Az Országgyûlés

T/4815/32.. szám

Alkotmány- és igazságügyi

Költségvetési és pénzügyi bizottságának

bizottságának

Foglalkoztatási és munkaügyi Gazdasági bizottságának

bizottságának

Kulturális és sajtó Mezõgazdasági bizottságának

bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény

módosítására benyújtott T/4815.. számú törvényjavaslat

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága

(továbbiakban: Költségvetési bizottság) - elsõ helyen kijelölt

bizottságként -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság), a Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága (a

továbbiakban: Foglalkoztatási bizottság), a Gazdasági bizottsága,

valamint a Kulturális és sajtó bizottsága (továbbiakban: Kulturális

bizottsága), a Mezõgazdasági bizottsága, megvitatta a társasági adóról

és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosítására

benyújtott (a továbbiakban: Tv.) szóló, T/4815.. számon beterjesztett

törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/4815/20-21., T/23.-31.

számú kapcsolódó módosító javaslatokat.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a

módosító javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

Dr. Veres János képviselõ a T/4815/27/2. sz. módosító

indítványát visszavonta.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt

szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési

mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az

ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó

szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem

támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen

megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,

hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 2. § (2) bekezdése d/ pontjának az

elhagyását javasolja:

"2.§ A Tv. 2.§ (2) bekezdésének [d) és] g) pontja helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

/(2) Belföldi illetõségû adózó a belföldi személyek közül/

"[d) az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivõi iroda, a

magánszemélyek jogi személyiséggel rendelkezõ munkaközössége, az

erdõbirtokossági társulat, a biztosító egyesület,]"

T/4815/27/1.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 3. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/27/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. Bakonyi Tibor képviselõ - kapcsolódva Bakonyi Tibor és Páva

Zoltán képviselõk a T/4815/7. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22.

sz. ajánlás 1. pontja) - a törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 2. § (2)

bekezdése d/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/2..§ A Tv. 2.§ (2) bekezdésének d) és g) pontja helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

/(2) Belföldi illetõségû adózó a belföldi személyek közül//

"d) az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivõi iroda, a

magánszemélyek jogi személyiséggel rendelkezõ munkaközössége, az

erdõbirtokossági társulat, [a biztosító egyesület,]"

T/4815/20. és aT/21..

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 4., 11. és a 12. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/20. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

3. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 2. § (2) bekezdése g/ pontjának a

következõ módosítását javasolja:

T/2..§ A Tv. 2.§ (2) bekezdésének d) és g) pontja helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

/(2) Belföldi illetõségû adózó a belföldi személyek közül//

"g) az alapítvány, a közalapítvány, [- a biztosító egyesület

kivételével -] a társadalmi szervezet, a köztestület, az egyház

(ideértve e szervezetek alapszabályában, illetve alapító okiratában

jogi személyiséggel felruházott szervezeti egységeket is), a

lakásszövetkezet és az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár."

T/4815/27/4. és a 27/5.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 16. és a 17. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/27/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Bakonyi Tibor képviselõ - kapcsolódva Bakonyi Tibor és Páva

Zoltán képviselõk a T/4815/7. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22.

sz. ajánlás 1. pontja) - a törvényjavaslat 2. §-ában a Tv. 2. § (2)

bekezdése g/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/2..§ A Tv. 2.§ (2) bekezdésének d) és g) pontja helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

/(2) Belföldi illetõségû adózó a belföldi személyek közül//

"g) az alapítvány, a közalapítvány, [- a biztosító egyesület

kivételével -] a közhasznú szervezet, a kiemelkedõen közhasznú

szervezet, a társadalmi szervezet, a köztestület, az egyház (ideértve

e szervezetek alapszabályában, illetve alapító okiratában jogi

személyiséggel felruházott szervezeti egységeket is), a

lakásszövetkezet és az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár."

Indokolás: Lásd a T/4815/20. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

5. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/14. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2.

pontja) - a törvényjavaslat 3. § (3) bekezdésében a Tv. 4. § 10/a.

pontjának a következõ módosítását javasolják:

/(3) A Tv. 4.§-a a következõ 10/a. ponttal egészül ki:

/E törvény alkalmazásában//

10/a. egyezmény alkalmazásakor (nem zárva ki az egyeztetõ

eljárást):

"a) haszonhúzó: az a külföldi szervezet, külföldi

illetõségû osztalékban részesülõ, amely a jövedelemszerzés helye

alapján belföldrõl származó kamatot, díjat, jogdíjat vagy osztalékot

az illetõsége szerinti állam adóhatóságához benyújtott adóbevallásában

az adóalap megállapításához [- ráfordításként meg nem jelenõ -]

bevételként elszámolja; nyilvános kötvénykibocsátás esetén azt kell

haszonhúzónak tekinteni, akinek a kifizetõ a kamatot kifizeti,

átutalja,"

Indokolás: Lásd a T/4815/28.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

6. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 3. § (7)

bekezdésében a Tv. 4. §-ának a következõ módosítását és kiegészítését

javasolja:

"(7) A Tv. 4.§-a következõ 28/a és 31/a pont[tal]okkal

egészül ki:

/E törvény alkalmazásában:/

"28/a. országos érdekképviseleti szervezet: a

társadalombiztosítás önkormányzati igazgatásával összefüggõ egyes

törvények módosításáról szóló 1997. évi XLVIII. törvénnyel módosított,

a társadalombiztosítás önkormányzati igazgatásáról szóló 1991. évi

LXXXIV. törvény 7. § (4)-(7) bekezdésében foglaltaknak megfelelõ

munkavállalói és munkáltatói érdekképviseleti szervezet."

Indokolás: Lásd a T/4815/31. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

7. Molnár Péter képviselõ - kapcsolódva a T/4815/10. sz.

módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 6. pontja) - a

törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésében a Tv. 7. § (1) bekezdése l/

pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

T/4..§ (1) A Tv. 7.§-a (1) bekezdésének d) és g) pontja

helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

/(1) Az adózás elõtti eredményt csökkenti://

"l/ erre jogszabályban feljogosított mûvészeti szervezet

gondozásában kibocsátott mûvészeti szakvéleményben mûvészeti értékûnek

elismert képzõmûvészeti alkotás beszerzésére fordított összeg, de

legfeljebb az adóévi beruházások értékének 3 ezreléke,"

Indokolás: Lásd a T/4815/30.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

8. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/18. sz.

módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 7. pontja) - a

törvényjavaslat 5. §-át új (3) bekezdésében a Tv. 8. § (1) bekezdését

új r/ ponttal kiegészíteni javasolja:

"(3) A Tv. 8. §-ának (1) bekezdése a következõ r/ ponttal

egészül ki:

/(1) Az adózás elõtti eredményt növeli:/

"r/ az adóévben az adózó által a gazdasági kamarákról szóló

törvény elõírása alapján kamarai tagdíj címén megfizetett összeg ötven

százaléka, de legfeljebb tízezer forint.""

Indokolás: Lásd a T/4815/26/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

9. Kónya Lajos, dr. Juhászné Lévai Katalin, Paszternák László

Bs Ferenczy Sándor képviselõk - kapcsolódva Bakonyi Tibor és Páva

Zoltán képviselõk a T/4815/8. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22.

sz. ajánlás 8. pontja) - a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésében a Tv.

9. § (1) bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása

esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"6. § [(1) A Tv. 9.§-ának (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"(1) Az alapítvány, a közalapítvány, a társadalmi szervezet

- kivéve a biztosító egyesületet -, a köztestület, az egyház, a

lakásszövetkezet és az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár adóalapja

kettõs könyvvitelt vezetõ esetében a vállalkozási tevékenység adózás

elõtti eredménye - egyszeres könyvvitelt vezetõ esetében a

vállalkozási tevékenység eredménye -, módosítva a (2)-(6) bekezdésben

foglaltakkal."]"

Indokolás: Lásd a T/4815/23. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

10. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésében a Tv. 9. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

T/6..§ (1) A Tv. 9.§-ának (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

"(1) Az alapítvány, a közalapítvány, a társadalmi szervezet

[- kivéve a biztosító egyesületet -], a köztestület, az egyház, a

lakásszövetkezet és az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár adóalapja

kettõs könyvvitelt vezetõ esetében a vállalkozási tevékenység adózás

elõtti eredménye - egyszeres könyvvitelt vezetõ esetében a

vállalkozási tevékenység eredménye -, módosítva a (2)-[(6)](5)

bekezdésben foglaltakkal és figyelemmel a (6)-(8) bekezdés

rendelkezéseire."

Indokolás: Lásd a T/4815/27/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

11. Bakonyi Tibor képviselõ - kapcsolódva Bakonyi Tibor és

Páva Zoltán képviselõk a T/4815/8. sz. módosító javaslatához (a

T/4815/22. sz. ajánlás 8. pontja) - a törvényjavaslat 6. § (1)

bekezdésében a Tv. 9. § (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

T/6..§ (1) A Tv. 9.§-ának (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

"(1) Az alapítvány, a közalapítvány, a társadalmi szervezet

[- kivéve a biztosító egyesületet -,] a köztestület, az egyház, a

lakásszövetkezet és az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár adóalapja

kettõs könyvvitelt vezetõ esetében a vállalkozási tevékenység adózás

elõtti eredménye - egyszeres könyvvitelt vezetõ esetében a

vállalkozási tevékenység eredménye -, módosítva a (2)-(6) bekezdésben

foglaltakkal."

Indokolás: Lásd a T/4815/21. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

12. Bakonyi Tibor képviselõ - kapcsolódva Csizmár Gábor

képviselõ a T/4815/13. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz.

ajánlás 11. pontja) - a törvényjavaslat 6. § (4) bekezdésében a Tv. 9.

§-a (3) bekezdének a következõ módosítását javasolja:

/(4) A Tv. 9.§-ának (3) bekezdése a következõ c) ponttal

egészül ki:

/(3) Növelni kell az adózás elõtti eredményt//

"c/ az alapítványnak, a közalapítványnak, a társadalmi

szervezetnek [- a biztosító egyesület kivételével -] és a

köztestületnek az adózó részére az adózás elõtti eredmény

csökkentésére, a magánszemély részére adókedvezményre jogosító

igazolásban feltüntetett kapott adomány"

Indokolás: Lásd a T/4815/21. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

13. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/14. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 12.

pontja) - a törvényjavaslat 6. § (4) bekezdésében a Tv. 9. § (3)

bekezdése c/ pontjának a következõ módosítását javasolják:

/(4) A Tv. 9.§-ának (3) bekezdése a következõ c) ponttal

egészül ki:

/(3) Növelni kell az adózás elõtti eredményt//

"c) az alapítványnak, a közalapítványnak, a társadalmi

szervezetnek [- a biztosító egyesület kivételével -] és a

köztestületnek az általa kiállított - az adózó részére az adózás

elõtti eredmény csökkentésére, a magánszemély részére adókedvezményre

jogosító - igazolásban feltüntetett kapott adománynak a

ca) teljes összegével, ha az adóév utolsó napján az adózás

rendjérõl szóló törvény szerinti köztartozása van,

cb) (7) bekezdésben elõírt aránnyal számított részével [(6)

bekezdésben meghatározott képlet alapján számított összegével, de

legfeljebb az igazolásban feltüntetett adománnyal], ha nincs az adóév

utolsó napján az adózás rendjérõl szóló törvény szerinti köztartozása,

de a vállalkozási tevékenységbõl származó bevétele meghaladja

[közhasznú szervezet esetében a 20 millió forintot, vagy összes

bevételének 10 százalékát, kiemelkedõen közhasznú szervezet esetében

összes bevételének 15 százalékát] a kedvezményezett mértéket."

Indokolás: Lásd a T/4815/24/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

14. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/14. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 12.

pontja) - a törvényjavaslat 6. § (5) bekezdésében a Tv. 9. § (6)

bekezdése helyébe a következõ rendelkezést javasolják:

/(5) A Tv. 9.§-a a következõ (6) bekezdéssel egészül ki:/

"(6) [A vállalkozási tevékenység adózás elõtti eredményét

növelõ adomány meghatározása:

K = A * T-M

M

ahol:

K = az adózás elõtti eredményt növelõ adomány összege,

A = az igazolásban feltüntetett kapott adomány összege,

T = a vállalkozási tevékenységbõl származó bevételnek az

összes bevételhez viszonyított százalékos aránya (két tizedesjegy

pontossággal) vagy összege,

M = a (3) bekezdés cb) alpontjában meghatározott százalék vagy

összeg;

a képlet szerinti számítást a közhasznú szervezetnek a

százalékos aránnyal és az összeggel egyaránt el kell végeznie, és a

nagyobb értékkel kell az adózás elõtti eredményt növelni.]

A közhasznú szervezetként, a kiemelkedõen közhasznú

szervezetként besorolt alapítvány, közalapítvány, társadalmi szervezet

és köztestület adóalapja az (1)-(4) bekezdés alapján meghatározott

összegnek a (7) bekezdésben elõírt aránnyal számított része."

Indokolás: Lásd a T/4815/24/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

15. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/14. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 12.

pontja) - a törvényjavaslat 6. § (6) bekezdésében a Tv. 9. § (7)

bekezdése helyébe a következõ rendelkezést javasolják:

/(6) A Tv. 9.§-a a következõ (7) bekezdéssel egészül ki:/

"(7) [(7) A közhasznú szervezetként, a kiemelkedõen

közhasznú szervezetként besorolt alapítvány, közalapítvány, társadalmi

szervezet és köztestület adóalapja az (1)-(4) és a (6) bekezdés

alapján meghatározott összegnek a következõ képlettel számított része:

D = J * T-M

M

ahol:

D = az adóalap (amely nem lehet negatív),

J = az (1)-(4) és a (6) bekezdés alapján meghatározott összeg,

T = a vállalkozási tevékenységbõl származó bevételnek az

összes bevételhez viszonyított százalékos aránya (két tizedesjegy

pontossággal) vagy összege,

M = a (3) bekezdés cb) pontjában meghatározott százalék vagy

összeg;

a képlet szerinti számítást a közhasznú szervezetnek a

százalékos aránnyal és az összeggel egyaránt el kell végeznie, és a

nagyobb értéket kell adóalapnak tekinteni.]

(7) A kedvezményezett vállalkozási tevékenység mértéke

közhasznú szervezet esetében az összes bevétele 10 százaléka, de

legfeljebb 20 millió forint, kiemelkedõen közhasznú szervezet esetében

az összes bevétele 15 százaléka. A (3) bekezdés c/ pontjában és a (6)

bekezdésben foglaltak meghatározásához az arányt, a kedvezményezett

vállalkozási tevékenység mértékét meghaladóan elért vállalkozási

bevétel és a vállalkozási tevékenység összes bevételének hányadosaként

( két tizedespont pontossággal) kell számítani."

Indokolás: Lásd a T/4815/24/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 6. §-ának új (7) bekezdésében a Tv. 9. §-át új (8)

bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(7) A Tv. 9. §-a a következõ (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Az országos érdekképviseleti szervezet és az egyház az

adóalapot az (1)-(7) bekezdések szerint, a közhasznú szervezetre

vonatkozó rendelkezések megfelelõ alkalmazásával állapítja meg.""

Indokolás: Lásd a T/4815/27/4. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

17. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 12. §-ában a Tv. Tv. 20. § (1) bekezdése a/

pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/12..§ A Tv. 20.§-a (1) bekezdésének a) és b) pontja helyébe

a következõ rendelkezés lép:

/(1) Nem kell az adót megfizetnie//

"a) a közhasznú szervezetnek, kiemelkedõen közhasznú

szervezetnek nem minõsülõ alapítványnak, közalapítványnak, társadalmi

szervezetnek - kivéve [a biztosító egyesületet] az országos

érdekképviseleti szervezetet -, köztestületnek, továbbá [az

egyháznak,] a lakásszövetkezetnek, ha - a gazdálkodására vonatkozó

külön jogszabályok elõírása szerint és a 6. számú mellékletben

foglaltakat figyelembe véve nyilvántartott - vállalkozási

tevékenységébõl elért bevétele legfeljebb 10 millió forint, de nem

haladja meg az adóévben elért összes bevételének 10 százalékát,"

Indokolás: Lásd a T/4815/27/5. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

18. Tulok András és Tompa Sándor képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17/1. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 15.

pontja) - a törvényjavaslat 13. §-át új (1) bekezdéssel kiegészíteni

javasolják (a módosító javaslat elfogadása esetén a § eredeti szövege

a (2) bekezdés jelölést kapja):

"13.§ (1) A Tv. 21. §-ának (3) és (4) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

"(3) A kiemelt térségben és/vagy vállalkozási övezetben

székhellyel vagy cégbíróságon, helyi önkormányzatnál bejelentett

telephellyel rendelkezõ, valamint ipari park területén mûködõ és azt

üzemeltetõ adózó az adónak a (4) bekezdés szerint megállapított teljes

összegét beruházási adókedvezményként veheti igénybe a térségben

(övezetben) 1995. december 31-ét, ipari park területén 1996. december

31-ét követõen megkezdett, és az üzembe helyezést követõen ott

üzemeltetett

a/ termék-elõállítást szolgáló beruházás üzembe helyezésének

évét követõ 5 adóév közül azokban az adóévekben, amelyekben export

vagy KSH besorolási rend alapján megzõgazdasági tevékenységbõl

származó árbevételét a megelõzõ adóévhez viszonyítva

a/ vállalkozási övezetben megkezdett beruházás esetén

legalább 1 százalékkal növeli,

a/ kiemelt térségben, ipari parkban megkezdett

beruházás esetén legalább a beruházás értéke 5 százalékával megegyezõ

összeggel növeli,

b/ kereskedelmi szálláshely létesítését szolgáló beruházás

üzembe helyezésének évét követõ 5 adóévben.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott adókedvezmény az adónak

a beruházás üzemeltetési helye szerinti, a beruházás megkezdésekor

kiemelt térségnek, vállalkozási övezetnek minõsülõ térségben

(övezetben), ipari parkban folytatott termék-elõállító és kereskedelmi

szálláshely szolgáltató tevékenységbõl származó árbevételnek az összes

árbevételhez viszonyított arányával számított összege.""

T/4815/25.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 27. és a 28. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/25. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

19. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ának új (1) bekezdében a Tv.

21. § (1) bekezdése a/-b/ pontja helyébe a következõ rendelkezést

javasolják (a javaslat elfogadása esetén a 13. § eredeti szövege (2)

bekezdés számozást kap):

"13. § (1) A Tv. 21. §-a (1) bekezdésének a/ és b/ pontja

helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

/(1) Az adózó az adó 50 százalékának megfelelõ összegû

beruházási adókedvezményt vehet igénybe az 1995. deceber 31-ét

követõen megkezdett, legalább 1 milliárd forint értékû, termék-

elõállítást szolgáló beruházás üzembe helyezésének évét követõ 5 adóév

közül azokban az adóévekben,/

"a/ amelyekben a megelõzõ adóévhez viszonyítva árbevételét

legalább a beruházás értékének 5 százalékával megegyezõ összeggel

növeli, vagy

b/ amely évekre számítva olyan értékû árbevételt ér el,

amelyet az a/ pontban elõírt feltételek évenkénti folyamatos

teljesítésével legalább el kellett volna érnie.""

T/4815/29..

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 20-26. pontjaiban ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

20. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ának új (2) bekezdében a Tv.

21. § (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést javasolják:

"13. § (2) A Tv. 21. §-a (3) bekezdésének a/ pontja helyébe

a következõ rendelkezés lép:

/(3) A kiemelt térségben és/vagy vállalkozási övezetben

székhellyel vagy cégbíróságon, helyi önkormányzatnál bejelentett

telephellyel rendelkezõ adózó az adónak a (4) bekezdés szerint

megállapított teljes összegét beruházási adókedvezményként veheti

igénybe a térségben (övezetben) 1995. december 31-ét követõen

megkezdett és az üzembe helyezést követõen ott üzemeltetett/

"a/ termékelõállítást szolgáló beruházás üzembe helyezésének

évét követõ 5 adóév közül azokban az adóévekben, amelyekben

árbevételét a megelõzõ adóévhez viszonyítva

aa/ vállalkozási övezetben megkezdett beruházás esetén

legalább 1 százalékkal növeli,

ab/ kiemelt térségben megkezdett beruházás esetén legalább a

beruházás értéke 5 százalékával megegyezõ összeggel növeli,""

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

21. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (7) bekezdése

bevezetõ mondatának a következõ kiegészítését javasolják:

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"(7) A területfejlesztés kedvezményezett területeinek

jegyzékérõl szóló kormányrendeletben meghatározott, társadalmi-

gazdasági szempontból elmaradott térségben székhellyel, vagy

cégbíróságon, helyi önkormányzatnál bejelentett telephellyel

rendelkezõ adózó az adónak a [(10)] (9) bekezdés szerint megállapított

teljes összegét beruházási adókedvezményként veheti igénybe az 1996.

december 31-ét követõen a térségben megkezdett és az üzembe helyezést

követõen ott üzemeltetett, legalább 3 milliárd forint értékû,

termékelõállítást szolgáló beruházás üzembe helyezését követõ 10 adóév

közül azokban az adóévekben,"

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (8)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"(8) A (7) bekezdés szerinti adókedvezmény - az ott

meghatározott feltételek teljesítése esetén is - a beruházás üzembe

helyezését követõ második adóévben és azt követõen csak abban az

adóévben vehetõ igénybe, amelyben az adózó által foglalkoztatottak

éves átlagos állományi létszáma legalább [200] 100 fõvel meghaladja a

beruházás üzembe helyezését megelõzõ adóévben foglalkoztatottak

átlagos állományi létszámát."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

23. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (9)

bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a

§ bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"(9) [A (7) bekezdés szerinti adókedvezmény utoljára a 2008.

évi adóalap utáni adóból vehetõ igénybe.]"

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

24. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (11)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"[(11)](10) Az adózó a (7)-[(10)](9) bekezdésben foglalt

rendelkezések megfelelõ alkalmazásával vehet igénybe adókedvezményt,

ha olyan megyében rendelkezik székhellyel, vagy cégbíróságon, helyi

önkormányzatnál bejelentett telephellyel - és ott kezd el és helyez

üzembe beruházást -, amely megyében a beruházás megkezdését megelõzõ

két év valamelyikében az Országos Munkaügyi Módszertani Központ által

az év decemberében mért munkanélküliségi mutató a mérés napján

meghaladta a 15 százalékot."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

25. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. §-át új (11)-

(14) bekezdéssel kiegészíteni javasolják (a javaslat elfogadása esetén

a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"13.§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-[(12)] (15) bekezdésekkel

egészül ki:

...

(11) Az adózó az adó teljes összegét beruházási

adókedvezményként veheti igénybe az 1996. december 31-ét követõen

megkezdett, legalább 10 milliárd forint értékû, termékelõállítást

szolgáló beruházás üzembe helyezését követõ 10 adóév közül azokban az

adóévekben,

a/ amelyekben árbevételét a megelõzõ adóévhez viszonyítva

legalább a beruházás értékének 5 százalékával megegyezõ összeggel

növeli, vagy

b/ amely évekre számítva olyan értékû árbevételt ér el,

amelyet az a/ pontban elõírt feltételek évenkénti folyamatos

teljesítésével legalább el kellett volna érnie.

(12) A (11) bekezdés szerinti adókedvezmény - az ott

meghatározott feltételek teljesítése esetén is - a beruházás üzembe

helyezését követõ második adóévben és azt követõen csak abban az

adóévben vehetõ igénybe, amelyben az adózó által foglalkoztatottak

éves átlagos állományi létszáma legalább 500 fõvel meghaladja a

beruházás üzembe helyezését megelõzõ adóévben foglalkoztatottak

átlagos állományi létszámát.

(13) A (7), (10) és (11) bekezdés szerinti adókedvezmény

utoljára a 2011. évi adóalap utáni adóból vehetõ igénybe.

(14) E § alkalmazásában a beruházás értékét a beruházás

megkezdésének napjától az adókedvezményre jogosító üzembehelyezés

napjáig - az e törvényben meghatározott egyéb feltételeket figyelembe

véve - elszámolt beszerzési, elõállítási érték alapján kell

megállapítani, és dönteni kell arról, mely rendelkezés alapján

érvényesít beruházási adókedvezényt, amely döntését nem változtathatja

meg."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

26. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (12)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"(12) Az egyesüléssel, szétválással vagy részleges

átalakulással érintett adózó az (1)-(3), (7), (10) és (11) bekezdés

szerinti adókedvezménnyel utoljára az átalakulás évét megelõzõ

adóévben élhet."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

27. Tulok András és Tompa Sándor képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17/1. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 15.

pontja) - a törvényjavaslat 13. §-ában a Tv. 21. § (12) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

T/13..§ A Tv. 21.§-a a következõ (7)-(12) bekezdésekkel

egészül ki:/

"(12) Az átalakulással érintett adózó az (1)-(3), (7) és

(11) bekezdés szerinti adókedvezménnyel utoljára az átalakulás évét

megelõzõ adóévben élhet. Megszûnik a (3) bekezdésben meghatározott, az

ipari park területén mûködõ és azt üzemeltetõ adózó adókedvezménye az

ipari park cím megvonása esetén annak közzétételének napjától."

Indokolás: Lásd a T/4815/25. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

28. Tulok András és Tompa Sándor képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17/1. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 15.

pontja) - a törvényjavaslat 13. § új (3) bekezdésében a Tv. 22. § (1),

(2) és (4) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezést javasolják:

"(3) A Tv. 22. §-a (1), (2) és (4) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:

"(1) A beruházás értéke hat százalékának megfelelõ

adókedvezményt vehet igénybe az üzembe helyezés évében

a/ a kiemelt térségben székhellyel vagy cégbíróságon,

önkormányzatnál bejelentett telephellyel rendelkezõ, valamint ipari

park területén mûködõ és azt üzemeltetõ adózó a székhelyen,

telephelyen üzembe helyezett és ott üzemeltetett gép értéke után,

b/ a vállalkozási övezetben székhellyel vagy cégbíróságon,

önkormányzatnál bejelentett telephellyel rendelkezõ adózó a

székhelyén, telephelyén, ipari park területén üzembe helyezett és ott

üzemeltetett gép és épület értéke után.

(2) A kiemelt térségben és/vagy a vállalkozási övezetben az

adózó által üzembe helyezett és ott üzemeltetett infrastrukturális

beruházás értéke hat százalékának megfelelõ adókedvezményt vehet

igénybe az adózó az üzembe helyezés évében."

"(4) Az (1)-(2) bekezdés szerinti adókedvezmény a kiemelt

térségben és/vagy ipari parkban üzembe helyezett, korábban még

használatba nem vett gép, infrastrukturális beruházás értéke alapján,

a vállalkozási övezetben a vállalkozási övezetté minõsítést, ipari

park esetében az ipari cím elnyerését követõen üzembe helyezett,

korábban még használatba nem vett gép, épület, infrastrukturális

beruházás értéke alapján vezetõ igénybe, ha annak értékcsökkenési

leírását az adózó a 2. számú melléklet rendelkezései szerint számolja

el.""

Indokolás: Lásd a T/4815/25. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

29. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/18. sz.

módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 7. pontja) - a

törvényjavaslat új 13/A. §-ában a Tv. 22. §-át új (9) bekezdéssel

kiegészíteni javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"13/A. § A Tv. 22. §-a a következõ (9) bekezdéssel egészül

ki:

"(9) Az adózó a gazdasági kamarákról szóló törvény elõírása

alapján a kamara számára tagdíj címen az adóévben megfizetett összeg

ötven százalékát, de legfeljebb tízezer forintot a társasági adóból

adókedvezményként veheti igénybe.""

Indokolás: Lásd a T/4815/26/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

30. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdésében a Tv. 23. §

(1) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/14..§ (1) A Tv. 23.§-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(1) A társasági adó mértékéig veheti igénybe az

adókedvezményt a 21.§ (3), (7), (10) és (11) bekezdése, a 22.§ (6)-(7)

bekezdése és a 29.§ (5) bekezdés a), d) pontja alapján az adóévben 100

százalékos adókedvezményre jogosult adózó, valamint az az adózó, amely

a 29.§ (5) bekezdés b) pontja alapján jogosult adókedvezményre."

T/4815/29/2.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 31. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/29/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

31. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdésében a Tv. 23. §

(2) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/14..§ (1) A Tv. 23.§-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(2) Az (1) bekezdés szerint [21. § (3), (7) és (11)

bekezdése alapján] igénybe vett adókedvezménnyel csökkentett adóból -

legfeljebb annak 70 százalékáig - érvényesíthetõ minden más

adókedvezmény[t] [az adózó a 21.§ (1)-(2) bekezdésében, a 22.§-ban és

a 29.§ (5) bekezdés c) pontjában foglaltak szerint, valamint az az

adózó, amely a 29.§ (5) bekezdés a) és d) pontja alapján az adóévben

100 százaléknál kisebb mértékû adókedvezményre jogosult]."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

32. Dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva a

T/4815/17. módosító javaslatukhoz és dr. Haller Zoltán képviselõ

T/4815/19. sz. módosító javaslatához (a T/4815/22. sz. ajánlás 15. és

a 20. pontja) - a törvényjavaslat 19. §-a új (3) bekezdésében a Tv.

29. §-át új (16) bekezdéssel kiegészíteni javasolják:

"(3) A Tv. 29. §-a a következõ (16) bekezdéssel egészül ki:

(16) Az az adózó, amely a 21. § (1) bekezdésében és (3)

bekezdésének a/ pontjában meghatározott adókedvezményre jogosító

beruházást 1997. december 31-éig megkezdte 1998. évben választhat,

hogy az adókedvezményt a hivatkozott rendelkezések 1997. december 31.

napján vagy 1998. január 1. napján hatályos elõírása szerint veszi

igénybe, azzal, hogy

a/ az 1998. január 1. napjától hatályos elõírások választása

esetén megelõzõ adóév árbevételének az adózó 1997. évi árbevételét

kell tekinteni abban az esetben is, ha a hivatkozott rendelkezések

1997. december 31. napján hatályos elõírása alapján adókedvezményt

vett igénybe 1997. évi adójából.

b/ a választásától az 1998. évet követõ években nem térhet

el."

Indokolás: Lásd a T/4815/29/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

33. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 20. §-ában a Tv. 29/A. § (1) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

T/20..§ A Tv. VII. fejezete a következõ 29/A.§-sal egészül

ki:/

"29/A. § (1) E törvény alkalmazásában [1998. évben az] az

alapítvány, a közalapítvány, a társadalmi szervezet, a köztestület és

a közhasznú társaság, [amely 1998. december 31. napjáig közhasznú

szervezetként, kiemelkedõen közhasznú szervezetként besorolást nyert]

1998. január 1-jétõl a közhasznú szervezetekrõl szóló törvényben

megjelölt idõpontig közhasznú szervezet[nek]ként, kiemelkedõen

közhasznú szervezet[nek]ként besoroltnak tekintendõ, ha megfelel a

közhasznú szervezetekrõl szóló törvény 27. §-a (1) és (2) bekezdésében

foglaltaknak. Az adományokról szóló igazolásban e szervezeteknek a

besorolásig, a közhasznú nyilvántartásba vételi kérelem bírósági

ügyszámát kell szerepeltetni. Nem tekinthetõ 1998. évben közhasznú

szervezetként, kiemelkedõen közhasznú szervezetként besoroltnak az

említett szervezetek közül az, amelynek a kérelmét a bíróság 1999.

január 1-je elõtt elutasította."

T/4815/27/6.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 34. és a 35. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4815/27/6. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

34. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 20. §-ában a Tv. 29/A. § (3) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

T/20..§ A Tv. VII. fejezete a következõ 29/A.§-sal egészül

ki:/

"(3) Az alapítvány, a közalapítvány a (2) bekezdés a) pontja

szerinti igazolást az [közhasznú szervezetkénti, kiemelkedõen

közhasznú szervezetkénti besorolása napjáig - de legfeljebb] 1998.

évben [december 31-éig -] kapott támogatás, juttatás, térítés nélküli

eszközátadás alapján 1999. január 31-ig adhatja ki."

Indokolás: Lásd a T/4815/27/6. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

35. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 20. §-ában a Tv. 29/A. § (5) bekezdése felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

T/20..§ A Tv. VII. fejezete a következõ 29/A.§-sal egészül

ki:/

"(5) Az olyan alapítványnak, közalapítványnak, amely a (2)

bekezdés a) pontja szerinti igazolás kiadására jogosult, a társadalmi

szervezetnek - kivéve [a biztosító egyesületet] az országos

érdekképviseleti szervezetet - és a köztestületnek (feltéve valamennyi

esetben, hogy nem minõsül közhasznú szervezetnek, kiemelkedõen

közhasznú szervezetnek), az 1998. évi adóalap és adókötelezettség

megállapításakor"

Indokolás: Lásd a T/4815/27/6. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

36. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/18. sz.

módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 7. pontja) - a

törvényjavaslat 3. számú melléklete 5. pontjában a Tv. 3. számú

melléklete B fejezete 4. pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/3.. számú melléklet

az 1997. évi ...... törvényhez

5. A Tv. 3. számú melléklete a következõ B fejezettel, a

fejezet címével és a cím alatti rendelkezésekkel egészül ki:/

"4. a [köztestület számára tagdíj (]hegyközségi járulék[)]

címen fizetett összeg, továbbá az alapszabálya szerint az adózó

vállalkozási tevékenységével kapcsolatos érdekképviseleti feladatot is

ellátó, köztestületnek nem minõsülõ társadalmi szervezet számára

tagdíj címen fizetett összeg;"

Indokolás: Lásd a T/4815/26/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

37. Dr. Veres János képviselõ - kapcsolódva a T/4815/14., 20.,

21., 24. sz. módosító javaslathoz (a T/4815/22. sz. ajánlás 2. pontja)

- a törvényjavaslat 5. számú mellékletében a Tv. 6. számú melléklete A

fejezete bevezetõ szövegének a következõ módosítását javasolja:

T/5.. számú melléklet

az 1997. évi ...... törvényhez

A Tv. a következõ 6. számú melléklettel egészül ki:

6. számú melléklet

az 1996. évi LXXXI. törvényhez/

"Az alapítvány, a közalapítvány, a társadalmi szervezet [- a

biztosító egyesület kivételével -] és a köztestület 1.§ (1) bekezdése

szerinti jövedelem- és vagyonszerzésre irányuló vagy ezt eredményezõ

gazdasági tevékenységébõl e törvény alkalmazásában nem minõsül

vállalkozási tevékenységnek:"

Indokolás: Lásd a T/4815/27/7. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Foglalkoztatási biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. október 30.

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Hack Péter s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke az Alkotmányügyi bizottság

elnöke

Paszternák László s.k., Dr. Tardos Márton s.k.,

a Foglalkoztatási bizottság a Gazdasági bizottság elnöke

alelnöke

Vitányi Iván s.k., Dr. Orosz Sándor s.k.,

a Kulturális bizottság elnöke a Mezõgazdasági bizottság elnöke

Eleje Honlap