Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Az ön által fölvetett probléma rámutat arra, hogy a MÁV Rt. különbözõ vonalain még nagyon sok felújításra, korszerûsítésre van szükség. Ez a vonal egyébként egyike a legnagyobb felújítási igényû vonalszakasszal rendelkezõ vonalnak. Ahogy ön mondta, a problémát valóban az jelenti, hogy a vonalszakasznak mintegy felén elfogadható már a menetidõ, hiszen körülbelül egy óra alatt lehet azt megtenni, és ahogy ön mondta, mintegy háromszorosa kell a második, közel azonos vonalszakasz megtételéhez.

Ennek elsõsorban az az oka, hogy ezen a pályaszakaszon, annak is egy bizonyos részén a vasúti vágányok átlagéletkora 40 év fölötti, sõt mintegy 27-30 kilométeres szakaszon közel százéves vágányokról van szó. Ezeknek a felújítási költsége igen nagy.

'89 végén kezdõdött ennek a vonalnak a rekonstrukciója. A MÁV 43 kilométert felújított, de kétségtelen, hogy általános pénzügyi problémái miatt a MÁV felújítási programja ezen a ponton megállt, és a következõkben csak 1998-ban fogja a MÁV a maradék szakaszt felújítani. Így ennek a szakasznak a helyzete tovább romlott, és ezért fordulhat elõ, hogy most kedvezõtlenebbek az utazási körülmények, mint elõtte.

Hogy azonban jó hírt is mondjak a képviselõ úrnak, a két felvetett problémára a MÁV a '96-os menetrendben már azzal válaszol, hogy a három vonalpár helyet öt vonatpár fog közlekedni. Ez azt jelenti, hogy a zsúfoltság részben természetes módon csökken, részben pedig bizonyos vonatok nem állnak meg majd valamennyi állomáshelyen, tehát a megállás ritkul, és ily módon a menetideje lényegesen rövidül.

Kérem képviselõ urat a válaszom elfogadására.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage