VARGA MIHÁLY (FIDESZ): Köszönöm, Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A Kormány 1993. január 7-én határozatot hozott a Magyar Köztársaság területén lévő repülőterek polgári célú felhasználásáról. Ez a volt szovjet katonai repülőtereket jelenti. A határozat értelmében a Kormány jóváhagyta, hogy a kiskunlacházi repülőtér Budapest Ferihegy mellett központi repülőtérként kerüljön felhasználásra. A kiskunlacházi repülőtér bővítése ellen azóta többször is tiltakozott az ön tárcája, a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium. A minisztérium szerint többször jelezték a közlekedési tárcának, hogy a kiskunlacházi repülőtér bővítése nemcsak hazai, de nemzetközi természetvédelmi érdekeket is súlyosan sértene. Több lap is közölte azt a KTM-szóvivő által tett állásfoglalást, miszerint egy hatástanulmány készítése lenne szükséges, amelyben elemeznék ezeket a környezeti károkat. A KTM ehelyett javasolta, hogy a környezetvédelmi szempontból kedvezőbb megvalósíthatóságú kunmadarasi repülőtér fejlesztésére kerüljön sor. Ez a repülőtér meglepő módon nem szerepelt eddig sem a kiemelten fejlesztendő repülőterek között, annak ellenére, hogy más repülőterekkel szemben kedvezőbb adottságai vannak, valamint enyhíthetne a már-már elviselhetetlen területi aránytalanságon, itt a munkanélküliség vagy az ipar kérdését említhetném. Kérdéseim miniszter úrhoz ennek kapcsán a következők: Milyen egyeztetés folyt a tárcák között az 1993. január 7-i döntést megelőzően? Milyen anyagokra támaszkodott a Kormány a döntés meghozatalánál, figyelembe vették-e például a KTM álláspontját? Végül, felül kívánja-e vizsgálni a Kormány ezt a január 7-i döntését a tárca ellenkező véleményével szemben? Köszönöm, és várom válaszát, miniszter úr. (Taps az ellenzék padsoraiban.)