Varga Lajos Tartalom Elõzõ Következõ

VARGA LAJOS (MSZP): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselõtársaim! Az ajánlás 15., 17. és 23. pontjához szeretnék röviden hozzászólni. A 15. pont a fõ vasútvonalak vasúti keresztezõdéseiben biztonságosabb átkelési lehetõségeket kell kiépíteni címszó alatt szerepel. Tulajdonképpen a gazdasági bizottság ezt a megfogalmazást nem támogatta. Nem azzal nem értett egyet - és személy szerint én is nem azzal nem értettem egyet - hogy nincs szükség arra, hogy biztonságosak legyenek ezek a vasúti, közúti átkelõk, és gyakorlatilag a minisztériumnak, a elõterjesztõnek a képviselõje is ezzel a megfogalmazással nem tudott mit kezdeni, hogy biztonságosabbá kell tenni, tehát tulajdonképpen itt azt utasítottuk el, hogy alapvetõen biztonságossá kell tenni az átkelést. Ehhez meg kell teremteni azokat a feltételeket, amelyekkel ez megoldható, de az nem értelmezhetõ, hogy mikor biztonságosabb. Ugye, én a magam részérõl nagyon morbid dolgot fogalmaztam meg, amikor azt mondtam, hogy mikor

biztonságosabb, hogy mondjuk egy halálos baleset van évente, vagy adott esetben, ha csak csonkolásos baleset. Szóval nehéz ezt így megfogalmazni, hogy biztonságosabb. Ugyanakkor még egyszer hangsúlyozom én is, hogy szükségesnek tartjuk, természetesen a gazdasági bizottság is, hogy a vasúti, közúti átjárók biztonságosak legyenek az adott technikai és pénzügyi és egyéb építési feltételek mellett.

A következõ, a 17. pontban a tarifaközösségekkel kapcsolatban, a gazdasági bizottság egyharmada sem támogatta ezt, ettõl még lehet szavazni majd errõl a dologról, annál is inkább, azért is, mert ugye a környezetvédelmi bizottság viszont támogatta. Itt nekünk alapvetõen az volt a problémánk, és ezt ezért nem fogadtuk el, mi azt mondtuk, hogy a tarifaközösség létrehozása nem kormányfeladat, holott itt adott esetben az Országgyûlés elsõsorban a kormánynak határoz meg feladatokat, a mindenkori kormányoknak - pontosabban - határoz meg feladatokat, amelyek majd a közlekedéspolitika megvalósításában részt vesznek. Tehát nem a tarifaközösségek létrehozása ellen szavazott, abban az esetben, amikor ezt elutasította, vagy egyharmada sem támogatta a gazdasági bizottságban, és személy szerint én is, amikor ezt mondtam, hanem arról, hogy ez adott esetben például a fõváros, a BKV, a vasút közös feladata, és nekik kell elsõsorban lépni. Az egy más kérdés, hogyha lehet, akkor kormányzati eszközökkel noszogatni, de ez nem kormányzati feladat.

A következõ az ajánlás 23. pontja. Ezt, mint képviselõtársaim is látják, a gazdasági bizottság támogatta, és alapvetõen azért támogattuk, mert úgy ítéltük meg, hogy ez ténylegesen egy olyan feladat, amely közlekedéspolitikába illik, egy hosszabb távú célkitûzést valósít meg. Itt nem arról van szó, hogy ezt öt éven belül meg lehet valósítani, de mint célt, feltétlenül olyannak tartottuk, amelyet a közlekedéspolitikában, illetve annak megvalósításához szükséges határozati javaslatban helyénvalónak tartottuk. Én magam részérõl személy szerint is támogatom, és kérem, hogy a vita eredményeképpen, esetleg az új érvek hatására a kormány, a miniszter úr esetleg a véleményét ez ügyben változtassa meg. Köszönöm szépen. (Szórványos taps a kormánypártok soraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage