ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

I/1771..

Interpelláció!

Dr.Gál Zoltán úrnak

az Országgyûlés elnöke

Helyben

Tisztelt Elnök Úr!

A Házszabály 90.§(1)bekezdése alapján "Mi lesz az IKARUS- szal, ha egyszerre

tapossák a fék- és a gázpedált?!" címmel

interpellációt

kívánok benyújtani Dr. Dunai Imren ipari és kereskedelmi miniszter úrhoz.

Az interpellációra a választ az Országgyûlés ülésén szóban kérem.

Tisztelt Miniszter Úr!

A magyar ipar egykori büszkesége az IKARUS Autóbusz- és Karosszériagyár

szenvedését, egyes pesszimista vélemények szerint haláltusáját láthatja az,

akit egyáltalán érdekel a tradicionális magyar ipar jövõje. Miniszter urat

bizonyára érdekli. Most nem arra kívánok választ kapni, hogy miért bocsájtanak

el ezreket egy olyan gyártól, ahol hajdanán 12.000 darabnál is több buszt

gyártottak. Miért van két végtermék kibocsájtó, hogy miért veszíti el szinte

az összes nemzetközi tendert az Ikarusz, miért bocsájtottak el annyi embert,

hogy ezéves tervét-amely oly nehez állt össze-többszáz darabbal nem tudja

teljesíteni. Nem azt kérdezem, hogy miért csak oly késõn kapta meg A

likvidítási gondjait enyhítõ hitelt a több tízezer bedolgozó munkásnak is

kenyeret adó gyáróriás?

Nem arra kérdezek rá, hogy mi várható a privatizácótól,hiszen ezeket már dr.

Suchman Tamás privatizációs miniszter úrtól kérdeztem.

Tisztelt Miniszter Úr!

Mit tesz Ön és minisztériuma, valamint a magyar kormány annak érdekében, hegy

ne tûnjön el az utolsó nagy hagyományokkal rendelkezõ egykoron húzó iparág, az

autóbuszgyártás. Milyen helyet foglal el az Ön stratégiai elképzelései között?

Fontosnak tartja-e, hogy európai országokhoz hasonlóan - ahol megmentik a

nemzeti ipar egy-egy reprezentánsát, átsegítve a privatizáció elõtti és utáni

elkerülhetetlen nehézségeket - ez nálunk is megtörténjen és az IKARUS

fennmaradjon. Vagy esetleg úgy kezeli, mint egy nem kívánt veszteségforrást,

amelyet gyorsan és lehetõleg még megfelelõ idõben el kell tûntetni, sorsára

kell hagyni. Melyek a közeljövõ magyar iparpolitika tartópillérei és ebben

milyen szerepe van az IKARUS Autóbusz- és Karosszériagyárnak?

Tisztelettel várom Miniszter úr válaszát:

Budapest, 1995. november 30.

Balsay István

Fidesz

Eleje Honlap