Homoki János Tartalom Elõzõ Következõ

DR. HOMOKI JÁNOS (FKGP): A pártállamnak a magyar nép elleni legnagyobb bûne többek között az volt, hogy a felvett hatalmas nyugati kölcsönökbõl egyrészt nem a gazdaságot fejlesztette, így körülbelül hét alkalommal mulasztotta el a termékszerkezet-váltást. Másrészt nem az úthálózatot fejlesztette, hanem elszórta a pénzt Moszkvába, Kubába, Vietnamba stb. Ennek a következményeit nyögjük most.

Tárgyilagosan meg kell mondani, hogy az Antall- és a Boross-kormány relatív sikerágazata a közlekedési tárca és a külgazdasági tárca volt. A külgazdasági tárcát az új kormány azonnal meg is szüntette. A Független Kisgazdapárt álláspontja szerint ennek ellenére az elõzõ négy év alapján az utak fejlesztése terén sokkal elõbbre kellene állnunk, mint amit az elõzõ kormány tett.

Mit érzékel az állampolgár? Megy fel a benzin ára, melybe már be van építve a megemelt útadó. Az Útalap évente több 10 milliárddal gazdagodik a lakossági befizetésekbõl, ugyanakkor az életviszonyok, az útviszonyok enyhén szólva kifogásolhatók. Ugyanis az alap elsõdleges célja lenne, hogy a meglévõ autóutak fenntartásáról, üzemeltetésérõl gondoskodjon. Ennek a funkciónak nem tud eleget tenni.

Elsõdleges követelmény pártunk részérõl, hogy ne a kormány felügyelje az Útalapot, hanem a parlament vonja ellenõrzése alá.

Miniszter úr válaszát - ha jól értettem, szeptember 30-áig megtörténik az M0-ás autópálya beruházási számláinak az ellenõrzése - ebben az esetben elfogadom, és köszönöm a válaszát. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage