Deutsch Tamás Tartalom Elõzõ Következõ

DEUTSCH TAMÁS (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyûlés! Azt gondolom, hogy nagyon fontosak és nagyon lényegesek most, a rádiózásról és televíziózásról szóló törvény részletes vitája során is azok a fölvetések, amelyek tisztázhatnak nagyon sok olyan kérdést, ami problémát okozhat törvényalkotók számára, problémát okozhat azok számára is, akik érdeklõdve figyelik a törvény megalkotását - azon egyszerû oknál fogva, hogy itt róluk van szó.

A Keller László képviselõ úr által fölvetett három kérdésre hadd adjam meg a választ, ami - remélem - el tudja oszlatni az õ konkrét aggályait ezekben a kérdésekben.

Megítélésünk szerint, költségvetési kérdésekhez, gazdasági kérdésekhez értõ jogászok véleménye szerint az államháztartási törvénynek az egyes elkülönített állami pénzalapokról szóló rendelkezéseivel tökéletes összhangban van a rádiózásról és televíziózásról szóló törvényben megalkotandó új alap, a Mûsorszolgáltatási Alap szabályozása. Hisz ennek az alapnak a bevételeit pontosan meghatározza a törvény; ennek az alapnak a feladatait pontosan meghatározza a törvény; ennek az alapnak a kezelõ szervét - az Országos Rádió és Televízió Testület "személyében" - pontosan meghatározza a törvény.

Ami a másik kérdését illeti, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület, valamint a létrejövõ három közalapítvány kuratóriumának a mûködési költségei milyen módon vannak biztosítva 1996-ban - amikor a Mûsorszolgáltatási Alapban még nincsenek bevételek, és amikor egyébként, rendes körülmények között a Mûsorszolgáltatási Alapból finanszírozódna ezen fontos testületek mûködési költsége -, arra nézve ugyancsak tartalmaz szabályt a törvénytervezet. 1996- ban a központi költségvetés megelõlegezi ezeknek a testületeknek a mûködési költségeit, a vonatkozó általános szabályok értelmében a központi költségvetés általános tartalékalapjából oly módon, hogy ez egy visszatérítendõ "kölcsön"; 1997-ben a Mûsorszolgáltatási Alapból visszakerül a központi költségvetésbe mindazon összeg, amelyet az Országos Rádió és Televízió Testület, valamint a megalakuló kuratóriumok 1996-ban elköltöttek.

(21.30)

Ami pedig a 32. § (6) bekezdését illeti, én azt gondolom, hogy errõl valóban lehet gondolkodni, hogy központi költségvetési szerv alkalmazottaiként a közalkalmazotti jogviszony, avagy a köztisztviselõi jogviszony szabályai legyenek-e érvényesek az Országos Rádió és Televízió Testület irodájában dolgozó alkalmazottakra. A minisztériumok központi költségvetési szervek, az ott dolgozó alkalmazottak köztisztviselõk, az Országos Rádió és Televízió Testületet is a költségvetési szervekre vonatkozó szabályok értelmében határozza meg a törvény, úgy tekinti a törvény, ez is egy központi költségvetési szerv, e tekintetben tehát az irodájában dolgozó alkalmazottakat is köztisztviselõként határozza meg.

Én azt gondolom, hogy errõl, még egyszer mondom, lehet értelmes vitát folytatni, kapcsolódó módosító indítványnak természetesen helye van ebben a kérdésben, vagy ebben a témában, meg lehet azt gondolni, hogy itt egy központi költségvetési szerv esetén ne köztisztviselõk, hanem közalkalmazottak legyenek azok, akik ebben az irodában dolgoznak. Köszönöm a figyelmüket.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage