Tartalom Előző Következő

SIKLÓS CSABA közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Köszönöm szépen, Elnök Úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Ház! Mindenekelőtt hangsúlyozni szeretném, hogy a világkiállításig hátralévő néhány év nagyon rövid idő ahhoz, hogy egy ilyen időigényes beruházást - még hogyha pénz lenne - megkövetelő fejlesztést végre lehessen hajtani. Éppen ezért azt mondhatom, mint ahogy azt a közlekedéspolitikai célkitűzéseinkben, illetve az egyes közúthálózat és vasúthálózat tízéves fejlesztési terveiben megfogalmaztuk, hogy első lépésben a dél-dunántúli régióból három év múlva is lényegében ugyanazokon az út- és vasútvonalakon keresztül lehet majd eljutni Budapestre vagy Európa más tájaira - és itt nemcsak nyugatot hangsúlyoznám, hanem a déli, keleti irányokat is -, amelyek jelenleg is megvannak, de célkitűzésünk az, hogy egy jobb kiépítettséggel és korszerűbb üzemeltetéssel lehessen mindezt majd megtenni. Az idő rövid, de ugyanakkor elég arra, hogy pénzügyi lehetőségeinket koncentrálva a legfontosabb irányokban ezeknek a meglévő utaknak a programszerű rehabilitációjával, vasútvonalak fejlesztésével és átépítésével a közlekedési feltételeket a jelentkező igények szintjére emeljük. Közúti vonatkozásban a térséget a fővárossal összekapcsoló 6-os számú főút, valamint az alternatív lehetőségeket biztosító Kaposvár-Dunaföldvár irányú, továbbá a Pécs-Dombóvár közötti főutak fejlesztésének adunk prioritást. A 6-os számú főúton ebben az évben Paksnál, majd tulajdonképpen említést érdemlően az érdi elkerülő útszakasz építésének folytatása, valamint a szigetvári tehermentesítő szakasz építésének ez évi megkezdése a jelentősebb fejlesztés. Igen jelentősnek ítélem meg a Szekszárd-térségi Duna-híd építését, a hozzá csatlakozó mintegy 20 km-es közúttal, amely 1996-ban kerülhet átadásra az ez évi sikeres koncesszióba adást követően. Az elkövetkezendő időszak vasúti fejlesztési terveiben a Budapest-Dombóvár- Gyékényes vasútvonal pályasebességének a növelése szerepel, valamint a világkiállítás idejéig a Budapest- Pécs vonalon intercity kapcsolatot létesítünk, amely valóban európai műszaki színvonalú kocsik közlekedtetésével egy kedvezőbb eljutási lehetőséget biztosít. Vasúti vonatkozásban fontos előrelépést jelent, hogy Pécs és Zágráb között gyorsvonati összeköttetés létesül a következőkben. El kell végül azt is mondanom, hogy, sajnos, a dél-dunántúli térség sincs kedvezőtlenebb helyzetben, mint az ország több területe, hiszen a lemaradásunk hatalmas, a fejlesztési igények nagyon nagyok, ugyanakkor a pénzügyi lehetőségeink nagyon mérsékeltek. Kérem tisztelt képviselő urat válaszom elfogadására. Köszönöm szépen. (Taps.)