Dobos Krisztina Tartalom Elõzõ Következõ

DR. DOBOS KRISZTINA (MDF): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Szabó Zoltán államtitkár úr elmondta, hogy a történelmi egyházakkal egyeztetett. Ezt magam is tanúsíthatom, hiszen amikor a hétpárti tanácskozás volt, elõtte volt ott a katolikus püspöki karnál. Azonban ez az egyeztetés nem azt jelentette, hogy a katolikus püspöki kar elfogadta azt, amit államtitkár úr mondott, ezért is jött létre az a hétpárti megállapodás, amikor is a történelmi egyházak által kért módosító indítványokat, és amiben a hét párt meg tudott egyezni, be fogjuk nyújtani a közoktatási törvényhez.

Ez nem egy vagy két módosító indítvány, hanem ez tizenkét módosító indítvány. Én úgy gondolom, hogy államtitkár úr nyilván nem tudatosan, de mégis félrevezette a közvéleményt. Igenis, nem fogadták el azokat a módosításokat.

Nagyon veszélyesnek ítélem azonban azt a megoldást, amikor a 2 százalék, vagy 2,2 százaléknyi egyházi iskolák bezárását, vagy esetleg várható bezárását, összehasonlítjuk a 98 százaléknyi önkormányzati iskolákkal, és különösen kormánypárti képviselõk oldaláról, hiszen folyamatosan felhívtuk a figyelmet arra, hogy célszerû lenne egy olyan fejlesztési programot kidolgozni, amikor is nem zárnának be akár önkormányzati iskolát, akár más iskolát is, és ahogy - jól emlékszem rá - közel egy évvel ezelõtt vagy másfél évvel ezelõtt februárban Tóth István képviselõtársam kérte ezt a Mûvelõdési és Közoktatási Minisztériumtól, és akkor májusra ígérték azt, hogy elkészül ez a program.

Azóta eltelt egy május, most már egy második május is eltelt, és nem született meg ez a program. Én nem tartanám jónak, hogyha önkormányzati iskolákat egyházi iskolák ellen hangolnánk, vagy fordítva, én úgy gondolom, hogy az egész közoktatás érdekét kellene képviselni, és nem kellene becsapni a közvéleményt. Õszintén el kell mondani, ahol nem sikerült megállapodásra jutni, és amennyiben mégis úgy gondolja, akkor támogatni a hétpárti módosító javaslatot. (Az elnök pohár kocogtatással figyelmezteti a hozzászólás befejezésére.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage