30 éve történt – 1994. július 20. – Megkezdte működését az Országgyűlés elnökének panaszirodája

1994. júliusában Gál Zoltán házelnök panaszirodát hozott létre, amelynek feladata az volt, hogy kezelje, megválaszolja és az illetékes helyekre továbbítsa az állampolgároktól érkező évi mintegy 5 ezer panaszt, reklamációt.

Az Országház 11-es kapujánál lévő fogadóhelyiségben jogászok és államigazgatási szakemberek várták az állampolgárokat.

Havas Aladár, a panasziroda vezetője az MTI-nek elmondta: a népfelség kérését teljesítették, amikor megnyitották az új intézményt, ahol annyian jelentkeztek személyesen és telefonon, hogy a hétfői és szerdai fogadónap kevésnek bizonyult. A hozzájuk fordulók többsége közérdekű problémákat vetett fel.

Az MTI hírarchívum és az Arcanum Digitális Tudománytár alapján

Gál Zoltán, az Országgyűlés elnöke (középen) tanulmányozza a petíciót, amelyet a gazdák küldöttsége adott át neki az Országházban 1997. március 11-én.

Gál Zoltán, az Országgyűlés elnöke (középen) tanulmányozza a petíciót, amelyet a gazdák küldöttsége adott át neki az Országházban 1997. március 11-én.
Forrás: Országgyűlési Múzeum, Fotóarchívum

 

A 30 éve történt sorozat korábbi cikkei itt érhetők el.