Juhász Gábor Tartalom Elõzõ Következõ

JUHÁSZ GÁBOR, a költségvetési és pénzügyi bizottság kisebbségi véleményének elõadója: Tisztelt Elnök Asszony! Kedves Képviselõtársaim! A költségvetési bizottság szocialista párti képviselõinek véleményét szeretném tolmácsolni a tisztelt Háznak. Nincs nehéz dolgom, hiszen a benyújtott módosító indítványok jelentõs részét támogattuk, csak néhány esetben fogalmazódott meg kisebbségben maradt véleményünk. Fontosnak tartom elmondani, hogy a szakbizottság, az oktatási bizottság az általunk sem támogatott módosító javaslatok többségét egyharmadával sem támogatta, és egyetlenegy sincs, amit támogatott volna.

A kiküldött 670/27-es számú ajánlásban szereplõ módosító javaslatok közül a 24 módosító indítványból összesen 6 olyan módosító indítvány van, amely közül négy összefügg, és esetükben kisebbségi véleményként nem támogatott álláspontot alakítottunk ki. Elõször az 1-es, 17-es, 21-es és 23-as Pokorni Zoltán által benyújtott javaslatokról szólnék. Azért szeretnék ezekrõl együtt szólni, mert tartalmilag összefüggnek.

Azért nem támogattuk, mert a Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítványról szóló részt ki szándékozik venni a törvényjavaslatból. Nem támogattuk, hiszen a benyújtott javaslatban az ifjúsági célú vagyon kezelésérõl, annak felhasználásáról és annak garanciáiról szól tartalmi elemeiben a javaslat, és nem szerettük volna, ha ez összemosódik más politikai elemekkel. Nem szerettük volna, ha a Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány esetében a mindenkori kormányra bízná a szabályozást azzal, hogy ott hagyja a rendelkezés jogát. Úgy gondoljuk, hogy az elmúlt ciklus gyakorlata megmutatta, hová vezet ez az út, hiszen abban nem volt vita, hogy vagyonvesztés, korrupció, az érintettek kiszorítása és aktuálpolitikai szempontok térnyerése volt tapasztalható. Nem érvényesülhetne törvényi szinten a Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítványtól elvárt legfontosabb kritérium kötelezõ érvénnyel a társadalom felé, így a nyilvánosság, az érintettek részvétele, a forrásautomatizmus megvalósítása, biztosítása, az állami alap és közalapítvány munkamegosztása a feladatok ellátásában. Ezért nem támogattuk ezeket a javaslatokat.

A 12-es sorszám alatt szereplõ Dobos Krisztina által benyújtott módosító javaslatot szintén nem támogattuk, részint azért, mert értelemzavaró tartalmi hiba van benne, kimaradt a felsorolásból a Népjóléti Minisztérium. Ugyanakkor fontosnak tartjuk azt, hogy az általa a felsorolásból kiveendõ Honvédelmi Minisztérium, Külügyminisztérium és Miniszterelnöki Hivatal benne maradjon, hiszen a Honvédelmi Minisztérium esetében a sorkötelesekrõl való gondoskodás, a Miniszterelnöki Hivatal esetében a Gyermek- és Ifjúsági Érdekegyeztetõ Tanács - tehát valójában azoknak a szervezete, akikrõl ez a dolog szól -, a Külügyminisztérium esetében pedig a nemzetközi cserék, illetve a második Európai Ifjúsági Központ belépésével az európai integrációs lehetõségek kerülnének ki. Ezt mi semmiképpen nem szeretnénk.

Dobos Krisztina által a 18. szám alatt benyújtott javaslatot szintén nem támogatjuk, mégpedig azért nem, mert a Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány kuratóriumába kíván új szereplõket beemelni. Az új szereplõk beemelésével kapcsolatosan két gondolatot jegyeznék meg. Az elsõ a diákokra vonatkozik, úgy gondoljuk, hogy ez támogatásra érdemes, a magunk részérõl ezt a részét támogatnánk. A másik az önkormányzati szövetségek képviselõire vonatkozik, amit azért nem támogatunk, hiszen õk maguk is rendelkeznek saját vagyonnal és közalapítványokkal. Tehát úgy gondoljuk, rendelkeznek a saját céljaik megvalósítását szolgáló eszközökkel és a saját feladataik megvalósítását együttmûködéssel és nem döntéshozóként tartjuk szerencsésnek megvalósítani. Ugyanakkor fontosnak tartom elmondani, hogy a 18-as módosító indítványnak azt a részét, amely a diákokra vonatkozik, mi magunk is támogatjuk és kapcsolódó módosító indítvánnyal technikailag megvalósíthatónak tartjuk. A kompromisszum érdekében be is nyújtottunk ilyen irányú javaslatot. Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage