ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ
Kérdés!
Dr.Gál Zoltán úrnak
az Országgyûlés elnöke
Helyben
Tisztelt Elnök Úr!
A Házszabály 91. § (1) bekezdése alapján Lotz Károly közlekedési, hírközlési
és vízügyi miniszter úrhoz az alábbi
kérdést
kívánom intézni:
Mire való a gápjármûadó?
címmel.
Tisztelt Miniszter Úr!
Az utak hosszú évek óta rossz, sõt egyre rosszabb, kétségbeejtõ állapotban
vannak Magyarorszábon. Különösen igaz ez az önkormányzatok útjaira és ezen
belül sajnálatos módon Budapestre, a fõvárosra. Itt még mindig alkalmazzák
Marjai József "találmányát", aki az útkarbantartáson való takarékossággal,
ennek elhagyásával akarta a gazdaságilag pénzügyi egyensúlyát biztosítani. Így
aztán egyre terjednek a gödrök, kátyúk, szaporodnak az út beomlását jelzõ
táblák és lámpák. Nyilván így juthatunk el Európába.
A karbantartás hiányát szervezetlenséggel "kombinálják". A belterlületeken
kamionok püfögnek, sõt ha tehetik száguldanak: rongálva a nem erre méretezett
utakat. Semmi és senki nem akadályozza ugyanis, hogy a pilótás kamionjukon
"ugorjanak haza" mondjuk ebédelni. De azt sem, hogy rakodóhelyektõl távoli
parkolókba utazzanak, hogy ott akár napokig "pihenjenek". Ez mindannyiunknak
jó sokba kerül.
A gépjármûadót Budapesten általában négyszeresére emelték. Ez azonban
látnivalóan nem az útkarbantartás céljait szolgálja. Marjai úr találmányát
tovább fejlesztették. Megkérdezem azért Miniszter úrtól, hogy
-mint a közlekedés fõ lelelõse tud-e egyáltalán errõl? Ön szerint ez növelni
fogja-e "Vendégségben Magyarországon" program sikerét?
-tetszik-e Önnek Marjai úr szenzációs ötlete, netán ez az Ön "konpenzációja"?
-mint a közlekedés felelõse elfelejti-e az önkormányzati utakat? Mit is tesz a
kamioninváció ellen? Megköszönöm Miniszter Úr megtisztelõ válaszát.
Budapest, 1995. december 17.
Dr. Torgyán Józsefné Cseh Mária