T/4770/32.. szám

Az Országgyûlés

Költségvetési és pénzügyi Alkotmány- és igazságügyi

bizottságának bizottságának

Emberi jogi-, kisebbségi és Európai ügyek integrációs

vallásügyi bizottságának bizottságának

Foglalkoztatási és munkaügyi Gazdasági bizottságának

bizottságának

Honvédelmi bizottságának Környezetvédelmi bizottságának

Kulturális és sajtó Külügyi bizottságának

bizottságának

Mezõgazdasági bizottságának Nemzetbiztonsági bizottságának

Oktatási, tudományos, ifjúsági és Önkormányzati és rendészeti

sport bizottságának bizottságának

Számvevõszéki bizottságának Szociális és egészségügyi

bizottságának

a j á n l á s a

a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló

T/4770.. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága

(továbbiakban: Költségvetési bizottság) - mint elsõ helyen kijelölt

bizottság -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság), Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi

bizottsága (a továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Európai ügyek

integrációs bizottsága (a továbbiakban: Integrációs bizottság),

Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága (a továbbiakban:

Foglalkoztatási bizottság), Gazdasági bizottsága, Honvédelmi

bizottosága, Környezetvédelmi bizottsága, Kulturális és sajtó

bizottsága (a továbbiakban: Kulturális bizottság), Külügyi bizottsága,

Mezõgazdasági bizottsága, Nemzetbiztonsági bizottsága, Oktatási,

tudományos, ijfúsági és sport bizottsága (a továbbiakban: Oktatási

bizottság), Önkormányzati és rendészeti bizottsága (a továbbiakban:

Önkormányzati bizottság), Számvevõszéki bizottsága, valamint Szociális

és egészségügyi bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság),

megvitatta a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésének

végrehajtásáról szóló, T/4770.. számon beterjesztett törvényjavaslatot,

továbbá az ahhoz benyújtott T/4770/17.-31. számú módosító javaslatokat.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt

szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési

mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az

ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó

szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem

támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen

megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,

hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 1. §-ának a

következõ kiegészítését javasolja:

"1. § Az Országgyûlés a Magyar Köztársaság 1996. évi

költségvetésének végrehajtását - a 3. §-ban foglalt adósságtörlesztési

kiadások, valamint a hitelfelvét4elek nélkül -

2 286 204,8 millió forint,azaz kettõmillió-

kettõszáznyolcanhatezerkettõszáznégy egész, nyolctized millió forint

bevétellel,

2 209 118,0 millió forint, azaz kettõmillió-

kettõszázkilencezerszáztizennyolc millió forint kiadással és

77 086,8 millió forint, azaz hetvenhétezer-nyolcvanhat egész,

nyolctized millió forint többlettel

hagyja jóvá."

Indokolás: Lásd a T/4770/31/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 4. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) Az (1) bekezdésben foglalt felhatalmazás alapján a

pénzügyminiszter 4066,3 millió forint összegben a privatizációs

bevételt használta fel a lejárat elõtt visszavásárolt [nulla-

kamatozású kötvények piaci kamatozású kötvényre történõ cserélésére] a

kamatmentes adósság kötvényesítésére szolgáló kötvények felhalmozott

kamatának megtérítésére."

Indokolás: Lásd a T/4770/31/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 5. §-ának

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"5. § Az Országgyûlés jóváhagyja, hogy 1996-ban az e törvény

3. §-ának (1) bekezdésében megállapított szerzõdések szerinti

esedékességnek megfelelõen, valamint a 3. §-ának (2) bekezdésében

megállapított visszafizetések finanszírozására a pénzügyminiszter

a) a Költségvetési Törvény 4. §-a (1) bekezdésének

b) pontjában kapott felhatalmazás alapján

aa) 209 256,0 millió forint összegû államkötvényt

értékesített,

ab) 46 700,0 millió forint összegben az MNB-vel szembeni

hitelek szerzõdés szerinti törlesztésére a privatizációs bevételt

használta fel,

[c)] b) a Költségvetési Törvény 4. §-ának (2) bekezdésében

kapott felhatalmazás alapján

ba) 17 075,1 millió forint összegû államkötvényt

Brtékesített,

[d)] bb) 21 267,3 millió forint összegben az államadóssági

kötvények visszavásárlására a rendkívüli privatizációs bevételt

használta fel,

[e)] bc) 54 307,6 millió forint összegben az MNB-vel

szembeni hitelek rendkívüli elõtörlesztésére a privatizációs bevételt

használta fel,

[f)] bd) 167 503,3 millió forint összegben a kamatmentes

államadósság visszafizetésére a privatizációs bevételt használta fel."

Indokolás: Lásd a T/4770/31/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Miakich Gábor képviselõ a törvényjavaslat 7. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(3) Az Országgyûlés megállapítja, hogy a normatív állami

hozzájárulásoknak a helyi önkormányzatokat - a ténylegesen teljesített

mutatószámok alapján - megilletõ és a részükre a költségvetési évben

folyósított összegek különbözetei a következõk:

a) a helyi önkormányzatok 1996. december 31-én fennálló

visszafizetési kötelezettsége [1732,0] 1732,6 millió forint,

b) a központi költségvetést terhelõ kiegészítés

1260,6 millió forint,

c) egyenlegként a helyi önkormányzatok 1996. év után elõírt

tartozása [471,4] 472,0 millió forint."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 24.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4770/17.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

5. Urbán Árpád és dr. Rozgonyi József képviselõ a

törvényjavaslat 7. § (6) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(6) A helyi önkormányzatokat az általuk igénybevett

központosított elõirányzatok saját elszámolása alapján [198,5]

194,1 millió forint visszafizetési kötelezettség, továbbá a

Költségvetési Törvény 22. §-ának (5) bekezdése alapján - figyelemmel

az Állami Számvevõszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti

vizsgálatára - ........................... millió forint jogtalanul

igénybe vett cél- és címzett támogatás visszafizetési kötelezettség és

további .................. millió forint összegû jogtalanul igénybe

vett központosított támogatás visszafizetése terheli. Azon helyi

önkormányzatokat, amelyek a központosított, valamint cél- és címzett

támogatást az õket ténylegesen megilletõnél 5 %-kal nagyobb, vagy azt

meghaladó mértékben igényelték jogtalanul, a központosított

támogatások után .................Ft kamatfizetési kötelezettség, a

cél- és címzett támogatások után ................ Ft kamatfizetési

kötelezettség terheli, melynek önkormányzatok szerinti részletezését a

PM-BM. R. tartalmazza."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 26.,

28. pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4770/23/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

6. Búzás Sándor képviselõ a törvényjavaslat 7. § (6)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(6) A helyi önkormányzatokat az általuk igénybevett

központosított elõirányzatok saját elszámolása alapján [198,5]

196,1 millió forint visszafizetési kötelezettség, továbbá a

Költségvetési Törvény 22. §-ának (5) bekezdése alapján - figyelemmel

az Állami Számvevõszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti

vizsgálatára - ........................... millió forint jogtalanul

igénybe vett cél- és címzett támogatás visszafizetési kötelezettség és

további .................. millió forint összegû jogtalanul igénybe

vett központosított támogatás visszafizetése terheli. Azon helyi

önkormányzatokat, amelyek a központosított, valamint cél- és címzett

támogatást az õket ténylegesen megilletõnél 5 %-kal nagyobb, vagy azt

meghaladó mértékben igényelték jogtalanul, a központosított

támogatások után .................Ft kamatfizetési kötelezettség, a

cél- és címzett támogatások után ................ Ft kamatfizetési

kötelezettség terheli, melynek önkormányzatok szerinti részletezését a

PM-BM. R. tartalmazza."

Megjegyzés: A módosító indítvánnyal összefüggésben a fejezeti

kiemelt elõirányzatot és a 8. sz. melléklet elõirányzatát is

módosítani szükséges.

Indokolás: Lásd a T/4770/30. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

7. Puch László képviselõ a törvényjavaslat 7. § (6)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(6) A helyi önkormányzatokat az általuk igénybevett

központosított elõirányzatok saját elszámolása alapján [198,5]

198,2 millió forint visszafizetési kötelezettség, továbbá a

Költségvetési Törvény 22. §-ának (5) bekezdése alapján - figyelemmel

az Állami Számvevõszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti

vizsgálatára - ........................... millió forint jogtalanul

igénybe vett cél- és címzett támogatás visszafizetési kötelezettség és

további .................. millió forint összegû jogtalanul igénybe

vett központosított támogatás visszafizetése terheli. Azon helyi

önkormányzatokat, amelyek a központosított, valamint cél- és címzett

támogatást az õket ténylegesen megilletõnél 5 %-kal nagyobb, vagy azt

meghaladó mértékben igényelték jogtalanul, a központosított

támogatások után .................Ft kamatfizetési kötelezettség, a

cél- és címzett támogatások után ................ Ft kamatfizetési

kötelezettség terheli, melynek önkormányzatok szerinti részletezését a

PM-BM. R. tartalmazza."

Megjegyzés: A módosító indítvánnyal összefüggésben a fejezeti

kiemelt elõirányzatot és a 8. sz. melléklet elõirányzatát is

módosítani szükséges.

Indokolás: Lásd a T/4770/29. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

8. Göndör István és Búzás Sándor képviselõ a törvényjavaslat

7. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(6) A helyi önkormányzatokat az általuk igénybevett

központosított elõirányzatok saját elszámolása alapján 198,5 millió

forint visszafizetési kötelezettség, továbbá a Költségvetési Törvény

22. §-ának (5) bekezdése alapján - figyelemmel az Állami

Számvevõszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti

vizsgálatára - ........................... millió forint jogtalanul

igénybe vett cél- és címzett támogatás visszafizetési kötelezettség és

további .................. millió forint összegû jogtalanul igénybe

vett központosított támogatás visszafizetése terheli[. Azon helyi

önkormányzatokat, amelyek a központosított, valamint cél- és címzett

támogatást az õket ténylegesen megilletõnél 5 %-kal nagyobb, vagy azt

meghaladó mértékben igényelték jogtalanul, a központosított

támogatások után .................Ft kamatfizetési kötelezettség, a

cél- és címzett támogatások után ................ Ft kamatfizetési

kötelezettség terheli], melynek önkormányzatok szerinti részletezését

a PM-BM. R. tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/4770/28/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért, a

Foglalkoztatási és az Önkormányzati bizottság

ülésén nem ért egyet.

9. Hajdú László képviselõ a törvényjavaslat 9. §-át a

következõ új (2) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a § jelenlegi szövege (1) bekezdésre változik):

"(2) Az Országgyûlés a Fõváros XV. kerület Önkormányzatának

céltámogatási 51,2 millió forint, és a kapcsolódó büntetõ kamat 46,7

millió forint visszafizetési kötelezettségét a bemutatott dokumentumok

alapján elengedi, egyben felkéri a pénzügyminisztert, hogy az ilyen

jogcímeken történt önkormányzati befizetések visszautalásáról

intézkedjen."

Indokolás: Lásd a T/4770/19. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Számvevõszéki biz. késõbb foglal

állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

10. Alföldi Albert képviselõ a törvényjavaslat 9. §-át a

következõ új (2) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a § jelenlegi szövege (1) bekezdésre változik):

"(2) Az Országgyûlés Hajós Nagyközségi Önkormányzatának

céltámogatáshoz kapcsolódó büntetõ kamat 9 077 197 forint

visszafizetési kötelezettségét a bemutatott dokumentumok alapján

elengedi, egyben felkéri a pénzügyminisztert, hogy az ilyen jogcímen

történt önkormányzati befizetés visszautalásáról intézkedjen."

Indokolás: Lásd a T/4770/20.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Számvevõszéki biz. késõbb foglal

állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

11. Dr. Benkõ András képviselõ a törvényjavaslat 9. §-át a

következõ új (2) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a § jelenlegi szövege (1) bekezdésre változik):

"(2) Az Országgyûlés Hõgyész Nagyközségi Önkormányzatának

céltámogatási 3,2 millió forint, és a kapcsolódó büntetõ kamat 2,2

millió forint visszafizetési kötelezettségét a bemutatott dokumentumok

alapján elengedi, egyben felkéri a pénzügyminisztert, hogy az ilyen

jogcímeken történt önkormányzati befizetések visszautalásáról

intézkedjen."

Indokolás: Lásd a T/4770/21.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Számvevõszéki biz. késõbb foglal

állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

12. Vadász István képviselõ a törvényjavaslat 10. §-át a

következõ új (2) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a § jelenlegi szövege (1) bekezdésre változik):

"(2) Vilmány 16 999 998 forint tartozását a bemutatott

dokumentumok alapján az 1997. évi mûködésképtelenné vált helyi

önkormányzatok kiegészítõ támogatása igénylésének részeként, mint

visszafizetési kötelezetséget szerepeltetheti."

Indokolás: Lásd a T/4770/22.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

13. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 15. § (2)

bekezdése e) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/Az Országgyûlés jóváhagyja, hogy az 1995. évi Zárszámadási

Törvény 12. §-ának (1) bekezdésében foglalt követelések az 1996. év

során a következõk miatt változtak:

"e) 1429,2 millió forinttal növekedett a követelésállomány

a[z Államkincstár] Kincstár által az ÁFI Rt.-tõl átvett olyan

követelések miatt, melyek az államháztartás körén kívüli adósokkal

szemben állnak fenn, de forrásuk miatt ezeket az ÁFI Rt. korábban

külön kezelte és ebbõl származó bevételeit más jogcímeken fizette be a

költségvetésbe,"

Indokolás: Lásd a T/4770/31/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

14. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 19. § (1) bekezdése

b) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/A társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1996. évi

költségvetésérõl szóló 1996. évi XIV. törvény 1. §-ának (3) bekezdése,

a 6. §-ának (3) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 1992.

évi XXXVIII. törvény és az ahhoz kapcsolódó egyes törvényi

rendelkezések módosításáról szóló 1996. évi CXXI. törvény 58. §-ának

(5) bekezdése alapján a központi költségvetést megilletõ:/

"b) az Egészségbiztosítási Alapnak (a továbbiakban: E.

Alap) az 1996. évi költségvetése végrehajtása során megállapításra

kerülõ hiány[a]ából[, valamint az 1995. évi Zárszámadási Törvény 18. §-

ának (1) bekezdése alapján ténylegesen nem rendezett 381 millió forint

összegû 1995. évi hiánya együttes összegének] az 1996. december 31-én

nyilvántartott likviditási tartaléka [egyenlegével csökkentett]

állományával (16 870 millió forint) nem fedezett összeg rendezése oly

módon történik, hogy az egészségbiztosításnak a Kincstári Egységes

Számlához kapcsolódó megelõlegezési számlán fennálló hitelállományából

ezt az összeget"

/az Országgyûlés 1997. december 31-i hatállyal elengedi./

Indokolás: Lásd a T/4770/24/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

15. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 19. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) A társadalombiztosítási szervek által folyósított, a

központi költségvetési forrásból [megtérített pénzbeli] finanszírozott

ellátások tényleges kiadásai[t] és a központi költségvetés által e

célra átadott pénzeszközök különbözetét (1081 millió forintot) a

központi költségvetés az e törvény hatálybalépését követõ 30 napon

belül megtéríti."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 16.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4770/25/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

16. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 19. §-át a

következõ új (3) bekezdéssek javasolja kiegészíteni:

"(3) Az egészségbiztosításnak a Kincstári Egységes Számlához

kapcsolódó megelõlegezési számlán fennálló hitelállománya után 1987-

ben ténylegesen felszámított kamatoknak azt a részét, amely az 1997.

január 1-jétõl naponta 1081 millió forint összeggel csökkentett

hitelállomány után felszámítható kamatösszeget meghaladja, a központi

költségvetés a (2) bekezdésben meghatározott megtérítéssel egyidejûleg

az egészségbiztosításnak megtéríti."

Indokolás: Lásd a T/4770/25/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

17. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 20. § (2) és (3)

bekezdésének az elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása

esetén a §-on belül a bekezdésre való utalás elmarad):

"[(2) A 19. § (1) bekezdésében foglalt tartozás elengedése

ellenében a Magyar Államvasutak Részvénytársaságnak, a Mecsekurán

Korlátolt Felelõsségû Társaságnak, valamint a Rendõrségnek az Ny.

Alappal és az E. Alappal (a továbbiakban: Alapok) szemben fennálló,

1996. december 31-én lejárt és meg nem fizetett tartozásai - az Alapok

nyilvántartásaiból történõ törlésük mellett - 1997. december 31-én a

Magyar Államra szállnak.

(3) Az Országgyûlés a (2) bekezdésben meghatározott - a

központi költségvetést megilletõ - tartozásokat 1998. január 1-jei

hatállyal elengedi.]"

Indokolás: Lásd a T/4770/26.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

18. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 20. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) A [19. § (1) bekezdésében foglalt tartozás elengedése

ellenében] központi költségvetés a társadalombiztosítási alapok

számára az e törvény hatálybalépését követõ 30 napon belül az

egészségbiztosításnak a Kincstári Egységes Számlához kapcsolódó

megelõlegezési számlán fennálló hitelállományából történõ elengedéssel

rendezi a Magyar Államvasutak Részvénytársaságnak, a Mecsekurán

Korlátolt Felelõsségû Társaságnak, valamint a Rendõrségnek az Ny.

Alappal és az E. Alappal (a továbbiakban: Alapok) szemben fennálló,

1996. december 31-én lejárt és meg nem fizetett tartozásait [- az

Alapok nyilvántartásaiból történõ törlésük mellett - 1997. december 31-

én a Magyar Államra szállnak]. E tartozásrendezés Alapok közötti

elszámolása a készpénzbefizetésekkel azonos módon történik."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 19.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4770/27/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

19. Dr. Götzinger István, dr. Garai István, dr. Schwarcz Tibor

és Üszögi-Bleyer Jenõ képviselõ a törvényjavaslat 20. § (3)

bekezdésének az elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása

esetén a §-on belül a bekezdésre való utalás elmarad):

"[(3) Az Országgyûlés a (2) bekezdésben meghatározott - a

központi költségvetést megilletõ - tartozásokat 1998. január 1-jei

hatállyal elengedi.]"

Indokolás: Lásd a T/4770/27/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

20. Göndör István és Búzás Sándor képviselõ a törvényjavaslat

21. §-át az 1997. évi költségvetési törvény 21. § (5) bekezdésével

javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek

számozása értelemszerûen változik):

"(5) Az 1997. évi Költségvetési Törvény 21. § (5) bekezdése

az alábbiak szerint módosul:

"(5) Ha a helyi önkormányzat a 20. § (1) bekezdésében

szereplõ támogatást tévesen, jogtalanul a tervezettet meghaladó

mértékben vete igénybe, azt nem a megjelölt feladatra használja fel,

illetve a törvényben rögzített arányt meghaladó mértékû támogatást

vesz igénybe, vagy a 21. §-ban meghatározott támogatás igényléséhez

valótlan adatot szolgáltatott, év közben haladéktalanul, de legkésõbb

a külön jogszabályban megjelölt határidõre köteles a támogatást

visszatéríteni és az igénybevett napokra számítva a költségvetési évet

megelõzõ év átlagos jegybanki alapkamata kétszeresének megfelelõ

mértékû, továbbá a (4) bekezdés szerinti kamatot fizetni a központi

költségvetés javára. Az évközi visszafizetés esetén a visszafizetéssel

egyidejûleg az önkormányzat a területileg illetékes Területi

Államháztartási és Közigazgatási és Közigazgatási Információs és

Szolgálaton, illetve a Fõvárosi Államháztartási és Közigazgatási

Információs Szolgálaton (a továbbiakban együtt: TÁKISZ) keresztül

kezdeményezi a Belügyminisztériumnál az elõirányzat módosítását"

fûzõdõ jogok meghatározásával (módosításával) kapcsolatos közgyûlési

határozat akkor válik érvényessé, ha az érintett részvényfajtát

képviselõ részvényesek legalább háromnegyedes többsége - az

alapszabály által meghatározott módon, ennek hiányában a közgyûlésre

vonatkozó szabályok megfelelõ alkalmazásával - hozzájárult."

Megjegyzés: A módosító indítvány az 1997. évi költségvetési

törvény 21. § (5) bekezdését kívánja módosítani. A jelzett törvény 21.

§-a bekezdés nélküli normaszöveg. A módosító indítvány nyelvhelyességi

pontosítást is igényel.

Indokolás: Lásd a T/4770/28/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

21. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 21. § (7)

bekezdésében az 1997. évi Költségvetési Törvény 42. § (1) bekezdése u)

pontjának a következõ módosítását javasolja:

/Az e törvény 2. §-a (1) -(2) bekezdésében meghatározott

kiadási és bevételi elõirányzatok közül:/

"u) a Gerevich Aladár Nemzeti Sport Közalapítvány és a

Wesselényi Miklós Nemzeti Ijfúsági és Szabadidõ Sport az Egészséges

Életért Közalapítvány támogatása rendkívüli kiemelt elõirányzatoknál

(XI. Belügyminisztérium 22. cím 5. alcím 6. elõirányzat-csoport 11. és

12. kiemelt elõirányzat[a]) a totó játékadója 100 %-a, illetve a

sorsolásos játékok játékadója 12 %-a tényleges teljesülése mértékéig"

/a teljesülés külön szabályozott módosítás nélkül is eltérhet

az elõirányzattól./

Indokolás: Lásd a T/4770/31/5. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 22. §-át a

következõ új (3) bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen

változik):

"(3) Az e törvény 21. §-ának (5) bekezdésével megállapított,

a Magyar Köztársaság 1997. évi költségvetésérõl szóló CXXIV. törvény

22/A. §-ának (1) bekezdése szerinti többlettámogatást a helyi

önkormányzatok e törvény hatálybalépését követõ 15 napon belül

igényelhetik."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 23.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4770/31/6. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

23. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 29. §-ának az

elhagyását javasolja:

"[29. § Az e törvény 21. §-ának (5) bekezdésével

megállapított, a Magyar Köztársaság 1997. évi költségvetésérõl szóló -

az 1997. évi LXXVII. törvénnyel módosított - CXXIV. törvény 22/A. §-

ának (1) bekezdése szerinti többlettámogatást a helyi önkormányzatok e

törvény hatálybalépését követõ 15 napon belül igényelhetik.]"

Indokolás: Lásd a T/4770/31/6. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

24. Miakich Gábor képviselõ a törvényjavaslat 1. sz.

melléklet VIII. fejezet 17. cím 1. alcím 10. kiemelt rendes

elõirányzatának a következõ módosítását javasolja:

/VIII. Belügyminisztérium

17 Helyi önkormányzatok támogatásai, hozzájárulásai

1 Normatív hozzájárulások/

"10 Óvodai neveléshez, általános

iskolai neveléshez és oktatáshoz,

alapfokú mûvészet oktatáshoz

[83 000,5] 83 000,0" (-0,5)

Indokolás: Lásd a T/4770/17.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

25. Tóth András képviselõ a törvényjavaslat 1. sz. melléklet

VIII. fejezet 17. cím 4. alcím 1. kiemelt rendes elõirányzatának a

következõ módosítását javasolja:

/VIII. Belügyminisztérium

17 Helyi önkormányzatok támogatásai, hozzájárulásai

4 Központosított elõirányzatok/

"1 Lakossági közmûfejlesztési

befizetésekkel összefüggõ

támogatás [1294,5] 1295,2" (+0,7)

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 27.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Megjegyzés: A módosító indítvánnyal összefüggésben a

törvényjavaslat 7. § (6) bekezdését is módosítani szükséges.

Indokolás: Lásd a T/4770/18.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

26. Urbán Árpád és dr. Rozgonyi József képviselõ a

törvényjavaslat 1. sz. melléklet VIII. fejezet 17. cím 4. alcím 12.

kiemelt rendes elõirányzatának a következõ módosítását javasolja:

/VIII. Belügyminisztérium

17 Helyi önkormányzatok támogatásai, hozzájárulásai

4 Központosított elõirányzatok/

"12 Egyes közoktatási feladatok

támogatása [3511,7] 3507,3" (-

4,4)

Indokolás: Lásd a T/4770/23/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. késõbb foglal

állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

27. Tóth András képviselõ a törvényjavaslat 8. sz. melléklet

1. kiemelt elõirányzatának a következõ módosítását javasolja:

"1 Lakossági közmûfejlesztési Teljesített Elõirányzat

maradvány

befizetésekkel összefüggõ támogatás [1294,5] [2705,1]

1295,2 2704,4"

Megjegyzés: A módosító indítvány elfogadása esetén a melléklet

összesen rovata is értelemszerûen változik.

Indokolás: Lásd a T/4770/18.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

28. Urbán Árpád és dr. Rozgonyi József képviselõ a

törvényjavaslat 8. sz. melléklet 12. kiemelt elõirányzatának a

következõ módosítását javasolja:

"12 Egyes közoktatási feladatok Teljesített

Elõirányzat maradvány

támogatása [3511,7] [2788,3]

3507,3 2792,7"

Megjegyzés: A módosító indítvány elfogadása esetén a melléklet

összesen rovata is értelemszerûen változik..

Indokolás: Lásd a T/4770/23/2.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.

egyharmada sem támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. késõbb foglal

állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. október 9.

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Hack Péter s.k.,

a Költségvetési bizottság az Alkotmány- és igazságügyi

elnöke bizottság elnöke

Gellért Kis Gábor s.k., Dr. Orbán Viktor s.k.,

az Emberi jogi bizottság az Integrációs bizottság elnöke

elnöke

Paszternák László s.k., Tardos Márton s.k.,

a Foglalkoztatási bizottság a Gazdasági bizottság elnöke

alelnöke

Mécs Imre s.k., Dr. Baráth Etele s.k.,

a Honvédelmi bizottság elnöke a Környezetvédelmi bizottság elnöke

Vitányi Iván s.k., Dr. Szent-Iványi istván s.k.,

a Kulturális bizottság elnöke a Külügyi bizottság elnöke

Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Kónya Imre s.k.,

a Mezõgazdasági bizottság a Nemzetbiztonsági bizottság elnöke

elnöke

Dr. Jánosi György s.k., Dr. Bernáth Varga Balázs s.k.,

az Oktatási bizottság elnöke az Önkormányzati bizottság elnöke

Dr. Nagy Sándor s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

a Számvevõszéki bizottság a Szociális bizottság elnöke

elnöke

Eleje Honlap