Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

DR. KOVÁCS KÁLMÁN (KDNP): Én az elõzõ oktatási törvényt is többször és alaposan átolvastam, ezt a kis törvényjavaslatot is alaposan átolvastam. Tehát azt hiszem, jól emlékszem arra, hogy az oktatási törvényben nem szerepelnek olyan alapelvek, amelyek egy nemzeti alaptanterv alapelvei lehetnének. Ez az elõzõ. De én elolvastam azt a tíz változatot is, amelyet a minisztérium a különbözõ idõszakokban kiadott. A legújabbat is elolvastam, és abban sem találtam olyan megfogalmazást, amely helyettesíthetné a nemzeti alaptanterv alapelveit.

A másik kérdéskörrel kapcsolatban annyit, hogy nem vitatkoztam Csizmár Gábor képviselõtársamnak ama felvetésével, hogy itt kétféle koncepcióról van szó. Ezt tudomásul vettem, erre nem is reagáltam. Valóban kétféle koncepcióról van szó, de mivel õ reagált erre, ezért hadd fogalmazzam meg, hogy mi is ennek a két koncepciónak a lényege. Az elõzõ koncepció értékek mentén és értékekre támaszkodva kívánja a közoktatás irányítását és a nemzeti alaptantervet szabályozni, a jelenlegi koncepció pedig tananyagra, tananyaghalmazra és az értékek kiiktatásával a tananyagra támaszkodva. Tehát gyakorlatilag az egyik esetben építeni kíván az alkotó pedagógusokra, azokra a pedagógusokra, akik tudják, hogy milyen értékeket tanítsanak meg és milyen módon neveljenek. A jelenlegi helyzetben pedig egy kicsit oktatógépekké kívánja degradálni a pedagógusokat ez a koncepció, és ezzel nem tudtam egyetérteni.

Természetesen nem vitatom azt a jogát a kormánykoalíciónak, hogy jogában áll egy másféle koncepciót megfogalmazni, csak azért kellett elmondanom, mivel Csizmár Gábor képviselõtársam arra is reagált, amire én nem reagáltam. Köszönöm szépen a figyelmet.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage