Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi
Költségvetési és pénzügyi bizottságának
bizottságának
Emberi jogi, kisebbségi és Gazdasági bizottságának
vallásügyi bizottságának
Mezõgazdasági bizottságának Önkormányzati és rendészeti
bizottságának
a j á n l á s a
az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény módosítására
benyújtott T/4891.. számú törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága
(továbbiakban: Költségvetési bizottság) - elsõ helyen kijelölt
bizottságként -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:
Alkotmányügyi bizottság), az Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi
bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottsága), a Gazdasági
bizottsága, a Mezõgazdasági bizottsága, valamint az Önkormányzati és
rendészeti bizottsága (továbbiakban: Önkormányzati bizottság)
megvitatta az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény (a
továbbiakban: Art.) módosítására benyújtott, T/4891.. számú
törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/4891/7-28. számú
módosító javaslatokat.
A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a
módosító javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.
Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János és
Komáromi István képviselõk a T/4891/27/3. számú és a T/4891/27/6.
számú módosító indítványaikat visszavonták.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt
szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig
aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési
mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az
ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó
szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem
támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ
képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,
illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is
vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen
megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,
hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a
módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett
pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
1. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 1. § (1)
bekezdésének az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"1. § [(1) Az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény
(a továbbiakban: Art.) 3. §-a (2) bekezdésének helyébe a következõ
rendelkezés lép:
"(2) A végrehajtás, és az ezzel összefüggõ nyilvántartás
tekintetében e törvény rendelkezéseit kell alkalmazni azokra a
köztartozásokra, továbbá igazgatási és bírósági szolgáltatás díjaira,
amelyekre törvény az adók módjára való behajtást rendeli el (adók
módjára behajtandó köztartozás)."]"
Megjegyzés: E módosító javaslattal összefüggõen szükséges a
törvényjavaslat következõ rendelkezése felvezetõ szövegének a
módosítása, arra figyelemmel, hogy az 1. § (1) bekezdése jelöli meg -
és rövidíti - az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvényt.
Indokolás: Lásd a T/4891/9. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
2. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 6. §-ában az Art. 23. § (1) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
T/6.. § Az Art. 23. §-a (1)-(2) bekezdéseinek helyébe a
következõ rendelkezések lépnek:/
"(1) A magánszemély a személyi jövedelemadóról szóló törvény
rendelkezései szerint állapítja meg adóját és nyújtja be
adóbevallását, vagy adóját a munkáltatójához intézett nyilatkozata
alapján a munkáltatója állapítja meg [és vallja be]."
Indokolás: Lásd a T/4891/22/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
3. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 6. §-ában az Art. 23. § (2) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
T/6.. § Az Art. 23. §-a (1)-(2) bekezdéseinek helyébe a
következõ rendelkezések lépnek:/
"(2) Ha költségvetési támogatást megállapító törvény az
igényjogosultságot a jövedelmi viszonyok igazolásához köti, az igénylõ
és a vele közös háztartásban élõ magánszemélyek jövedelmi
viszonyaikról, az egy fõre jutó családi jövedelemrõl a támogatást
megállapító szervhez az igénylõlappal együtt benyújtott -
[egyszerûsített] adóbevallásnak minõsülõ - nyilatkozatot tesznek. Az
igénylõlap egyszerûsített adóbevallási részét a magánszemélyek akkor
is kötelesek kitölteni, ha egyébként adóbevallásra nem kötelezettek."
Indokolás: Lásd a T/4891/22/2. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
4. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ában az
Art. 24. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"7. § Az Art. 24. §-a a következõ (6) bekezdéssel egészül
ki:
"(6) Ha az adóbevallás (költségvetési támogatásigénylés) az
adózó közremûködése nélkül nem javítható ki, vagy az adózó a 32. § (3)
bekezdésében meghatározott nyilatkozattételi vagy jogszabályban elõírt
igazolások benyújtásának kötelezettségét elmulasztotta, továbbá az
adóbevallásából, nyilatkozatából olyan adatok hiányoznak, amelyek az
adóhatóság nyilvántartásában sem szerepelnek, az adózót az adóhatóság
[30] napon belülre - [megfelelõ] szóló határidõ tûzésével -
hiánypótlásra szólítja fel.""
Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
5. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 7. §-ában az Art. 24. § (6) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
"7. § Az Art. 24. §-a a következõ (6) bekezdéssel egészül
ki:
"(6) Ha az adóbevallás (költségvetési támogatásigénylés) az
adózó közremûködése nélkül nem javítható ki, vagy az adózó a 32. § (3)
bekezdésében meghatározott nyilatkozattételi vagy jogszabályban elõírt
igazolások benyújtásának kötelezettségét elmulasztotta, továbbá az
adóbevallásából, nyilatkozatából olyan adatok hiányoznak, amelyek az
adóhatóság nyilvántartásában sem szerepelnek, az adózót az adóhatóság
[30] 15 napon belül - megfelelõ határidõ tûzésével - hiánypótlásra
szólítja fel.""
Indokolás: Lásd a T/4891/23. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
6. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat 9.
§ (1) bekezdésében az Art. 27. § (4) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
"9. § (1) Az Art. 27. §-ának (4) bekezdése helyébe a
következõ rendelkezés lép:
"(4) Az adózót megilletõ költségvetési támogatás
kiutalásának esedékességérõl e törvény melléklete vagy törvény
rendelkezik. Eltérõ rendelkezés hiányában a költségvetési támogatást
az igény (bevallás) benyújtásának napjától, de legkorábban az
esedékességtõl számított 30 napon belül kell kiutalni. A
visszatérítendõ adót - ha törvény másként nem rendelkezik - az igény
(bevallás) benyújtásától számított 30 napon belül kell kiutalni. [A
kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság az átutalásra
megbízást adott.]
A kiutalásra nyitvaálló határidõt[,]:
a/ ha az adózó bevallásának, igénylésének kijavítását az
adóhatóság a 24. § (6) bekezdésének alkalmazásával rendelte el, az
adóbevallás kijavításának napjától kell számítani,
b/ ha a kiutalási igény jogosságának 51. § (2) bekezdése
szerinti ellenõrzése az igény (bevallás) benyújtásának napjától
számított 30 napon belül megkezdõdik, s az ellenõrzés akadályozása
miatt a 74. § (13) bekezdés a/ és c/ pontjai alapján mulasztási bírság
kiszabására vagy az 59. § (1)-(2) bekezdés szerinti elõvezetésre kerül
sor, az ellenõrzésrõl felvett jegyzõkönyv átadásának napjától kell
számítani.""
Indokolás: Lásd a T/4891/12. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
7. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésében
az Art. 27. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"9. § (1) Az Art. 27. §-ának (4) bekezdése helyébe a
következõ rendelkezés lép:
"(4) Az adózót megilletõ költségvetési támogatás
kiutalásának esedékességérõl e törvény melléklete vagy törvény
rendelkezik. Eltérõ rendelkezés hiányában a költségvetési támogatást
az igény (bevallás) benyújtásának napjától, de legkorábban az
esedékességtõl számított [30] 15 napon belül kell kiutalni. A
visszatérítendõ adót - ha törvény másként nem rendelkezik - az igény
(bevallás) benyújtásától számított 30 napon belül kell kiutalni. A
kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság az átutalásra
megbízást adott. A kiutalásra nyitvaálló határidõt, ha az adózó
bevallásának, igénylésének kijavítását az adóhatóság a 24. § (6)
bekezdésének alkalmazásával rendelte el, az adóbevallás kijavításának
napjától kell számítani.""
Indokolás: Lásd a T/4891/27/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
8. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat 9.
§ (2) bekezdésében az Art. 27. § (5) bekezdésének a következõ
kiegészítését javasolják:
"(2) Az Art. 27. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki,
egyidejûleg a jelenlegi (5) bekezdés számozása (6) bekezdésre
változik:
"(5) A kiutalás napjának az számít, amelyen az adóhatóság
az átutalásra megbízást adott. Költségvetési támogatás kiutalásának
minõsül az is, ha az adóhatóság a 32. § (4) bekezdésének
alkalmazásával gyakorolja visszatartási jogát. Ez esetben a kiutalás
napjának azt a napot kell tekinteni, amelyen az adóhatóság a
visszatartott költségvetési támogatással az általa nyilvántartott
adótartozás összegét csökkenti, illetõleg amelyen a köztartozást
nyilvántartó szervezetnek történõ átutalásról rendelkezik.""
Indokolás: Lásd a T/4891/13. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
9. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat
10. §-ában az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ módosítását
javasolják:
"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének [harmadik mondata]
helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(4) Az adóhatóság az általa felülvizsgált, az adózót
megilletõ költségvetési támogatást (adóvisszaigénylést,
adóvisszatérítést) az általa nyilvántartott adótartozás, adók módjára
behajtandó köztartozás, az adózó nyilatkozatában vagy a
társadalombiztosítási szerv, a vámhatóság, illetõleg más adóhatóság
megkeresésében közölt - társadalombiztosítási alapokat, vámhatóságot,
más adóhatóságot megilletõ - tartozás összegéig visszatarthatja, és
ezzel a tartozás megfizetettnek minõsül. Az adóhatóság visszatartási
jogának gyakorlását az adózó kérelmére akkor mellõzheti, ha a
költségvetési támogatás, az adóvisszaigénylés, az adóvisszatérítés
elmaradása az adózó gazdálkodási tevékenységét ellehetetlenítené. A
visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal értesíti, kivéve,
ha azt az adózó nyilatkozatában feltüntetett vagy az állami
adóhatóságnál fennálló tartozásra nézve gyakorolja. Az utóbbi esetben
a visszatartásról az adózót értesíteni kell. Az adóhatóság a
nyilatkozat alapján visszatartott összegbõl e törvény 27. § (4)
bekezdése szerinti határidõn belül, ha pedig megkeresésre jár el, a
határozat jogerõre emelkedésétõl számított 8 napon belül utalja át a
jogosultnak az adózóval szemben fennálló követelését. Ha az igényelt
költségvetési támogatás (adóvisszaigénylés, adóvisszatérítés) összege
az adózót terhelõ tartozások mindegyikére nem nyújt fedezetet, azt az
adóhatóság elõször a nála nyilvántartott tartozás kiegyenlítésére
számolja el, a fennmaradó összeget pedig a követelések arányában
utalja át.""
Indokolás: Lásd a T/4891/11. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
10. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 10. §-ában az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének harmadik mondata
helyébe a következõ rendelkezés lép:
"A visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal
értesíti[, kivéve,]. [ha] Ha a visszatartást [azt] az adózó
nyilatkozatában feltüntetett tartozásra [nézve] gyakorolja az
adóhatóság, errõl az adózót határozat mellõzésével írásban értesíti.""
Indokolás: Lásd a T/4891/24. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
11. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 10. §-ában
az Art. 32. § (4) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"10. § Az Art. 32. §-a (4) bekezdésének harmadik mondata
helyébe a következõ rendelkezés lép:
"A visszatartásról az adózót az adóhatóság határozattal
értesíti, kivéve, ha azt az adózó nyilatkozatában feltüntetett
tartozásra nézve gyakorolja, mert ekkor csak írásos visszaigazolást
küld az átvezetésrõl.""
Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
12. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János
képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
T/11.. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a
következõ rendelkezések lépnek:/
"(1) Az adóhatóság a tudomására jutott adatokat
nyilvántartja és megõrzi. A magánszemély adózó azonosításával,
adókötelezettségének keletkezésével és teljesítésének ellenõrzésével
összefüggésben személyes adatokat tart nyilván és ellenõrizhet. [Ennek
keretében az] Ha az adóhatóság a [adózó vonatkozásában
nyilvántartható, illetve ellenõrizhetõ az adózónak más személlyel
közös kiadása, ráfordítása, befektetése vagy egyéb jövedelem-
felhasználása, vagyongyarapodása, továbbá a magánszemély más
személlyel közös tulajdonban álló vagy közös használatban lévõ
vagyontárgyainak jellemzõi is, ha a bejelentési, bevallási,
nyilatkozattételi, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése más
módon eredményesen nem ellenõrizhetõ. Az így megszerzett adatokat az
ellenõrzés befejezését követõen haladéktalanul törölni kell, kivéve ha
az ellenõrzés az adózóra nézve utólagos adómegállapítást
eredményezett] magánszemélyt a 60. § (7) bekezdésében foglaltak
alapján bevallásának kiegészítéseként nyilatkozattételre kötelezi,
ellenõrizheti
a/ a más személyekkel közös háztartásra vonatkozó, illetõleg
más személyek törvény vagy szerzõdés alapján történõ eltartásával
kapcsolatos azon adatokat,
b/ a házastársi (élettársi) vagyonközösséghez tartozó,
illetõleg az adózó használatában lévõ vagyontárgyak olyan jellemzõit,
amelyek az adózó valós jövedelem-(bevétel-)felhasználásának
és forrásának megállapításához elengedhetetlenek. Az így megszerzett
adatokat az adóhnatóság, ha az adózót nem jelölte ki ellenõrzésre, az
arrõl szóló értesítés postára adását, ellenõrzés esetén annak
befejezését, adóigazgatási eljárás esetén a határozat jogerõre
emelkedését követõen haladéktalanul megsemmisíti."
Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Emberi jogi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János
képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
T/11.. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a
következõ rendelkezések lépnek:/
"(2) [Az] Más hatóság, közfeladatot ellátó adatkezelõ szerv
nyilvántartásában szereplõ adatot az adóhatóság csak az adózó és az
adó megfizetésére kötelezett személy azonosításához, az
adókötelezettség, a költségvetési támogatáshoz való jogosultság
megállapításához, ellenõrzéséhez, az adózó kérelmére indult
adóigazgatási eljárásban a tényállás tisztázásához [szükséges, más
hatóság nyilvántartásában szereplõ adatot - ha törvény másként nem
rendelkezik - az adóhatóság megismerheti, illetve más hatóságot,
közfeladatot ellátó adatkezelõ szervet az adat szolgáltatására
kötelezheti] használhatja fel. Amennyiben törvény megengedi, az
adóhatóságok között az adat átadását, illetve a hatósági
nyilvántartásokból az adat átvételét[, ezt] az érintett szervezetek
megállapodása alapján, az abban foglalt módon, elektronikus úton is
lehet teljesíteni."
Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Emberi jogi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
14. Dr. Mészáros István László, Gaál Gyula és Veres János
képviselõk a törvényjavaslat 11. § (1) bekezdésében az Art. 45. § (3)
bekezdése helyébe a következõ rendelkezés felvételét javasolják:
"11. § (1) Az Art. 45. §-ának (1)-[(2)](3) bekezdései
helyébe a következõ rendelkezések lépnek:
(3) A (2) bekezdés alkalmazásában felhasználható
nyilvántartások:
a/ a személyek azonosítására a személyi adat- és
lakcímnyilvántartás és a cégnyilvántartás;
b/ az adóalap megállapítására és ellenõrzésére, valamint a
tényállás tisztázására az ingatlan-nyilvántartás és a gépjármû-
nyilvántartás.
Az adóhatóság a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból
adatot természetes azonosító adattal, illetõleg kapcsolati kódon
igényelhet."
Indokolás: Lásd a T/4891/18. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Emberi jogi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
15. Dr. Veres János képviselõ a törvényjavaslat 12. §-ának -
az Art. 48. §-a (4) bekezdése b/ pontját érintõen - az elhagyását
javasolja (az indítvány elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak
számozása értelemszerûen változik):
"12. § [Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a
következõ rendelkezés lép:
[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]
"b) a 16. § (9) bekezdése alapján a nyilvántartásból törölt
adózó adószámát."]"
Indokolás: Lásd a T/4891/25. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
16. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat
12. §-ában az Art. 48. § (4) bekezdése b/ pontjának a következõ
módosítását javasolják:
"12. § Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a
következõ rendelkezés lép:
[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]
"b) a 16. § (9) bekezdés[e] a/ és b/ pontjai alapján a
nyilvántartásból törölt adózó adószámát.""
Indokolás: Lásd a T/4891/14. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
17. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 12. §-ában
az Art. 48. § (4) bekezdése b/ pontjának a következõ kiegészítését
javasolja:
"12. § Az Art. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a
következõ rendelkezés lép:
[Az állami adóhatóság folyamatosan nyilvánosságra hozza]
"b) a 16. § (9) bekezdésének b/ pontja alapján a
nyilvántartásból törölt adózó adószámát.""
Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
18. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 13. § (1)
bekezdésében az Art. 49. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
"13. § (1) Az Art. 49. §-ának (3) bekezdése helyébe a
következõ rendelkezés lép:
"(3) A helyi adók, az önkormányzat költségvetése javára más
törvényben megállapított adó, [továbbá] az adók módjára behajtandó
köztartozások ügyében, valamint a megyei jogú városokban az
illetékekkel kapcsolatos ügyekben - törvényben meghatározott esetben -
elsõ fokon az önkormányzati adóhatóság jár el.""
Indokolás: Lásd a T/4891/8. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
19. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 17. §-ában az Art. 75.
§ (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"17. § Az Art. 75. §-ának (4) bekezdése a következõ
mondattal egészül ki:
"A határozat meghozatalára nyitvaálló határidõ ebben az
esetben [60] 30 nap.""
Indokolás: Lásd a T/4891/27/2. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
20. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 21. § (1) bekezdésében
az Art. 88. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA! (A Mezõgazdasági bizottság 1997. október 15-i
ülésén)
21. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat
22. § (1) bekezdésében az Art. 93. § (1) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
"22. § (1) Az Art. 93. §-ának (1) bekezdése helyébe a
következõ rendelkezés lép:
"(1) Az adók módjára behajtandó köztartozás [3. § (2)
bekezdés] jogosultja negyedévenként, a negyedévet követõ hó 15.
napjáig keresi meg a hatáskörrel és illetékességgel rendelkezõ
adóhatóságot behajtás végett, ha a köztartozás összege meghaladja a[z
1000] 10.000 forintot. Amennyiben a hátralék késõbbi megfizetése
veszélyeztetett, az adóhatóság soron kívül is megkereshetõ. Az adók
módjára behajtandó köztartozásra vonatkozó rendelkezéseket kell
alkalmazni akkor is, ha a köztartozás beszedésére jogosult
önkormányzati adóhatóság vagy illetékhivatal az illetékességi
területén folytatott végrehajtás akadálya vagy eredménytelensége
esetén másik adóhatóságot keres meg behajtás végett.""
Indokolás: Lásd a T/4891/15. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
22. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 23. §-ában az Art. 96. § (6) bekezdésének a következõ
módosítását javasolják:
"23. § Az Art. 96. § (6) bekezdése helyébe a következõ
rendelkezés lép:
"(6) A bejelentés, a bevallás és az adatszolgáltatás - az
önkormányzati adóhatóság és az illetékhivatalhoz teljesítendõk
kivételével - az adóhatóság vezetõje által közzétett módon, mágneses
adathordozón vagy elektronikus úton is teljesíthetõ. A [kettõs
könyvvezetésre kötelezett gazdasági társaságot,] 7. számú mellékletben
meghatározott, a kiemelt adózók igazgatóságához tartozó adózót, [ha az
1. számú melléklet II/1/a) pontja alapján havonta tesz bevallást,] az
adóhatóság határozatával az adóbevallás és az adatszolgáltatás
mágneses adathordozón vagy elektronikus úton történõ teljesítésére
kötelezheti. A mágneses adathordozón vagy elektronikus úton történõ
bevallás, adatszolgáltatás az adóhatóság által jóváhagyott - a
határozattal kötelezett adózók esetében az adóhatóság által
rendelkezésre bocsátott - számítógépes program felhasználásával
teljesíthetõ.""
Indokolás: Lásd a T/4891/19. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
23. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 24. §
bevezetõ mondatának - amely az Art. 96/A. §-át érinti - a következõ
módosítását javasolja:
"24. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-[(7)](9)
bekezdéssel egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések
számozása [(8)-(10)-re] (10)-(12) bekezdésre változik:"
Indokolás: Lásd a T/4891/28. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslattal: - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
24. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 24. §-ában
az Art. 96/A. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(4) A termõföld bérbeadásából származó - a személyi
jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényben meghatározott -
jövedelme adóját a magánszemély megállapítja, továbbá a föld fekvése
szerint illetékes önkormányzati adóhatóságnál bevallja és megfizeti
(önadózás). A termõföld bérbeadásából származó jövedelem bevallását a
magánszemély az erre a célra rendszeresített nyomtatványon a jövedelem
megszerzésének évét követõ év [március 20] május 31-ig teljesíti.
Amennyiben a magánszemély több önkormányzat illetékességi területén
szerez bevételt termõföld bérbeadásából, az adóbevallást és
adófizetést önkormányzati adóhatóságonként külön-külön kell
teljesíteni. A fõváros esetében a föld fekvése szerint illetékes
önkormányzati adóhatóság alatt a fõvárosi önkormányzat fõjegyzõjét
kell érteni."
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 30. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4891/7. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
25. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.
96/A. § (5) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(5) Ha a termõföld bérbeadásából származó bevétel
kifizetõtõl származik, az adót a kifizetõ állapítja meg, vonja le,
vallja be és fizeti meg. Nem terheli a kifizetõt haszonbérbeadás
esetén az adómegállapítási kötelezettség, ha a magánszemély
nyilatkozatot ad arról, hogy összes termõföld tulajdonának és/vagy
haszonélvezeti jogának együttes mértéke a kifizetés idõpontjában a
három hektárt, illetve a 60 aranykoronát nem haladja meg."
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 28. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
26. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.
96/A. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(6) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérõen nem kell
adóbevallást tenni annak a magánszemélynek, akinek termõföld
bérbeadásból származó jövedelme kizárólag kifizetõtõl származik és a
kifizetõ az adót levonta[, illetõleg a tulajdonában lévõ földterület
nagyságára tekintettel az adót a haszonbérbeadás után nem kell
megfizetnie]."
Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
27. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 24. §-ában az Art. 96/A. § (7) bekezdésének a
következõ módosítását javasolják:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(7) Ha a magánszemélynek termõföld bérbeadásból olyan
bevétele, jövedelme keletkezik, amely nem kifizetõtõl származik, vagy
a kifizetõ a jövedelem juttatásakor az adót levonni elmulasztotta vagy
a kifizetõ a bérleti díjat természetben fizette meg, a vagyoni érték
után az adót a magánszemély a jövedelem megszerzésének negyedévét
követõ hó [10] 12-ig fizeti meg."
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az
ajánlás 29. és a 34. pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4891/20/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
28. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 24. §-ában az Art.
96/A. § (8) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(8) Ha a magánszemélytõl a kifizetõ évközben az adót azért
nem vonta le, mert a magánszemély a földterület nagyságára tekintettel
a kifizetõnek nyilatkozatot adott, és ezt követõen a termõföld
tulajdonában és/vagy haszonélvezetében bekövetkezett változás miatt a
termõföld tulajdon mértéke a három hektárt, illetve a 60 aranykoronát
meghaladta, az adót a magánszemély a (4) bekezdésben meghatározott
szabályok szerint állapítja meg, vallja be és fizeti meg."
Indokolás: Lásd a T/4891/27/4. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
29. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 24. §-ában az Art. 96/A. § (9) bekezdésének a
következõ módosítását javasolják:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(9) A kifizetõ a termõföld bérbeadásából származó
jövedelembõl levont adót a föld fekvése szerint illetékes
önkormányzati adóhatósághoz utalja át a kifizetést követõ hó [10.] 12.
napjáig. A levont adóról a kifizetõ adóbevallását a föld fekvése
szerint illetékes önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követõ év
február 15-ig nyújtja be."
Indokolás: Lásd a T/4891/20/2. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
30. Dr. Rapcsák András képviselõ a törvényjavaslat 24. §-ában
az Art. 96/A. § (9) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
T/24.. § Az Art. 96/A. §-a a következõ (3)-(7) bekezdéssel
egészül ki, egyidejûleg a jelenlegi (5)-(7) bekezdések számozása (8)-
(10)-re változik:/
"(9) A kifizetõ a termõföld bérbeadásából származó
jövedelembõl levont adót a föld fekvése szerint illetékes
önkormányzati adóhatósághoz utalja át a kifizetést követõ hó 10.
napjáig. A levont adóról a kifizetõ adóbevallását a föld fekvése
szerint illetékes önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követõ év
[február 15] május 31-ig nyújtja be."
Indokolás: Lásd a T/4891/7. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
31. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõ a törvényjavaslat
25. §-ában az Art. 96/B. § (10) bekezdésének a következõ módosítását
javasolja:
T/25.. § Az Art. a következõ címmel és 96/B. §-sal egészül ki:
A járulékokra vonatkozó különös rendelkezések/
"(10) Az ellenõrzést lefolytató társadalombiztosítási szerv
megkeresésére az illetékes elsõ fokú állami adóhatóság a személyi
jövedelemadó[t (] alapját, a személyi jövedelemadóelõleg[et)] alapját
és az adó összegét az ellenõrzést követõen [soron kívül] határozattal
állapítja meg, ha a társadalombiztosítási ellenõrzés olyan járulék-
alapot tár fel, amely a személyi jövedelemadó alapját is érinti, és
amely után a foglalkoztató, illetõleg a járulék fizetésére kötelezett
a személyi jövedelemadót (adóelõleget) nem állapította meg, illetõleg
a kifizetett, járulékalapot képezõ összeg vitatott."
Indokolás: Lásd a T/4891/16. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
32. Karakas János képviselõ a törvényjavaslat 27. § (2)
bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"(2) E törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti
az Art. 47. § (3) bekezdése második mondatából "...a
Társadalombiztosítási Alap és..." szövegrész, az 1. számú melléklete
I/3.. pontjának elsõ mondata; az 1995. évi C. törvény 211. §-a (3)
bekezdésének a) pontja; az 1996. évi LXXXVI. törvény 1. §-a, 5. §-a,
8. §-a, 22. §-ának (1) bekezdése, 38. §-a, 39. §-ának (9)-(10)
bekezdése; az 1991. évi LXXXV. törvény 27. §-a; az 1992. évi LXXIV.
törvény 58. § (1) bekezdésének elsõ mondata, (3) bekezdése, illetve az
59. § (3)-(4) bekezdése; az 1992. évi LXXVII. törvény 6. §-a."
Indokolás: Lásd a T/4891/26/1. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
33. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 27. § (2) bekezdésének
a következõ kiegészítését javasolják:
"(2) E törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti
az Art. 47. § (3) bekezdése második mondatából "...a
Társadalombiztosítási Alap és..." szövegrész, a 74. § (5) bekezdésének
elsõ mondatából a "legalább a fizetendõ adó 90 %-ának megfelelõ
összegre", valamint az "és az adó 90 %-ának" szövegrészek, az 1. számú
melléklete I/3.. pontjának elsõ mondata; az 1995. évi C. törvény 211. §-
a (3) bekezdésének a) pontja; az 1996. évi LXXXVI. törvény 1. §-a, 5.
§-a, 8. §-a, 22. §-ának (1) bekezdése, 38. §-a, 39. §-ának (9)-(10)
bekezdése; az 1991. évi LXXXV. törvény 27. §-a; az 1992. évi LXXVII.
törvény 6. §-a."
Indokolás: Lásd a T/4891/27/5.. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
34. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 2. számú melléklete 2. pontjában az Art. 2. számú
melléklete I. Határidõk 1. pontjának a következõ módosítását
javasolják:
"2. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 1. pontja
helyébe a következõ rendelkezés lép:
"1. A jövedelemadó
A) A jövedelemadó elõleg
a) a munkáltató az általa levont jövedelemadó-elõleget
az elszámolt hónapot követõ hó [10] 12-ig,
b) a kifizetõ az általa levont jövedelemadó-elõleget
a kifizetés hónapját követõ hó [10] 12-ig,
c) a magánszemély, ha nem kifizetõtõl származó jövedelmet
szerzett, vagy a kifizetõ bármely ok miatt nem vonta le az
adóelõlegét, az egyéni vállalkozó, valamint a mezõgazdasági õstermelõ
az adóelõleget negyedévenként,
a negyedévet követõ hó [10] 12-ig
fizeti meg.
B) A jövedelemadó
d) A munkáltató az év végi elszámoláskor általa
megállapított jövedelemadó és a már levont, megfizetett adóelõleg
különbözetét
a levonást követõ hó [10] 12-ig
fizeti meg.
Ha az elszámolásból adódóan az adóvisszatérítési
kötelezettség az adott hónapban több, mint az adott hónapban levont
adó és adóelõleg együttes összege, a különbözetet a munkáltató a fenti
idõponttól visszaigényelheti. Az év végi elszámolásnál az
adókülönbözetet a munkáltató olyan idõpontban igényelheti, hogy az
adóvisszatérítés összege a legközelebbi bérfizetésnél rendelkezésére
álljon.
e) a kifizetõ az általa levont jövedelemadót
a levonást követõ hó [10] 12-ig,
f) A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély,
ha általános forgalmi adó fizetésére nem kötelezett, a jövedelemadót
az adóévet követõ év március 20-ig,
g) a vállalkozási tevékenységet folytató vagy általános
forgalmi adó [köteles] fizetési kötelezettséget eredményezõ
értékesítést végzõ magánszemély a jövedelemadót
az adóévet követõ év február 15-ig
fizeti meg.""
Indokolás: Lásd a T/4891/20/3. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
35. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 2. számú melléklete 2.
pontjában az Art. 2. számú melléklete I. Határidõk 1. pontjának a
következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA! (A Mezõgazdasági bizottság 1997. október 15-i
ülésén)
36. Dr. Sümeghy Csaba képviselõ a törvényjavaslat 2. számú
melléklete 2. ponjtában az Art. 2. számú melléklete I. Határidõk 1.
pontja A/ alpontjának a következõ módosítását javasolja:
T/2.. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 1. pontja
helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"1. A jövedelemadó
A) A jövedelemadó elõleg
a) a munkáltató az általa levont jövedelemadó-elõleget
az elszámolt hónapot követõ hó [10] 12-ig,
b) a kifizetõ az általa levont jövedelemadó-elõleget
a kifizetés hónapját követõ hó [10] 12-ig,
c) a magánszemély, ha nem kifizetõtõl származó
jövedelmet szerzett, vagy a kifizetõ bármely ok miatt nem vonta
le az adóelõlegét, az egyéni vállalkozó, valamint a mezõgazdasági
õstermelõ az adóelõleget negyedévenként,
a negyedévet követõ hó [10] 12-ig
fizeti meg."
Indokolás: Lásd a T/4891/10. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
37. Dr. Orosz Sándor, Fodor Sándor, Mayer Antal, Zatykó János
és Komáromi István képviselõk a törvényjavaslat 2. számú melléklete 3.
pontjában az Art. 2. számú melléklet I. Határidõk 3/A. pontját új b/
alponttal kiegészíteni javasolja:
"3. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 3/A. b/
pontja kiegészül, egyidejûleg a 3/B) és C) pontja helyébe a következõ
rendelkezés lép:
b/ Az adózónak az adóelõleget a várható, éves fizetendõ adó
80 %-ának összegére
az adóév december 20-ig
kiegészítenie."
Indokolás: Lásd a T/4891/27/7. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
38. Karakas János képviselõ a törvényjavaslat 2. számú
melléklete 3. pontjában az Art. 2. számú melléklet I. Határidõk 2.
pontját új c/ alponttal kiegészíteni javasolja:
"3. Az Art. 2. számú mellékletének I. Határidõk 2. pontja a
következõ c/ alponttal egészül ki, egyidejûleg 3/B) és C) pontja
helyébe a következõ rendelkezés lép:
c/ A mezõgazdasági tevékenységet folytató különleges
jogállású adózó a kompenzációs felárat a felvásárlást igazoló
bizonylatok alapján az adóhatóságtól
a negyedévet követõ hó 12-ig
igényelheti."
Indokolás: Lásd a T/4891/26/2. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért
egyet.
39. Farkas Imre és Búzás Sándor képviselõk a törvényjavaslat
3. számú melléklet 2. pontjában az Art. 3. számú melléklete A/ pontja
8. alpontjának a következõ kiegészítését javasolják:
"2. Az Art. 3. számú mellékletének A) pontja a következõ 8.
ponttal egészül ki:
"8. A kifizetõ a 2/a) pontban a termõföld bérbeadásából
(földjáradékból) származó jövedelemrõl és a levont adóról, továbbá a
bérbeadott földterület nagyságáról valamint ingatlan-nyilvántartási
azonosító adatairól az adatszolgáltatást a földterület fekvése szerint
illetékes önkormányzati adóhatósághoz teljesíti. Az
adatszolgáltatásban fel kell tüntetni az adólevonás elmaradásának okát
(magánszemély mentességi nyilatkozata, természetben történõ
bérfizetés). Az adatszolgáltatást a kifizetõ az adóévet követõ év
március 31-ig, mágneses adathordozón április 20-ig teljesíti.""
Indokolás: Lásd a T/4891/17. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Önkormányzati biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
40. Kertész István, dr. Veres János és Gaál Gyula képviselõk a
törvényjavaslat 6. számú mellékletében az Art. 8. számú melléklete 2.
pontja A/ alpontjának a következõ módosítását javasolják:
"2. Jövedéki adó befizetése
A) Jövedéki adó elõlege
Az adózó a jövedéki adó elõlegét havonta, a tárgyhó[t követõ
hó] 28-ig fizeti meg."
Indokolás: Lásd a T/4891/21. sz. módosító
javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.
- az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1997. október 22.
Dr. Hack Péter s.k., Gellért Kis Gábor s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke az Emberi jogi bizottság
elnöke
Dr. Tardos Márton s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke a Költségvetési bizottság elnöke
Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Bernáth Varga Balázs s.k.,
a Mezõgazdasági bizottság az Önkormányzati bizottság
elnöke elnöke
Eleje Honlap