PARLAMENTI KÉPVISELÕ

I/201..

Interpelláció Lotz Károly Miniszter Úrhoz!

"Jelentõs térségek vasúti személyszállításának megszüntetése" tárgyában.

Tisztelt Miniszter Úr!

Az ország közvéleményét foglalkoztatja az a tény, hogy a MÁV felhalmozott

adósságainak részbeni szanálása kapcsán a Pénzügyminisztérium és a Közlekedési

minisztérium között konkrét tárgyalások folynak arról, hogy két variációban

jelentõs térségek vasúti személyszállítását meg akarja szüntetni a kormányzat.

Az egyik variáció szerint 1995. májusától 900 km vasútvonalon szüntetnék meg a

személyszállítást, és 3000 km-en korlátoznák. A másik variáció szerint 1995

májusától 1900 km-en szünne meg a személyi forgalom, majd 1996 januárjától

újabb 2000 km-en. Mindkét vairáció fenntartja a lehetõségét annak, hogy

alapítványi, illetve önkormányzati szervezésben mûködnének a vasútvonalak.

Egy interpelláció keretében nincs mód a MÁV átszervezési koncepcióját

megvitatni. Mint Szabolcs megyei képviselõnek kötelességem megkérdezni

Miniszter Úrtól: Helytálló-e a tervezet, amely szerint 1995-96-tól Szabolcs-

Szatmár-Bereg megyében csak a Debrecen-Nyíregyháza-Záhony és a Nyíregyháza-

Szerencs vonalon óhajtja az állam fenntartani a személyközlekedést?!

Valós-e az a megye lakosságát foglalkoztató tény, hogy a Nyíregyháza-Balsa,

Nyíregyháza-Dombrád, Nyíregyháza-Vásárosnamény és Nyíradony-Mátészalka vonalon

már 1995 májusától, 1996 január 1-tól pedig minden Szabolcs-Szatmár-Bereg

megyében meglévõ vonalán megszünteti a MÁV a személyi közlekedést?

Hogyan képzeli a Kormány, a szegényedõ, összeomlásra ítélt önkormányzatok

nyakába varrni a vasutak üzemeltetését?

A zsúfolt, keskeny, lassú mezõgazdasági gépekkel terhelt közutakra miként

képzeli a Kormány átterelni a szatmár-beregi és dél-szabolcsi térség valúti

személyszállítását?

Dr. Takács Péter

Budapest, 1994. október 26.

Eleje Honlap