Pokorni Zoltán Tartalom Elõzõ Következõ

POKORNI ZOLTÁN (Fidesz): Köszönöm. Az államtitkár úr szavaihoz kapcsolódva, a két dolog között nincs ellentét. Mivel körvonalazatlan, ezért nem fogadható el alkalmazási feltételnek, így ez az egyszerû megfejtése Kovács Kálmán képviselõtársam szavainak, hogyha az államtitkár úr rászorul a segítségemre, bár nem hiszem.

(13.30)

A hozzászólásom célja, hogy a 66. szám alatt szereplõ javaslatom mellett érveljek.

(Az elnöki széket dr. Füzessy Tibor, az Országgyûlés alelnöke foglalja

el.)

Ez a javaslat egyike annak a sorozatnak, amit én valamennyi pontján benyújtottam a törvénynek törvénymódosításhoz, ott, ahol a módosítás eltér az iskolaszerkezet tagolódását, tagolását illetõen attól, ami ma Magyarországon meghatározó és zömében arról szól az intézmények 80-90 százalékában, hogy egy nyolcosztályos alapiskola, egy három- vagy négyosztályos középiskola rendszerére épül, tehát egy 8+4-es rendszer. Ezzel szemben a törvénytervezet számos ponton, például a pedagógusok alkalmazásánál, képesítési feltételeinél, finanszírozásnál ettõl eltérõ iskolaszerkezeti tagolódást fogalmaz meg. Így itt is egy 6+4+2-es iskolaszerkezetet, egy olyan szerkezetet, mely egyetlenegy ponton érhetõ tetten, ez pedig a nemzeti alaptanterv tantárgypedagógiai vagy tartalmi tagolódásában.

Én azt gondolom, hogy az a félelmünk, hogy a nemzeti alaptanterv tartalmi tagolása elõbb vagy utóbb leképezõdik egy iskolaszerkezeti tagolódásként is. Itt érhetõ tetten a törvénynek ezeknél a pontjainál. Ez az, amit szerintünk meg kell gátolni, ez az, ahol lehet biztosítani az iskolaszerkezet stabilizálását, ez az, ahol kiszámíthatóvá és tervezhetõvé lehet tenni a közoktatási folyamatot, a benne résztvevõ diákok, illetve a szülõk számára. Ezért kérem, hogy támogassák ezeket a javaslatokat, számos van belõlük, a 66- os szám alatt találhatók az elsõk. Kérem, alaposan kísérjék figyelemmel. Köszönöm a figyelmüket. (Taps a Fidesz padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage