Dobos Krisztina Tartalom Elõzõ Következõ

DR. DOBOS KRISZTINA (MDF): Köszönöm szépen. Én magam is szeretnék csatlakozni Jánosi György képviselõtársunk módosító indítványához, illetve még egy problémára felhívni a figyelmet. Úgy gondolom, hogy a nemzeti alaptanterv "mûveltségterületek" megfogalmazása a valóságtól eltér, hiszen Magyarországon tantárgyak szerint oktatunk, és valójában a mûveltségterületek a nemzeti alaptantervben csak egy összefoglaló, bevezetõ fejezetben léteznek.

Igazából tantárgyak léteznek - erre épül fel az iskolarendszer, és erre épül fel a tanárképzés, és egy kicsit álságos vagy ha úgy tetszik, becsapós az a megfogalmazás, amely a törvényben is szerepel. Tehát mindenképpen jó lenne, hogyha a mûveltségi területek megtartása mellett a tantárgyak is szerepelnének, annál is inkább, hiszen itt egy logikai ellentmondás van. Ha mi az oktatást mûveltségi területekre szervezzük, akkor igen furcsa, hogy az alapvizsga és az érettségi vizsga pedig tantárgyi követelményekben jelenik meg. Tehát valahol az egységet vagy a konzisztenciáját kellene a törvénynek biztosítani.

És még ennek kapcsán szeretném felhívni a figyelmet, hogy én úgy gondolom, hogy ha van egyszer egy alaptanterv - és most már azért pár év után definiálódott, hogy mi is ez az alaptanterv, vagy mit kellene alatta érteni -, akkor nem lenne jó, hogyha máshol alapprogram vagy irányelvek jelennének meg. A fogyatékos gyermekek számára is lehet készíteni természetesen a fogyatékosság mértékének a figyelembevételével tantervi követelményeket - nem pedig irányelveket. Még inkább azt gondolom, hogy a kisebbségek tekintetében ezt komolyabban kellene venni, és nem csak egy irányelvrendszert kialakítani, ami kicsit rossz hangulatú is és kevésbé jól definiált a magyar oktatásügyben.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage