ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

I/332..

Mi lesz veled Budapest-Zajta-vonal?

Dr. Lotz Károly

miniszter úrnak

Interpelláció(!)

Tisztelt Miniszter Úr!

Általánosan elismert, hogy a szélterületek legfõbb baja, hogy távol esnek a

központoktól, leginkább a fõvárostól. Ettõl szenved Szatmár népe is. Innen

volt, hogy 1990-ben elsõ teendõim közt tettem elõterjesztést Siklós Csaba

akkori közlekedési miniszternek, hogy kezdjenek tárgyalást a románokkal és

Zajtán nyissanak új kaput a nemzetközi személy- és teherforgalom elõtt

Szamárnémetin keresztül Nagybánya felé, sõt ha lehet, még tovább a Kárpátokon

túlra, minthogy ez a vonal lehetne a térség gazdasági ütõere.

Rövidesen írásban kaptam ígéretet, nemsokára azonban egy másikk iratot

amely visszavonta. Megvalósult ellenben a Budapest-Zajtai gyors. Ennek is

örültünk. Örömunk csak aegy-két évig lehetett zavartalan. Alamuszi módon, nagy

sundás-bundás leépítették a gyorsot, amennyiben csak Debrecenig maradt gyors,

innen Mátészalkáig sebes, Mátészalkától Zajtáig személy. Egy idõ óta Szalkától

állandóan számlálják az utasokat, és újabban arról hallani, hogy Mátészalkán

túl a vasúti forgalmat is felszámolják.

Kérdezem tehát: normális-e halálra ítélni egy nagy lehetõségeket magában

rejtõ vonalat, egy távoli országrész lakosságát megfosztani a korszerû

közlekedés áldásától? Hogy egyeztethetõ mindez a szociális érzékkel, a

demokráciával és a népbarát politikával?

Budapest, 1994. november 21-én

Kávássy Sándor

FKGP

Eleje Honlap