T/4927/10..

Módosító javaslat!

Dr. Gál Zoltán Úr

az Országgyûlés Elnöke

Helyben

Tisztelt Elnök Úr!

A Házszabály 94. §. (1) bekezdése és 102.§ (1) bekezdése

alapján a közoktatásról szóló 1993. évi LXXXIX. törvény módosításáról

szóló T/4927.. sz. törvényjavaslathoz az alábbi

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t

terjesztem elõ.

A T/4927. . sz. tv. javaslat 3.§ -a helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"A Kt. 88. § - ának (2) bekezdése a következõ mondattal

egészül ki:

A nem helyi önkormányzat, nem állami szerv által fenntartott

közoktatási intézményt a fejlesztési terv elkészítésénél és

módosításánál figyelembe kell venni, ha közoktatási megállapodás

keretében közremûködik a helyi önkormányzati feladat ellátásában,

illetve a 81. § (11) bekezdésében meghatározott esetben a fenntartó

nyilatkozatát a települési önkormányzathoz eljuttatta, vagy a

mûvelõdési és közoktatási miniszterrel közoktatási megállapodást

kötött."

I n d o k o l á s

A T/4927.. sz. törvényjavaslat 3. § - a azt a célt szolgálja,

hogy meghatározza azokat az eseteket, amikor a nem állami, nem helyi

önkormányzati intézményeket a fejlesztési terv elkészítése során

figyelembe kell venni.

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 88. § - ának

(1) bekezdésében és 124. § - ának (19) bekezdésében foglalt

rendelkezések értelmében a fejlesztési tervek a megyék többségében már

elkészültek, ugyanis a fejlesztési tervek elfogadási határideje 1997.

április 30. napja volt.

Az egyes településeken elkészített "fejlesztési terv -részek"

egyeztetõ bizottsági jóváhagyása rendkívül bonyolult és jogszabályi

ellentmondásoktól sem mentes folyamat volt, nem ritkán a települések,

illetve a települési és megyei önkormányzat közötti érdekkülönbségek

miatt. Mindezen nehézségek ellenére a határidõben elkészített és

elfogadott fejlesztési tervek határozzák meg, hogy melyik település

milyen módon látja el a közoktatási törvényben meghatározott

feladatokat. Az érdekek összehangolása, az egyes településekre

nehezedõ közoktatási feladatok megvalósításához való önkormányzati

hozzájárulás elfogadása hosszadalmas bizottsági tárgyalások eredménye,

!gy semmi sem indokolja, hogy a már elkészült fejlesztési terveket

teljes egészükben felül kelljen vizsgálni a törvényjavaslatban

foglaltak elfogadása esetén.

A javaslat módosítás azon megyék esetében, ahol a fejlesztési

terv már elkészült, csak arra kötelezi az érintetteket, hogy - más

szereplõk belépése esetén - módosítsák a fejlesztési tervet egy jóval

egyszerûbb egyeztetõ tárgyalás alapján, míg azokban a megyékben, ahol

a tervek még nem készültek el, már a fejlesztési terv kidolgozása

során is figyelembe vegyék a nem állami és nem önkormányzati

közoktatási intézményeket is. Figyelembe kell venni azt is, hogy

várhatóan az állami és önkormányzati intézmények mellett növekedni fog

a "más" által mûködtetett közoktatási intézmények száma, így a

fejlesztési tervek is többször kerülhetnek módosításra, amelyhez a

javasolt módosítás egy egyszerûbb formát biztosít.

Budapest, 1997. október 27.

Dr. Rapcsák András

országgyûlési képviselõ

Eleje Honlap