Tartalom Előző Következő

DR. SZELECZKY ZOLTÁN (MDF): Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Miniszter Úr! Amikor a Magyar Demokrata Fórum főpolgármesterjelöltjének programját elolvastam, akkor - pestlőrinci lakos lévén - örömmel vettem észre, hogy ez a program név szerint és konkrétan kitért a Ferihegyi repülőtér problémájának megoldására, és a mindenkori fővárosi helyhatósági testület ezzel a problémával szembe fog találkozni. Egy forgalmas nemzetközi repülőtérnek nagyon speciális, összetett környezetvédelmi problémái vannak. Én ebből most csak egyre szeretnék kitérni, és erre vonatkozik a kérdésem is - ez pedig a zajártalom. A Ferihegyi repülőtér zajvédelmi programja keretében 1988-ban korlátozták az éjszakai repülések számát. Ennek értelmében az esti 22 óra és a hajnali 6 óra között tilos -, és innen idézem a szöveget: - "nem menetrend szerinti kereskedelmi vagy technikai le- és felszállásokat végrehajtani. 24 és hajnali 5 óra helyi idők között menetrend szerinti le- és felszállások nem tervezhetők". Idáig az idézet. Az utóbbi időben azonban a lakosság úgy észlelte, hogy a nyugalmukat zavaró, az éjszakába nyúló repülések száma megnövekedett. Augusztus hónapra vannak pontos, számszerű adataink, a kérdést szeptember közepe táján adtam be. A környék zajterhelését növeli, hogy a forgalmas ceglédi vasútvonal is itt halad át, közvetlenül a repülőtér mellett, lakott területtel körülvéve. A lakosság természetesen tisztában van azzal, hogy ezek a zajforrások nem szüntethetők meg. De úgy érezzük, a zajterhelés enyhíthető, ezért engedje meg a Miniszter Úr, hogy két kérdést ezzel kapcsolatban feltegyek. Először: várható-e a Ferihegyi repülőtér zajvédelmi programjának újbóli betartatása a jövőben? Másodszor: van-e mód arra, hogy a leginkább zajos tehervonatok a lakott területeken sebességkorlátozással haladjanak át, csökkentve ezáltal az okozott zajt, és főként a környékbeli házak rázkódtatását? Köszönöm a figyelmet. (Taps.)