Tartalom Előző Következő

DR. SCHAMSCHULA GYÖRGY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! A képviselő úr által fölvetett kérdésre az alábbiakat tudom elmondani: Az M5-ös autópályát és a 4-es számú főutat összekötő út tervei elkészültek, az építési engedély rendelkezésre áll, a területmegszerzés folyamatban van, a régészeti feltárómunkák megkezdődtek, a kivitelezésre irányuló versenytárgyalást pedig 94. február 4-én megindítottuk. A nyertes kivitelezővel a szerződést április végéig megkötjük, és ezt követően a kivitelezési munkálatok megkezdődhetnek. Remélhetőleg ezek a kivitelezési munkák a jövő évben már biztosítani tudják, hogy a forgalom, amely valóban lehetetlenül magas és veszélyes az ön által említett községek belterületén - így Vecsés, Üllő, Monor, Monori Erdő, Pilis községekben - ezáltal lényegesen lecsökken, az ott élő emberek életkörülményei megjavulnak, kisebb lesz a levegőszennyezés, kisebb lesz a közlekedés környezetszennyező hatása. Ezenkívül azonban megpróbálunk más intézkedéseket is tenni. Folytatjuk a kamionterminálok kiépítését az országhatáron; így például a Budapest-Nagyvárad-Kolozsvár-vonal mellett Ártándnál csinálunk egy kamionterminált, valamint számba vesszük azt, hogy Makóról, Nagylakról megpróbáljuk hasonló módon a kamionokat a kiskundorozsmai kamionterminálra kényszerterelni. Ezáltal remélhetőleg csökken az átmenő forgalom a magyar utakon. Meg kell azonban mondanom, a 4-es számú útnak az autópályával való összeköttetése ma nem látszik rövid idő alatt megvalósítható feladatnak. A helyi önkormányzatok - értve alatta Budapest illetékes kerületi önkormányzatait, valamint a Budapest határán lévő községek önkormányzatait - nem tudtak biztosítani egy nyomvonalat, amit valamennyien elfogadtak volna és kivitelezhető objektumot jelentett volna. Éppen ezért az M0-s autópályát az északi szektorban fogjuk folytatni, és azután kerülhet megint sorra a déli- délkeleti elkerülő sáv megépítése. Ugyancsak itt kell elmondjam, hogy többször megkerestük a Fővárosi Önkormányzatot, hogy biztosítson áthaladást azoknak a kamionoknak, illetve a forgalomnak, amely az M5-ös és a 3-as autópálya közötti útvonalon közlekedne. Az önkormányzat mind ez ideig kitért kérésünk elől, tehát félő, hogy nem lesz olyan sikeres a Budapest keleti kerületeit érintő elterelés, mint ahogy ezt meg lehetett volna oldani. Nagyon remélem, hogy konzekvens kísérleteink az M0-s autópálya továbbépítésére előbb-utóbb támogatásra találnak, és ezáltal könnyíteni tudjuk a Budapest keleti szektorában, valamint a környező településeken élő emberek életfeltételeit. Kérem képviselő urat, hogy közölje ezeket az információkat választópolgáraival. (Taps a jobb oldalon.)