Csapody Miklós Tartalom Elõzõ Következõ

DR. CSAPODY MIKLÓS (MDF): Tisztelt Elnök Asszony! Igen tisztelt Miniszter Úr! Dél-budai képviselõként az Országgyûlés múlt ciklusában többször - és nem egyedül - hosszasan, ám teljesen hiába érveltem már a lágymányosi híd megépítése ellen és a Galvani úti híd mellett, majd pedig elfogadva a "kéthidas megoldást" - a Galvani úti híd elsõsége mellett.

Késõbb, amikor a parlament már csak egy lehetõségbõl választhatott - úgymond -, és költségvetési forrást nyitott meg a lágymányosi híd megépítésére, az érintett lakosság és a természeti környezet védelmében már csak a híd nyomvonalának Hamzsabégi úti meghosszabbítása ellen küzdöttünk többen is itt a Házban, hangot adva a lakosság tiltakozásának az ésszerûség és a polgárok ezrei egészségének védelmében. (Zaj.)

Saját idõm rovására is megvárom, míg képviselõtársaim egy kicsit nagyobb csenddel tisztelnek meg.

Ennek veszélye elhárulni látszott akkor, ám a most is rohamtempóban folyó Szerémi-Budafoki úti építkezés nemcsak ennek lehetõségét rejti magában továbbra is, de három nagy lakókörzet háromezer lakójának egészségét is károsítja, miközben fölösleges költségvetési kiadásokkal is jár. Az út építése miért nem a lakóházaktól távoli, elhanyagolt ipari zóna közelében, a Duna- parton folyik? Az eddigi fõ érv, az expóberuházás, sajnos úgy tûnik, hogy sokáig már nem tartható, a terület tehát - úgymond - felszabadul, és sem a MÁV iparvágányai, sem más elképzelések nem gátolhatják a lakosság által már legalább két esztendeje szorgalmazott és általam is támogatott megoldást.

Molnár Gyula szocialista képviselõtársammal Budapest fõpolgármesterét is megkerestük, magam a környezetvédelmi bizottság elnökét is kértem az ügy haladéktalan napirendre vételére, most pedig miniszter úrtól kérdezem:

Elõször: Mi az oka az eredeti megoldás elvetésének és a Szerémi-Budafoki úti változat kiválasztásának, szemben a Budafoki úti-Duna-parti változattal, mely szembefordulás az ésszerû lakossági javaslattal?

Kérdezem másodszor: A világkiállítás esetleges lemondásával miniszter úr lehetségesnek tartja-e a kívánt nyomvonal megépítését? Készült-e megvalósíthatósági tanulmány, költségelemzés, közlekedési terv erre a változatra is? Ha nem, miért nem, és lesznek-e ilyenek?

Harmadszor: A július l-je óta folyó építkezés során miért nem veszik figyelembe a munkák közelében élõk egészségének károsodását és a környezetvédelem kötelezõ szempontjait?

Negyedszer: Mi indokolja a felgyorsított munkavégzést a terület minden szakaszán?

S végezetül ötödször: A láthatóan rossz és drága megoldás ellenében - egyeztetve a fõpolgármesterrel - miniszter úr tesz-e lépéseket az építkezés azonnali felfüggesztésére a megnyugtató megoldás megtalálásáig? Remélem, igen.

Utolsó kérdésem egyúttal tiszteletteljes és nyomatékos kérés is volt miniszter úrhoz.

Figyelemmel várom válaszát. Köszönöm. (Gyér taps az ellenzék padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage