Dobos Krisztina Tartalom Elõzõ Következõ

DR. DOBOS KRISZTINA (MDF): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Három módosító csomagra szeretném fölhívni a figyelmet. Az elsõ az óvodában az 50 órai nyitva tartásra vonatkozó. Jómagam is adtam be módosító indítványt, és kormánypárti képviselõk is. Én úgy gondolom, hogy tudomásul kell venni, különösen kis településeken, hogy a szülõk esetleg máshol dolgoznak, ennek következtében nem

biztos, hogy elégséges a tíz órai óvodai nyitva tartás. Remélem, hogy a kormány támogatni fogja, hiszen ez azt jelenti, hogy az önkormányzat vagy az óvoda fenntartója kell hogy figyelembe vegye a szülõk igényeit. Nyilvánvaló, hogy senki nem támogatja, hogy a gyerekek tíz óránál többet töltsenek az óvodában, de elõfordul az, hogy valaki korábban megy és korábban viszik el, más pedig késõbben megy és késõbben viszik el. A másik módosító csomag a 104., a 117., és a 123., és még máshol is lesz hasonló módosító, ami a fogyatékos gyermekekre vonatkozik. Én úgy gondolom és nagy örömmel hallottam, hogy valójában nagyon komolyan a gyermekek jogait ki kívánja terjeszteni a törvény. Én úgy hiszem, hogy azok a módosító indítványok, amelyeket ezeken a számokon beadott Boross Péter, illetve jómagam, pontosan a fogyatékos gyermekek vagy a tanulási és magatartási zavarokkal küszködõ gyermekek speciális jogait kívánja érvényesíteni. Kicsit megdöbbentõnek tartom, hogy a kormány ezekkel a módosító javaslatokkal nem értett egyet, holott itt az a lényeges kérdés merül fel, hogy valóban csak hároméves kortól kívánjuk fejleszteni a fogyatékos vagy akinek korán felismerik a fogyatékosságát vagy az esetleg még kiküszöbölhetõ sérülését, vagy pedig úgy gondoljuk, hogyha korábban kerül esetleg egy olyan vizsgálat elé, vagy bizottság elé, akkor ezt korábban próbáljuk meg, és próbáljunk segíteni. A másik módosító a 117. módosító javaslat pedig tulajdonképpen mentességet kíván adni azon gyerekek számára, akik akár dyslexiások vagy discantiások, vagy más hasonló részképesség-kieséssel rendelkeznek. Nem attól lesz magas színvonalú a közoktatásunk, hogy ha azt mondjuk, hogy van egypár - szerencsére csak egypár - olyan részképesség- kieséssel küszködõ gyerekünk, aki esetleg más területen tovább tanulhatna, de miután ezt a részképesség-kiesését nem tudja bepótolni, ennek következtében egyszer és mindenkorra elzárjuk a továbbtanulástól. Kérem képviselõtársaimat, hogy gondolják meg, hogy valóban itt kellene-e nekünk olyan erélyes szabályokat szabni, nem pedig itt kellene inkább, sokkal inkább figyelembe venni azt, hogy a gyermekek életében, sajnálatos módon, vannak ilyen törések, illetve lehetnek ilyen törések, és adjuk meg a lehetõséget, hogy ezek a gyerekek is tovább tudjanak tanulni, nyilvánvalóan nem tudnak, nem lehet mindig õket teljes mértékben fejleszteni vagy teljes mértékben a többi gyerek számára egyenlõ mércével mérni. A 123. módosító indítvány, illetve az azt megelõzõ 104. módosító indítványunk pedig arra vonatkozik, hogy hogyan lehetne figyelembe venni a közoktatás kapcsán, hogy az életre is nevelni kell a gyerekeket. (Közbeszólás az MSZP soraiból: Az 5. szakasz le van zárva!) Akkor elnézést kérek! A 97-tõl a 125-ig van nekem, elnök úr!

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage