Dobos Krisztina Tartalom Elõzõ Következõ

DR. DOBOS KRISZTINA (MDF) Köszönöm szépen a szót, elnök úr. A nemzetiségi és kisebbségi oktatással kapcsolatosan szeretném felhívni a figyelmet, hogy miközben a magyarországi tanulóknál a nemzeti alaptanterv mûveltségi területek szerint a követelményeket határozza meg. Ez egyértelmû, tudomásul vettük, hogy a kormány nem akar alapelvekkel foglalkozni. Bár a kormányprogramban ez szerepelt, de nyilván a kormány két év óta rájött, hogy nem kívánja teljesíteni a kormány programját. Ugyanezen az oldalon a nemzetiségi és kisebbségi oktatás területén a követelményeknek az alapelveit akarja meghatározni, sõt ugyanezen oldal legalsó sorában pedig az iskolai oktatásának irányelveit. Én szeretném megtudni, és úgy gondolom, hogy nem csak én, hanem mindenki, aki ezzel a kérdéssel foglalkozik, hogy mi a három között a különbség. Célszerû lenne, hogyha valóban úgy éreznénk, hogy ezek a nemzetiségi iskolák, vagy kisebbségi iskolák ugyanúgy a közoktatás részei, nem más szabályozási rendszer vonatkozik rájuk, nem tudhatjuk jelen pillanatban, hogy mit ért a kormány követelmény-alapelveknek, mit ért oktatási irányelveknek.

Az lenne jó, hogy úgy mint a más iskolában meg tudná határozni a 4., a 6., a 8., a 10. osztály végén a tantárgyaknak a követelményeit, vagy ha úgy gondolja, mûveltségi tárgyaknak vagy az egyes mûveltségi szinteknek a követelményrendszerét.

Nem lenne jó, hogyha ez másképpen történne, és fõleg nem jó, ha egy oldalon belül három különbözõ, ma még definiálatlan fogalommal operálna. Ez nyilvánvaló, hogy célszerû, hogy a kormány változtasson ezen a szándékán és egy egységes struktúrában gondolkozzon. Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage