MAGYAR KÖZTÁRSASÁG

KORMÁNYA

T/98.

T Ö R V É N Y J A V A S L A T

a Bérgarancia Alapról

A felszámolási eljárásról szóló 1986. évi 11. törvényerejü rendelet

alapján az állam felelösséggel tartozik a gazdálkodó szervezet

vagyonából ki nem elégített egyes követelésekért, így a gazdálkodó

szervezetet terhelö munkabér jellegü kifizetésekért. Ezen törvényerejü

rendelet alapján jelenleg is számos felszámolási eljárás van

folyamatban és az állam a fenti kötelezettségvállalás alapján eddig

több mint 4 milliárd forintot fizetett ki a felszámolás alatt álló

gazdálkodó szervezetek munkavállalói számára.

A csödeljárásról, a felszámolási eljárásról és a végelszámolásról szóló

1991. évi IL. törvény ( a továbbiakban: Csödtörvény) 1992. január 1-én

történö hatálybalépésével egyidejüleg megszünt a felszámolás alatt álló

gazdálkodó szervezetek bérkifizetéseire vonatkozó állami

garanciavállalás. Ezt a problémát hivatott orvosolni a Bérgarancia

Alapról szóló törvény tervezete. A törvény tervezetét a

Pénzügyminisztérium, a Munkaügyi Minisztérium és az Igazságügyi

Minisztérium dolgozta ki, és az Érdekegyeztetö Tanács különbözö

fórumain, több menetben egyeztette.

A törvényjavaslat szerint az Alap a felszámolás alatt álló gazdálkodó

szervezetek számára nyújt segítséget a munkavállalók felé fennálló

bértartozásaik rendezésére. Ezáltal a munkavállalók abban az esetben

is hozzájuthatnak egy bizonyos minimum jövedelem hez, ha a gazdálkodó

szervezet a felszámolási költségek fedezetét jelentö bevételek hiánya

miatt bérüket nem tudja kifizetni.

Az Alapot az Országos Munkaügyi Központ kezeli és az Alap feletti

rendelkezési jog a munkaügyi minisztert illeti meg. Az Alapból

támogatást csak olyan felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezet

igényelhet, amely tevékenységét a felszámolás megkezdését megelözöen

legalább 6 hónappal megkezdte.

Támogatás iránti kérelemmel a felszámoló fordulhat a gazdálkodó

szervezet székhelye szerint illetékes megyei (fövárosi) munkaügyi

központhoz, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a bérfizetési napot

követö 8 napon belül nem tudja munkavállalóinak bérét kifizetni.

A törvénytervezet mellékletei tartalmazzák a kérelem benyújtásához

szükséges információkat. Ha a kérelem ezeknek az elöírásoknak

megfelel, az Alap nem tagadhatja meg az igényelt támogatást. A

tervezet maximálja az igénybevehetö támogatás mértékét. Kimondja, hogy

a felszámoló a támogatás összegének meghatározásakor munkavállalónként

legfeljebb a minimális bér négyszeresét veheti figyelembe. A pénzügyi

támogatást vissza kell téríteni.

A törvénytervezet meghatározza az Alap bevételeinek és kiadásainak

körét. A legjelentösebb forrás, hogy minden gazdálkodó szervezet

köteles havonta járulékot fizetni. A járulék mértéke a munkaviszonyban

álló munkavállaló részére adott bruttó kereset 0,3 %-a. A járulékot a

gazdálkodó szervezet az állami adóhatóság által kezelt számlára,

meghatározott határidön belül köteles befizetni.

Az Országgyülés a Magyar Köztársaság 1994. évi költségvetéséröl szóló

1993. évi CXI. törvényben módosította a foglalkoztatás elösegítéséröl

és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvényt. A

módosítás eredményeként a munkaadói járulékból 1994. január 1-töl 0,3

%-ot el kell különíteni a létrehozandó Bérgarancia Alap javára. Az

elkülönített összeg ez idö szerint meghaladja a 900 millió forintot.

Tekintettel a munkaadók által teljesített ez évi befizetések nagyságára

és a költségvetés helyzetére, a korábbiakban egyeztett változathoz

képest olyan módosítást szükséges végrehajtani a törvénytervezeten,

amely szerint az állami hozzájárulásra csak abban az esetben van

szükség, ha az Alap föbb bevételi forrásai - a bérgarancia járulék és a

visszafizetett támogatások - nem elegendöek a kötelezettségek

teljesítésére. A törvénytervezet azonban ezt a hozzájárulást 600

millió forintban maximálja.

A Bérgarancia Alapról szóló törvény elfogadásával jelentös

munkavállalói kör számára nyílik meg annak az esélye, hogy felszámolási

eljárás esetén hozzájussanak az öket megilletö munkabérhez, illetve

annak egy részéhez. A fentiek miatt javasoljuk, hogy a Kormány a

törvényjavaslatot sürgösséggel terjessze az Országgyülés elé.

Budapest, 1994. szeptember 1.

Dr. Békesi László Kósáné Dr. Kovács Magda

Dr. Vastagh Pál

H A T Á R O Z A T I J A V A S L A T

A Kormány megtárgyalta a Bérgarancia Alapról szóló elöterjesztést és

egyetért a törvénytervezet normaszövegével.

A Kormány a Bérgarancia Alapról szóló tervezetet sürgös, kivételes

eljárás kérésével az Országgyülés elé terjeszti.

Felelös : Pénzügyminiszter

Határidö:azonnal

Törvényjavaslat

a Bérgarancia Alapról

Az Országgyülés a munkavállalók szociális biztonságának elösegítése

érdekében, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 54.§-a

alapján, a következö törvényt alkotja:

1.§

(1) A Bérgarancia Alap (a továbbiakban: Alap) olyan elkülönített állami

pénzalap, amelynek rendeltetése, hogy a felszámolás alatt álló

gazdálkodó szervezetek számára - az e törvényben meghatározott mértékig

- megelölegezze a munkavállalókkal szemben fennálló bértartozást. Az

Alap csak olyan gazdálkodó szervezet bértartozását vagy annak egy

részét elölegezheti meg, amely a tevékenységét a felszámolás kezdö

idöpontját megelözöen legalább 6 hónappal megkezdte.

(2) E törvény alkalmazásában:

a) gazdálkodó szervezet a csödeljárásról, a felszámolási eljárásról és

a végelszámolásról szóló 1991. IL. törvény (a továbbiakban: Cstv.) 3.§

(1) bekezdésének a) pontjában felsorolt minden gazdálkodó szervezet;

b) bértartozás a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezetet - mint

munkáltatót - terhelö minden munkabér tartozás és a munkaviszony

megszünésével összefüggésben járó, a Cstv. 57.§-ának (3) bekezdése

szerint megállapított végkielégítés tartozás.

(3) Az Alapot az Országos Munkaügyi Központ (a továbbiakban: OMK)

kezeli.

(4) Az Alap felhasználásáról az OMK vezetöje az Érdekegyeztetö Tanács

Bér és Munkaügyi Bizottságát legalább félévente tájékoztatja.

2.§

(1) Ha a felszámoló a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezetnél

foglalkoztatott munkavállalók bérét és végkielégítését (a továbbiakban

együttesen: bér) a felszámolási költségek fedezetét jelentö bevételek

hiánya miatt a bérfizetési napot követö 8 napon belül nem tudja

kielégíteni, visszatérítendö pénzügyi támogatás (a továbbiakban:

támogatás) iránti kérelemmel fordulhat az Alaphoz.

(2) Az Alap - a rendelkezésére álló pénzösszeg erejéig, amely nem

foglalja magában a kezelö szervezetnek az Alappal kapcsolatos müködési

költségeit - köteles a támogatást folyósítani, ha a felszámolás alatt

álló gazdálkodó szervezet által benyújtott kérelem az e törvényben

foglalt feltételeknek megfelel.

3.§

(1) A támogatás iránti kérelmet - a felszámolónak vagy

meghatalmazottjának személyesen - a felszámolás alatt álló gazdálkodó

szervezet székhelye szerint illetékes megyei (fövárosi) munkaügyi

központnál, az e törvény 1. és 2. számú melléklete szerinti -

teljeskörüen kitöltött - formanyomtatványon, valamennyi elöírt

mellékletet becsatolva kell három példányban benyújtani.

(2) Az illetékes munkaügyi központ a kérelem átvételét megtagadhatja,

ha az az (1) bekezdés elöírásainak nem felel meg.

(3) Az elfogadott kérelem egy példányát az illetékes munkaügyi központ

- az átvételi idöpont (dátum, óra, perc) rögzítése mellett -

haladéktalanul továbbítja az OMK-nak, egy példányát pedig - az átvétel

igazolásaként - a kérelmezönek visszaadja.

4.§

(1) Az OMK a támogatást a kérelmek átvételi idöpontja szerinti

sorrendben folyósítja.

(2) Az azonos idöpontban átvett kérelmek sorrendjének megállapításánál

a kérelmezö gazdálkodó szervezetek cégnevének betürendi sorrendje a

meghatározó.

(3) A támogatás iránti kérelem elbírálására vonatkozó eljárásra - az e

törvényben foglalt eltérésekkel - az államigazgatási eljárás általános

szabályairól szóló 1957. évi IV. törvény az irányadó.

5.§

(1) Ha az Alap megfelelö összegü pénzeszközzel rendelkezik, az OMK a

kérelem átvételétöl számított 21 napon belül intézkedik az igényelt

támogatás átutalásáról.

(2) Az Alap által nyújtott támogatás kamatmentes.

(3) Ha az Alapban nem áll rendelkezésre megfelelö összegü pénzeszköz,

az átutalási késedelemröl az OMK a kérelmezöt értesíti.

6.§

Az Alap csak akkor nyújthat támogatást, illetve a támogatás iránti

kérelem csak abban az esetben nyújtható be, ha a felszámolás alatt álló

gazdálkodó szervezet az Alappal szemben esetleg fennálló - korábbi

támogatásnyújtásból eredö - visszafizetési kötelezettségét

maradéktalanul teljesítette.

7.§

(1) A felszámoló a támogatási igény meghatározása során a támogatásra

jogosult gazdálkodó szervezetnek a jogosultakkal szemben a bérfizetési

napon fennálló bértartozását, de legfeljebb jogosultanként a - kötelezö

legkisebb munkabér (minimálbér) megállapításáról szóló jogszabály

szerinti - minimálbér négyszeresét veheti figyelembe.

(2) Az Alapból igényelhetö támogatás nem lehet több, mint a gazdálkodó

szervezetnél a bérfizetés napján rendelkezésre álló és az azt követöen

- a kérelem benyújtásáig - keletkezett forrás együttes összegének és az

(1) bekezdés szerint meghatározott összegnek a különbözete.

8.§

(1) A jogosulatlanul igénybe vett támogatást a jegybanki alapkamat

kétszeresével megnövelt összegben azonnal vissza kell fizetni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti visszafizetésböl a kamatrész a

felszámolót, a támogatás összege a felszámolás alatt álló gazdálkodó

szervezet vagyonát terheli.

(3) A Cstv. 51. és 54. §-ában meghatározott, a felszámolóra vonatkozó

felelösségi szabályokat a felszámolónak a támogatás igénybevételével

kapcsolatos eljárására is alkalmazni kell.

9.§

(1) Az Alap bevételi forrásai:

a) a gazdálkodó szervezetek által az Alapba befizetett bérgarancia

járulék (a továbbiakban: járulék);

b) az Alapnak visszafizetett támogatás;

c) egyéb bevételek.

(2) Az Alapból teljesíthetö kiadások:

a) a támogatás nyújtásából eredö fizetési kötelezettségek;

b) az Alappal kapcsolatos müködési költségek.

(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti müködési költségeknek Alapból

elkülönítendö pénzügyi elöirányzatának mértékét az Érdekegyeztetö

Tanács Munkaeröpiaci Bizottsága határozza meg az államháztartásról

szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és annak végrehajtási rendeleteivel

összhangban.

10.§

(1) Az Alap feletti rendelkezési jog a munkaügyi minisztert illeti meg.

(2) Az Alap pénzforgalmi számláját a Magyar Nemzeti Bank vezeti.

(3) Az Alap kötelezettségeiért a központi költségvetés nem vállal

kezességet.

11.§

(1) Az Alap átmenetileg szabad pénzeszközeit állampapírok vásárlására

fordíthatja, illetve a pénzforgalmi számláját vezetö pénzintézetnél

betétként elhelyezheti.

(2) Az Alap év végi maradványa el nem vonható, azt a következö évre

kell átvinni.

12.§

(1) Az Alap kötelezettségeinek fedezetére a gazdálkodó szervezetek

kötelesek havonta járulékot fizetni.

(2) A gazdálkodó szervezet által fizetendö járulék összege a

munkaviszonyban álló munkavállaló részére adott bruttó kereset 0,3 %-a.

13.§

(1) A járulékot a gazdálkodó szervezet állapítja meg, vallja be és

fizeti be az állami adóhatóság által kezelt számlára.

(2) A gazdálkodó szervezet a járulékot az elszámolt hónapot követö hó

20. napjáig köteles befizetni.

(3) A járulék megállapításának, bevallásának, befizetésének ellenörzése

az állami adóhatóság feladata.

(4) Az állami adóhatóság a befizetett járulékot az Alap javára a

befizetést követö hó 5. napjáig köteles átutalni.

(5) A járulék fizetésével kapcsolatban az e törvény által nem

szabályozott kérdésekben az adózás rendjéröl szóló 1990. évi XCI.

törvény rendelkezéseit kell megfelelöen alkalmazni.

14.§

(1) Ez a törvény a kihírdetését követö tizenötödik napon lép hatályba.

(2) A felszámolók támogatás iránti kérelmüket legkorábban e törvény

hatályba lépését követö 15 nap elteltével nyújthatják be.

(3) Az Alap bevételi forrását képezi 1994-ben a foglalkoztatás

elösegítéséröl és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV.

törvény által meghatározott, az Alap létrehozásáig a befizetett

munkaadói járulékból a Bérgarancia Alap javára elkülönített összeg.

Ezen összeget az Alap javára, a törvény hatálybalépését követö 5 napon

belül át kell utalni.

(4) A Foglalkoztatási Alapból - a rá vonatkozó törvényi

rendelkezésekkel összhangban - e törvény 2.§-a (1) bekezdésben

meghatározott célok érdekében nyújtott visszatérítendö támogatást az

Alap kezelöje a Foglalkoztatási Alap részére megtéríti.

(5) Ha a 9.§ (1) bekezdésében és a (3) bekezdésben meghatározott

bevételek nem nyújtanak elegendö fedezetet az Alap által teljesítendö

támogatások kifizetésére, az állam kötelezettséget vállal arra, hogy a

központi költségvetésböl a támogatások kifizetéséhez hozzájárulást

nyújt. Az állami kötelezettségvállalás mértéke - az Alap fennállása

alatt - összességében nem haladhatja meg a 600 millió forintot.

(6) Felhatalmazást kap a munkaügyi miniszter, hogy a támogatás

nyújtásának eljárási szabályait rendeletben állapítsa meg.

15.§

(1) A Cstv. 57.§-ának (2) bekezdése az alábbi b) ponttal egészül ki és

ezzel egyidejüleg a jelenlegi b), c), d), e) és f) pont c), d), e), f)

és g) pontra módosul: (A felszámolási költségek a következök:)

"b) az adóst terhelö, a Bérgarancia Alapból kapott támogatás;"

(2) A Cstv. 58.§-a a következö (2) bekezdéssel egészül ki és ezzel

egyidejüleg a jelenlegi (2) és (3) bekezdés számozása (3) és (4)

bekezdésre módosul:

"(2) Ha a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezetnek a Bérgarancia

Alap támogatást nyújtott, a visszafizetés akkor válik esedékessé,

amikor a támogatás nyújtását követöen a 48.§ (1) bekezdése alapján a

támogatás mértékének (vagy egy részének) megfelelö pénzösszeg befolyik.

Amíg a támogatás teljes összegét nem fizették vissza, addig más célra -

a bérkifizetésen kívül - a felszámoló kifizetést nem teljesíthet."

(3) A Cstv. 57.§-a (1) bekezdésének e) pontjában "a (2) bekezdés d)

pontja" szövegrész helyébe "a (2) bekezdés e) pontja" szövegrész lép, a

Cstv. 69.§ (5) bekezdésében pedig "az 58.§ (2) bekezdésében foglaltak,

a szavatossági, jótállási és egyéb kártérítési kötelezettségek

rendezésére az 58.§ (3) bekezdésében foglaltak" szövegrész helyébe "az

58.§ (3) bekezdésében foglaltak, a szavatossági, jótállási és egyéb

kártérítési kötelezettségek rendezésére az 58.§ (4) bekezdésében

foglaltak" szövegrész lép.

I n d o k l á s

a Bérgarancia Alapról szóló törvényjavaslathoz

Á l t a l á n o s i n d o k l á s

A csödeljárásról, a felszámolási eljárásról és a végelszámolásról szóló

1991. évi IL. törvény (a továbbiakban: Csödtörvény) 1992. január 1-én

történö hatálybalépésével egyidejüleg megszünt a felszámolási eljárás

alá kerülö gazdálkodó szervezetek bérkifizetéseivel kapcsolatos állami

garanciavállalás. A fennálló gazdasági viszonyok szükségessé tették

egy olyan központi Alap létrehozását, amely a felszámolás alá került

cégek dolgozóinak munkabér kifizetéseit hivatott biztosítani.

A Bérgarancia Alapról szóló törvény alapján létrejövö elkülönített

állami pénzalap lehetöséget nyújt arra, hogy a felszámolásba vont

gazdálkodó szervezet munkavállalói felé fennálló munkabérfizetési

kötelezettségének legalább részben eleget tudjon tenni. A pénzügyi

támogatás garantálja a dolgozók bérének korlátozott mértékben történö

kifizetését és egyúttal fedezetet jelent a felszámolási eljárás során

felmerülö munkabértartozások teljesítésére.

Az Alaptól kapott támogatást a gazdálkodó szervezetek kötelesek

visszafizetni. Ennek biztosítékául szolgál, hogy a Bérgarancia Alapról

szóló törvény életbelépésével egyidejüleg a Csödtörvény módosul. A

továbbiakban az Alapból kapott támogatás - az adós gazdálkodó

szervezetet terhelö munkabérek után álló - felszámolási költségnek

minösül. A Csödtörvény elöírást tartalmaz arra nézve, hogy a

felszámolási költségeket milyen sorrendben kell kielégíteni. Amig a

Bérgarancia Alap által nyújtott támogatást a gazdálkodó szervezet az

Alapnak nem fizette vissza, addig a felszámoló a Javaslat szerint - a

munkabér kifizetéseket kivéve -egyéb célra kifizetést nem teljesíthet.

R é s z l e t e s i n d o k l á s

1.§-hoz

A Javaslat az Alap rendeltetésének meghatározása mellett elöírást

tartalmaz arra nézve, hogy az Alap csak azoknak a gazdálkodó

szervezeteknek nyújthat támogatást, amelyek tevékenységüket a

felszámolás elött legalább 6 hónappal megkezdték.

Itt kerülnek meghatározásra az értelmezö rendelkezések is. A

gazdálkodó szervezetek és a végkielégítés fogalma a Csödtörvénnyel

összhangban, arra való utalással került megállapításra. A Javaslat

megjelöli az Alap kezelö szervét és az Alap felhasználásával

kapcsolatosan tájékoztatási kötelezettséget ír számára elö.

2.§-hoz

A felszámoló részére idöbeli feltételt szab a Javaslat arra nézve, hogy

mikor fordulhat támogatás iránti kérelemmel az Alaphoz. Ha a kérelem

mindenben megfelel az elöírásoknak az Alap automatikusan megadja az

igényelt támogatást.

3-5.§-hoz

Ezek a szakaszok a támogatás iránti kérelem benyújtásának és a helyi

munkaügyi központok eljárásának a menetét szabályozzák. Az erre

vonatkozó részletes elöírásokat a Javaslat 1. és 2. számú mellékletei

tartalmazzák.

A támogatás igénylésekor az egyenlö elbánás elvének érvényesülése

érdekében a Javaslat a kérelmek átvételére nézve idörendi sorrendiséget

ír elö. A kérelem elbírálásával kapcsolatos eljárásra - a Javaslatban

szabályozott esetek kivételével - az államigazgatási eljárás általános

szabályairól szóló 1957. évi IV. törvény az irányadó.

Az eljárás határideje a kérelem átvételétöl számított 21 nap. Ha az

Alap rendelkezik az igényelt támogatás összegével, akkor a kezelö szerv

ezen határidön belül köteles a kamatmentes támogatás átutalásáról

intézkedni.

6.§-hoz

Az Alapból nyújtott támogatást a gazdálkodó szervezet a késöbbiekben

köteles visszafizetni. A támogatás átutalásának tehát további lényeges

feltétele, hogy csak azt a gazdálkodó szervezetet illetheti meg, amely

gazdálkodó szervezet az esetleges visszafizetési kötelezettségének már

eleget tett.

7.§-hoz

A Javaslat meghatározza az igényelhetö támogatás legnagyobb mértékét.

A felszámolónak elöírásokat tartalmaz arra nézve, hogy milyen

szempontokat kell figyelembe vennie a támogatási igény

meghatározásakor.

8.§-hoz

A gyakorlatban elöfordulhat, hogy a támogatást jogosulatlanul veszik

igénybe. Ilyen esetben kötelezö a kapott támogatást azonnal

visszafizetni. Természetesen ebben az esetben - az egyébként

kamatmentes támogatást - büntetökamattal terhelten kell visszafizetni.

A felszámoló Csödtörvényben megfogalmazott felelössége a Bérgarancia

Alap vonatkozásában is fennáll.

9.§-hoz

A Javaslat részletezi az Alap bevételeinek és kiadásainak körét. Az

Alap fö bevételi forrása a gazdálkodó szervezetek által fizetett

bérgarancia járulék, valamint az Alapnak visszafizetett támogatások.

10-11.§-hoz

Az Alap kötelezettségeiért az állam nem vállal felelösséget. Az Alap

müködöképessége érdekében az év végi maradványa nem vonható el.

12-13.§-hoz

A Javaslat elöírja, hogy minden gazdálkodó szervezet köteles a

Bérgarancia Alap javára havonta járulékot fizetni. A járulékot a

gazdálkodó szervezet az állami adóhatóság által kezelt számlára,

meghatározott határidön belül köteles befizetni.

A járulék megállapításával és befizetésével kapcsolatos kérdések

vonatkozásában - a Javaslatban szabályozott esetek kivételével - az

adózás rendjéröl szóló 1990. évi XCI. törvény rendelkezései az

irányadóak.

14.§-hoz

A Javaslat a törvény hatálybalépésének és a támogatás legkorábbi

igénybevételének szabályozása mellett tartalmazza az Alap bevételi

forrását az 1994-es évben. Amennyiben a fö bevételi források nem

elegendöek az Alapból történö bérkifizetésekre az állam támogatást

nyújt az Alap részére a központi költségvetés terhére. Az állami

kötelezettségvállalás mértéke - az Alap fennállása alatt -

összességében nem haladh atja meg a 600 millió forintot.

A kiadásoknál szereplö müködési költség mértékét az Érdekegyeztetö

Tanács Munkaeröpiaci Bizottsága határozza meg.

A Javaslat a munkaügyi miniszter számára felhatalmazást ad az eljárási

szabályok külön rendeletben történö megállapítására.

15.§-hoz

A Javaslat több olyan rendelkezést tartalmaz, amelyek a Csödtörvény

bizonyos módosítását teszik indokolttá. A jogharmonizáció érdekében a

Csödtörvény 57.§ (2) bekezdése és 58.§-a módosításra kerül.

Budapest, 1994. szeptember hó

Elöadó: Dr. Békesi László

pénzügyminiszter

Az 1994. évi ... törvény 1. számú melléklete

Kérelem

a Bérgarancia Alapból igényelhetö támogatásról

I. A gazdálkodó szervezet adatai:

1. Neve:...............................................................

2. KSH azonosító száma.................................................

3. Székhelye:..........................................................

4. A tevékenység megkezdésének idöpontja:......év...........hó......nap

5. A felszámolás kezdö idöpontja: .........év..............hó.......nap

6. A pénzforgalmi bankszámla száma:....................................

7. A számlavezetö pénzintézet megnevezése, címe: ......................

.......................................................................

8. A kérelem alapjaként szereplö bérkifizetés napja:

......év..............hó.......nap

9. A 8. pont szerinti napra - a tv.

7.§ (1) bekezdés szerint kimutatott,

- a tv. 2.sz. melléklete összesen sor

4. oszlopában szereplö - összeg: ......................eFt

10. A bérfizetés napján és az azt

követöen -a kérelem benyújtásáig

rendelkezésre álló saját forrás

összege: -......................eFt

11. Az igényelt támogatás /a 9-böl a

10. levonása utáni / összege: .......................eFt

--------------------------------------------------------------------

II. FELSZÁMOLó ADATAI:

1. Neve:..............................................................

2. KSH azonosító száma:...............................................

3. Székhelye:.........................................................

4. Pénzforgalmi- bankszámlaszáma(i) és a számlavezetö pénzintézet

neve,címe

a)....................................................................

b)....................................................................

III. A KÉRELEM MELLÉKLETEI:

1. A felszámolást elrendelö jogerös végzés másolata csatolva:

igen nem

2. A támogatás igénybevételéröl készített - a tv. 2.sz. melléklete

szerinti - nyomtatvány csatolva :

igen nem

/a helyes válasz bekarikázandó!/

IV. NYILATKOZAT:

Igazolom, hogy a kérelemben és a csatolt mellékleteiben közölt adatok a

valóságnak és a törvény elöírásainak megfelelnek, továbbá hogy a

kérelemben megjelölt gazdálkodó szervezetnek a Bérgarancia Alap felé

semminemü visszafizetési kötelezettsége nincs.

Kelt:...........hely, ....év,..........hó,...nap

................................

/A felszámoló cégszerü aláírása/

A kérelmet - a mellékletekkel együtt - átvettem:

Kelt: .........hely....év........hó.. ...nap ....óra...perc.

................................

/az átvevö munkaügyi központ

cégszerü aláírása/

Megjegyzés:

- a 8. sorban a 2. sz. melléklet címében szerpeltetett dátumot kell

beírni;

- a 9. sorban a kerekítés általános szabályai szerint ezer Ft-ra

kerekített összeg szerepelhet;

- a bekeretezett részt a munkaügyi központ átvevöje tölti ki!

.......oldal

ADATLAP

a Bérgarancia Alapból igényelhetö támogatás számításához

/Az .......... év. ..............hó........ -i bérfizetési napon

a gazdálkodó szervezetnél - fennálló adatok alapján/

Ft-ban

---------------------------------------------------------------------

Sor- Név A bér és végkielégítés a 3. oszlopból a minimálbér

szám együttes összege négyszerese alatti /vagy azzal

azonos/ tényleges összeg, a

minimálbér négyszeresét

meghaladó összeg helyett csak

a minimálbér négyszerese

1. 2. 3. 4.

-----------------------------------------------------------------------

1.

2.

3.

4.

-----------------------------------------------------------------------

Összesen:

Megjegyzés:

- a 4. oszlop összesen sorának ezer Ft-ra kerekített adata szerepelhet

az 1.sz. melléklet 9. sorában;

- a 4. oszlopban nevenként a minimálbér négyszeresénél nagyobb összeg

nem szerepelhet!

Oldalszám összesen:..............

Kelt:..............hely, ......év......hó....nap.

...........................

/a felszámoló cégszerü aláírása/

Eleje Honlap