I/181..

______

INTERPELLÁCIÓ

Dr. Lotz Károly közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter úrhoz a

Lágymányosi hídhoz kapcsolódó budai úthálózat tárgyában

Igen tisztelt Miniszter Úr!

Az Országgyûlés múlt ciklusában többször és nem egyedül, hosszasan, ám

teljesen hiába érveltem a Lágymányosi híd megépítése ellen és a Galvani úti

híd mellett, majd pedig - elfogadva a "kéthidas megoldást" - a Galvani úti híd

elsõsége mellett. Késõbb, amikor a Parlament már csak egy lehetõségbõl

"választhatott", és költségvetési forrást nyitott meg a Lágymányosi híd

megépítésére, az érintett lakosság és a természeti környezet védelmében már

csak a híd nyomvonalának Hamzsabégi úti meghosszabbítása ellen küzdöttünk,

többen is itt a Házban, hangot adva a lakosság tiltakozásának az ésszerûség és

a polgárok ezrei egészségének védelmében. Ennek veszélye elhárulni látszott,

ám a most is rohamtempóban folyó Szerémi-Budafoki úti építkezés nemcsak ennek

lehetõségét rejti magában továbbra is, de három nagy lakókörzet háromezer

lakójának egészségét is károsítja, miközben fölösleges költségvetési

kiadásokkal is jár. Az út építése miért nem a lakóházaktól távoli, elhanyagolt

ipari zóna közelében, a Duna-parton folyik? Az eddigi fõ érv, az Expo-

beruházás, úgy tûnik, sokáig már nem tartható, a terület tehát felszabadul, és

sem a MÁV iparvágányai, sem más elképzelések nem gáotlhatják a lakosság által

más legalább két esztendeje szorgalmazott és általam is támogatott megoldást.

Molnár Gyula képviselõtársammal Budapest fõpolgármesterét is megkerestük,

magam a Környezetvédelmi Bizottság elnökét kértem az ügy haladéktalan

napirendre vételére, most pedig a Miniszter úrtól kérdezem:

1). Mi az indoka az eredeti megoldás elvetésének és a Szerémi-Budafoki úti

változat kiválasztásának, szemben a Budafoki-Dunaparti változattal,

szembefordulva az ésszerû lakossági javaslattal?

2). A világkiállítás esetleges lemondásával Miniszter úr lehetéségesnek

tartja-e a kívánt nyomvonal megépítését? Készült-e megválósíthatósági

tanulmány, költségelemzés, közlekedési terv erre a változatra is? Ha nem,

miért nem, és lesznek-e ilyenek?

3). A július 1. óta folyó építkezés során miért nem veszik figyelembe a munkák

közelében élõk egészségének károsodását és a környezetvédelem kötelezõ

szempontjait:

4). Mi indokolja a felgyorsított munkavégzést a terület minden szakaszán?

5). A láthatóan rossz és drága megoldás ellenében - egyeztetve a

fõpolgármesterrel - MIniszter úr tesz-e lépéseket az építkezés azonnali

felfüggesztésére a megnyugtató megoldás megtalálásáig?

Utolsó kérdésem egyúttal tiszteletteljes és nyomatékos kérdés volt is a

Miniszter úr felé.

Figyelemmel várom válaszát.

(Dr. Csapody Miklós)

Bp. 15. vk.

Bp., 1994. október 19.

Eleje Honlap