Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

DR. KOVÁCS KÁLMÁN (KDNP): Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyûlés! Csizmár Gábor képviselõtársammal már sokat vitatkoztunk errõl a kétszintû érettségi dologról. De én azért szeretném azt elmondani, hogyha átgondolja képviselõtársam, akkor érzékelni fogja, hogy itt azért az egy leegyszerûsítés, hogy csak a jelenlegi helyzetnek a legalizálásáról van szó. Mert a jelenlegi helyzetben, mint már említettem, van kétszintû meg két és fél szintû, ugye gondolja át a múltkor elmondottakat, és akkor bizonyára emlékezni fog rá, hogy mit mondtam. És, hogyha az egyetemek ezt nem veszik figyelembe, akkor már mindjárt 3 és 3 és fél szintû érettségirõl lesz szó. Tehát a helyzet nem ennyire egyszerû. Na most a problémáim, hogy mégse az én érveimet fogadja el, hanem saját frakcióbeli képviselõtársának az érveit, gondoljon arra, amit úgy tudom, hogy éppen Orosz István képviselõtársam mondott, hogy azért nem igaz ez a helyzet, mert a felsõoktatási törvényben pontosan most van benn a keretszámoknak a meghatározása.

Márpedig, hogyha a keretszámok meghatározása a miniszter feladata lesz, és a miniszter szûk keretszámokkal vagy egy adott konkrét keretszámmal határozza meg a felvehetõ hallgatói létszámot, akkor ettõl a pillanattól kezdve ez a dolog érvényét veszti. Mert hiába tesz valaki adott esetben magasabb szintû érettségit vagy emelt szintû érettségit, akkor sem lesz lehetõség arra, hogyha a keretszám alacsony, hogy bekerüljön a felsõoktatási intézménybe. Ezért van szükség arra - és ez a legfontosabb dolog - hogy a kétszintû érettséginek mint megfogalmazásnak a tartalmát pontosan megfogalmazzuk. Ez pedig a törvénybõl hiányzik. Én azt hiszem, hogy a késõbbiekben erre a vitára visszatérhetnénk, vagy bizottsági szinten, hogy mit is értünk kétszintû érettségi alatt.

(18.40)

Mert az az érzésem, hogy a kétszintû érettségi alatt Csizmár Gábor képviselõtársam mást ért, mint Orosz István képviselõtársam, de valószínû, hogy én is mást értek, és eltérõ az, amit ez alatt értünk. Ezt pontosan meg kellene határozni, és akkor tudnánk azt, hogy hogyan lépjünk tovább. Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage