Tartalom Előző Következő

DR. MIHÁLY ZOLTÁN (MDF): Egy pillanat! A javításra szoruló 4,2 kilométeres út 200 méternyi szakaszán új utat kell építeni - közölte a minisztériumi hivatalvezető. Az elhúzódó megvalósítás miatt kérdésessé válna helyzetjavító szerepe is. És ezért a Méhkerék-Nagyszalonta, illetve Battonya-Tornya vonalon próbálják a határátkelőhely megnyitását kieszközölni a román hatóságoktól. Tisztelt Államtitkár Úr! Ezt az átkelőt a Balkánra igyekvők nem veszik igénybe, mert többletidőt és többletkilométert okoz számukra. A Szegedi Közúti Igazgatóság elkészített egy úttervet, amely Balástya, Tápé, Maroslele, Makó és Kiszombor érintésével lehetővé tenné, hogy a Romániából jövő forgalom elkerülje Kiszombort, Makót és Szeged városát is. Javasolni fogjuk a közlekedési szerveknek ennek az útitervnek a felülvizsgálatát. De hogy nem beszélek a levegőbe: augusztus 28-án az Új Magyarországban jelent meg a következő: "Polgártársaink és szomszédaink türelme csak csodálható. El lehet képzelni azt az állapotot, amelybe a 30 fok feletti hőmérséklet juttatta az embereket. Nagylaknál alkalmi átkelésre vállalkoztunk, s tapasztalataink megerősítettek bennünket: tarthatatlan a helyzet, sokáig nem halasztható Nagylak tehermentesítése. Ottjártunkkor, hét közben, Nagylak romániai község túlsó felén állt az ide tartó kocsisor. A török vendégmunkások szünidő utáni rohamának csak nyoma volt, mégis négy, fütykösbotokkal és egyéb ütőalkalmasságokkal felszerelt csoport+"