Tóth András Tartalom Elõzõ Következõ

TÓTH ANDRÁS (MSZP) /Komárom-Esztergom megye/: Köszönöm a szót, elnök úr! Tisztelt Országgyûlés! A 311. pontban egy módosító indítványt adtam be, amely a csoportbontásokra biztosított százalékos órakeretre vonatkozik. Az elõterjesztésben szereplõ, a kötelezõ óraszámból számított órakeretekrõl rendelkezik a paragrafus, és a NAT bevezetéséig, amikor jelentõs óraszám, tanulói óraszámcsökkenés fog bekövetkezni, lehetõvé teszi, hogy a jelenleg érvényes óratervek szerint folytassák az iskolák a munkájukat, ugyanakkor a tanórán kívüli idõkeretet is ebbõl lehet kiszámítani, és a végén szerepel egy olyan kikötés, hogy azzal az eltéréssel, hogy a kiszámított órakeret 80 százaléka használható csak fel. Miért van gondom? Én ennek a törlését javasoltam, ennek az elhagyását, tehát hogy a jelenlegi tanulói kötelezõ óraszámokból kiindulva a megállapított idõkeret 100 százaléka legyen felhasználható.

Ha áttekintjük az oktatási törvény nem módosított eredeti és módosított fejezeteit, kiderül, hogy erre az órakeretre olyan feladattömeget határoz meg a törvény az iskolák számára, amely feladatoknak nem tud eleget tenni, a tanórán kívüli órakeret terhére kell a csoportbontások idõkeretét biztosítani, a diáksportolást biztosítani, minden olyan iskolai-nevelési feladatot, amely az iskolában elvégzendõ feladat ma is. Tehát pusztán ezzel a szabályozással, amellyel egyébként, hogy szabályozni kell, azzal egyetértek, hiszen a hatályos törvény szerint ma nem tudom az iskolában kiszámítani, hogy hány órát tarthatok, tehát így lenne egy garantált óraszám, amelyet az iskolában meg lehet tartani - tehát ez az iskola és a fenntartó közötti alku során gyakran elõkerül -, tehát annak hogy képezhetõ egy ilyen óraszám, azt helyesnek tartom és ennek örülök, de hogy ez olyan alacsony, amibõl nem lehet a feladatokat megoldani, az már kevésbé tölt el örömmel. Tehát ehhez kérem, ehhez a módosító javaslatomhoz kérem a bizottságok és az Országgyûlés támogatását is. Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage