Tartalom Előző Következő

DR. PÁRIS ANDRÁS (SZDSZ): Le kell csillapítanom magam, megmondom őszintén, mert remélem, hogy nem komolyan kérte a válasz elfogadását a miniszter úr. (Taps a bal oldalon. Felmorajlás a jobb oldalon. Zaj.) Helyes, tapsoljatok, úgy látszik, akkor+ Én úgy gondolom, hogy a miniszter úr tökéletesen tisztában volt azzal, hogy én mit kérdeztem. A miniszter úr valószínűleg gyanította, hogy én nem a Balaton-part benzinkútjait ellátó tartályautók közlekedését kifogásolom, és nem a Balaton-part vízműveinek vegyi anyaggal történő ellátását. Miniszter Úr! Én láttam azt a videofelvételt, amely tavaly augusztus 24-én készült, amikor Siófok határában egy izopropilt szállító pótkocsis gépjármű fölborult. Reggel 1/2 6-tól délután 6-ig a siófoki tűzoltók és a környék valamennyi tűzoltója 12 órán keresztül tartotta a csövet, amíg ezt a veszélyhelyzetet megszüntették. (Közbeszólás a jobb oldalon: Ez is előfordul!) Miniszter úr, nem volt olyan régen az a spanyolországi baleset, amikor egy kemping lángba borult az ott közlekedő tartályautó balesete miatt. Én úgy gondolom, hogy tökéletesen értjük, hogy miről van szó. Nem én mondtam, ön mondta, hogy a rendőrség és a közlekedésfelügyelet közös feladata ezeknek az autóknak, ezeknek az ilyen veszélyes szállítmányoknak a távoltartása. Akkor a következőket kérdezném. Tessék mondani: a határállomáson valaki fölhívja-e a belépő kamionok figyelmét arra, hogy hol közlekedhetnek? Egy ilyen kis fénymásolt térképecskét - előállítási költsége 70 fillér - vajon bármelyik kamionos magához vehet-e a speditőrnél a határállomáson, amiből kiderül, hogy Magyarországon mely útvonalak vannak kijelölve? Miniszter úr, megkérdezem, hogy ki van-e táblázva, hogy mely útvonalak vannak kijelölve a veszélyes szállítmányok biztosítására. Majd ezek után megkérdezem, hogy + (Zaj.)