Az Országgyûlés

T/4891/29..

Alkotmány- és igazságügyi

Költségvetési és pénzügyi bizottságának

bizottságának

Emberi jogi, kisebbségi és Gazdasági bizottságának

vallásügyi bizottságának

Mezõgazdasági bizottságának Önkormányzati és rendészeti

bizottságának

a j á n l á s a

az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény módosítására

benyújtott T/4891.. számú törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága

(továbbiakban: Költségvetési bizottság) - elsõ helyen kijelölt

bizottságként -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság), az Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi

bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottsága), a Gazdasági

bizottsága, a Mezõgazdasági bizottsága, valamint az Önkormányzati és

rendészeti bizottsága (továbbiakban: Önkormányzati bizottság)

megvitatta az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény (a

továbbiakban: Art.) módosítására benyújtott, T/4891.. számú

törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/4891/7-28. számú

módosító javaslatokat.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a

módosító javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János és

Komáromi István képviselõk a T/4891/27/3. számú és a T/4891/27/6.

számú módosító indítványaikat visszavonták.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt

szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési

mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az

ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó

szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem

támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen

megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,

hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 1. § (1)

bekezdésének az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"1. § [(1) Az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény

(a továbbiakban: Art.) 3. §-a (2) bekezdésének helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"(2) A végrehajtás, és az ezzel összefüggõ nyilvántartás

tekintetében e törvény rendelkezéseit kell alkalmazni azokra a

köztartozásokra, továbbá igazgatási és bírósági szolgáltatás díjaira,

amelyekre törvény az adók módjára való behajtást rendeli el (adók

módjára behajtandó köztartozás)."]"

Megjegyzés: E módosító javaslattal összefüggõen szükséges a

törvényjavaslat következõ rendelkezése felvezetõ szövegének a

módosítása, arra figyelemmel, hogy az 1. § (1) bekezdése jelöli meg -

és rövidíti - az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvényt.

Indokolás: Lásd a T/4891/9. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

2. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 6. §-ában az Art. 23. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

T/6.. § Az Art. 23. §-a (1)-(2) bekezdéseinek helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(1) A magánszemély a személyi jövedelemadóról szóló törvény

rendelkezései szerint állapítja meg adóját és nyújtja be

adóbevallását, vagy adóját a munkáltatójához intézett nyilatkozata

alapján a munkáltatója állapítja meg [és vallja be]."

Indokolás: Lásd a T/4891/22/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 6. §-ában az Art. 23. § (2) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

T/6.. § Az Art. 23. §-a (1)-(2) bekezdéseinek helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(2) Ha költségvetési támogatást megállapító törvény az

igényjogosultságot a jövedelmi viszonyok igazolásához köti, az igénylõ

és a vele közös háztartásban élõ magánszemélyek jövedelmi

viszonyaikról, az egy fõre jutó családi jövedelemrõl a támogatást

megállapító szervhez az igénylõlappal együtt benyújtott -

[egyszerûsített] adóbevallásnak minõsülõ - nyilatkozatot tesznek. Az

igénylõlap egyszerûsített adóbevallási részét a magánszemélyek akkor

is kötelesek kitölteni, ha egyébként adóbevallásra nem kötelezettek."

Indokolás: Lásd a T/4891/22/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ában az

Art. 24. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"7. § Az Art. 24. §-a a következõ (6) bekezdéssel egészül

ki:

"(6) Ha az adóbevallás (költségvetési támogatásigénylés) az

adózó közremûködése nélkül nem javítható ki, vagy az adózó a 32. § (3)

bekezdésében meghatározott nyilatkozattételi vagy jogszabályban elõírt

igazolások benyújtásának kötelezettségét elmulasztotta, továbbá az

adóbevallásából, nyilatkozatából olyan adatok hiányoznak, amelyek az

adóhatóság nyilvántartásában sem szerepelnek, az adózót az adóhatóság

[30] napon belülre - [megfelelõ] szóló határidõ tûzésével -

hiánypótlásra szólítja fel.""

Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

5. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 7. §-ában az Art. 24. § (6) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"7. § Az Art. 24. §-a a következõ (6) bekezdéssel egészül

ki:

"(6) Ha az adóbevallás (költségvetési támogatásigénylés) az

adózó közremûködése nélkül nem javítható ki, vagy az adózó a 32. § (3)

bekezdésében meghatározott nyilatkozattételi vagy jogszabályban elõírt

igazolások benyújtásának kötelezettségét elmulasztotta, továbbá az

adóbevallásából, nyilatkozatából olyan adatok hiányoznak, amelyek az

adóhatóság nyilvántartásában sem szerepelnek, az adózót az adóhatóság

[30] 15 napon belül - megfelelõ határidõ tûzésével - hiánypótlásra

szólítja fel.""

Indokolás: Lásd a T/4891/23. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

6. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat 9.

§ (1) bekezdésében az Art. 27. § (4) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"9. § (1) Az Art. 27. §-ának (4) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"(4) Az adózót megilletõ költségvetési támogatás

kiutalásának esedékességérõl e törvény melléklete vagy törvény

rendelkezik. Eltérõ rendelkezés hiányában a költségvetési támogatást

az igény (bevallás) benyújtásának napjától, de legkorábban az

esedékességtõl számított 30 napon belül kell kiutalni. A

visszatérítendõ adót - ha törvény másként nem rendelkezik - az igény

(bevallás) benyújtásától számított 30 napon belül kell kiutalni. [A

kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság az átutalásra

megbízást adott.]

A kiutalásra nyitvaálló határidõt[,]:

a/ ha az adózó bevallásának, igénylésének kijavítását az

adóhatóság a 24. § (6) bekezdésének alkalmazásával rendelte el, az

adóbevallás kijavításának napjától kell számítani,

b/ ha a kiutalási igény jogosságának 51. § (2) bekezdése

szerinti ellenõrzése az igény (bevallás) benyújtásának napjától

számított 30 napon belül megkezdõdik, s az ellenõrzés akadályozása

miatt a 74. § (13) bekezdés a/ és c/ pontjai alapján mulasztási bírság

kiszabására vagy az 59. § (1)-(2) bekezdés szerinti elõvezetésre kerül

sor, az ellenõrzésrõl felvett jegyzõkönyv átadásának napjától kell

számítani.""

Indokolás: Lásd a T/4891/12. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

7. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésében

az Art. 27. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"9. § (1) Az Art. 27. §-ának (4) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"(4) Az adózót megilletõ költségvetési támogatás

kiutalásának esedékességérõl e törvény melléklete vagy törvény

rendelkezik. Eltérõ rendelkezés hiányában a költségvetési támogatást

az igény (bevallás) benyújtásának napjától, de legkorábban az

esedékességtõl számított [30] 15 napon belül kell kiutalni. A

visszatérítendõ adót - ha törvény másként nem rendelkezik - az igény

(bevallás) benyújtásától számított 30 napon belül kell kiutalni. A

kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság az átutalásra

megbízást adott. A kiutalásra nyitvaálló határidõt, ha az adózó

bevallásának, igénylésének kijavítását az adóhatóság a 24. § (6)

bekezdésének alkalmazásával rendelte el, az adóbevallás kijavításának

napjától kell számítani.""

Indokolás: Lásd a T/4891/27/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

8. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat 9.

§ (2) bekezdésében az Art. 27. § (5) bekezdésének a következõ

kiegészítését javasolják:

"(2) Az Art. 27. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki,

egyidejûleg a jelenlegi (5) bekezdés számozása (6) bekezdésre

változik:

"(5) A kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság

az átutalásra megbízást adott. Költségvetési támogatás kiutalásának

minõsül az is, ha az adóhatóság a 32. § (4) bekezdésének

alkalmazásával gyakorolja visszatartási jogát. Ez esetben a kiutalás

napjának azt a napot kell tekinteni, amelyen az adóhatóság a

visszatartott költségvetési támogatással az általa nyilvántartott

adótartozás összegét csökkenti, illetõleg amelyen a köztartozást

nyilvántartó szervezetnek történõ átutalásról rendelkezik.""

Indokolás: Lásd a T/4891/13. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

9. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat

10. §-ában az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasolják:

"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének [harmadik mondata]

helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(4) Az adóhatóság az általa felülvizsgált, az adózót

megilletõ költségvetési támogatást (adóvisszaigénylést,

adóvisszatérítést) az általa nyilvántartott adótartozás, adók módjára

behajtandó köztartozás, az adózó nyilatkozatában vagy a

társadalombiztosítási szerv, a vámhatóság, illetõleg más adóhatóság

megkeresésében közölt - társadalombiztosítási alapokat, vámhatóságot,

más adóhatóságot megilletõ - tartozás összegéig visszatarthatja, és

ezzel a tartozás megfizetettnek minõsül. Az adóhatóság visszatartási

jogának gyakorlását az adózó kérelmére akkor mellõzheti, ha a

költségvetési támogatás, az adóvisszaigénylés, az adóvisszatérítés

elmaradása az adózó gazdálkodási tevékenységét ellehetetlenítené. A

visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal értesíti, kivéve,

ha azt az adózó nyilatkozatában feltüntetett vagy az állami

adóhatóságnál fennálló tartozásra nézve gyakorolja. Az utóbbi esetben

a visszatartásról az adózót értesíteni kell. Az adóhatóság a

nyilatkozat alapján visszatartott összegbõl e törvény 27. § (4)

bekezdése szerinti határidõn belül, ha pedig megkeresésre jár el, a

határozat jogerõre emelkedésétõl számított 8 napon belül utalja át a

jogosultnak az adózóval szemben fennálló követelését. Ha az igényelt

költségvetési támogatás (adóvisszaigénylés, adóvisszatérítés) összege

az adózót terhelõ tartozások mindegyikére nem nyújt fedezetet, azt az

adóhatóság elõször a nála nyilvántartott tartozás kiegyenlítésére

számolja el, a fennmaradó összeget pedig a követelések arányában

utalja át.""

Indokolás: Lásd a T/4891/11. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

10. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 10. §-ában az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének harmadik mondata

helyébe a következõ rendelkezés lép:

"A visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal

értesíti[, kivéve,]. [ha] Ha a visszatartást [azt] az adózó

nyilatkozatában feltüntetett tartozásra [nézve] gyakorolja az

adóhatóság, errõl az adózót határozat mellõzésével írásban értesíti.""

Indokolás: Lásd a T/4891/24. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

11. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 10. §-ában

az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének harmadik mondata

helyébe a következõ rendelkezés lép:

"A visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal

értesíti, kivéve, ha azt az adózó nyilatkozatában feltüntetett

tartozásra nézve gyakorolja, mert ekkor csak írásos visszaigazolást

küld az átvezetésrõl.""

Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

12. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János

képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

T/11.. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(1) Az adóhatóság a tudomására jutott adatokat

nyilvántartja és megõrzi. A magánszemély adózó azonosításával,

adókötelezettségének keletkezésével és teljesítésének ellenõrzésével

összefüggésben személyes adatokat tart nyilván és ellenõrizhet. [Ennek

keretében az] Ha az adóhatóság a [adózó vonatkozásában

nyilvántartható, illetve ellenõrizhetõ az adózónak más személlyel

közös kiadása, ráfordítása, befektetése vagy egyéb jövedelem-

felhasználása, vagyongyarapodása, továbbá a magánszemély más

személlyel közös tulajdonban álló vagy közös használatban lévõ

vagyontárgyainak jellemzõi is, ha a bejelentési, bevallási,

nyilatkozattételi, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése más

módon eredményesen nem ellenõrizhetõ. Az így megszerzett adatokat az

ellenõrzés befejezését követõen haladéktalanul törölni kell, kivéve ha

az ellenõrzés az adózóra nézve utólagos adómegállapítást

eredményezett] magánszemélyt a 60. § (7) bekezdésében foglaltak

alapján bevallásának kiegészítéseként nyilatkozattételre kötelezi,

ellenõrizheti

a/ a más személyekkel közös háztartásra vonatkozó, illetõleg

más személyek törvény vagy szerzõdés alapján történõ eltartásával

kapcsolatos azon adatokat,

b/ a házastársi (élettársi) vagyonközösséghez tartozó,

illetõleg az adózó használatában lévõ vagyontárgyak olyan jellemzõit,

amelyek az adózó valós jövedelem-(bevétel-)felhasználásának

és forrásának megállapításához elengedhetetlenek. Az így megszerzett

adatokat az adóhnatóság, ha az adózót nem jelölte ki ellenõrzésre, az

arrõl szóló értesítés postára adását, ellenõrzés esetén annak

befejezését, adóigazgatási eljárás esetén a határozat jogerõre

emelkedését követõen haladéktalanul megsemmisíti."

Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

13. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János

képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

T/11.. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a

következõ rendelkezések lépnek:/

"(2) [Az] Más hatóság, közfeladatot ellátó adatkezelõ szerv

nyilvántartásában szereplõ adatot az adóhatóság csak az adózó és az

adó megfizetésére kötelezett személy azonosításához, az

adókötelezettség, a költségvetési támogatáshoz való jogosultság

megállapításához, ellenõrzéséhez, az adózó kérelmére indult

adóigazgatási eljárásban a tényállás tisztázásához [szükséges, más

hatóság nyilvántartásában szereplõ adatot - ha törvény másként nem

rendelkezik - az adóhatóság megismerheti, illetve más hatóságot,

közfeladatot ellátó adatkezelõ szervet az adat szolgáltatására

kötelezheti] használhatja fel. Amennyiben törvény megengedi, az

adóhatóságok között az adat átadását, illetve a hatósági

nyilvántartásokból az adat átvételét[, ezt] az érintett szervezetek

megállapodása alapján, az abban foglalt módon, elektronikus úton is

lehet teljesíteni."

Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

14. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János

képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (3)

bekezdése helyébe a következõ rendelkezés felvételét javasolják:

"11. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-[(2)](3) bekezdései

helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

(3) A (2) bekezdés alkalmazásában felhasználható

nyilvántartások:

a/ a személyek azonosítására a személyi adat- és

lakcímnyilvántartás és a cégnyilvántartás;

b/ az adóalap megállapítására és ellenõrzésére, valamint a

tényállás tisztázására az ingatlan-nyilvántartás és a gépjármû-

nyilvántartás.

Az adóhatóság a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból

adatot természetes azonosító adattal, illetõleg kapcsolati kódon

igényelhet."

Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

15. Dr. Veres János képviselõ a törvényjavaslat 12. §-ának -

az Art. 48. §-a (4) bekezdése b/ pontját érintõen - az elhagyását

javasolja (az indítvány elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak

számozása értelemszerûen változik):

"12. § [Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép:

[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]

"b) a 16. § (9) bekezdése alapján a nyilvántartásból törölt

adózó adószámát."]"

Indokolás: Lásd a T/4891/25. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat

12. §-ában az Art. 48. § (4) bekezdése b/ pontjának a következõ

módosítását javasolják:

"12. § Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép:

[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]

"b) a 16. § (9) bekezdés[e] a/ és b/ pontjai alapján a

nyilvántartásból törölt adózó adószámát.""

Indokolás: Lásd a T/4891/14. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

17. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 12. §-ában

az Art. 48. § (4) bekezdése b/ pontjának a következõ kiegészítését

javasolja:

"12. § Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép:

[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]

"b) a 16. § (9) bekezdésének b/ pontja alapján a

nyilvántartásból törölt adózó adószámát.""

Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

18. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 13. § (1)

bekezdésében az Art. 49. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"13. § (1) Az Art. 49. §-ának (3) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"(3) A helyi adók, az önkormányzat költségvetése javára más

törvényben megállapított adó, [továbbá] az adók módjára behajtandó

köztartozások ügyében, valamint a megyei jogú városokban az

illetékekkel kapcsolatos ügyekben - törvényben meghatározott esetben -

elsõ fokon az önkormányzati adóhatóság jár el.""

Indokolás: Lásd a T/4891/8. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

19. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 17. §-ában az Art. 75.

§ (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"17. § Az Art. 75. §-ának (4) bekezdése a következõ

mondattal egészül ki:

"A határozat meghozatalára nyitvaálló határidõ ebben az

esetben [60] 30 nap.""

Indokolás: Lásd a T/4891/27/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

20. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 21. § (1) bekezdésében

az Art. 88. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA! (A Mezõgazdasági bizottság 1997. október 15-i

ülésén)

21. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat

22. § (1) bekezdésében az Art. 93. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"22. § (1) Az Art. 93. §-ának (1) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"(1) Az adók módjára behajtandó köztartozás [3. § (2)

bekezdés] jogosultja negyedévenként, a negyedévet követõ hó 15.

napjáig keresi meg a hatáskörrel és illetékességgel rendelkezõ

adóhatóságot behajtás végett, ha a köztartozás összege meghaladja a[z

1000] 10.000 forintot. Amennyiben a hátralék késõbbi megfizetése

veszélyeztetett, az adóhatóság soron kívül is megkereshetõ. Az adók

módjára behajtandó köztartozásra vonatkozó rendelkezéseket kell

alkalmazni akkor is, ha a köztartozás beszedésére jogosult

önkormányzati adóhatóság vagy illetékhivatal az illetékességi

területén folytatott végrehajtás akadálya vagy eredménytelensége

esetén másik adóhatóságot keres meg behajtás végett.""

Indokolás: Lásd a T/4891/15. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

22. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 23. §-ában az Art. 96. § (6) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"23. § Az Art. 96. § (6) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"(6) A bejelentés, a bevallás és az adatszolgáltatás - az

önkormányzati adóhatóság és az illetékhivatalhoz teljesítendõk

kivételével - az adóhatóság vezetõje által közzétett módon, mágneses

adathordozón vagy elektronikus úton is teljesíthetõ. A [kettõs

könyvvezetésre kötelezett gazdasági társaságot,] 7. számú mellékletben

meghatározott, a kiemelt adózók igazgatóságához tartozó adózót, [ha az

1. számú melléklet II/1/a) pontja alapján havonta tesz bevallást,] az

adóhatóság határozatával az adóbevallás és az adatszolgáltatás

mágneses adathordozón vagy elektronikus úton történõ teljesítésére

kötelezheti. A mágneses adathordozón vagy elektronikus úton történõ

bevallás, adatszolgáltatás az adóhatóság által jóváhagyott - a

határozattal kötelezett adózók esetében az adóhatóság által

rendelkezésre bocsátott - számítógépes program felhasználásával

teljesíthetõ.""

Indokolás: Lásd a T/4891/19. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

23. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 24. §

bevezetõ mondatának - amely az Art. 96/A. §-át érinti - a következõ

módosítását javasolja:

"24. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-[(7)](9)

bekezdéssel egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések

számozása [(8)-(10)-re] (10)-(12) bekezdésre változik:"

Indokolás: Lásd a T/4891/28. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

24. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 24. §-ában

az Art. 96/A. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(4) A termõföld bérbeadásából származó - a személyi

jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényben meghatározott -

jövedelme adóját a magánszemély megállapítja, továbbá a föld fekvése

szerint illetékes önkormányzati adóhatóságnál bevallja és megfizeti

(önadózás). A termõföld bérbeadásából származó jövedelem bevallását a

magánszemély az erre a célra rendszeresített nyomtatványon a jövedelem

megszerzésének évét követõ év [március 20] május 31-ig teljesíti.

Amennyiben a magánszemély több önkormányzat illetékességi területén

szerez bevételt termõföld bérbeadásából, az adóbevallást és

adófizetést önkormányzati adóhatóságonként külön-külön kell

teljesíteni. A fõváros esetében a föld fekvése szerint illetékes

önkormányzati adóhatóság alatt a fõvárosi önkormányzat fõjegyzõjét

kell érteni."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 30. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4891/7. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

25. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.

96/A. § (5) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(5) Ha a termõföld bérbeadásából származó bevétel

kifizetõtõl származik, az adót a kifizetõ állapítja meg, vonja le,

vallja be és fizeti meg. Nem terheli a kifizetõt haszonbérbeadás

esetén az adómegállapítási kötelezettség, ha a magánszemély

nyilatkozatot ad arról, hogy összes termõföld tulajdonának és/vagy

haszonélvezeti jogának együttes mértéke a kifizetés idõpontjában a

három hektárt, illetve a 60 aranykoronát nem haladja meg."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 28. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

26. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.

96/A. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(6) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérõen nem kell

adóbevallást tenni annak a magánszemélynek, akinek termõföld

bérbeadásból származó jövedelme kizárólag kifizetõtõl származik és a

kifizetõ az adót levonta[, illetõleg a tulajdonában lévõ földterület

nagyságára tekintettel az adót a haszonbérbeadás után nem kell

megfizetnie]."

Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

27. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 24. §-ában az Art. 96/A. § (7) bekezdésének a

következõ módosítását javasolják:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(7) Ha a magánszemélynek termõföld bérbeadásból olyan

bevétele, jövedelme keletkezik, amely nem kifizetõtõl származik, vagy

a kifizetõ a jövedelem juttatásakor az adót levonni elmulasztotta vagy

a kifizetõ a bérleti díjat természetben fizette meg, a vagyoni érték

után az adót a magánszemély a jövedelem megszerzésének negyedévét

követõ hó [10] 12-ig fizeti meg."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 29. és a 34. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4891/20/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

28. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.

96/A. § (8) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(8) Ha a magánszemélytõl a kifizetõ évközben az adót azért

nem vonta le, mert a magánszemély a földterület nagyságára tekintettel

a kifizetõnek nyilatkozatot adott, és ezt követõen a termõföld

tulajdonában és/vagy haszonélvezetében bekövetkezett változás miatt a

termõföld tulajdon mértéke a három hektárt, illetve a 60 aranykoronát

meghaladta, az adót a magánszemély a (4) bekezdésben meghatározott

szabályok szerint állapítja meg, vallja be és fizeti meg."

Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

29. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 24. §-ában az Art. 96/A. § (9) bekezdésének a

következõ módosítását javasolják:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(9) A kifizetõ a termõföld bérbeadásából származó

jövedelembõl levont adót a föld fekvése szerint illetékes

önkormányzati adóhatósághoz utalja át a kifizetést követõ hó [10.] 12.

napjáig. A levont adóról a kifizetõ adóbevallását a föld fekvése

szerint illetékes önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követõ év

február 15-ig nyújtja be."

Indokolás: Lásd a T/4891/20/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

30. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 24. §-ában

az Art. 96/A. § (9) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel

egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-

(10)-re változik:/

"(9) A kifizetõ a termõföld bérbeadásából származó

jövedelembõl levont adót a föld fekvése szerint illetékes

önkormányzati adóhatósághoz utalja át a kifizetést követõ hó 10.

napjáig. A levont adóról a kifizetõ adóbevallását a föld fekvése

szerint illetékes önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követõ év

[február 15] május 31-ig nyújtja be."

Indokolás: Lásd a T/4891/7. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

31. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõ a törvényjavaslat

25. §-ában az Art. 96/B. § (10) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

T/25.. § Az Art. a következõ címmel és 96/B. §-sal egészül ki:

A járulékokra vonatkozó különös rendelkezések/

"(10) Az ellenõrzést lefolytató társadalombiztosítási szerv

megkeresésére az illetékes elsõ fokú állami adóhatóság a személyi

jövedelemadó[t (] alapját, a személyi jövedelemadóelõleg[et)] alapját

és az adó összegét az ellenõrzést követõen [soron kívül] határozattal

állapítja meg, ha a társadalombiztosítási ellenõrzés olyan járulék-

alapot tár fel, amely a személyi jövedelemadó alapját is érinti, és

amely után a foglalkoztató, illetõleg a járulék fizetésére kötelezett

a személyi jövedelemadót (adóelõleget) nem állapította meg, illetõleg

a kifizetett, járulékalapot képezõ összeg vitatott."

Indokolás: Lásd a T/4891/16. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

32. Karakas János képviselõ a törvényjavaslat 27. § (2)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(2) E törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti

az Art. 47. § (3) bekezdése második mondatából "...a

Társadalombiztosítási Alap és..." szövegrész, az 1. számú melléklete

I/3.. pontjának elsõ mondata; az 1995. évi C. törvény 211. §-a (3)

bekezdésének a) pontja; az 1996. évi LXXXVI. törvény 1. §-a, 5. §-a,

8. §-a, 22. §-ának (1) bekezdése, 38. §-a, 39. §-ának (9)-(10)

bekezdése; az 1991. évi LXXXV. törvény 27. §-a; az 1992. évi LXXIV.

törvény 58. § (1) bekezdésének elsõ mondata, (3) bekezdése, illetve az

59. § (3)-(4) bekezdése; az 1992. évi LXXVII. törvény 6. §-a."

Indokolás: Lásd a T/4891/26/1. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

33. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 27. § (2) bekezdésének

a következõ kiegészítését javasolják:

"(2) E törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti

az Art. 47. § (3) bekezdése második mondatából "...a

Társadalombiztosítási Alap és..." szövegrész, a 74. § (5) bekezdésének

elsõ mondatából a "legalább a fizetendõ adó 90 %-ának megfelelõ

összegre", valamint az "és az adó 90 %-ának" szövegrészek, az 1. számú

melléklete I/3.. pontjának elsõ mondata; az 1995. évi C. törvény 211. §-

a (3) bekezdésének a) pontja; az 1996. évi LXXXVI. törvény 1. §-a, 5.

§-a, 8. §-a, 22. §-ának (1) bekezdése, 38. §-a, 39. §-ának (9)-(10)

bekezdése; az 1991. évi LXXXV. törvény 27. §-a; az 1992. évi LXXVII.

törvény 6. §-a."

Indokolás: Lásd a T/4891/27/5.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

34. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 2. számú melléklete 2. pontjában az Art. 2. számú

melléklete I. Határidõk 1. pontjának a következõ módosítását

javasolják:

"2. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 1. pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép:

"1. A jövedelemadó

A) A jövedelemadó elõleg

a) a munkáltató az általa levont jövedelemadó-elõleget

az elszámolt hónapot követõ hó [10] 12-ig,

b) a kifizetõ az általa levont jövedelemadó-elõleget

a kifizetés hónapját követõ hó [10] 12-ig,

c) a magánszemély, ha nem kifizetõtõl származó jövedelmet

szerzett, vagy a kifizetõ bármely ok miatt nem vonta le az

adóelõlegét, az egyéni vállalkozó, valamint a mezõgazdasági õstermelõ

az adóelõleget negyedévenként,

a negyedévet követõ hó [10] 12-ig

fizeti meg.

B) A jövedelemadó

d) A munkáltató az év végi elszámoláskor általa

megállapított jövedelemadó és a már levont, megfizetett adóelõleg

különbözetét

a levonást követõ hó [10] 12-ig

fizeti meg.

Ha az elszámolásból adódóan az adóvisszatérítési

kötelezettség az adott hónapban több, mint az adott hónapban levont

adó és adóelõleg együttes összege, a különbözetet a munkáltató a fenti

idõponttól visszaigényelheti. Az év végi elszámolásnál az

adókülönbözetet a munkáltató olyan idõpontban igényelheti, hogy az

adóvisszatérítés összege a legközelebbi bérfizetésnél rendelkezésére

álljon.

e) a kifizetõ az általa levont jövedelemadót

a levonást követõ hó [10] 12-ig,

f) A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély,

ha általános forgalmi adó fizetésére nem kötelezett, a jövedelemadót

az adóévet követõ év március 20-ig,

g) a vállalkozási tevékenységet folytató vagy általános

forgalmi adó [köteles] fizetési kötelezettséget eredményezõ

értékesítést végzõ magánszemély a jövedelemadót

az adóévet követõ év február 15-ig

fizeti meg.""

Indokolás: Lásd a T/4891/20/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

35. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 2. számú melléklete 2.

pontjában az Art. 2. számú melléklete I. Határidõk 1. pontjának a

következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA! (A Mezõgazdasági bizottság 1997. október 15-i

ülésén)

36. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 2. számú

melléklete 2. ponjtában az Art. 2. számú melléklete I. Határidõk 1.

pontja A/ alpontjának a következõ módosítását javasolja:

T/2.. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 1. pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"1. A jövedelemadó

A) A jövedelemadó elõleg

a) a munkáltató az általa levont jövedelemadó-elõleget

az elszámolt hónapot követõ hó [10] 12-ig,

b) a kifizetõ az általa levont jövedelemadó-elõleget

a kifizetés hónapját követõ hó [10] 12-ig,

c) a magánszemély, ha nem kifizetõtõl származó

jövedelmet szerzett, vagy a kifizetõ bármely ok miatt nem vonta

le az adóelõlegét, az egyéni vállalkozó, valamint a mezõgazdasági

õstermelõ az adóelõleget negyedévenként,

a negyedévet követõ hó [10] 12-ig

fizeti meg."

Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

37. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János

és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 2. számú melléklete 3.

pontjában az Art. 2. számú melléklet I. Határidõk 3/A. pontját új b/

alponttal kiegészíteni javasolja:

"3. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 3/A. b/

pontja kiegészül, egyidejûleg a 3/B) és C) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

b/ Az adózónak az adóelõleget a várható, éves fizetendõ adó

80 %-ának összegére

az adóév december 20-ig

kiegészítenie."

Indokolás: Lásd a T/4891/27/7. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

38. Karakas János képviselõ a törvényjavaslat 2. számú

melléklete 3. pontjában az Art. 2. számú melléklet I. Határidõk 2.

pontját új c/ alponttal kiegészíteni javasolja:

"3. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 2. pontja a

következõ c/ alponttal egészül ki, egyidejûleg 3/B) és C) pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép:

c/ A mezõgazdasági tevékenységet folytató különleges

jogállású adózó a kompenzációs felárat a felvásárlást igazoló

bizonylatok alapján az adóhatóságtól

a negyedévet követõ hó 12-ig

igényelheti."

Indokolás: Lásd a T/4891/26/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

39. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat

3. számú melléklet 2. pontjában az Art. 3. számú melléklete A/ pontja

8. alpontjának a következõ kiegészítését javasolják:

"2. Az Art. 3. számú mellékletének A) pontja a következõ 8.

ponttal egészül ki:

"8. A kifizetõ a 2/a) pontban a termõföld bérbeadásából

(földjáradékból) származó jövedelemrõl és a levont adóról, továbbá a

bérbeadott földterület nagyságáról valamint ingatlan-nyilvántartási

azonosító adatairól az adatszolgáltatást a földterület fekvése szerint

illetékes önkormányzati adóhatósághoz teljesíti. Az

adatszolgáltatásban fel kell tüntetni az adólevonás elmaradásának okát

(magánszemély mentességi nyilatkozata, természetben történõ

bérfizetés). Az adatszolgáltatást a kifizetõ az adóévet követõ év

március 31-ig, mágneses adathordozón április 20-ig teljesíti.""

Indokolás: Lásd a T/4891/17. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

40. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a

törvényjavaslat 6. számú mellékletében az Art. 8. számú melléklete 2.

pontja A/ alpontjának a következõ módosítását javasolják:

"2. Jövedéki adó befizetése

A) Jövedéki adó elõlege

Az adózó a jövedéki adó elõlegét havonta, a tárgyhó[t követõ

hó] 28-ig fizeti meg."

Indokolás: Lásd a T/4891/21. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. október 22.

Dr. Hack Péter s.k., Gellért Kis Gábor s.k.,

az Alkotmányügyi bizottság elnöke az Emberi jogi bizottság

elnöke

Dr. Tardos Márton s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,

a Gazdasági bizottság elnöke a Költségvetési bizottság elnöke

Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Bernáth Varga Balázs s.k.,

a Mezõgazdasági bizottság az Önkormányzati bizottság

elnöke elnöke

Eleje Honlap