Az Országgyûlés
T/4816/24.. szám
Alkotmány- és igazságügyi
Költségvetési és pénzügyi bizottságának
bizottságának
Gazdasági bizottságának Kulturális és sajtó bizottságának
Mezõgazdasági bizottságának
a j á n l á s a
az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény
módosítására benyújtott T/4816.. számú törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága
(továbbiakban: Költségvetési bizottság) - elsõ helyen kijelölt
bizottságként -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:
Alkotmányügyi bizottság), a Gazdasági bizottsága, a Kulturális és
sajtó bizottsága (továbbiakban: Kulturális bizottsága), valamint a
Mezõgazdasági bizottsága megvitatta az általános forgalmi adóról szóló
1992. évi LXXIV. törvény módosítására (a továbbiakban: áfa-törvény)
benyújtott, T/4816.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az
ahhoz benyújtott T/4816/6-20. számú módosító javaslatokat.
Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János és
Komáromi István képviselõk T/4816/8/4. sz., valamint Bakonyi Tibor és
Páva Zoltán képviselõk T/4816/6. sz. módosító indítványukat
VISSZAVONTÁK (ezeket az ajánlás nem tartalmazza).
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt
szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig
aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési
mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az
ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó
szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem
támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ
képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,
illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is
vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen
megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,
hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a
módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett
pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
1. Miklós László és dr. Veres János képviselõk a
törvényjavaslat 1. §-ában az áfa-törvény 3/A. §-ának a következõ
kiegészítését javasolják:
"1. § Az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV.
törvény (a továbbiakban: áfa-törvény) a 3. § után a következõ 3/A.§-
sal egészül ki:
"3/A.§ A törvény rendelkezéseit a jövedéki adóról és a
jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi
... törvény (a továbbiakban: Jöt.) hatálya alá tartozó, adójeggyel
ellátott dohánygyártmányokra kizárólag akkor kell alkalmazni, ha azt a
Jöt. kifejezetten elõírja.""
Indokolás: Lásd a T/4816/15.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
2. Dióssy László képviselõ a törvényjavaslat 2. §-ában az áfa-
törvény 4. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"2. § Az áfa-törvény 4.§-ának (2) bekezdése a
következõképpen módosul, egyben a szakasz a következõ (3) és (4)
bekezdéssel egészül ki:
"(2) A közös tulajdonban és közös használatban lévõ ingó és
ingatlan dolog tekintetében a tulajdonostársak közössége minõsül
adóalanynak. Az adóalanyisághoz fûzõdõ kötelezettségeket és jogokat a
tulajdonostársak közössége az általa kijelölt képviselõ útján
gyakorolja. A társasház a közös tulajdonú épületrészek felújítása
vonatkozásában adóalanynak minõsül és a XVII. fejezet rendelkezései
szerint jogosult eljárni.""
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 6. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4816/16/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
3. Csizmár Gábor képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában az áfa-
törvény 31. § (1) bekezdése i/ pontjának a következõ kiegészítését
javasolja:
T/5.. § Az áfa-törvény 31. §-a (1) bekezdésének i) pontja
helyébe a következõ rendelkezés lép, egyidejûleg a bekezdés a
következõ j) ponttal egészül ki:
/Mentes az adó alól a vámmentes termékimport, kivéve azt a
termékimportot, mely//
"i) az alapítvány, közalapítvány, társadalmi szervezet,
köztestület, közhasznú társaság részére biztosított vámmentességen
alapul;"
Indokolás: Lásd a T/4816/10. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Kulturális biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
4. Bogárdi Zoltán képviselõ a következõ szövegezésû módosító
javaslatot nyújtotta be:
"6. §-sal módosítandó Áfa tv. 40. § (5) bekezdését javasolom
törölni.
A 6. § új szövege:
"a 40. § (5) bek. 1998. január elsejével hatályát veszti.
A további szövegrészek változatlanok maradnak."
Indokolás: Lásd a T/4816/20.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
5. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 8. §-át a
következõ új (3) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:
"(3) Áfa-törvény 66. §-a után a XVII. fejezet címe a
következõre változik, továbbá a következõ 66/A. §-sal egészül ki,
egyidejûleg a XVII. fejezet és a XVIII. fejezet számozása XVIII. és
XIX. fejezetre változik.
"Közmû-, út- és járdaépítési beruházás,
valamint közforgalmú út, híd, járda üzemeltetésére
vonatkozó különös adózási szabályok
66/A. § (1) Közmû-, út- és járdaépítési beruházás
megvalósítása esetén a víziközmû-társulat, a létrehozott
építõközösség, valamint a helyi önkormányzat, illetve közforgalmú út,
híd és járda üzemeltetése esetén a helyi önkormányzat jogosult az e
tevékenység érdekében beszerzett terméket, igénybe vett szolgáltatást
terhelõ, elõzetesen felszámított adó visszaigénylésére.
(2) Közmû-, út- és járdaépítési beruházás esetén, ha az
elõzetesen felszámított adó visszaigénylésére a helyi önkormányzat
jogosult, és a megvalósítás egészben vagy részben lakossági pénzeszköz
bevonásával - ideértve az építõközösség pénzbeli hozzájárulását is -
történik, a helyi önkormányzat köteles a hozzájárulás mértékét
arányosan csökkenteni az erre a hányadra esõ adó összegével (nettó
fedezet).
(3) A víziközmû-társulat és a helyi önkormányzat az
adóalanyokra vonatkozó eljárási szabályok szerint igényelheti vissza
az elõzetesen felszámított adót.
(4) Az építõközösség az elõzetesen felszámított adó
visszaigénylésére attól az idõponttól kezdõdõen jogosult, amikor az
elkészült építményt az üzemeltetõ vagy útkezelõ használatba vette. Az
adó- visszaigénylés feltétele az elõzetesen felszámított adót igazoló,
az építõközösség nevére kiállított számlák, illetõleg - termékimport
esetén - az adó megfizetését igazoló okiratok adóhatósághoz történõ
benyújtása.
(5) E § alkalmazásában közmû: a településekre vagy azok
jelentõs részére kiterjedõ elosztó- és vezetékrendszerek
(rendszerrészek), valamint az ezekkel kapcsolatos létesítmények,
amelyek a fogyasztók vízellátási (ideértve a belvíz-, a csapadék- és
szennyvíz-elvezetési, tisztítási), villamosenergia-, hõ- és gázenergia-
és távbeszélési igényeit elégítik ki.""
Indokolás: Lásd a T/4816/9. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
6. Dióssy László képviselõ a törvényjavaslatot új XVII.
fejezettel és új 67-69. §-sal javasolja kiegészíteni:
"XVII. Fejezet
A társasház különleges jogállása,
a közösségi tulajdont képezõ épületrészek felújítása esetén
67. § (1) A társasházról szóló törvény szerinti társasház a
tulajdonostársak közös tulajdonában lévõ épületrészek felújítása
esetén jogosult nevére szóló számla alapján a számlában feltüntetett
ÁFA visszaigénylésre.
(2) A visszaigénylés feltételeként a társasház az
adóhatósághoz benyújtja:
a/ a 4. § (3) bekezdése szerinti adóalanyiságát igazoló, a
felújításról rendelkezõ közgyûlési határozatot,
b/ az eltervezett munkálatokról a kivitelezõ által adott
hiteles árajánlatot,
c/ a társasház nevére szóló számlák eredeti példányát, és az
összesítését,
d/ a bankszámlaszámát tartalmazó iratot.
68. § (1) A társasház a visszaigénylésre jogot adó számlákat
összesítve akkor nyújthatja be az adóhatósághoz, ha azok összes ÁFA
tartalma a 100.000 Ft-ot meghaladja. Ha a számlák ÁFA tartalma a
munkálatok befejezéséig a 100.000 Ft-ot nem éri el, akkor a munkálatok
befejezésekor a visszaigénylési lehetõség korlát nélkül megnyílik.
(2) A visszatérítési igény jogossága esetén az adóhatóság a
számlák ÁFA tartalmát a visszaigénylés benyújtásától számított 30
napon belül utalja át a társasház számlájára.
69. § E fejezet vonatkozásában felújítás a társasházról
szóló törvény 39. § 4. pontja által meghatározott tevékenység."
Indokolás: Lásd a T/4816/16/2.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
7. Csizmár Gábor képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában az áfa-
törvény 71. § (5) bekezdésének a következõ módosítását javasolja (a
módosító javaslat elfogadása esetén a bekezdésen belüli alpontok
elmaradnak):
T/9.. § Az áfa-törvény 71. §-ának (5) bekezdése helyébe a
következõ rendelkezés lép, egyidejûleg a § a következõ (6) bekezdéssel
egészül ki:/
"(5) Az adóhatóság felhatalmazást kap arra, hogy az e
törvény rendelkezései alapján le nem vonható, az [a) pontban] alább
felsorolt tevékenységek érdekében felmerült kiadásokra jutó elõzetesen
felszámított adó visszatérítését indokolt kérelemre - saját
hatáskörben - méltányosságból engedélyezze olyan társadalmi szervezet,
egyház, valamint alapítvány, közalapítvány, közhasznú társaság
részére, amely [az alábbi feltételeknek együttesen megfelel:]
[a)] az állampolgárok széles körét érintõ szociális,
egészségügyi, nevelési, oktatási, kulturális, hitéleti,
környezetvédelmi, terület- és településfejlesztési feladatok ellátását
szolgálja, és az adó-visszatérítés iránti kérelem benyújtásának évét
megelõzõen legalább egy évvel korábban ilyen tevékenységet folytató
szervezetként nyilvántartásba vették[,
b) sem alapszabálya, illetõleg a szervezetet létrehozó más
szabályzat, okirat alapján, sem ténylegesen nem törekszik nyereség
elérésére, az ennek ellenére esetleg keletkezõ nyereséget nem osztja
fel, hanem az a) pont szerinti tevékenység fenntartására, javítására,
bõvítésére fordítja, valamint
c) a vezetõje, az igazgatását ellátó személyzete, vagy az
igazgatásában közremûködõ személyek részére pénzbeni vagy
természetbeni ellenszolgáltatást (ideértve a költségtérítést) nem
nyújt, és ezek a személyek, valamint hozzátartozóik sem közvetlenül,
sem közvetetten nem élveznek elõnyt a szervezet mûködésébõl]."
Indokolás: Lásd a T/4816/14. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Kulturális biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
8. Dr. Csikai Zsolt és Gombos András képviselõk, valamint
Bogárdi Zoltán képviselõ a törvényjavaslat 10. § (1) bekezdésének - az
áfa-törvény 1. számú mellékletét érintõen - az elhagyását javasolják
(a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása
értelemszerûen változik):
"10. § [(1) Az áfa-törvény 1. számú melléklete e törvény 1.
számú melléklete szerint módosul.]"
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 16. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4816/7/1. és a T/4816/19..
sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. nem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
9. Miklós László és dr. Veres János képviselõk a
törvényjavaslat 10. § (3) bekezdésének - az áfa-törvény 4. számú
mellékletét érintõen - az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása
esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"[(3) Az áfa-törvény 4. számú melléklete e törvény 3. számú
melléklete szerint módosul.]"
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 19. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4816/12.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
10. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének
a következõ módosítását javasolják:
"12. § (1) Ez a törvény 1998. év január hónap 1. napján lép
hatályba, rendelkezéseit - az (5)-[(9)](10) bekezdésekben
meghatározott eltérésekkel - ettõl az idõponttól kezdõdõen kell
alkalmazni."
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 14. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4816/8/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
11. Bogárdi Zoltán képviselõ a törvényjavaslat 12. §-át új (2)
bekezdéssel kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(2) a 6. § (3) bekezdése hatályát veszti."
Indokolás: Lásd a T/4816/18.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
12. Göndör István képviselõ a törvényjavaslat 12. §-át új (4)
bekezdéssel kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(4) E törvény alkalmazásában nem minõsül szolgáltatásnak a
gázszolgáltatásról szóló 1994. évi XLI. törvény 17. §-ának (2)
bekezdése és az ipari és kereskedelmi miniszter 32/1995. (VII.8.) IKM
rendelete alapján meghatározott a gázelosztó vezetékre vonatkozó
hálózatfejlesztési hozzájárulás."
Indokolás: Lásd a T/4816/17. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
13. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 12. § (5) bekezdésének
a következõ kiegészítését javasolják:
"(5) Az 1.§-ban foglalt rendelkezést 1998. év szeptember
hónap 1. napjától kezdõdõen, a 10. § (1) bekezdésében foglalt
rendelkezést 1999. január hónap 1. napjától kell alkalmazni."
Indokolás: Lásd a T/4816/8/2.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
14. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 12. §-át a következõ
új (10) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:
"(10) Az áfa-törvény 7. §-ának (2) bekezdése b/ pontja
alkalmazásában a gazdasági társaságok, szövetkezetek jogutódlás
melletti megszûnése esetén a gazdasági társaságokról szóló 1988. évi
VI. törvény 338. §-ának (2) bekezdésében foglaltakat az 1992. évi LV.
törvény hatálybalépése napjától kell megfelelõen alkalmazni."
Indokolás: Lásd a T/4816/8/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
15. Miklós László és dr. Veres János képviselõk a
törvényjavaslatot új 13. §-sal kiegészíteni javasolják:
"13. § (1) Az az adó fizetésére kötelezett adóalany, aki
(amely) a Jöt. 3. §-a (2) bekezdésének hatálya alá tartozó
ásványolajat, alkoholterméket, pezsgõt, illetve dohánygyártmányt e
törvény hatályba lépése elõtt továbbértékesítési céllal szerezte be,
illetve a termelõ vagy a termeltetõ saját kiskereskedelmi hálózatában,
üzlethelyiségében készletezi, és azokat e törvény hatálybalépésétõl
kezdõdõen értékesíti, köteles az 1997. év december hónap 31. napját
követõ elsõ adó-megállapítási idõszakot tartalmazó adóbevallásában a
fizetendõ adót a (2) bekezdésben meghatározott összeggel növelni.
(2) A fizetendõ adót növelõ tétel annak a szorzatnak az
eredménye, melynek
a/ egyik tényezõje a terméknek az 1998. év január hónap 1-
jei fordulónappal leltározással alátámasztott nyitókészlete a termék
Jöt. szerinti mértékegységében,
b/ másik tényezõje a termékre
ba/ az 1998. év január hónap 1. napján a Jöt. szerint
érvényes jövedékiadó-tétel, illetve
bb/ az 1997. év december hónap 31. napján a fogyasztási
adóról és fogyasztói árkiegészítésról szóló 1991. évi LXXVIII.
törvény szerint érvényes fogyasztásiadó-tétel, útalap-
hozzájárulás és környezetvédelmi termékdíj mértéke együttes
összegének
a különbözete."
Indokolás: Lásd a T/4816/11.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
16. Dr. Csikai Zsolt és Gombos András képviselõk a
törvényjavaslat 1. számú mellékletének - az áfa-törvény 1. számú
melléklete 64. pontját érintõen - az elhagyását javasolják (a javaslat
elfogadása esetén a mellékletek jelölése értelemszerûen változik):
"[1. számú melléklet az 1997. évi .... törvényhez
Az áfa-törvény 1. számú mellékletének 64. pontja helyébe a
következõ rendelkezés lép:
/A 12 százalékos felszámított adómérték alá tartozó termékek
és szolgáltatások köre
I. Termékek
Sorszám Megnevezés/
"64. Kertészeti termék (METJ 92.)"]"
Indokolás: Lásd a T/4816/7/2.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. nem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
17. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 1. számú mellékletében
az áfa-törvény 1. számú melléklete 64. pontjának a következõ
kiegészítését javasolják:
"Az áfa-törvény 1. számú mellékletének 64. pontja helyébe a
következõ rendelkezés lép:
/A 12 százalékos felszámított adómérték alá tartozó termékek
és szolgáltatások köre
I. Termékek
Sorszám Megnevezés/
"64. Kertészeti termék (METJ 92.)
Kivéve: Déligyümölcs (METJ 92-25)""
Indokolás: Lásd a T/4816/8/3.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
18. Miklós László és dr. Veres János képviselõk a
törvényjavaslat 2. számú mellékletét 17/A. ponttal kiegészíteni
javasolják:
"Az áfa-törvény 2. számú mellékletének 10. és 16. pontja
helyébe a következõ rendelkezések lépnek:
/A 30.§ (1) bekezdésében meghatározott termékértékesítések
és szolgáltatásnyújtások a következõk:/
"10. jogszabályban meghatározott zárjegynek a vámhatóság és
a zárjegyfelhasználó közötti értékesítése;"
"16. a bíróságok és a hatóságok által kirendelt igazságügyi
szakértõk által végzett szakértõi tevékenység, és az önálló bírósági
végrehajtó tevékenysége;
17/A. mûemlékvédelem (SZJ 142150)""
Indokolás: Lásd a T/4816/13.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Kulturális biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
19. Miklós László és dr. Veres János képviselõk a
törvényjavaslat 3. számú mellékletének - az áfa-törvény 4. számú
mellékletét érintõen - az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása
esetén a mellékletek jelölése értelemszerûen változik):
"[3. számú melléklet az 1997. évi . törvényhez
Az áfa-törvény 4. számú mellékletének II. részében a 2. pont
d) és e) alpontja helyébe a következõ rendelkezések lépnek:
/A felvásárlást igazoló bizonylat kötelezõ adattartalma a
következõ:/
"d) a felvásárolt termék megnevezése, minõségi osztályba
sorolása, valamint statisztikai besorolása legalább az e törvény
szerinti hivatkozásnak megfelelõ részletezésben;
e) a felvásárolt termék egységára, a felvásárlási ár
összege;"]"
Indokolás: Lásd a T/4816/12.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1997. október 22.
Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Hack Péter s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke az Alkotmányügyi bizottság
elnöke
Dr. Tardos Márton s.k., Vitányi Iván s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke a Kulturális bizottság elnöke
Dr. Orosz Sándor s.k.,
a Mezõgazdasági bizottság elnöke
Eleje Honlap