Az Országgyûlés

Alkotmány- és igazságügyi

bizottságának

T/4921/96.. szám

a j á n l á s a

a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai 1998. évi költségvetésérõl

szóló T/4921.. törvényjavaslat

z á r ó v i t á j á h o z

(Együtt kezelendõ a T/4921/44. és a 89. számú ajánlással)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága

(továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság) megvitatta a

társadalombiztosítás pénzügyi alapjai 1998. évi költségvetésrõl szóló,

T/4921/91.. számon beterjesztett egységes javaslatot és ahhoz dr.

Schvarcz Tibor képviselõ által benyújtott T/4921/92-95. számú

zárószavazás elõtti módosító javaslatot.

Az Elõterjesztõ képviselõje a T/4921/93/20. számú módosító

javaslatát visszvonta.

Megjegyzés: Az egységes javaslat szövegébõl elhagyni

javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési

mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az

ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó

szerinti tartalmára figyelemmel.

Amennyiben a módosító javaslat az egységes javaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen

megváltoznak az egységes javaslat minden érintett rendelkezésében,

hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 1. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(1) Az Országgyûlés a társadalombiztosítási alrendszernek a

Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny. Alap) és az

Egészségbiztosítási Alap (a továbbiakban: E. Alap) költségvetése

összegezésébõl - a halmozódások kiküszöbölésével - adódó

a) bevételi fõösszegét [1 358 064] 1 359 564 millió

forintban,

b) kiadási fõösszegét[1 380 154]1 381 654millió forintban,

c) hiányát 22 090 millió forintban

állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/1.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

2. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 1. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) Az Országgyûlés a társadalombiztosítási alrendszernek a

Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny. Alap) és az

Egészségbiztosítási Alap (a továbbiakban: E. Alap) költségvetése

összegezésébõl - a halmozódások kiküszöbölésével - adódó

a) bevételi fõösszegét 1 358 064 millió forintban,

b) kiadási fõösszegét[1 380 154]1 388 619millió forintban,

c) hiányát [22 090] 30 555 millió forintban

állapítja meg."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az

ajánlás 4., 5., 6., 8., 23., 29., 30., 31., 32. és a 33. pontjában

ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/4921/92/1.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

3. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 5. §-ának a következõ

módosítását javasolja:

"5. § Az Országgyûlés az E. Alap

a) bevételi fõösszegét [571 674] 573.174 millió

forintban,

b) kiadási fõösszegét [593 764] 595.264 millió

forintban,

c) hiányát 22 090 millió forintban

állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

4. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 5. §-ának a

következõ módosítását javasolja:

"5. § Az Országgyûlés az E. Alap

a) bevételi fõösszegét 571 674 millió forintban,

b) kiadási fõösszegét[593 764] 606 229 millió forintban,

c) hiányát[22 090] 30 555millió forintban

állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/4921/92/2. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

5. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 6. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(3) A 6. számú melléklet kiadások, 1. cím, 1. alcím, 1.

elõirányzat-csoportszám, 1-[11]13. kiemelt elõirányzatok részletezését

a 7. számú melléklet tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/4921/92/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

6. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 9. §-ának az

elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"9. § [Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a

továbbiakban: OEP) az E. Alapból finanszírozott, költségvetési rend

szerint gazdálkodó egészségügyi szolgáltatók részére - amennyiben a

tárgyévet megelõzõ évre vonatkozó 13. havi illetményt a dolgozók

számára január hónapban fizetik ki - kérelemre 1998. január hónapban

elõleget folyósít. Az elõleget az OEP 1998. február 1-jétõl 5 havi

egyenlõ részletben vonja le az esedékes finanszírozási összegbõl.]"

Indokolás: Lásd a T/4921/92/4.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

7. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 11. § (2) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"A 6. számú melléklet 1. cím 1. alcím 4. elõirányzat-

csoportszám, 1. kiemelt elõirányzatszám speciális szerzõdés szerint

támogatott magas árú gyógyszerkiadás elõirányzatból 1172 millió forint

összegû keret a fekvõbeteg ellátásban, 5123 millió forint összegû

keret pedig a járóbeteg szakellátásban használható fel."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/3. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

8. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 11. §-át új (8)

bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(8) A 6. számú melléklet kiadások 1. cím 1. alcím, 1.

elõirányzatcsoportszám 9. kiemelt elõirányzat és a 7. számú melléklet

V. Kiegészítõ finanszírozás elõirányzata 6 615 millió forint. Ezen a

jogcímen az egészségügyi szolgáltatók - a január hónapra kiutalásra

kerülõ összegbõl - az elõzõ 12 havi kifizetés alapját képezõ

teljesítés arányában részesednek. Az egyes ellátások ezen a jogcímen

felhasználható elõirányzatait a 7. számú melléklet 9. számú oszlopa

tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/4921/92/5.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

9. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 12. § (1) bekezdésének

a következõ kiegészítését javasolja:

"12. § (1) A Ny. Alap 65000 millió forint, az E. Alap 40000

millió forint összegig a KT. 28. § (1)-(2) bekezdései szerint -

bevételeik és kiadásaik évközi idõbeli eltérésébõl fakadó átmeneti

pénzügyi hiányok miatt kamatmentes, e mérték fölött pedig a jegybanki

alapkamattal megegyezõ kamat mellett hitelt vehetnek igénybe a

Kincstári Egységes Számláról. Ha a magánnyugdíjpénztárakba átlépõk

miatt a Ny. Alap kiesõ nyugdíjjárulék bevétele évközben meghaladja a

központi költségvetés "a Nyugdíjbiztosítás Alap támogatása" (XXII.

Pénzügyminisztérium fejezet 26. cím 2 alcím) elõirányzatból a 20000

millió forintot a Ny. Alap által igénybevehetõ kamatmentes hitel

összege a magánnyugdíjpénztárakba e címen ténylegesen befizetett

tagdíjak különbözetének az összegével növekszik."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/4.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

10. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 14. § (1)-(2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"14. § 14. § (1) A 6. számú melléklet kiadások, 2. cím

mûködésre fordított kiadások, 2. alcím behajtás ösztönzése, valamint a

[7.]5. alcím APEH-OEP együttmûködéssel történõ behajtás ösztönzése

elõirányzat a tényleges bevételek mértéke, a 3. számú melléklet

kiadások 2. cím, 2 alcím ellenõrzési tevékenység ösztönzése

elõirányzat a járulékellenõrzés során ténylegesen feltárt, illetve

kirótt járulék arányában túlléphetõ.

(2) Ha a 3. számú melléklet kiadások, 2. cím, 2. alcím

ellenõrzési tevékenység ösztönzése, [4.] 3. alcím felhalmozási és

fejlesztési kiadások[ra] elõirányzatának, valamint a 6. számú

melléklet kiadások 2. cím, 2., 3., 4., alcím behajtás ösztönzése,

ellenõrzési rendszerek fejlesztése és a felhalmozási és fejlesztési

kiadások[ra] elõirányzatok tényleges kiadása kevesebb mint az

elõirányzat, azt a tárgyévben nem lehet felhasználni."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/5.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

11. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 15. § (1)-(3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"15. § (1) A vagyonhasznosításból és értékesítésbõl származó

bevételek (3. sz. melléklet, 1. cím, 4. alcím, 1 elõirányzat csoport

és 6. sz. melléklet 1. cím, 6. alcím, 1. elõirányzat csoport)

elõirányzata túl[teljesülhet]léphetõ.

(2) A társadalombiztosítás informatikai programjának

támogatása bevételi elõirányzat és a mûködési célú bevételek, valamint

a mûködésre fordított kiadásokon belül a felhalmozási és fejlesztési

kiadások elõirányzata az (1) bekezdés szerint elért többletbevétel

mértékéig, de [maximum] legfeljebb

a/ a Ny. Alapnál (3. sz. melléklet bevételek 2. cím [és] 3.

alcím, kiadások 2. cím[,] 3. alcím) 787 millió forinttal,

b/ az E. Alapnál (6. sz. melléklet bevételek 2. cím, [és] 3.

alcím, kiadások 2. cím[,] és 4. alcím) 4.571 millió forinttal

túlléphetõ.

(3) A felhalmozási és fejlesztési kiadások elõirányzatán

felüli (3. sz. melléklet 2. cím, 3 alcím, 6. sz. melléklet 2. cím, 4.

alcím) [belül az igazgatási szervek mûködését szolgáló beruházásra

fordítható az (1) bekezdés szerinti többletbevétel összege, de maximum

a/ Ny. Alapnál 450 millió forint], az (1) bekezdés szerinti

többletbevétel felhasználása a Kormány egyetértésével történhet."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/6.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

12. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 16. §-ának a

következõ módosítását javasolja:

"16. § (1) A tényleges kiadások mértékéig túlléphetõek a 3.

számú melléklet kiadások

a) 1. cím

-1. alcím, 2-6. elõirányzat-csoport szám (gyógyfürdõ

szolgáltatás, anyatej ellátás, gyógyszertámogatás, gyógyászati

segédeszköz támogatás, utazási költségtérítés),

-2. alcím pénzbeli ellátások, 1-5. elõirányzat-csoport

(terhességi-gyermekágyi segély, táppénz, korhatár alatti III.

csoportos rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugellátások és

baleseti ellátások, betegséggel kapcsolatos segélyek, kártérítési

járadék) ,

-3-5. alcím (kifizetõ helyeket megilletõ költségtérítés,

postaköltség, a KESZ igénybevétele miatti kamatkiadás),

b) 3. cím [Tartós befektetési célú v]Vagyongazdálkodással

kapcsolatos,

c) 5. cím APEH-OEP együttmûködéssel összefüggésben átadott

összeg

elõirányzatai.

(2) A 3. számú melléklet kiadások 4. cím Postabank

garanciális kötelezettségének teljesítése elõirányzat a

garanciavállalással összefüggõ szerzõdéses kötelzettségek mértékéig

túlléphetõ."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/7.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

13. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 17. §-ának a

következõ módosítását javasolja:

"17. § A felhalmozási és fejlesztési kiadások elõirányzata

(3. számú melléklet, 2. cím, 3. alcím és 6. számú melléklet, 2. cím,

4. alcím) a társadalombiztosítás világbanki kölcsönbõl megvalósított

informatikai fejlesztési programjának, és az ehhez kapcsolódó hazai

kiadásoknak - ideértve a kölcsön 1998. évben esedékes törlesztõ

részletét is -, egyéb beruházásoknak, felújításoknak a fedezetére

fordítható [a Kormány eseti jóváhagyásával]."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/8.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

14. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 18. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"16. § A tényleges kiadások mértékéig túlléphetõek a 6.

számú melléklet kiadások

a) 1. cím

-1. alcím, 2-6. elõirányzat-csoport szám (gyógyfürdõ

szolgáltatás, anyatej ellátás, gyógyszertámogatás, gyógyászati

segédeszköz támogatás, utazási költségtérítés),

-2. alcím pénzbeli ellátások, 1-5. elõirányzat-csoport

(terhességi-gyermekágyi segély, táppénz, korhatár alatti III.

csoportos rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugellátások és

baleseti ellátások, betegséggel kapcsolatos segélyek, kártérítési

járadék) ,

-3-[5.]4. alcím [(]kifizetõ helyeket megilletõ

költségtérítés, postaköltség és egyéb kiadások,

-5. alcím a KESZ igénybevétele miatti kamatkiadás[)],

b) 3. cím [tartós befektetési célú v]Vagyongazdálkodással

kapcsolatos,

c) 5. cím APEH-OEP együttmûködéssel összefüggésben átadott

összeg

elõirányzata."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/9.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

15. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 19. §-ának a

következõ módosítását javasolja:

"19. § Jogszabályban meghatározott feltételek szerint a Ny.

Alap és az E. Alap kintlévõségeinek csökkentésére irányuló

célfeladatok megvalósításában résztvevõ köztisztviselõknél a személyi

juttatások és ezek munkáltatót terhelõ járulékai a teljesítmény

figyelembevételével legfeljebb 6%-kal eltérhetnek a

a) 4. számú melléklet kiadások

-1. cím, 2. alcím, 1. elõirányzat-csoportszám, 1., 2.

kiemelt,

-2 cím, 1. elõirányzat-csoportszám, 1., 2. kiemelt,

b) 8. számú melléklet kiadások

-1. cím, 2. alcím, 1. elõirányzat-csoportszám, 1., 2. kiemelt

[elõirányzatszám],

-2. cím, 2. alcím, 1. elõirányzat-csoportszám, 1., 2. kiemelt

[elõirányzatszám],

elõirányzattól."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/10.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

16. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 21. §-a b/ pontjának

a következõ módosítását javasolja:

"/19. § A Nyugdíjbiztosítási Önkormányzat és a Kormány

megállapodhatnak a 3. számú melléklet bevételek, 4. alcím, 1.

elõirányzat-csoportszám vagyonérté-kesítésbõl és vagyonhasznosításból

származó bevétel elõirányzat arányos csökkentésében, amennyiben a 3.

számú melléklet/

b) 4. alcím, 1. elõirányzat-csoportszám vagyonértékesítésbõl

és vagyonhasz-nosításból származó bevétel elõirányzat [a] féléves

teljesülése eléri az elõirányzat 50%-át."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/11.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

17. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 37. §-ában a Tbj. 5.

§ (1) bekezdése a/ pontjának a következõ módosítását javasolja:

T/37.. § A társadalombiztosítás ellátásaira és a

magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetérõl

szóló 1997. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Tbj.) 5. § (1)

bekezdésének a) és d) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

/E törvény alapján biztosított az, aki//

"a) munkaviszonyban, közalkalmazotti, illetõleg

közszolgálati jogviszonyban, bírósági, ügyészségi szolgálati

jogviszonyban, hivatásos [nevelõszülõi] jogviszonyban áll, fegyveres

erõk és a rendvédelmi szervek, valamint a polgári nemzetbiztonsági

szolgálatok hivatásos állományú tagja (a továbbiakban: munkaviszony),

tekintet nélkül arra, hogy teljes vagy részmunkaidõben történik a

foglalkoztatása,"

Indokolás: Lásd a T/4921/93/12.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

18. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 39. §-a felvezetõ

szövegének, illetve a 39. §-nak a következõ módosítsát javasolja:

"39. § A Tbj. 22. §-a a következõ (2) bekezdéssel egészül

ki, egyidejûleg a § jelenlegi szövegének megjelölése (1) bekezdésre

változik és a következõk szerint módosul:

-(1) A 4. § a/ pont 4-5[.] alpontjában megjelölt

foglalkoztatót a munkanélküli ellátás után a 19. § (1) bekezdésében

meghatározott mértékû társadalombiztosítási járulék megfizetésének

kötelezettsége, a gyermeknevelési támogatás és az ápolási díj összege

után a 19. § (1) bekezdésében meghatározott mértékû nyugdíjbiztosítási

járulék megfizetésének kötelezettsége terheli.["]

(2) A munkanélküli ellátást folyósító szerv az olyan személy

után, akinek munkanélküli járadékra való jogosultságát 1998. január 1-

jét megelõzõen megállapították és a járadék folyósítása a munkaadótól

kapott végkielégítés miatt késõbbi idõpontban történik, a halasztás

idõtartamára a munkanélküli járadék megállapított összege után

társadalombiztosítási járulékot és nyugdíjjárulékot fizet."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/13.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

19. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 40. §-ában a Tb. 32.

§-ának a következõ kiegészítését javasolja:

40. § A Tbj. 32. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"32. § Amennyiben a biztosított foglalkoztatása egyik

jogviszonyában eléri a heti 36 órát, a további jogviszonyából

származó, járulékalapot képezõ jövedelme után - a 24., 27., 29. és a

31. §-okban foglaltaktól eltérõen - a biztosítottnak nem kell

egészségbiztosítási járulékot fizetnie."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/14.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

20. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 44. §-ának az

elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"44. § [A Tny. 79. § a következõ (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A (2) bekezdés szerinti naptól kezdõdõen a kötelezõ

egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 57. §-

a szerinti baleseti járadék folyósítását szüneteltetni kell.]"

Indokolás: Lásd a T/4921/93/15.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

21. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 46. §-ában az Eht. 2.

§ (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

T/43.. § Az Eht. 2. §-ának (1) és (2) bekezdésének helyébe a

következõ rendelkezés lép:/

"(1) A Tbj. 4. § a) pont 1., 3. és [6.]4. alpontja

szerinti foglalkoztató a Tbj. 5. §-a (1) bekezdése a) és b) pontja,

valamint 4. §-ának d) pontja alapján, továbbá a Tbj. törvény

alkalmazásában munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony keretében

foglalkoztatott, valamint a Tbj. 5. §-a (2) bekezdésében említett

választott tisztségviselõk - ide nem értve a Tbj. 11. §-ában

meghatározott személyeket -, valamint a munkanélküli ellátást

folyósító szerv a munkanélküli járadékban vagy keresetpótló

juttatásban részesülõ személy után havi 2.100 (napi 70) Ft összegû

egészségügyi hozzájárulást köteles fizetni."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/16.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

22. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 49. §-a elõtti címnek

és a 49. § felvezetõ szövegének a következõ módosítását javasolja:

"A személyazonosító jel helyébe lépõ azonosítási módokról és az

azonosító kódok használatáról szóló 1996. évi XX. törvény módosítása

49. § A személyazonosító jel helyébe lépõ azonosítási

módokról és az azonosító kódok használatáról szóló 1996. évi XX.

törvény (a továbbiakban Szaz.) 3. §-ának e) pontj[ának]a helyébe a

következõ rendelkezés lép:"

Indokolás: Lásd a T/4921/93/17. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

23. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 58. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) Ez a törvény - a 61. § (1) bekezdésében a 42-45. §-ok

rendelkezéseire vonatkozó befizetési kötelezettség kivételével - 1998.

január 1-jén lép hatályba. A 11. § (8) bekezdésében foglaltakat elsõ

ízben az 1998. évi január hónapra törtnõ utalás során kell

alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/4921/92/11.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

24. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 58. § (1)-(2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) Ez a törvény - a[z] 61. § (1) bekezdésében a 45-48. §-

ok rendelkezéseire vonatkozó befizetési kötelezettség kivételével -

1998. január 1-jén lép hatályba.

(2) A[z 58. §] 61. § (1) bekezdésében a 45-48. §-ok

rendelkezéseire vonatkozó befizetési kötelezettség 1998. február 1-jén

lép hatályba."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/18. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

25. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 62. § (3) bekezdését

új c/ ponttal kiegészíteni javasolja:

/(3) Felhatalmazást kap a kormány, hogy meghatározza/

"c/ a 6. számú melléklet kiadások 2. cím mûködésre fordított

kiadások 2. alcím, behajtás ösztönzése, valamint a 3. számú melléklet

kiadások 2. cím 2. alcím ellenõrzési tevékenység ösztönzése

elõirányzat felhasználásának részletes feltételeit."

Indokolás: Lásd a T/4921/93/19. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

26. Az Alkotmányügyi bizottság az Egységes javaslat 64. §-ának

az elhagyását javasolja:

"64. § [(1) Az Egészségbiztosítási Önkormányzat a részére

ingyenes vagyonjuttatás keretében átadott Club Aliga üdülõkomplexumot

a vagyonmegóvás biztosítása érdekében a törvény hatályba lépésétõl

számított 30 napon belül a vagyonátadási megállapodásban foglaltaknak

megfelelõen állami tulajdonba visszaadja.

(2) A Kincstári Vagyoni Igazgatóság a törvény

hatálybalépését követõ 30 napon belül tekintse át az ingyenes

vagyonjuttatás keretében a társadalombiztosítási önkormányzatok

részére átadott vagyonnal kapcsolatos kötelezettségek teljesülését és

vizsgálja meg a vagyonátadási megállapodások határidõben történõ

megvalósulását, nem megfelelõ teljesítés esetén kezdeményezze

a/ a határidõ tûzésével a vállalt kötelezettségek

teljesítését, vagy

b/ a vagyon állami tulajdonba történõ visszavételét.]"

Indokolás: Lásd a T/4921/95. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Dr. Csákabonyi Balázs képviselõ az egységes javaslat 64. §-

ának a következõ módosítását javasolja:

"64. § (1) Az Egészségbiztosítási Önkormányzat a részére

ingyenes vagyonjuttatás keretében átadott Club Aliga üdülõkomplexumot

[a vagyonmegóvás biztosítása érdekében] a törvény hatályba lépésétõl

számított 30 napon belül [a vagyonátadási megállapodásban foglaltaknak

megfelelõen állami tulajdonba visszaadja] köteles a Kincstári Vagyoni

Igazgatóságnak értékesítés céljából átadni.

(2) A Kincstári Vagyoni Igazgatóság [a törvény

hatálybalépését követõ 30 napon belül tekintse át az ingyenes

vagyonjuttatás keretében a társadalombiztosítási önkormányzatok

részére átadott vagyonnal kapcsolatos kötelezettségek teljesülését és

vizsgálja meg a vagyonátadási megállapodások határidõben történõ

megvalósulását, nem megfelelõ teljesítés esetén kezdeményezze

a/ a határidõ tûzésével a vállalt kötelezettségek

teljesítését, vagy

b/ a vagyon állami tulajdonba történõ visszavételét] az

értékesítéstõl számított 30 napon belül az (1) bekezdés szerinti

vagyontárgy - az elidegenítés költségeivel csökkentett - ellenértékét

átadja az önkormányzatnak.

(3) A (2) bekezdés szerinti ellenérték az E. Alap

vagyonhasznosításból és értékesítésbõl származó bevételének a részét

képezi (6. számú melléklet 1. cím 6. alcím 1. elõirányzat-csoport

szám)."

Indokolás: Lásd a T/4921/94.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

28. Az Elõterjesztõ az egységes javaslat 1-9. sz.

mellékleteinek a jelen ajánlás 1-9. számú mellékletei szerinti

módosítását javasolja:

Indokolás: Lásd a T/4921/93/21.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

29. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 1. számú

mellékletének kiadási oldalán az 1. cím 2. alcím szerinti elõirányzat,

ennek 1. elõirányzatcsoportszám szerinti elõirányzata, valamint a

Társadalombiztosítási Alapok kiadásai összesen elõirányzat és az

Egyenleg elõirányzat következõ módosítását javasolja:

"2 Természetbeni ellátások [422.204] 430 669

1 Gyógyító- megelõzõ ellátás [296.800] 305.265

A Társadalombiztosítási Alapok

kiadásai összesen [1.380.155] 1.388.619

Egyenleg [- 22 090] -30.555"

Indokolás: Lásd a T/4921/92/6.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

30. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 2. számú

mellékletének kiadási oldalán az 1. cím 2. alcím szerinti elõirányzat,

ennek 1. elõirányzatcsoportszám szerinti elõirányzata, valamint a

Társadalombiztosítási Alapok kiadásai összesen elõirányzat az Egyenleg

elõirányzat, a Kiadások mindösszesen elõirányzat és az Egyenleg

mindösszesen elõirányzat következõ módosítását javasolja:

"2 Természetbeni ellátások [422.204] 430 669

1 Gyógyító- megelõzõ ellátás [296.800] 305.265

A Társadalombiztosítási Alapok

kiadásai összesen [1.380.155] 1.388.619

Egyenleg [- 22 090] -30.555

Kiadások mindösszesen [1.665.324] 1.674.589

Egyenleg mindösszesen [-22.090] -30.555"

Indokolás: Lásd a T/4921/92/7.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

31. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 6. számú

mellékletének kiadási oldalán az 1. cím 1. alcím szerinti elõirányzat,

ennek 1. elõirányzatcsoportszám szerinti elõirányzata, és ennek 3.

kiemelt elõirányzatszám szerinti elõirányzatának a kövektezõ

módosítását, valamint az 1. cím 1. alcím egyes elõirányzatcsoportnak

új 9. Kiemelt elõirányzattal történõ kiegészítését, ezzel egyidejûleg

az 1. cím 1. alcím 1. elõirányzatcsoport jelenlegi 9-12. számú kiemelt

elõirányzatainak számozását 10-13.-ra történõ módosítását, továbbá az

Egészségbiztosítási Alap kiadásai összesen elõirányzat és az Egyenleg

elõirányzat következõ módosítását javasolja:

"2 Természetbeni ellátások [422.204] 430.669

1 Gyógyító-megelõzõ ellátás [296.800] 305.265

3 Járóbeteg szakellátás

összesen [56.519] 58.369

9 December havi kiegészítõ

finanszírozás 6.615

Az Egészségbiztosítási Alap

kiadásai összesen [593.764] 602.229

Az Egészségbiztosítási Alap

Egyenlege [-22.090] -30.555"

Indokolás: Lásd a T/4921/92/8.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

32. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 7. számú

mellékletének a jelen ajánlás melléklete szerinti módosítását

javasolja:

Indokolás: Lásd a T/4921/92/9.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

33. Dr. Schvarcz Tibor az egységes javaslat 7. számú

mellékletének a jelen ajánlás melléklete szerinti módosítását

javasolja:

"2 Természetbeni ellátások [422.204] 430.669

1 Gyógyító-megelõzõ ellátás [296.800] 305.265

3 Járóbeteg szakellátás

összesen [56.519] 58.369

9 December havi kiegészítõ

finanszírozás 6.615

Az Egészségbiztosítási Alap

kiadásai összesen [593.764] 602.229

Az Egészségbiztosítási Alap

Egyenlege [-22.090] -30.555

Kiadások mindösszesen [762.164] 770.629

Egyenleg mindösszesen [-22.090] -30.555"

Indokolás: Lásd a T/4921/92/10.. sz. módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. december 15.

Dr. Hack Péter s.k.,

az Alkotmányügyi bizottság

elnöke

Eleje Honlap