ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

K/1798..

Kérdés!

Dr.Gál Zoltán úrnak

az Országgyûlés elnöke

Helyben

Tisztelt Elnök Úr!

A Házszsbály adta jogomnál fogva kérdét kívánok intézni

Dr.Lotz Károly közlekedési, hírközlési és vízügyi minszter úrhoz:

"Mi a magyar kormány véleménye a Losonc-Balassagyarmat-Drégelypalánk-Ipolyság-

Csata vasútvonal Ipolyság-Drégelypalánk közötti újbóli összekötésérõl?"

címmel.

Tisztelt Miniszter Úr!

A vasútépítésekkel a század elején egy kelet-nyugati (Losonc-Balassagyarmat-

Drégelypalánk-Ipolyság-Csata) és egy észak-déli (Vác-Drégelypalánk-Ipolyság-

Zólyom) vasúti tengely alakult ki az Ipoly-völgy térségében.

Ezt az amúgy is hátrányos helyzetû térséget az Ipoly határfolyóvá minõsítése

rendkívül hátrányosan érintette. Az, hogy a vasúti összeköttetés is megszakadt

Drégelypalánk és Ipolyság között tovább rontotta a helyzetet, sõt Magyarország

a folyamatot vosszafordíthatatlannak gondolván, 1968-ban fel is szedte a két

állomás közötti 6,3 km-es vasútszakaszt. Ezzel ez a két vasútvonal periférikus

szárnyvonallá degradálódott, sõt az utóbbi idõben gazdaságtalannak minõsítvén,

teljes megszüntetése is szóba került.

Másik oldalról viszont szakmai körökben is igény mutatkozik a két állomás

újbóli összekötésére. Ez hasznos lenne úgy Szlovákia, mint Magyarország

számára, de megkönnyítené a nemzetközi forgalmat is, sõt a teherszállítás nagy

része is vasúton lenne bonyolítható.

Kérdezem ezért Miniszter Urat:

1. Mi a magyar kormány álláspontja a vasúti szakasz újra megépítésérõl?

2. Kíván-e lépéseket tenni a szlovák kormány felé ennek érdekében?

Budapest, 1995. november 30.

Válaszát elõre is köszönöm:

Bogárdi Zoltán

Eleje Honlap