Sasvári Szilárd Tartalom Elõzõ Következõ

SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A Lágymányosi hídról levezetõ utak kijelölése már több parlamenti felszólalásra adott okot. A fõváros XI. kerülete a világkiállítás megvalósítása szempontjából hozta meg akkori döntéseit mind az útvonalat, mind a Lágymányosi-öböl védetté nyilvánítását illetõen. Mivel az expó nem valósult meg, az új helyzetre való tekintettel a kerület az újratárgyalás lehetõségét javasolta, figyelembe véve a lakosság tiltakozását, a környezetvédelmi szempontokat. Továbbá új közlekedési koncepciók kialakításának igényét vetették föl, s kérték a fõpolgármester urat, hogy vizsgáltassa felül Dél-Buda közúthálózati és közlekedésfejlesztési koncepcióját, illetve - idézem - "intézkedjen arról, hogy a kerülettel egyeztetett optimális megoldás valósuljon meg".

Budapest levegõje köztudottan szennyezett, más és más helyen eltérõ szinten. Az új budai hídfõnél a közegészségügyi szakhatóság az érintett lágymányosi és albertfalvi területeken lakossági pihenõpark, gyermekjátszóterek és labdapályák kialakítására tilalmat rendelt el, többek között azért, mert az ott játszó, sportoló emberek számára fokozott légszennyezés veszélye áll fenn. A Lágymányosi híd levezetõ szakaszánál már épül zajvédelmi mûtárgy. Azt még nem tudni, hogy a Szerémi út, Hengermalom út környékén, illetve az albertfalvi részen lakó polgárok milyen védelmet fognak kapni. Nemcsak a zajvédelemre gondolok, hanem a levegõszennyezõdés elleni védekezésre, különös tekintettel a kipufogógáz mérgezõ voltára. Mit kíván tenni ez ügyben a kormány?

Miután közpénzbõl épül a beruházás és a törvényhozási szint mellett kormánydöntések is érintik a Lágymányosi hidat és környékét, kérdezem, hogy az eredeti tervek szerint kívánják-e megvalósítani a kétszer két sávos utat, vagy figyelembe veszik az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat álláspontját, amelyben az érintett lakosok javaslatára reagál - idézem - "fellebbezõk által javasolt nyomvonalvezetés lakóterületet nem érint, ezért közegészségügyi szempontból mind zaj-, mind levegõszennyezés tekintetében kedvezõbb, mint az eredeti változat. Célszerûnek látszik a nyomvonalvezetést felülvizsgálni, az összes érdekelt fél bevonásával".

Tisztelt Miniszter Úr! A Lágymányosi-öböl védettsége, mely egyébként nem zárja ki a Duna-parti útvonal megépítését, értékes területté tette a rendezési terv által behatárolt területet. Kérdezem a tisztelt miniszter urat, van-e mód arra, hogy figyelembe vegyék az alternatív nyomvonalakra vonatkozó javaslatokat.

Évek óta beszélnek arról, hogy a "Szerémi úti megoldás" - idézõjelben - nemcsak környezetromboló, hanem közpénzeket pazarló is. A szóbeszéd szerint ez azért történik, hogy különbözõ rész- és csoportérdekeknek kedvezzenek. Még az elmúlt évben sajtótájékoztatón kilátásba helyezte a miniszterelnök úr, hogy vizsgálatot fog indítani. Miért csak most tette ezt, hiszen a pazarlás gyanúja már régebben felmerült? Tisztelettel várom válaszát. (Taps az ellenzék padsoraiból.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage