Mádi László Tartalom Elõzõ Következõ

MÁDI LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót. Én is egy olyan momentumra szeretném felhívni a figyelmet, ami a fogyasztóvédelmi szempontokat érinti. Csatlakoznék Farkas Gabriellához: bizony, azok a szerzõdõ felek, akik a biztosítási piacon biztosítási terméket vásárolnak, nagyon sok esetben nincsenek tökéletesen tájékoztatva arról, hogy pontosan mit tartalmaz a szerzõdés. Maga a szerzõdés - azt gondolom, nagyon sokan láttunk ilyet - rendkívül szakmai módon van megfogalmazva, és bizony sok minden nem derül ki belõle, ami esetleg fontos lehet az adott szerzõdõ félnek. Például az sem, hogy annak milyen következményei vannak, ha rövid távon, egy-két éven belül felmondja a biztosítási szerzõdést.

Éppen ezért tettem a 142. és 151. pontban szereplõ módosító indítványaimban azokat a javaslatokat, amelyek közérthetõ formát követelnek meg a szerzõdéstõl, hiszen nem mindenki biztosítási szakember és nem mindenki jogász. Megmondom õszintén, hogy én, aki közgazdász végzettségû vagyok, magam sem igazodom el néhány szerzõdés szövegén. Szerintem az olyan követelményeket, amelyeket az átlagember számára fontosnak tartunk, indokolt megfogalmazni a törvényben, és örülök, hogy a minisztérium ezzel egyetért. Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage