Tartalom Előző Következő

TÓTH SÁNDOR (KDNP): Elnök Úr! Tisztelt Államtitkárnő! Képviselőtársaim! A kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási rendszer változtatásának szükségességéről az elmúlt hónapokban többször röppentek fel hírek, melyeknek hatására választóim is többen megkerestek, és a legutóbbi sajtóértesülések szerint a Kormány döntése alapján meg fog változni a felelősségbiztosítás rendszere, leépítésre kerül az eddigi állami támogatás is - így a hír. Ez utóbbi leépítése nem éri váratlanul az autós társadalmat, ha ugyan a magas benzinár mellett még támogatásról beszélhetünk, de egyelőre értetlenül figyelik azt a Pénzügyminisztérium irányításával folyó állítólagos előkészületi munkát, amely arra irányul, hogy az eddigi igen egyszerű biztosítási rendszert megváltoztassa. Kérdésem az államitkárnőhöz: igaz-e a híresztelés, amely szerint a bevezetni tervezett, szerződéses alapon nyugvó biztosítási rendszer azon túl, hogy mintegy 3 millió gépjármű-üzembentartónak értelmetlenül külön gondot okoz, legalább 3 milliárd forint adminisztrációs költségtöbbletet jelenthet a biztosítónak, amely többletet nyilván a lakosságnak kell majd megfizetnie, és az ügyben bevonásra kerülő Belügyminisztérium, valamint a közlekedési hatóságoknál is 10 milliókban mérhető költségvetési támogatást növelő igény jelentkezik majd. Erre kérem a választ. (Taps.)