatások elszámolási

rendjét, az elszámolás valódiságát."

Indokolás: Lásd a T/4296/87. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

32. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (4) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(4) Az OEP [jogosult] ellenõrzi a támogatással rendelt gyógyszer,

gyógyászati segédeszköz és egyéb gyógyászati ellátás és anyag rendelésére,

készletbentartására és kiszolgáltatására vonatkozó elõírások érvényesülésé[nek

ellenõrzésére]t."

Indokolás: Lásd a T/4296/88. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

33. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/85. számú módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(5) Az (1)-(4) bekezdésben foglaltak során az ellenõrzéssel érintett

személyes és egészségügyi adatok kezelésére az egészségügyi és a hozzájuk

kapcsolódó személyes adatok kezelésérõl és védelmérõl szóló 1997. évi [...]

LXVII. törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/4296/112. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

34. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (6) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(6) Az OEP az ellenõrzés megállapításairól és javaslatairól a[z

ellenõrzött] szolgáltatót és fenntartóját tájékoztat[ni kell]ja [a feltárt

hiányosságok megjelölésével]."

Indokolás: Lásd a T/4296/89. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

35. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 36. § (7) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(7) Ha a hiányosságok [az ellenõrzõ orvos véleménye szerint elsõsorban a

szakmai elõírások érvényesülésének hiányára vezethetõk vissza, az ellenõrzõ

orvos a szakmai felügyelet gyakorlója részére megküldi az ellenõrzésrõl

készült jegyzõkönyv másolatát] a szakmai elõírások be nem tartására vezethetõk

vissza, az ellenõrzõ orvos az ellenõrzésrõl készült jegyzõkönyv másolatát a

szakmai felügyeletnek megküldi."

Indokolás: Lásd a T/4296/100. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

36. Dr. Bedõ Tibor képviselõ - kapcsolódva a T/4296/90. számú módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdésének más megfogalmazását

javasolja:

"37. § (1) Amennyiben az ellenõrzés során megállapítást nyer, hogy az

egészségügyi szolgáltató a finanszírozás keretében

a) olyan ellátást számol el, amely finanszírozására a megkötött

finanszírozási szerzõdés szerint az OEP nem vállalt kötelezettséget,

b) a finanszírozott ellátásokat az e feladatra lekötött kapacitását

meghaladó mennyiségben számolja el, ide nem értve a rendkívüli helyzetbõl

adódó többletfeladatokat,

c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító

jogcímen számol el,

d) más forrásból megtérülõ ellátást számol el,

e) olyan ellátást számol el, amelyet nem végzett el

az ebbõl eredõ többletfinanszírozást köteles megtéríteni.

Az egészségügyi szolgáltató megtéríti a kifizetett finanszírozási

többletet, ha az ellenõrzés során megállapítják, hogy

a) a finanszírozási szerzõdésben nem szereplõ ellátást,

b) a szolgáltatásra lekötött kapacitását meghaladó mennyiségû ellátást,

ide nem értve a rendkívüli helyzetbõl adódó többletfeladatokat,

c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító

jogcímen,

d) más forrásból megtérülõ ellátást,

e) el nem végzett ellátást

számol el."

Indokolás: Lásd a T/4296/113. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

37. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"37. § (1) Amennyiben az [ellenõrzés során megállapítást nyer, hogy az]

egészségügyi szolgáltató [a finanszírozás keretében] elszámol

a) olyan ellátást [számol el], amelyet az OEP nem finanszíroz

[finanszírozására a megkötött finanszírozási szerzõdés szerint az OEP nem

vállalt kötelezettséget],

b) [a finanszírozott ellátásokat] az e feladatra lekötött kapacitás[á]t

meghaladó mennyiség[ben]û [számolja el] ellátást, ide nem értve a rendkívüli

helyzetbõl adódó többletfeladatokat,

c) egy ellátást több vagy magasabb összegû finanszírozásra jogosító

jogcímen [számol el],

d) más forrásból megtérülõ ellátást [számol el],

e) [olyan ellátást számol el, amelyet] el nem végzett [el] ellátást

az ebbõl eredõ többletfinanszírozást köteles megtéríteni."

Indokolás: Lásd a T/4296/90. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

38. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (3) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(3) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti összeg meghaladja az E. Alap

tárgyévi költségvetésérõl rendelkezõ törvényben meghatározott összeget, a

kiesõ kapacitás [külön jogszabályban foglaltak szerinti pótlására szolgáló

megállapodás megkötésével] biztosításával egyidejûleg a finanszírozási

szerzõdés felmondásának van helye."

Indokolás: Lásd a T/4296/92. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

39. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (4) bekezdése felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

"(4) Ha a[z ellenõrzés azt állapítja meg, hogy] gyógyszer, gyógyászati

segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ

rendelésére [a finanszírozási szerzõdésben feljogosított vagy erre külön

szerzõdést kötött] jogosult orvos"

Indokolás: Lásd a T/4296/103. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet, a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

40. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (5) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(5) Amennyiben a (4) bekezdés szerint jogosulatlanul rendelt támogatás

összege meghaladja [a tárgyhónapban] a külön jogszabályban foglalt [összeget]

mértéket, a [támogatással történõ rendelésre jogosító] szerzõdés[t] - az

okozott kár megtérítésére vonatkozó kötelezés mellett - legfeljebb egy évre

fel[lehet]függeszt[eni]hetõ."

Indokolás: Lásd a T/4296/104. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

41. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 37. § (6) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(6) Amennyiben a (5) bekezdésben foglaltak [egy éven belül] ismételten

elõfordulnak, [vagy az okozott kár összege a tárgyévben meghaladja a (5)

bekezdésben említett összeg háromszorosát, a támogatással történõ] a

rendelésre jogosító szerzõdés felmondásának, illetve a finanszírozási

szerzõdés módosításával e jogosultságból való kizárásnak [van] helye van."

Indokolás: Lásd a T/4296/98. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

42. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (1) bekezdése felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

"(1) A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz támogatással történõ

forgalmazásának, illetve kiszolgáltatásának ellenõrzése során az ellenõrzõ

hálózat munkatársai vizsgál[hat]ják"

Indokolás: Lásd a T/4296/101. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

43. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

"(2) Ha [az ellenõrzés azt állapítja] megállapítható, hogy a [gyógyszer,

gyógyászati segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás

támogatással történõ forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést

kötött] szolgáltató a forgalmazásra, [illetve] kiszolgáltatásra, [továbbá]

valamint a támogatás elszámolására vonatkozó elõírásokat megszeg[i]te"

Indokolás: Lásd a T/4296/99. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

44. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése a) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Ha az ellenõrzés azt állapítja meg, hogy gyógyszer, gyógyászati

segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ

forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést kötött szolgáltató a

forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra, továbbá a támogatás elszámolására

vonatkozó elõírásokat megszegi/

"a) az ezzel összefüggésben okozott kárt megtérí[tte]ti,"

Indokolás: Lásd a T/4296/102. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

45. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 38. § (2) bekezdése b) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Ha az ellenõrzés azt állapítja meg, hogy gyógyszer, gyógyászati

segédeszköz és anyag, valamint egyéb gyógyászati ellátás támogatással történõ

forgalmazására, illetve kiszolgáltatására szerzõdést kötött szolgáltató a

forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra, továbbá a támogatás elszámolására

vonatkozó elõírásokat megszegi/

"b) amennyiben az [a) pontban foglaltak egy éven belül] ismételten

elõfordul[nak], vagy az okozott kár [összege egy éven belül] meghaladja a

külön jogszabályban foglalt mértéket, a [37. § (6) bekezdése szerinti

összeget, - az a) pontban foglaltakon túl - a támogatással történõ

forgalmazásra, illetve kiszolgáltatásra jogosító] szerzõdés[t]

felmond[ja]ható."

Indokolás: Lásd a T/4296/105. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

46. A Szociális bizottság - kapcsolódva a T/4296/38. sz. módosító

javaslathoz - a törvényjavaslat 52. § (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"52. § (1) Üzemi baleset az a baleset, amely a biztosítottat a

foglalkozása körében végzett munka közben vagy azzal összefüggésben, illetõleg

munkába vagy onnan lakására (szállására) menet közben éri. Üzemi baleset az

is, amely a biztosítottat [társadalmi] közcélú munka végzése vagy egyes

társadalombiztosítási ellátások igénybevétele során éri."

Indokolás: Lásd a T/4296/115. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

47. Dr. Pusztai Erzsébet képviselõ - kapcsolódva a T/4296/38. számú

módosító javaslathoz - a törvényjavaslat 54. §-át új (3) bekezdéssel javasolja

kiegészíteni:

"54. § (3) A biztosított térítésmentesen jogosult az üzemi balesetével

közvetlenül összefüggõ, a 23. § b)-c) pontjában meghatározott fogászati

ellátásra."

Indokolás: Lásd a T/4296/106. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet, a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

48. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 83. § (1) bekezdésének

más megfogalmazását javasolja:

"83. § (1) [Ez a törvény 1998. január 1-jén lép hatályba.] E törvény

hatályba léptetésérõl a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szóló

törvény rendelkezik."

Indokolás: Lásd a T/4296/122. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

II.

A Költségvetési bizottság utólagos állásfoglalásai a T/4296/97.. sz.

ajánlás alábbi pontjainál:

Ajánláspont: Bizottság állásfoglalása: Elõterjesztõ állásfoglalása:

3. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

13. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

25. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

28. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

30. támogatja. egyetért.

32. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

33. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

34. támogatja. egyetért.

43. támogatja. egyetért.

47. támogatja. egyetért.

49. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

51. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

58. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

85. egyharmada sem támogatja. nem ért egyet.

87. támogatja. egyetért.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. július 2.

Gellért Kis Gábor s.k., Dr. Surján László s.k.,

az Emberi jogi bizottság elnöke a Foglalkoztatási bizottság elnöke

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap