Balsay István Tartalom Elõzõ Következõ

BALSAY ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Asszony. Tisztelt Miniszter Úr! Köszönöm a szót. A két pontosítást köszönöm, biztos gyorsan akartam mondani, nyilván nem Trianon-békekötés tehet arról, hogy így alakult a magyar úthálózat - egyetértek azzal, hogy ettõl az idõszaktól határok változása miatt még hangsúlyosabbá vált ez a sugaras úthálózat.

A balesetekkel kapcsolatosan is egyetértek, én úgy akartam fogalmazni - lehet, hogy pontatlan voltam -, hogy növekvõ teljesítmények mellett, növekvõ gépkocsiszám mellett ezek az arányok javultak, mégis elviselhetetlennek tartom egy ilyen szám Magyarországon való megjelenését, annak ellenére, hogy nagyon komoly útkezelõi meg a gépjármûoktatásban és a gépjármûállapotban is egy nagyon komoly és határozott fejlõdés következett be. Ennek ellenére, minden összetevõt figyelembe véve én az egyik fejlõdési lehetõséget ezen a területen tartom, és ez nem következhet be csak a pálya korrekciójával vagy a jármûvel. Feltétlen fontos, hogy az emberi tényezõkben is a tudatra való hatással, neveléssel, ha kell drasztikus szankcionálással elõbbre jussunk, és ne következzék be ennyi baleset.

Nyilván, hogy ez nemcsak a magyar viszonyokra, magyar vezetõkre, gépkocsivezetõkre, közlekedésben résztvevõkre vonatkozhat, feltétlen fontos, hogy egy európai rendszer részét képezzük. A külsõ útszakaszokon a sebesség meghatározása függ az útállapotoktól is, a tegnap embere, a ma útpályáján a jövõ gépkocsijával vezet. Ott, ahol 80 km/órás tervezési sebességre építették ki az utat, nagyon nehéz ennél magasabb sebességhatárokat megállapítani. Egy dologról megfeledkeztem, és szíves figyelmébe ajánlom miniszter úrnak, az önkormányzatok egy törvény erejénél fogva a földutakra, mezõgazdasági, erdõgazdasági útra a kárpótlás során magánkézbe került területek közötti utakat átvették. Több mint 100 ezer km úthálózat veszhet el - ezeknek nagy része földút - és tisztelt államtitkár úrnak is a figyelmébe ajánlanám, hogy a mezõgazdasági területeken levõ, korábban a tsz-ek, állami gazdaságok birtokában lévõ utaknak a nyilvántartása és megtartása nagyon fontos államérdek is - azon túlmenõen, hogy ezen területek megközelítése rendkívül fontos.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage