ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

I/2606..

INTERPELLÁCIÓ!

Dr. Gál Zoltán úrnak

az Országgyûlés elnöke

Helyben

Tisztelt Elnök Úr!

Házszabály adta jogomnál fogva interpellációt kívánok intézni

Lotz Károly közlekedési, hírközlési és vízgazdálkodási miniszterhez

"Hány 20 km/óra sebességet elõíró lassítószakasz van vasúti fõvonalainkon?"

címen.

Tisztelt Miniszter Úr!

Ön a közelmúltban házigazdája volt az európai közlekedési miniszterek

konferenciájának, ahol - értesüléseink szerint - a hazai közlekedésügy

szempontjából fontos megállapítások hangzottak el többek között arról, hogy

fejleszteni kell a környezet megóvása szempontjából is elõnyösebb vasúti

közlekedést. Noha Magyarország - hála elõdeinknek - viszonylag fejlett

vasúthálózattal rendelkezik, ennek állapota az elmúlt évtizedek hibás döntései

miatt is - enyhén szólva siralmas. A minap hazai és külföldi közéleti

személyiségek, katonák és üzletemberek jól sikerült kirándulás keretében, egy

ú.n. "NATO Express" révén is meggyõzõdhettek arról, hogy a Magyar

Államvasútaknak vannak kényelmes és korszerû kocsijai, de ha az eszmecsere nem

vonta el a figyelmet, úgy a pálya állapotáról már kevésbé jó benyomásokat

szerezhettek. Székefehérvár és Hajmáskér között - és még hány helyen a

fõvonalakon - hemzsegnak a lassító jelek, amelyek egy-egy átereszen vagy más

pályaszakaszon maximum 20 km/óra sebességet engedélyeznek. Kérdezem Miniszter

Urat, hozzávetõlegesen hány ilyen radikális sebességkorlátozás van érvényben

vasúti fõvonalainkon? Mik a vezetése alatt álló tárca konkrét tervei ezeknek a

szakaszoknak a rendbehozatalára? Számításaik szerint mekkora összeget

igényelne ennek az elmaradt karbantartásnak a pótlása? A Budapest-Tapolca,

illetve Budapest-Szombathely gyorsvonati menetidõ mennyivel lenne csökkenthetõ

eme égetõen szükséges pályamunkák elvégzése esetén?

Budapest, 1996. június 1.

Jeszenszky Géza

Eleje Honlap