Horn Gábor Tartalom Elõzõ Következõ

HORN GÁBOR (SZDSZ): Tehát, én egyrészt azt gondolom errõl a vitáról, hogy természetesen nem feltétlenül nekünk kell lefolytatni ezt a szakmai jellegû vitát. A törvény tervezete, mint ahogy ezt Benkõ képviselõtársam most fölolvasta, egyszerûen egy lehetõséget teremt meg, egy olyan intézményes keretrendszert, amirõl legnagyobb meglepetésemre az elõbb Kovács Kálmán maga is beszélt, tehát tulajdonképpen egyetértünk, át lehet ide ülni, hiszen Kovács Kálmán azt mondta, hogy meg kell oldani az érettségi és a felvételi összevonását, erre teszünk kísérletet.

Szó nincs arról, és ezt nagyon komolyan mondom, elsõsorban Medgyasszay Lászlónak, mert számomra nagyon szimpatikus és követendõ igenis az õ aggódása, akár szülõként is, hogy az érettségi alapszintjét, vagy nevezzük ezt normál szintnek, bárki a jelenlegihez képest alacsonyabbra akarná megállapítani. És éppen ezért így tényleg van egy hiány, mint jeleztem az elõbb, és ez egy valóságos bizalmatlanságot szül ez a hiány, én ezt elismertem. Arról van szó, hogy az érettségi normál szintje az maradjon meg ott, ahol most van. A meggyõzõdésem szerint egy normális, 12 évig iskolába járó diáknak különösebb nehézségek nélkül teljesíthetõ. És ehhez képest legyen egy olyan emelt szint, ami egyben adott tantárgyakból, tehát mondjuk, matematikából és fizikából, ha valaki természettudós akar lenni, belépést jelent az egyetemre, fõiskolára. Ennyirõl van szó, és nem többrõl.

Azt gondolom, hogy ez elsõsorban a diákok érdekeit szolgálja.

(Az elnöki széket dr. Gál Zoltán, az Országgyûlés elnöke foglalja el.)

Nyilván megnehezíti abban az értelemben a tanári szakma munkáját, hogy újra kell gondolni bizonyos dolgokat, például együttmûködésre van szükség a felsõoktatás és a közoktatás között a követelmények megállapításában. Ez alapvetõ fontosságú, mert egyébként nem legitim ez a lépés. De a törvénytervezet módosítása nem tesz mást, mint ennek a lehetõségét megteremti. És az már egy komoly szakmai kérdés, és én ezzel egyetértek mindannyiukkal, akik ezt felvetik, hogy ennek a tartalma mi lesz, de szerencsére ennek a tartalmát nem a parlamentnek, nem oktatáspolitikusoknak, hanem a szakmának kell megfogalmaznia.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage