Fodor Gábor Tartalom Elõzõ Következõ

DR. FODOR GÁBOR mûvelõdési és közoktatási miniszter: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Kedves Képviselõtársam! Elsõ kérdésére a következõt tudom mondani: A szakmai ellenõrzés feladatai és szabályai nem változnak attól, hogy melyik szervezet végzi a tevékenységet, ily módon minden esetben alkalmazni kell a közoktatási törvény 107. §-ában megfogalmazott eljárási rendet.

(15.20)

A közoktatási törvény módosítása során fogalmazza meg az Országgyûlés az országos mérési és értékelési feladatokat, amelyek alapul szolgálnak a szakmai ellenõrzés új rendjének kialakításához. Az országos mérési és értékelési feladatok közé tartozik az országos vizsgarendszer mûködtetése, összehangolása, az alapmûveltségi vizsga és az érettségi vizsga alapkövetelményeinek meghatározása és felülvizsgálata, az országos vizsgarendszer fejlesztése és korszerûsítése, az értékelési tevékenység fejlesztése.

A közoktatási intézményekben folyó pedagógiai munka országos és térségi szakmai ellenõrzését az országos mérési és értékelési feladatokon keresztül kell megvalósítani. E feladatok ellátásában az országos pedagógiai szakmai szolgáltatást ellátó intézmények vesznek részt, illetõleg a fenntartóval kötött megállapodás alapján közremûködhetnek a területi pedagógiai szakmai szolgáltatást ellátó intézmények is.

Második kérdésével kapcsolatban: a tankerületi oktatásügyi központok feladatainak áttekintése és az új elképzeléseknek megfelelõ elosztása most folyik, mint képviselõtársam is tudja. Elõzetes elképzeléseink szerint a feladatellátásban közremûködnek majd az önkormányzatok is. Errõl egyébként majd a részletes írásbeli tájékoztatót - ahogy a képviselõ úr kérte - szívesen elküldöm.

Létszám- és költségkeret elosztásáról csak azt követõen lehet pontos információt adni, hogy elkészült az a szakértõi munka, amely alapján a minisztérium dönteni tud a feladatok tényleges elosztásáról. A feladatot alapvetõen a meglévõ intézményhálózat átalakításával, a megyei pedagógiai intézetek feladatellátásba történõ bevonásával, a tankerületi oktatásügyi központok mûködtetésére biztosított költségvetési keret egy részének felhasználásával kívánjuk megoldani.

Végül a harmadik kérdésére annyit hadd mondjak, hogy a közoktatási törvény nem zárja ki annak lehetõségét, hogy a szakmai ellenõrzés az intézményben folyó pedagógiai munkát értékelje. A miniszter a helyi önkormányzatról szóló törvény alapján a fenntartót keresheti meg, ha szükségesnek tartja, hogy konkrét ügyben szakmai ellenõrzést végezzenek.

Remélem, válaszom kimerítõ volt. Köszönöm szépen figyelmüket. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage