Az Országgyûlés

T/4925/29.. szám

Emberi jogi-, kisebbségi és Költségvetési és pénzügyi

vallásügyi bizottságának bizottságának

Alkotmány- és igazságügyi Önkormányzati és rendészeti

bizottságának bizottságának

Kulturális és sajtó Oktatási, tudományos, ifjúsági és

bizottsága sport bizottságának

a j á n l á s a

a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése

szerinti közcélú felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény

módosításáról szóló T/4925.. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi

bizottsága (a továbbiakban: Emberi jogi bizottság),- mint elsõ helyen

kijelölt bizottság -, Költségvetési és pénzügyi bizottsága (a

továbbiakban: Költségvetési bizottság), Alkotmány- és igazságügyi

bizottsága (a továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság), Önkormányzati

és rendészeti bizottsága (a továbbiakban: Önkormányzati bizottság),

Kulturális és sajtó bizottsága (a továbbiakban: Kulturális bizottság),

valamint Oktatási, tudományos, ijfúsági és sport bizottsága (a

továbbiakban: Oktatási bizottság) megvitatta a személyi jövedelemadó

meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti közcélú

felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény (a továbbiakban: Tv.)

módosításáról szóló, T/4925.. számon beterjesztett törvényjavaslatot,

továbbá az ahhoz benyújtott T/4925/8-28. számú módosító javaslatokat.

Az Emberi jogi bizottság 1997. november 5-i ülésén úgy

döntött, hogy a törvényjavaslathoz beterjesztett módosító javaslatokat

1997. november 10-én (hétfõn) tárgyalja meg.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt

szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési

mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az

ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó

szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem

támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen

megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében,

hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat új 1. §-ában a Tv. címének

módosítását javasolja:

"1. § A személyi jövedelemadó meghatározott részének az

adózó rendelkezése szerinti közcélú felhasználásáról szóló 1996. évi

CXXVI. törvény (a továbbiakban: Tv.) címe a következõképpen módosul:

"1996. évi CXXVI. törvény a személyi jövedelemadó

meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti

felhasználásáról"

Tv.jav. 1. § felvez. szöveg. mód. T/4925/9/2.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 2.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4925/9/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 1. §-a felvezetõ szöveg

módosítását javasolja:

"A [személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó

rendelkezése szerinti közcélú felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI.

törvény (a továbbiakban:] Tv. [)] preambuluma helyébe a következõ

preambulum lép:"

Indokolás: Lásd a T/4925/9/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Önkormányzati biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Pallag László képviselõ a törvényjavaslat 1. §-a felvezetõ

szövegének a következõ módosítását javasolja:

"1. § A személyi jövedelemadó meghatározott részének az

adózó rendelkezése szerinti közcélú felhasználásáról szóló 1996. évi

CXXVI. törvény (a továbbiakban: Tv.) preambuluma helyébe a következõ

[preambulum] szöveg lép:"

Indokolás: Lásd a T/4925/10.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

4. Pallag László képviselõ a törvényjavaslat 2. §-ában a Tv.

1. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"1. § (1) A Szja tv. 45. §-ára is figyelemmel, e törvény

alkalmazásában befizetett adónak azt az összeget kell tekinteni, amely

a magánszemély adóbevallásában vagy az adóbevallást helyettesítõ

munkáltatói elszámolásában az összevont adóalap adójának összegébõl a

kedvezmények levonása után fennmarad, feltéve, hogy ezt az adót a

magánszemély a bevallás benyújtására nyitva álló határidõig

megfizette, arra a rendelkezõ nyilatkozat éve szeptember [harmincadik]

30. napján túlnyúló fizetési halasztást, részletfizetési kedvezményt

nem kapott."

Indokolás: Lásd a T/4925/11.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

5. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 4. §-ában a Tv. 3. §-ának a

következõ módosítását javasolja:

"3. § Az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal (a

továbbiakban: APEH) a magánszemély [érvényes rendelkezõ nyilatkozata

és] adóbevallása (adóbevallást helyettesítõ munkáltatói

elszámolás[a]ához csatolt nyilatkozata) [vonatkozó adatai] alapján az

1. § rendelkezései szerint meghatározott összeget utalja át a

kedvezményezett(ek) javára."

7. §-ban a Tv. 5. § mód. T/4925/23/1. és T/4925/23/2.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 18.,

20. pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4925/22. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet, a Kulturális bizottság ülésén egyetért.

6. Filló Pál képviselõ a törvényjavaslat 4. §-ában a Tv. 3. §-

át a következõ új (2) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

"3. § (1) Az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal (a

továbbiakban: APEH) a magánszemély érvényes rendelkezõ nyilatkozata és

adóbevallása (adóbevallást helyettesítõ munkáltatói elszámolása)

vonatkozó adatai alapján az 1. § rendelkezései szerint meghatározott

összeget utalja át a kedvezményezett(ek) javára.

(2) Ha a magánszemély a befizetett adójának az Szja tv.-ben

meghatározott részérõl nem a vonatkozó törvény szabályai szerint

rendelkezett vagy rendelkezésének teljesítése nem történt meg, mert az

APEH a vonatkozó törvény 1. §-ában meghatározott összeg egy százalékát

a magánszemly által kiválasztott kedvezményezett javára nem utalhatja

át, akkor a fel nem használt összeg 30%-át - közcélú felhasználásra -

a civil szervezetek támogatására kell fordítani. Az Országgyûlés

felhatalmazza a Kormányt, hogy az elosztás és a felhasználás módját

rendeletben szabályozza."

Indokolás: Lásd a T/4925/21.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

7. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Lendvai Ildikó és Korinthus

Katalin képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a Tv. 4. § (1)

bekezdése b) pontjának a következõ módosítását javasolja:

5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének b) és k) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"b) azon - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény

szerinti - társadalmi szervezet (kivéve a pártot, munkaadói és

munkavállalói érdek-képviseleti szervezetet), azon alapítvány, amelyet

a bíróság a magánszemély rendelkezõ nyilatkozata évének elsõ napja

elõtt nyilvántartásba vett, és alapszabálya, illetõleg alapító okirata

szerint az említett rendelkezõ nyilatkozat évének elsõ napja elõtt

legalább egy évvel betegségmegelõzõ és gyógyító, szociális,

kulturális, oktatási, tudományos, kutatási tevékenységgel, a

gyermekek, a fiatalok, az idõs korúak, a fogyatékosok, a hátrányos

helyzetûek segítésével, a magyarországi nemzeti és etnikai

kisebbségek, illetve a határon túli magyarság támogatásával,

környezetvédelemmel, mûemlékvédelemmel, természetvédelemmel, gyermek-

és ifjúságvédelemmel, közlekedésbiztonsággal, az állampolgári jogok, a

közrend, közbiztonság védemével, kizárólag gyermek, ifjúsági és

szabadidõsport, valamint a fogyatékosok sporttevékenységével

ténylegesen foglalkozik, amelyet a bíróság a rendelkezõ nyilatkozat

évének elsõ napja elõtt nyilvántartásba vett, figyelemmel a (2)

bekezdésben foglaltakra is;"

Indokolás: Lásd a T/4925/25. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

8. Bakonyi Tibor és Páva Zoltán képviselõ a törvényjavaslat

5. §-ában a Tv. 4. § (1) bekezdése b) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

VISSZAVONVA!

5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének b) és k) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"b) azon - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény

szerinti - társadalmi szervezet (kivéve a pártot, munkaadói és

munkavállalói érdek-képviseleti szervezetet), azon alapítvány, amelyet

a bíróság a magánszemély rendelkezõ nyilatkozata évének elsõ napja

elõtt legalább három évvel nyilvántartásba vett, és alapszabálya,

illetõleg alapító okirata szerint az említett rendelkezõ nyilatkozat

évének elsõ napja elõtt legalább egy évvel betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, kulturális, oktatási, tudományos, kutatási

tevékenységgel, a gyermekek, a fiatalok, az idõs korúak, a

fogyatékosok, a hátrányos helyzetûek segítésével, a magyarországi

nemzeti és etnikai kisebbségek, illetve a határon túli magyarság

támogatásával, környezetvédelemmel, mûemlékvédelemmel,

természetvédelemmel, gyermek- és ifjúságvédelemmel,

közlekedésbiztonsággal, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság

védelmével, [kizárólag gyermek, ifjúsági és szabadidõsport, valamint a

fogyatékosok] sporttevékenység[ével]gel ténylegesen foglalkozik,

figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra is;"

Megjegyzés: A jelölés a hatályos törvény szövegéhez

viszonyítottan történt.

Indokolás: Lásd a T/4925/14. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

9. Bakonyi Tibor, Páva Zoltán és Hováth Vilmos képviselõ a

törvényjavaslat 5. §-ában a Tv. 4. § (1) bekezdése b) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

VISSZAVONVA!

5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének b) és k) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"b) azon - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény

szerinti - társadalmi szervezet (kivéve a pártot, munkaadói és

munkavállalói érdek-képviseleti szervezetet), azon alapítvány, amelyet

a bíróság a magánszemély rendelkezõ nyilatkozata évének elsõ napja

elõtt legalább három évvel nyilvántartásba vett, és alapszabálya,

illetõleg alapító okirata szerint az említett rendelkezõ nyilatkozat

évének elsõ napja elõtt legalább egy évvel betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, kulturális, oktatási, tudományos, kutatási

tevékenységgel, a gyermekek, a fiatalok, az idõs korúak, a

fogyatékosok, a hátrányos helyzetûek segítésével, a magyarországi

nemzeti és etnikai kisebbségek, illetve a határon túli magyarság

támogatásával, környezetvédelemmel, mûemlékvédelemmel,

természetvédelemmel, gyermek- és ifjúságvédelemmel,

közlekedésbiztonsággal, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság

védelmével, [kizárólag] gyermek-, ifjúsági- és szabadidõsporttal is,

[valamint] vagy a fogyatékosok sporttevékenységével ténylegesen

foglalkozik, figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra is;"

Megjegyzés: A jelölés a hatályos törvény szövegéhez

viszonyítottan történt.

Indokolás: Lásd a T/4925/15. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

10. Horváth Vilmos és dr. Monostori Endre képviselõ a

törvényjavaslat 5. §-ában a Tv. 4. § (1) bekezdése b) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének b) és k) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"b) azon - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény

szerinti - társadalmi szervezet (kivéve a pártot, munkaadói és

munkavállalói érdek-képviseleti szervezetet), azon alapítvány, amelyet

a bíróság a magánszemély rendelkezõ nyilatkozata évének elsõ napja

elõtt legalább három évvel nyilvántartásba vett, és alapszabálya,

illetõleg alapító okirata szerint az említett rendelkezõ nyilatkozat

évének elsõ napja elõtt legalább egy évvel betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, kulturális, oktatási, tudományos, kutatási

tevékenységgel, a gyermekek, a fiatalok, az idõs korúak, a

fogyatékosok, a hátrányos helyzetûek segítésével, a magyarországi

nemzeti és etnikai kisebbségek, illetve a határon túli magyarság

támogatásával, környezetvédelemmel, mûemlékvédelemmel,

természetvédelemmel, gyermek- és ifjúságvédelemmel,

közlekedésbiztonsággal, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság

védelmével, [kizárólag gyermek, ifjúsági és] sporttal,

szabadidõsporttal, valamint a fogyatékosok sporttevékenységével

ténylegesen foglalkozik, figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra

is;"

Megjegyzés: A jelölés a hatályos törvény szövegéhez

viszonyítottan történt.

Indokolás: Lásd a T/4925/13.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

11. Bakonyi Tibor és Páva Zoltán képviselõ a törvényjavaslat

5. §-ában a Tv. 4. § (1) bekezdése b) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének b) és k) pontja helyébe a

következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"b) azon - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény

szerinti - társadalmi szervezet (kivéve a pártot, munkaadói és

munkavállalói érdek-képviseleti szervezetet), azon alapítvány, amelyet

a bíróság a magánszemély rendelkezõ nyilatkozata évének elsõ napja

elõtt legalább három évvel nyilvántartásba vett, és alapszabálya,

illetõleg alapító okirata szerint az említett rendelkezõ nyilatkozat

évének elsõ napja elõtt legalább egy évvel betegségmegelõzõ és

gyógyító, szociális, kulturális, oktatási, tudományos, kutatási

tevékenységgel, a gyermekek, a fiatalok, az idõs korúak, a

fogyatékosok, a hátrányos helyzetûek segítésével, a magyarországi

nemzeti és etnikai kisebbségek, illetve a határon túli magyarság

támogatásával, környezetvédelemmel, mûemlékvédelemmel,

természetvédelemmel, gyermek- és ifjúságvédelemmel,

közlekedésbiztonsággal, az állampolgári jogok, a közrend, közbiztonság

védelmével, [kizárólag] gyermek, ifjúsági [és] sporttal,

szabadidõsporttal, valamint a fogyatékosok sporttevékenységével

ténylegesen foglalkozik, figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra

is;"

Megjegyzés: A jelölés a hatályos törvény szövegéhez

viszonyítottan történt.

Indokolás: Lásd a T/4925/8. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

12. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a Tv. 4. § (1)

bekezdése c) pontjának a következõ módosítását javasolja:

"5. § A Tv. 4. §-a (1) bekezdésének c) és k) pontja helyébe

a következõ rendelkezés lép, továbbá a következõ l) ponttal egészül

ki:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

c) települési önkormányzat által alapított közalapítvány,

felvéte, hogy az alapító okirata szerint a) pontban felsorolt

tevékenységekkel foglalkozik;"

Indokolás: Lásd a T/4925/9/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

13. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában a Tv. 4. § (1)

bekezdése k) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/(1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:/

"k) azok a színházak, közgyûjtemények, közmûvelõdési

intézmények, amelyek a rendelkezõ nyilatkozat évének elsõ napja elõtti

három év valamelyikében a helyi önkormányzattól vagy a központi

költségvetéstõl egyedi támogatásban részesültek;"

Indokolás: Lásd a T/4925/9/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Önkormányzati biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

14. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 5. § új (2) bekezdésében a Tv. 4.

§ (2) bekezdése c) és d) pontjának a következõ módosítását javasolja

(a javaslat elfogadása esetén az 5. § jelenlegi szövege (1) bekezdésre

változik):

"(2) A Tv. 4. §-a (2) bekezdésének c) és d) pontjai helyébe

a következõ rendelkezés lép:

/Az (1) bekezdés b) és c) pontjában megjelöltek közül

kizárólag az a szervezet lehet kedvezményezett, amely:/

"c) nyilatkozik arról, hogy pártoktól független, azoktól

támogatást nem kap, országgyûlési képviselõjelöltet a rendelkezõ

nyilatkozat(ok) évét megelõzõ választáson nem állított,

d) nyilvántartott, esedékes köztartozása az APEH-nál,

önkormányzati adóhatóságnál és a vámhatóságnál nincs,

1. a társadalombiztosítással kapcsolatos minden befizetési

kötelezettségének eleget tett,

2. az alapszabálya, alapító okirata szerint - a 4. § (1)

bekezdése b) pontjában meghatározott tevékenységét a rendelkezõ

nyilatkozat(ok) évét megelõzõ egy év óta - ha idõközben kerül

nyilvántartásba-vételre, akkor azóta - megszakítás nélkül folytatja.""

Indokolás: Lásd a T/4925/26. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

15. Béki Gabriella képviselõ a törvényjavaslat 5. § új (2)

bekezdésében a Tv. 4. § (2) bekezdése d) pontjának a következõ

módosítását és új e) ponttal történõ kiegészítését javasolja (a

javaslat elfogadása esetén az 5. § jelenlegi szövege (1) bekezdésre

változik):

"(2) A Tv. 4. § (2) bekezdésének d) pontja helyébe az alábbi

rendelkezés lép, egyidejûleg a következõ e) ponttal egészül ki:

/Az (1) bekezdés b) és c) pontjában megjelöltek közül

kizárólag az a szervezet lehet kedvezményezett, amely/

"d) nyilvántartott, esedékes tartozása nincs az APEH-nél és

az önkormányzati adóhatóságnál, amirõl 30 napnál nem régebben

kiállított igazolással rendelkezik,

e) nyilatkozatot ad arról, hogy

1. az alapszabálya, alapító okirata szerinti - a 4. § (1)

bekezdése b) pontjában meghatározott tevékenységét a rendelkezõ

nyilatkozat(ok) évét megelõzõ egy év óta megszakítás nélkül

ténylegesen folytatja, eleget téve minden rá vonatkozó jogszabályi

rendelkezésnek,

2. a társadalombiztosítással kapcsolatos minden befizetési

kötelezettségének eleget tett, illetve tartozás esetén tudomásul

veszi, hogy a szervezet számára felajánlott összeget a tartzás

törlesztésére kell fordítani,

3. a vámhatóságnál nyilvántartott, esedékes köztartozása

nincs.""

Indokolás: Lásd a T/4925/16. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

16. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ában a Tv. 4/A. §-ának

a következõ módosítását javasolja:

"4/A. § (1) E törvény alkalmazásában kedvezményezett:

a) a lelkiismereti és vallásszabadságról, valamint az

egyházakról szóló 1990. évi IV. törvény szerinti egyház,

vallásfelekezet, vallási közösség (a továbbiakban: egyház), ha az

egyházat a bíróság a rendelkezõ nyilatkozat évének elsõ napja elõtt

legalább három évvel nyilvántartásba vette; [nem kedvezményezhetõ az

egyház szervezeti egysége, intézménye], illetve az egyház önálló jogi

személyiséggel rendelkezõ egyházközsége, helyi gyülekezete;

b) [a rendelkezõ nyilatkozat évére vonatkozó költségvetési

törvényben az Országgyûlés által a saját költségvetési fejezetében

meghatározott kiemelt elõirányzat.] az Országyûlés és a Kormány által

alapított közalapítvány;

c) a Magyar Tudományos Akadémia;

d) a következõkben felsorolt országos közgyûjtemény és egyéb

kulturális intézmény:

1. Hadtörténeti Múzeum,

2. Iparmûvészeti Múzeum,

3. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum,

4. Kortárs Mûvészeti Múzeum,

5. Közlekedési Múzeum,

6. Magyar Állami Operaház,

7. Magyar Nemzeti Múzeum,

8. Magyar Nemzeti Galéria,

9. Magyar Természettudományi Múzeum,

10. Mezõgazdasági Múzeum,

11. Nemzeti Színház,

12. Néprajzi Múzeum,

13. Országos Mûszaki Múzeum,

14. Országos Széchenyi Könyvtár,

15. Országos Levéltár,

16. Országos Mûszaki Információs Központ és Könyvtár,

17. Petõfi Sándor Irodalmi Múzeum,

18. Semmelweis Orvostörténeti Múzeum, Könyvtár és Levéltár,

19. Szavadtéri Néprajzi Múzeum,

20. Szépmûvészeti Múzeum,

21. Testnevelési és Sportmúzeum,

e) a Központi Mûszaki Fejlesztési Alapprogram;

f) az Országos Tudományos Kutatási Alapprogram;

g) a Gyermek és Ifjúsági Alapprogram.

(2) A magánszemély rendelkezõ nyilatkozatára igényt tartó

egyház, egyházközség, gyülekezet kérésére - az (1) bekezdés a) pontja

szerinti nyilvántartásba vétel igazolása alapján - az Adó- és Pénzügyi

Ellenõrzési Hivatal (APEH) technikai számot ad. Ha a kedvezményezett

az (1) bekezdés a) pontja szerinti nyilvántartásba vételt sikertelenül

igazolja, a technikai szám kiadását az APEH megtagadja. A határozatot

a kedvezményezett kérelmére az a bíróság, amelynél a kedvezményezett

nyilvántartásba vétele történt - nemperes eljárásban 15 napon belül -

a feltételek fennállásának megállapítása esetén megváltoztatja.

(3) Az APEH elnöke hivatalból technikai számmal látja el az

(1) bekezdés b)-g) pontja szerinti kedvezményezettet.

(4) A magánszemély rendelkezõ nyilatkozatára igényt tartó

egyház, egyházközség, gyülekezet a rendelkezõ nyilatkozat éve [június]

április harmincadik napjáig jelenti be bankszámla számát, illetõleg

annak változását az APEH elnökének."

10. § (3) bek. kieg. T/4925/9/3.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 27.

pontjában foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/4925/9/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

17. Bauer Tamás, Csikai Zsolt és Donáth László képviselõ a

törvényjavaslat 6. §-ában a Tv. 4/A. § (2) bekezdésének az elhagy

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a 4/A. § bekezdéseinek

számozása értelemszerûen változik):

"[(2) A magánszemély rendelkezõ nyilatkozatára igényt tartó

egyház kérésére - az (1) bekezdés a) pontja szerinti nyilvántartásba

vétel igazolása alapján - az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal

(APEH) technikai számot ad. Ha a kedvezményezett az (1) bekezdés a)

pontja szerinti nyilvántartásba vételt sikertelenül igazolja, a

technikai szám kiadását az APEH megtagadja. A határozatot a

kedvezményezett kérelmére az a bíróság, amelynél a kedvezményezett

nyilvántartásba vétele történt - nemperes eljárásban 15 napon belül -

a feltételek fennállásának megállapítása esetén megváltoztatja.]"

Indokolás: Lásd a T/4925/27. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

18. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 7. § (1) bekezdésében a Tv. 5. §

(1)-(2) bekezdésének más megfogalmazását javasolja:

"(1) [A magánszemély rendelkezõ nyilatkozatot

(nyilatkozatokat) lezárt, nevével, lakcímével és adóazonosító jelével

ellátott, de egy postai szabvány méretû borítékban elhelyezett, külön-

külön kitöltött, az APEH által rendszeresített nyomtatványon (vagy

azzal egyezõ méretû és adattartalmú lapon) tehet. A rendelkezõ

nyilatkozaton (nyilatkozatokon) fel kell tüntetni a kedvezményezett

adószámát (a 4/A. §-ban említettek esetében a technikai számot),

továbbá feltüntethetõ a kedvezményezett elnevezése is. A magánszemély

a rendelkezõ nyilatkozatot (nyilatkozatokat) tartalmazó borítékot az

adóbevallási csomagjában helyezi el, vagy - az adóbevallást

helyettesítõ munkáltatói elszámolás esetén - legkésõbb az adóévet

követõ március 25-éig közvetlenül a munkáltatójának adja át.] A

magánszemély rendelkezõ nyilatkozatát az adóbevallás erre

rendszeresített sora tartalmazza. Az adóbevallás rendelkezõ

nyilatkozatként szolgáló sorában fel kell tüntetni a kedvezményezett

bírósági nyilvántartás szerinti hivatalos nevét, postacímét és/vagy

adószámát.

(2) [Munkáltatói elszámolás esetén a rendelkezõ

nyilatkozatot (nyilatkozatokat) tartalmazó borítékot, annak ragasztott

felületére átnyúlóan a magánszemélynek sajátkezûleg alá kell írnia. A

munkáltató kísérõjegyzéket készít, amely tartalmazza a rendelkezõ

nyilatkozatot tevõ személyek nevét, adóazonosító jelét és a boríték

átadását igazoló aláírását. A munkáltató a boríték átvételérõl

elismervényt ad. A munkáltató a rendelkezõ nyilatkozat tartalmát nem

ismerheti meg, az azt tartalmazó borítékot sértetlen állapotban, a

kísérõjegyzékkel együtt, az adóbevallást helyettesítõ munkáltatói

elszámolásra vonatkozó adatszolgáltatás elõírásainak megfelelõen, az

adatszolgáltatással együtt, zárt csomagban küldi meg az illetékes

adóhatóságnak.] Munkáltatói elszámolás esetén az adóbevallást

helyetesítõ munkáltatói igazolás rendelkezõ rovatát a

magánszemélyeknek aláírásukkal kell hitelesíteniük."

Indokolás: Lásd a T/4925/23/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

19. Pallag László képviselõ a törvényjavaslat 7. § (1)

bekezdésében a Tv. 5. § (1)-(2) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(1) A magánszemély rendelkezõ nyilatkozatot

[(nyilatkozatokat)] lezárt, nevével, lakcímével és adóazonosító

jelével ellátott, de egy postai szabvány méretû borítékban

elhelyezett, külön-külön kitöltött, az APEH által rendszeresített

nyomtatványon (vagy azzal egyezõ méretû és adattartalmú lapon) tehet.

A rendelkezõ nyilatkozaton [(nyilatkozatokon)] fel kell tüntetni a

kedvezményezett adószámát (a 4/A. §-ban említettek esetében a

technikai számot), továbbá feltüntethetõ a kedvezményezett elnevezése

is. A magánszemély a rendelkezõ nyilatkozatot [(nyilatkozatokat)]

tartalmazó borítékot az adóbevallási csomagjában helyezi el, vagy - az

adóbevallást helyettesítõ munkáltatói elszámolás esetén - legkésõbb az

adóévet követõ március 25-éig közvetlenül a munkáltatójának adja át.

(2) Munkáltatói elszámolás esetén a rendelkezõ nyilatkozatot

[(nyilatkozatokat)] tartalmazó borítékot, annak ragasztott felületére

átnyúlóan a magánszemélynek sajátkezûleg alá kell írnia. A munkáltató

kísérõjegyzéket készít, amely tartalmazza a rendelkezõ nyilatkozatot

tevõ személyek nevét, adóazonosító jelét és a boríték átadását igazoló

aláírását. A munkáltató a boríték átvételérõl elismervényt ad. A

munkáltató a rendelkezõ nyilatkozat tartalmát nem ismerheti meg, az

azt tartalmazó borítékot sértetlen állapotban, a kísérõjegyzékkel

együtt, az adóbevallást helyettesítõ munkáltatói elszámolásra

vonatkozó adatszolgáltatás elõírásainak megfelelõen, az

adatszolgáltatással együtt, zárt csomagban küldi meg az illetékes

adóhatóságnak."

Indokolás: Lásd a T/4925/12.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

20. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésében a Tv. 5. §

(5) bekezdésének más megfogalmazását javasolja:

"(5) [Az adóhatóság (4) bekezdésben említett õrzési

kötelezettsége a rendelkezõ nyilatkozat évét követõ ötödik év végéig

áll fenn, illetõleg ezt meghaladóan is az ezen idõpontig megkezdett -

a (4) bekezdésben említett - jogvita jogerõs lezárultáig. Ezen

idõpontot követõen a borítékokat és a rendelkezõ nyilatkozatokat az

APEH elnöke által meghatározott eljárási rend szerint meg kell

semmisíteni.] Az adóhatóság (4) bekezdésben említett õrzési

kötelezettsége a rendelkezõ nyilatkozatot tartalmazó adóbevallás évét

követõ ötödik év végéig áll fenn, illetõleg ezt meghaladóan is az ezen

idõpontig megkezdett - a (4) bekezdésben említett - jogvita jogerõs

lezárultáig."

Indokolás: Lásd a T/4925/23/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- az Oktatási biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

21. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában a Tv. 6. §-ának más

megfogalmazását javasolja:

"6. § [(1) Az APEH a 3. §-ban említett összeget a 4. §

szerinti kedvezményezett részére az ott elõírt nyilatkozatok,

igazolások benyújtásától számított 30 napon belül, legkésõbb a

rendelkezõ nyilatkozat évének október 31-éig utalja át.

(2) A 4. § szerinti kedvezményezettnek az e törvény alapján

átutalt összeg cél szerinti felhasználását tartalmazó adatait az

átutalást követõ naptári év október 31-éig sajtóközleményben

nyilvánosságra kell hoznia. A közzététel igazolása céljából a

sajtóközlemény egy eredeti példányára az adózási bizonylat-megõrzési

szabályokat kell alkalmazni.

(3) Az APEH a 4/A. §-ban említett kedvezményezettnek a 3. §-

ban említett összeget legkésõbb a rendelkezõ nyilatkozat évét követõ

év január 10-éig utalja át.

(4) Az APEH elnöke a rendelkezõ nyilatkozat éve augusztus 31-

éig tájékoztatja a Miniszterelnöki Hivatalt és a Pénzügyminisztériumot

az 1. § (2) bekezdése b) pontjának elõírása szerint tett rendelkezõ

nyilatkozatok alapján a 4/A. §-ban említett kedvezményezetteket

megilletõ összegekrõl, továbbá ezek összesített összegérõl.

(5) Ha az adóbevallás, illetõleg a munkáltatói elszámolás az

átutaláshoz szükséges adatfeldolgozásra - az 5. § (4) bekezdésére is

figyelemmel lefolytatott ellenõrzés megállapítása alapján -

alkalmatlan, akkor az utalást akkor kell teljesíteni, amikor a

rendelkezõ nyilatkozat éve utolsó napját követõ egy éven belül az

említett iratok helyesbítése alapján az lehetséges. Késõbbi utalást az

adóhatóság csak az 5. § (4) bekezdésében említett jogvitát lezáró

jogerõs határozat alapján teljesít.]

(1) Az APEH a 3. §-ban említett összeget a 4. § és 4/A. §

szerinti kedvezményezett részére az elõírt nyilatkozatok benyújtásától

számított 30 napon belül, legkésõbb a rendelkezõ nyilatkozat évének

október 31-éig utalja át.

(2) A 4. § és a 4/A. § szerinti kedvezményezetteknek az e

törvény alapján átualt összeg cél szerinti felhasználását tartalmazó

adatait az átutalást követõ naptári év október 31-éig elkülönített

nyilvántartásban kell rögzítenie.

(3) Az APEH az elõírt nyilatkozatok benyújtásának évében

december 31-éig nyilvánosságra hozza a kedvezményezettek névsorát és a

részükre átutalt összeget."

Indokolás: Lásd a T/4925/24. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

22. Farkas Imre és Jauernik István képviselõ a

törvényjavaslat 8. §-ában a Tv. 6. § (1) bekezdésének a következõ

kiegészítését javasolja:

"6. § (1) Az APEH a 3. §-ban említett összeget a 4. §

szerinti kedvezményezett részére az ott elõírt nyilatkozatok,

igazolások benyújtásától számított 30 napon belül, legkésõbb a

rendelkezõ nyilatkozat évének október 31-éig utalja át. Nem illeti meg

a kedvezményezettet az összesített átutalandó összeg, ha annak mértéke

nem éri el a 10.000 forintot."

Indokolás: Lásd a T/4925/18.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

23. Farkas Imre és Jauernik István képviselõ a

törvényjavaslat 8. §-ában a Tv. 6. § (3) bekezdésének a következõ

kiegészítését javasolja:

"(3) Az APEH a 4/A. §-ban említett kedvezményezettnek a 3. §-

ban említett összeget legkésõbb a rendelkezõ nyilatkozat évét követõ

év január 10-éig utalja át. Nem illeti meg a kedvezményezettet az

összesített átutalandó összeg, ha annak mértéke nem éri el a 10.000

forintot."

Indokolás: Lásd a T/4925/19.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

24. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában a Tv. 6. § (3)-

(4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(3) Az APEH a 4/A. §-ban említett kedvezményezettnek a 3. §-

ban említett összeget legkésõbb a rendelkezõ nyilatkozat évé[t]nek

[követõ év január 10-éig] június harmincadik napjáig utalja át.

(4) [Az APEH elnöke a rendelkezõ nyilatkozat éve augusztus

31-éig tájékoztatja a Miniszterelnöki Hivatalt és a

Pénzügyminisztériumot az 1. § (2) bekezdése b) pontjának elõírása

szerint tett rendelkezõ nyilatkozatok alapján a 4/A. §-ban említett

kedvezményezetteket megilletõ összegekrõl, továbbá ezek összesített

összegérõl.] A pénzügyminiszter a 4/A. § szerinti egyes

kedvezményezettek javára történt átutalások számát és az együtesen

átutalt összeg nagyságát az átutalás évének július 31. napjáig

közzéteszi."

Indokolás: Lásd a T/4925/9/5. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

25. Dr. Schiffer János, Pál Béla, Korinthus Katalin és Lendvai

Ildikó képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában a Tv. 6. §-át a

következõ új (6) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

"(6) Amennyiben a 4. § szerinti kedvezményezett számára

téves adatközlés vagy más - e törvényben meghatározott - kizáró ok

miatt a rendelkezõ nyilatkozatban, illetve a munkáltatói elszámolásban

felajánlott összeg nem utalható át, errõl a tényrõl a felajánló

magánszemélyt a rendelkezõ nyilatkozat évének november 30. napjáig az

APEH-nek értesítenie kell. Ez esetben a magánszemély lehetõséget kap

arra, hogy az értesítéshez csatolt rendelkezõ nyilatkozaton az adott

Bv december 31-éig új kedvezményezettet jelöljön meg. Újabb sikertelen

átutalás esetén további rendelkezõ nyilatkozat adására nincs

lehetõség."

Indokolás: Lásd a T/4925/28. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

26. Dr. Semjén Zsolt, Tirts Tamás, dr. Orosz István, Sándorffy

Ottó, Hegyi Gyula, Nahimi Péter, Zsigmond Attila, dr. Szûrös Mátyás,

Gyimóthy Géza, Varga Mihály, dr. Medgyasszay László, dr. Für Lajos,

dr. Dobos Krisztina és Barsiné Pataky Etelka képviselõ a

törvényjavaslat 9. §-ában a Tv. 7. § (1) bekezdése c) pontjának a

következõ kiegészítését javasolja:

/A nyilatkozatban foglalt rendelkezés érvénytelen, ha a

következõ esetek bármelyike állapítható meg:/

"c) a rendelkezõ nyilatkozat nem tartalmaz adószámot,

illetõleg technikai számot, vagy az téves, illetõleg olvashatatlan,

kivéve ha a 4/A. §-ban említettek a rendelkezésbõl enélkül is

azonosíthatók,"

Indokolás: Lásd a T/4925/17/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

27. Bauer Tamás, Fodor Gábor, Horn Gábor, Bretter Zoltán,

Gyulyás József, Iványi Tamás, Csikai Zsolt, Halda Aliz és Mészáros

István László képviselõ a törvényjavaslat 10. § (3 bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"(3) A Tv. 4. § (1) bekezdésének a), d), e), f), g), h) és

i) pontja 1997. december 31-én hatályát veszti."

Megjegyzés: Hatályos törvénybõl "elhagyni" rendelkezést csak

hatályon kívül helyezéssel lehet, a törvényjavaslatnak ezzel

foglalkozó részében. Ezért az indítványt az ajánlás a törvényjavaslat

10. § (3) bekezdésében - a hatályon kívül helyezéssel foglalkozó

részében - szerepelteti.

Indokolás: Lásd a T/4925/9/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

28. Dr. Semjén Zsolt, Tirts Tamás, dr. Orosz István, Sándorffy

Ottó, Hegyi Gyula, Nahimi Péter, Zsigmond Attila, dr. Szûrös Mátyás,

Gyimóthy Géza, Varga Mihály, dr. Medgyasszay László, dr. Für Lajos,

dr. Dobos Krisztina és Barsiné Pataky Etelka képviselõ a

törvényjavaslat 10. § (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(4) Az APEH elnöke a rendelkezõ nyilatkozat évét megelõzõ

év [utolsó napjáig] november 30-áig a 4/A. § (1) bekezdés[ének]e [b)

pontja] szerinti kedvezményezettek technikai számát a Magyar

Közlönyben közzéteszi."

Indokolás: Lásd a T/4925/17/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

29. Farkas Imre és Jauernik István képviselõ a

törvényjavaslat 10. § (4) bekezdésének a következõ kiegészítését

javasolja:

"(4) Az APEH elnöke a rendelkezõ nyilatkozat évét megelõzõ

év utolsó napjáig a 4/A. § (1) bekezdésének b) pontja szerinti

kedvezményezett nevét, székhelyét, technikai számát a Magyar

Közlönyben közzéteszi."

Indokolás: Lásd a T/4925/20.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Kulturális biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Oktatási biz. egyharmada sem

támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért

egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. november 7.

Gellért Kis Gábor s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,

az Emberi jogi bizottság a Költségvetési bizottság elnöke

elnöke

Dr. Hack Péter s.k., Dr. Bernáth Varga Balázs s.k.,

az Alkotmány- és igazságügyi az Önkormányzati bizottság elnöke

bizottság elnöke

Vitányi Iván s.k., Dr. Jánosi György s.k.,

a Kulturális bizottság elnöke az Oktatási bizottság elnöke

Eleje Honlap