Pokorni Zoltán Tartalom Elõzõ Következõ

POKORNI ZOLTÁN (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. A 172. javaslat, pont mellett szeretnék érvelni. Ez az a javaslat, ahol többek között a szakmai szervezetek támogatásával, az õ segítségükkel igyekeztünk összefoglalni, és a törvénybe egy ilyen felsorolásszerû pontban leírni a legfontosabbakat, ami a pedagógus szakmai szervezetek törvényi szerepeltetésénél szerintünk elengedhetetlen. Ez az egyik ilyen pont.

Illetve a másik, majd késõbb az Országos Köznevelési Tanács összetételénél javaslunk néhány módosítást, szintén az érintett pedagógus szakmai szervezetek súlyának megerõsítése végett, vagy ha úgy tetszik, a belsõ arány némi módosítása végett.

Én fontosnak tartom, hogy ne csak szétszórva jelenjenek meg azok a jogosítványok vagy kompetenciák, amelyek megilletik a pedagógus szakmai szervezeteket, a törvény egyes pontjaiban külön-külön, hanem legyen egy olyan pont itt, ahol fölsoroljuk a közoktatás fontosabb szereplõinek, illetve testületeinek a jogosítványait, ahol fölsorolva, összegezve is megtaláljuk és kimondjuk azt, hogy a pedagógus szakmai szervezetek mire jogosultak. Hogy valóban a törvény erejénél fogva joguk van mindazon döntések elõkészítésekor véleményt formálni, amely érinti az õ kompetenciájukat, vagy azt a kört, hogy a szervezeteknek joga tájékoztatást kérni és kapni mindezekben a kérdésekben, és hogy ezek a szervezetek szakmai szolgáltatásokat végezhetnek el. Illetve, nemcsak országos szinten, hanem annál alacsonyabb, önkormányzati szinten is egyeztethetnek, és az egyeztetések szabályait egy külön jogszabály írja le.

Fontos errõl így rendelkezni, hiszen igen sok - szerencsére igen sok -, közel kétszáz szakmai szervezet van ma már a közoktatás, a pedagógia

területén. Így tehát, két kérdésrõl rendelkeznie kell majd ennek a külön jogszabálynak. Az egyik, hogy milyen módon állapodnak meg egymás között a szervezetek, hogyan alakítanak ki közösen álláspontot, vagy milyen módon bíznak meg, delegálnak személyeket ezekbe a testületekbe.

A másik pedig az a kérdés, hogy milyen módon, milyen eljárási szabályok, milyen feltételek megléte esetén alkothatnak véleményt, ülhetnek be egyeztetés végett egy-egy önkormányzati vagy országos testületbe.

Én fontosnak tartom, hogy leírjuk azt, hogy ezt egy jogszabálynak kell meghatároznia majd, és itt a legfontosabb pontokat egy ilyen összegyûjtött 44. § tartalmazza.

Én örülök, hogy oktatási bizottság egyharmada legalább támogatja ezt a javaslatot, és bízom benne, hogy ahogyan megismerik majd a pedagógus szakmai szervezetek véleményét, hiszen nyilván önöket is megkeresik a végszavazás elõtt, ez az arány némileg javulni fog egészen az 51 vagy 52, vagy 55 százalékig, de mindenképpen a támogatásig, ezt szolgálta a mostani fölszólalásom is. Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage