Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

DR. KOVÁCS KÁLMÁN (KDNP): Éppen az elõzõek miatt több alternatívát is fölvázoltam, a beszédemet is ezzel kezdtem, közben és a végén is említettem, hogy nem a tankerületi oktatási központokért emelek szót, hanem a szakmai ellenõrzésért; mert sehol a világon - szeretném hangsúlyozni - nincsen olyan közoktatási rendszer, amelyben ne lenne szakmai ellenõrzés. Jelen pillanatban ennek a törvényjavaslatnak az a hiányossága, hogy pontosan a szakmai ellenõrzést fogja megszüntetni, mert az Országos Közoktatási Intézet jellegében más intézmény. Nem hiszem, hogy bárki azt gondolhatná, hogy képes lenne egy budapesti intézmény - még oly megerõsítéssel is - elvégezni azokat a regionális feladatokat, amely regionális feladatokat senki nem kérdõjelezett meg, amelyek benne vannak a '93-as törvényben, és még egyszer hangsúlyozom: senki nem kérdõjelezte meg.

A nemzeti alaptanterv vonatkozásában pedig arra hívtam föl a figyelmet, hogy a nemzeti alaptanterv alapelvei számára kívánja a kormány a parlamenti elfogadást biztosítani. Ezt kértem számon a kormánykoalíciótól és a kormányzattól. És akkor most megnyugtat Csizmár Gábor képviselõtársam véleménye, hogy ezek szerint jóvá fogja hagyni a nemzeti alaptantervet, csak még azt kérdezem, hogy a nemzeti alaptanterv alapelveit vagy pedig a nemzeti alaptantervet önmagában, mert még egyszer hangsúlyozom, nagyon nagy hibának tartom, hogy az alapelvek megszüntetésével az értékeket - azokat az értékeket, amelyek a közoktatásban mindenkor irányadóak kellene hogy legyenek - szünteti meg a jelenlegi javaslat.

Tehát nem a tartalmi kérdésekkel van kifogásom, hanem azzal - és még egyszer hangsúlyozom -, hogy sehol nem létezhet másik oldalon olyan közoktatási rendszer, amelyben nincsenek értékek, nincsenek irányelvek, nincsenek eszmék. Ebben az esetben viszont egy nagy kerettantervrõl van szó - és ezt a szakemberek egyöntetû véleménye mondja -, ebben a kerettantervben megtalálhatók azok az anyagrészek, amelyekre szükség van. De ez csak egy nagy kerettanterv és követelményrendszer, de nem rendelkezünk azokkal az alapelvekkel, és én gyakorlatilag az alapelvek hiányát kértem számon a kormánykoalíciótól. Azt hiszem, hogy ezt joggal számon kérhetem, mert nagyon nagy hiba lenne, ha az ezeréves magyar oktatásügyben kialakult alapelveket a késõbbiek folyamán veszni hagynánk és nem szabályoznánk az oktatásügyünket. Köszönöm szépen a figyelmet.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage