Gerócs József Tartalom Elõzõ Következõ

DR. GERÓCS JÓZSEF (FKGP): Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Az Európai Unió PHARE-program költségvetése 1995 januárjában készül el. A februári regionális munkaértekezleten osztják el a pénzt a megfelelõ feladatokra. A programban határátkelõk és autóutak finanszírozása szerepel. Így valósult meg a Röszkét, Rábafüzest, Rédicset, Tompát elkerülõ autóút építése is.

A letenyei határállomás felé vezetõ út kétsávos. Évente mintegy 150 ezer kamion, több ezer autóbusz és közel egymillió személyautó megy át a letenyei határállomáson. Csúcsforgalom esetén nem ritka a két-három kilométeres kamionsor. Mivel az út kétsávos, így az autók elõzése balesetveszélyes, ugyanis az egyik jármûnek az útpadkára kell mennie. Esõs idõben gyakori az árokba csúszás, különös veszélyt jelentenek a veszélyes anyagot szállító kamionok, például az etilén. Több esetben elõfordult állatszállító kamionok felborulása, következésképpen állatok elhullása vagy az élõ állatok összefogdosása a mezõn.

Mivel horvát részrõl a bevásárló turizmus is megnövekedett, sokszor több száz méteres autósor áll még a Mura-hídon is. Horvát oldalon óriási lendülettel folyik az építkezés, tizenkét sávos autóút épült a határon, szállodát, benzinkutat, kamionterminált és egyéb létesítményeket építettek. Európa egyik legkorszerûbb átkelõhelye lesz a túloldalon. E miatt feltétlenül szükséges a magyar oldalon is a korszerûsítés. Elodázhatatlan egy leállósáv építése a kamionok számára. Az M7-es út Nagykanizsa és Letenye közötti szakasza nagyon elhasználódott, feltöredezett, kiteknõsödött. Ugyanis a rédicsi kamionforgalom 60 százaléka is ezen a szakaszon megy át, körülbelül mintegy 250 ezer kamion, autóbusz, teher- és személygépkocsi.

Elsõsorban a kamion leállósáv építéséhez kérem a miniszter úr segítségét. Kérdésem: ennek érdekében mit szándékozik tenni a miniszter úr? Köszönöm szépen. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage