Kósa Lajos Tartalom Elõzõ Következõ

KÓSA LAJOS (Fidesz): Elnöknõ! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Örülök, hogy sikerült ide érnie; talán nem volt kiszámítható, hogy ez az azonnali kérdés is a napirenden szerepel.

Az azonnali kérdésem a magyarországi autópályadíjak bevezetésének néhány részletére irányul.

Amint az a különbözõ koncepciókból nyilvánosságra került, a Magyarországon eddig állami pénzen megépült kevés autópálya közül a minisztérium tervei szerint a felújítás után az M3-as Gyöngyösig terjedõ szakasza is autópályadíj- köteles lesz, az a szakasz, amely eddig szabadon igénybevehetõ volt. Ugyanakkor ilyen tervek sem az M7-es, sem az M1-es Gyõrig terjedõ szakaszán, sem az M5-ös meglévõ szakaszán nem ismeretesek.

Kérdésem: mi az oka annak, hogy a keleti országrészbe vezetõ kulcsfontosságú autópálya - amely egyébként pótolhatatlan és rendkívül szükséges, hiszen ennek az országrésznek a térségfejlesztési gondjai mindnyájunk elõtt nyilvánvalóak - az egyetlen, amely az önök tervei szerint autópályadíj-köteles lenne akkor, ha ez a felújítás a meglévõ szakaszon elkészül. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy az M3-as és az M7-es

összevetésébõl egyértelmûen kiviláglik az, hogy felújításra sokkal inkább az M7-esen van szükség, mint az M3-ason.

Másik kérdésem arra vonatkozik, ha abból indulunk ki, hogy ha autópálya van, akkor annak díja is van, akkor elfogadhatónak tartja-e a minisztérium azt, hogy Magyarországon van Európa legdrágább autópályaszakasza - az M1-es Gyõr és Hegyeshalom közötti szakasza. Úgy látszik, hogy rendkívül sajátos módon próbálja valaki rávenni arra az autózókat, hogy mégis inkább ezt a nagyon drága autópályaszakaszt vegyék igénybe, mint az egyébként ingyenes elkerülõ utat.

Várom válaszát. (Taps a jobb oldalon.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage